26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pat 6.12.2007 15:43

Re: Samozrejme ze to v tech nemeckych novinach stalo,

No, Bildzeitung jako vy nectu. V televizi ve zpravach narodnost nerekli, taky ne v radiu a novinach. Dozvedela jsem se az na ceskem netu.Asi toto opatreni je nutne pro lidi vaseho zalozeni.Ti se vyskytuji vsude.Taky  mezi pristehovalci.

Kdo po 89 kradl v Nemecku auta i Turkum? Polaci. Byla to hruza,  auta putovala az za Ural. Tak Polaci nix gut?Vidite jen negativni, pritom spousta Turku druhe generace(ti prvni jen dreli ve fabrikach)jsou pravniky, lekari... i zeny. Ale sebevedoma a vzdelana Turkyne asi nezapada  do vasich predstav. Pritom takovych je zde vic nez napr.  Polek.

gerontusinza 6.12.2007 15:39

Děkuji za pohled obyvatele a občana.....Re: Konec sociálního státu?

\Jsem rád že jste si na toho agitátora našel čas..... Hezký den

Jakub S. 6.12.2007 15:33

Ano, beru na vědomí - zdrávas.

asnen@tele2.se 6.12.2007 15:09

Konec sociálního státu?

Vážený pane Felagund,

mnoho věcí ve Švédsku zasluhuje kritický náhled.Tak, asi jako všude jinde. Ve Švédsku žiji  od roku 1966 a to velmi spokojeně. Nádherná příroda, vysoká životní úroveň,slušní lidé a pak především absence ''obálek'' ve všech složkách veřejného života umožňuje obyvatelům Švédska snadno překonávat problémy typu ''prašné cesty na severu země''Jako důležitější vidíme, že reálná kupní síla obyvatelstva  byla, je a bude stále několikanásobně vyšší než v porovnatelných zemích. Dále, že jako jedna z mála zemí na světě každoročně věnujeme téměř 1 % z nešeho národního důchodu rozvojovým zemím.Vést diskuzi o Švédsku jen mezi českými zájemci o toto téma považuji za příliš jednoduché až nesportovní. Jaká by asi byla reakce švédských čtenářů? Bloogujte také švédsky, 9 milionů švédů čeká na vaše názory o jejich zemi.

Med vänliga hälsningar/ s přátelským pozdravem

spokojený občan Švédského království

haha 6.12.2007 14:52

Re: ten irsky outsourcing

Mily pane, irske koreny v tom nehraji zadnou roli. V businessu neni misto pro sentiment. Hlavni roli sehrala znalost anglictiny, velice levna pracovni sila a schopnost rychleho prevedeni vyroby pocitacovych technologii spolu s velkym celosvetovym boomem tohoto odvetvi. Velke investice do vzdelani prisly az po prvni vlne boomu, protoze je musite z neceho zaplatit. Irsko na pocatku 90.let byla velice chuda zeme, ze ktere lidi utikali do USA, Britanie, Australie.

www racek 6.12.2007 14:52

Re: Re: Re: Mimochodem pro ty, co pochybují o tom, jak vypadají ty silnice a vlaky....

před rokem v červenci to tak nevypadalo :-D

mueller 6.12.2007 14:46

Samozrejme ze to v tech nemeckych novinach stalo,

ze vrah byl Cech, asi jste je jenom necetl, ale tvrdit hovadiny, na to se vas uzije. Ale jak vidim, jste multikulti fanda, kolikpak tech Turku a Cikanu mate doma a jsou mezi vasimi blizkymi prateli ? "Türken nix gut" je docela dobre shrnuti fakticke situace v Nemecku.

icu 6.12.2007 14:41

Re: Re: Re: Re: K tematu

Nevím, podle Stockholmské burzy byly v červenci 2007 akcie Volva na 150 SEK, nyní na 110 SEK - akcie výrazně ziskové společnosti mají poněkud odlišný trend.

