9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

SLOVENSKO: Jako hon na čarodějnice

Na Slovensku zakáží od letošního 1. září drezuru zvířat při veřejných vstoupeních. Neděje se tak ale z podnětu veterinární správy, která přísně hlídá pravidla, situaci skutečně zná a cirkusy pravidelně navštěvuje, ale předně kvůli aktivistům, kteří sesbírali 50 000 podpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 15.7.2019 9:50

Nemám cirkusy rád

ale zakazovat je nehodlám, vím, že jiní je rádi mají a mě nikdo nenutí tam chodit. Samozřejmě vždy se najdou tací, kteří svůj pohled na věc považují za jediný správný a prosazení hodný (všemi prostředky).

L. Novák 14.7.2019 15:46

KDU-ČSL už podobných nesmyslů schválila tisíc

Stačí se podívat do oborů pěstování rostlin a chovu živočichů (o GMO ani nemluvě), jak jsou zaplácané nesmyslnými omezeními a předpisy. Třeba pojem "nebezpečná zvířata" nebo přeprava zvířat a byrokracie s tím spojená, omezení chovu, nesmyslná školení a předepsaná "odborná kvalifikace" pro obchody...

Lidovci, táhněte do ******!

L. Novák 14.7.2019 16:21

Re: KDU-ČSL už podobných nesmyslů schválila tisíc

Viz např. již zrušená Vyhláška č. 75/1996 Sb.

Vyhláška Ministerstva zemědělství, kterou se stanoví nebezpečné druhy zvířat (podepsán Josef Lux).

Zákon č. 312/2008 Sb.

Zákon, kterým se mění zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů (a související podzákonné předpisy).

J. Lepka 14.7.2019 14:48

A proto ve všech ZOO pracují s inteligentnějšími zvířaty,

aby se nenudila a nenapadala navzájem. Někdo zase blbne nahlas.

P. Selinger 14.7.2019 12:09

Aktivizmus je jenom nahrážka

při sexuální nedostatečnosti !

K. Janyška 14.7.2019 9:15

Ale žrát maso ze supermarketu, to jo, že,

blázniví ochránci zvířat ? Ještě byste měli zakázat lvům, aby kousali do antilop... Dzp.

J. Jančura 14.7.2019 9:10

Plošné zákazy jsou falešnou péči

Souhlasím s autorem článku. Ty plošné zákazy drezury zvířat v cirkusech mi připadají jako falešná péče o zvířata. Zvířata v cirkusech pocházejí téměř 100% s "umělých chovů" a v podstatě se ničím se od domácích zvířat neliší. Tím svou přirozenou podstatu už dávno ztratily. Tygři, lvi apod. v cirkusech jsou šelmami jen podle vzhledu, ve skutečné přírodě by sami neobstáli to nejen ti z cirkusu, ale i ti ze ZOO. Nevím zde ve světě existuje ZOO, kde si šelmy samy mohou ulovit svou kořist - kdyby ano, tak bych rád slyšel reakce "útlocitných" milovníků zvířat na ulovení tygrem malého kolouška.

J. Kanioková 14.7.2019 10:39

Taky souhlasím s autorem, i s vámi.

Nevím, jak dnes děti prožívají podívanou v cirkuse, ale pro nás to bylo první setkání s neznámými zvířaty a z toho celoživotní láska k nim. Vím, že dnes je děti "znají" z TV, ale ten první zážitek z cirkusu, i zblízka z cirkusového zvěřince, to je velký zářez do dětské dušičky, nesmrtelná emoce.

L. Novák 14.7.2019 15:47

Re: Taky souhlasím s autorem, i s vámi.

Poněkud naivní pohled...

L. Novák 14.7.2019 15:51

Re: Plošné zákazy jsou falešnou péči

Plácáte nesmysly. Genetiku zvířat domácím chovem nezměníte a nebezpečné šelmy zůstanou nebezpečnými šelmami. Příkladů, kdy "domácí miláčci" zabili svého majitele, je dostatek. Že by se zvířata z chovu v zajetí nedokázala uživit ve volné přírodě původní domoviny, je jiná věc.

J. Jančura 14.7.2019 21:26

Re: Plošné zákazy jsou falešnou péči

Geny zdomácnělých zvířat a rostlin jsou odlišné od jejich divokých předků. I domácí býk či kráva, nebo pes může člověka zabít, nejen "zdomácnělý" tygr či lev. I cirkusy a pravděpodobně ZOO provádějí výběr vhodných "rodičů" zdomácnělých šelem pro další chov, tak jak to prováděli naší dávní předkové u předků dnešních psů apod. Tím postupně mění jejich geny.

I. Hendrych 14.7.2019 3:00

No comment ....

Další Čunek v KDU-ČSL

Gratulujeme, následuje 100 bodou a tuš !



M. Kosejk 13.7.2019 11:16

----

Co oči nevidí, to srdce nebolí. A proto v klidu tolerujeme naše globalizované velkochovy hospodářských zvířat, které se k zvířatům chovají nadmíru prasecky. A kde se bere maso, co leží na pultech krámů, to raději ani nechceme vědět. A jestli opravdu existuje něco jako karma, tak se jednou budeme divit.

A tak si své mizerné svědomí raději vykoupíme tím, že si vyšlápneme na cirkusy.

M. Prokop 13.7.2019 13:45

Re: ----

Vy, a kdo ještě?

V. Církva 13.7.2019 14:25

Re: ----

Správná připomínka. Neznám snad jediného člověka který by dělal drezůru zvířat a evidentně neměl zvířata rád a neměl k nim cit (i když jsou jistě výjimky).