haha 6.12.2007 14:38

Andrej Ruscak

Pan Andrej Ruscak v clanku potvrdil pravidlo, ze cim mene toho clovek vi, tim vic se to snazi ventilovat? Potvrdil to i v nasledne diskuzi, kdy hovori o necem, o cem nema potuchu. Snazi se veci zabalit do krasnych slovicek, ale realita je daleko prostejsi. Irsko po vstupu do EU v r.73 jeste dlouha leta pripominalo neco na zpusob socialismu: chuda agrarni zeme, jejiz predstavitele se soustredili na putky s Britanii. Na zacatku devadesatych let se dostala k vlade pravicova strana. Zaroven zacal boom pocitacovych technologii. Tento soubeh udalosti - velice levna pracovni sila, znalost anglictiny, nizke dane, celosvetovy pocitacovy boom  - zpusobil masivni investice z USA, Anglie. Neni pravda, jak pan Ruscak pise, ze Irove byli vysilani do sveta. Irove odchazeli pred r.90 kvuli vseobecne spatne ekonomicke situaci v Irsku. Byla to pro ne nutnost. V r.97 byly investice tak masivni, ze irska libra byla silnejsi uz nez britska. Vyvoj se zacal obracet, nekteri investori po r.2000 zacali odchazet. Prace v Irsku byla uz prilis draha. Presto odliv nebyl nijak masivni, diky danove politice a samozrejme hlavne kvuli perfektni znalosti anglictiny.

Jen byl panu Ruscakovi doporucil o Svedsku bud nepsat vubec nebo alespon zkusit ve Svedsku zit. Aby pak nepsal nesmysly. Chapu, ze se svoji vysokou skolou by asi pravdepodobne hledal uplatneni obtizne. Ono zvanilu je vsude dost.

tich@dohoda 6.12.2007 14:24

ten irsky outsourcing

ma specificke pozadi: 1) USA, kde ma cca 40 milionu Americanu irsky puvod, takze byl po ruce trh hladovy po kvalitnich levnejsich sluzbach z oblasti high tech ale take auditu, poradenstvi a j.         2) ANGLICTINA !!!! zadna komunikacni bariera .Na Iry pozdeji navazali Indove a primo masove nabizeli a nabizi outsourcing , opet SW, IT, audit, poradenstvi, a opet ANGLICTINA !!!! , protoze Indove si zachovali anglictinu jako oficialni jazyk a ve skolach se uci anglicky. Pochopitelne bez obrovskych investic do vzdelani by to zadne ovoce neprineslo. Cest :-)

icu 6.12.2007 14:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stranou reálné ekonomické údaje - Poláci mají narozdíl od mnoha Čechů v sobě zakořeněny hodnoty, které mi v ČR docela často chybí, jako například úctu k noblese.

Pokud chcete vybudovat společnost se zdravým ekonomickým základem, tak to prostě trvá 20 a více let. Vývoj HDP v Jížní Koreji je podobný příkad, jako je Irsko. Jde o to, kam ty peníze jdou - Irsko je investovalo do infrastruktury a podpory podnikání a dnes mají HDP vyšší než Británie. Řecko a Portugalsko ty peníze prožraro, takže se sice hned po vstupu do EU poněkud zvýšila životní úroveň, ale teď nemají na čem stavět.

pat 6.12.2007 14:08

-

 Mam zkusenost, ze kdyz nekteri  lidi,kteri maji averzi vuci zidum, i kdyz zadneho osobne neznaji, za kazdou spatnosti vidi zida, stejne tak ti, kteri nemaji radi "barevne", kdyz se jeden z nich dopusti zlocinu, hazou vsechny do jednoho pytle - znasilnuji, kradou atd.

V Bonnu  znasilnil a brutalne zavrazdil jeden Cech 14 letou divenku. Byla toho plna media, ale ze to byl Cech se v novinach ani ve zpravach nezminovali. Budto maji nemecti novinari noblesu  ....V Italii chtel  hlas lidu vykazat ze zeme vsechny cikany, protoze jeden z nich zabil a znasilnil Italku. Prave u Italu je takove pohorseni zvlaste komicke, protoze italska mafia uz po cela desetileti nevrazdi, nevydira jenom doma. Tak vystehovat vsechny Italy do Italie, co Ital, to mafian;-P.Mam znamou ucitelku, ktera vyucuje na jedne multi- kulti skole. Jedna jeji zakyne, prisla s rodici z Polska,  nemluvila nemecky .Pak  konecne promluivila. Jeji prvni veta znela:" Türken nix gut.";-D.Problem je stanovit,kolik cizincu v zemi muze zit, aby to bylo jeste pro domaci unosne . Ta hranice unosnosti  je v kazde zemi jina. V CR zije jen nepatrna 4%, tudiz jsme tolerantni. Existuji jine problemy, ktere nechci zlehcovat, s vlastnimi obcany, s Romy, ale miliony z EU se uz  sypou.