Naproti tomu chov na maso je často oddělen od většího vztahu ke zvířatům. Proti klecovému chovu slepic se už zvedají i hypermarkety, a chystají ukončit prodej takových vajec. Pořád však je co zlepšovat třeba při zabíjení zvířat i jejich chovu.

M. Kosejk 13.7.2019 20:26

Re: ----

Dneska je navíc už obecně známo, že pro výcvik zvířat je nejefektivnější pozitivní stimulace – aby to zvíře to, co dělá, dělalo samo z vlastní vůle. A termín „krotitel šelem“ je už dávno pasé, všechny cirkusové šelmy dnes pochází z umělých odchovů – a se zvířaty z divočiny se nepracuje. Takže už dávno nejde o nějaké násilné krocení.

A nevěřím, že by zaměstnanci ve velkochovech hospodářských zvířat a zaměstnanci velkých jatek mohli na ta zvířata nahlížet jako na živé bytosti. To by se z toho museli zbláznit. Způsob, jakým zacházíme s hospodářskými zvířaty, je něco hrozného. Já bych doporučoval povinné školní prohlídky těchto chovů a jatek, aby haranti věděli... Jenže to by se rodiče zmrcli.

J. Kanioková 14.7.2019 11:03

Naprostý souhlas !

Ti falešní "aktivisté" jsou "hlavy zabedněné". Ukazují svou "moudrost", ale je to jen duševní omezenost přikořeněná jejich cynismem. VZTAH dětí ke zvířatům ovlivňuje cirkus už pár století a nikomu to dosud nevadilo, naopak..

MVDr. Dušan Usvald, pravidelně kontrolující většinu českých cirkusů: „Zdrojem zákazu cirkusových zvířat je uměle navozena hysterie společnosti, staré fotky a videa a neodborní lidé z neziskovek, kteří nemají žádnou zkušenost ani praxi. Mladí lidé pak jen reagují na módní trend. Jsou odtržení od reality, protest se stává jejich životní náplní a stylem."

Zdroj: Viditelný Macek.

S. Netzer 14.7.2019 13:35

Re: Naprostý souhlas !

Vztah dětí ke zvířatům určitě neovlivňuje cirkus, ale výchova.

Jen osoba padlá na hlavu může tvrdit takový nesmysl.

J. Kanioková 14.7.2019 14:34

No, vy jste na tu hlavu spadla už dávno !

L. Severa 13.7.2019 10:06

Jak které zvíře.

Třeba psi určitě nijak nestrádají, ovšem tygři a lvi zavřeni v klecích jen s omezeným výběhem při drezůzách ?

M. Kosejk 13.7.2019 11:20

Re: Jak které zvíře.

Nevím... Takovému tygrovi v cirkusu se neustále někdo věnuje a zaměstnává jeho mozek výcvikem.

Ale co třeba takový tygr v ZOO, který nemá vůbec žádné vyžití a žádnou duševní stimulaci? Fakt se má líp? A nebo co ti tygři, kteří v divoké přírodě poslouží jen jako nějaká trofej pro nějakého nablblého lovce?

Za jak dlouho v přírodě úplně vyhynou? Asi brzo – a pak cirkusy a ZOO budou jediným místem, kde budou moci žít.

M. Mýval 13.7.2019 18:51

Re: Jak které zvíře.

Když slyším v paneláku naříkat celý den opuštěného psa, lituji ho víc než kterékoli zvíře v cirkusu. Jednou jsem jel s takovým ochráncem zvířat. Měl dva psy a když jsem se ho zeptal, kde bydlí, tak řekl že v bytě, ale že shání domek, ale v Praze jsou moc drahý. Když jsem řekl, že to musí být pěknej bordel dva psi sami doma, tak řekl, že musí být každý zvlášť, že by to zdemolovali. Za souseda bych ho nechtěl

J. Kanioková 14.7.2019 11:06

:))))))))

V. Liptovský 13.7.2019 9:55

Na konci nášho snaženia...

...je človek. Konečne vieme, čo toto heslo znamenalo a zo strany politikov znamená aj dnes. Práva zvierat, pedofilov, migrantov, väzňov - to je na dennom poriadku. Ale na poslednom mieste je obyčajný, pracovitý a bezproblémový občan - ten môže aj skapať na ulici, nikto si ho nevšimne.

E. Derat 13.7.2019 9:21

Drezura zvířat v cirkusech je součástí

našich tradic, nejen našich, jako je běh býků v Pamploně a korida součástí tradic španělských, nejen španělských. A jsou aktivisté, kteří by zakázali i prodej kaprů v kádích na ulicích o Vánocích. Nebo tzv. ponižování žen pomlázkou. A níčení tradic je třeba se postavit.

S. Netzer 13.7.2019 9:52

Re: Drezura zvířat v cirkusech je součástí

Ženská obřízka je rovněž považovaná tradicionalisty v některých zemích Afriky, Asie i Blízkého východu za kulturní dědictví. :-P

J. Schwarz 13.7.2019 10:02

Re: Drezura zvířat v cirkusech je součástí

Vy jste, dámo, taková kráva že ve vašem případě by případnou obřízku snad ani nebylo možno považovat za "ženskou"...

S. Netzer 13.7.2019 10:07

Re: Drezura zvířat v cirkusech je součástí

Dobře diskutujete, hovězí kastráte.

J. Kanioková 14.7.2019 14:36

Re

Vaši rodiče musí být hrdí na to, že vychovali tak "zdvořilého" člověka.

E. Derat 13.7.2019 10:11

Re: Drezura zvířat v cirkusech je součástí

I mužská, někde zase baští pejsky, já bych psa ani koňské maso nikdy nepozřel, pokud bych to věděl. Ale, jejich tradice jsou jejich tradice, a pokud je nezatahují k nám, tak to považuji za jejich věc.