Hawk 6.12.2007 14:06

Re: Re: Re: Re: Re: Jane, v Polsku nežiji (kromě toho)

Inu Finrode, on holt český národ je převážně původu plebejského. A nevidím na tom nic, za co bychom se měli stydět. Stejně tak nevidím důvod proč bych mě sedat na zadek před někým, kdo se narodil jako "urozený". Přišel na svět stejně nahý jako já :-). Já jsem se svým plebejským původem zcela spokojený.

Další otázkou je jak definujeme elity. Je elitou příslušník šlechtického rodu už od pohledu mírně zdegenerovaný vlivem sńatků mezi blízkým příbuzenstven? A že takových portrétů na hradech a zámcích visí;-P

* 6.12.2007 14:01

Re: Jasne, Bronx je lepsi,

R^  !!

dulcibelka 6.12.2007 13:44

Re: Re: k těm přistěhovalcům a koránu

Hlavně si nastudovat trasu na sociálku bych doporučila.

dulcibelka 6.12.2007 13:43

Re: Re: Re: Re: Ve švédsku jsem nikdy nebyl takže nevím jak je tam s vlakama a s Malmo...ale s tou emigrací

Vy už melete z posledního, jak vidno. Jaká víza pro Švédy? Chtěli je po nich Němci? Frantíci? Ve Španělsku?!

Tomas238 6.12.2007 13:40

Re: Ano, kamaráde! Smok pořád eště občas plivne oheň!

Zdravím Vás pane Jakube S. Budete-li dávat dohromady itinerář mohl by jste mi zaslat kopii? Také se do Polsky chystám. Je to snad 10 let co jsem tuto zemi navštívil naposledy...

Co se týče polské noblesy - ano, bylo to tak. Ovšem setkal jsem se s tím pochopitelně především u lidí vzdělaných.

Můj e-mail: tomas238@post.cz

janoryna 6.12.2007 13:27

Re: k těm přistěhovalcům a koránu

studovat ho nemusíte. stačí věřit v jednoho boha a 5x denně se klanět na východ. a jako pravověrný si zabalíte manželku (nikoliv partnerku) do černého hadru.

Xury 6.12.2007 13:15

Re: Re: Re: Re: Re: stranou reálné ekonomické údaje - Poláci mají narozdíl od mnoha Čechů v sobě zakořeněny hodnoty, které mi v ČR docela často chybí, jako například úctu k noblese.

Vzhledem k tomu, že Irové vstoupili do EU v roce 1973 a ještě patnáct let po vstupu na tom byli stále stejně, zjevně nevysvětluje boom v devadesátých letech. Konečně Řecko vstoupilo ve stejnou dobu při zhruba stejné ekonomické výkonnosti a jak to vypadá dnes, že. Příčin je asi víc, minimálně zjednodušení daňového systému a snížení daně právnických osob na 15% (později až na 12.5% - platí dodnes), dohoda zaměstnavatelů se zěměstnanci o přiměřeném růstu mezd a orientace na soft ekonomiku. Jen pro porovnání se Švédskem - posledních dvacet dávají Švédové na vědu, výzkum a školství cca dvojnásobek v porovnání s Iry a výsledek jsem už popsal.  Takže nestačí ty lidi jen něco naučit, ale musíte je taky motivovat, aby zůstali a tvořili.

Ludva 6.12.2007 13:14

k těm přistěhovalcům

Může se nám to jakkoliv nelíbit, ale pokud národ vymírá, a to se týká evropanů jako celku, nemůže se divit, že jeho místo zaujmou jiní. Tak to vždy bylo. Švédsko a Evropa jsou ještě zčásti evropské, ale při tempu přistěhovalců dlouho nebudou. Začínám studovat korán.

pf 6.12.2007 13:10

no shrnout historii corporate tax v Irsku

do vety 'Irove zavedli neoliberalni danovy  system' vyzaduje opravdu prespektivniho studenta politologie a budouciho reditele Liberalniho institutu. 

http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Ireland_corporation_tax

www racek 6.12.2007 13:08

Re: Re: Re: Socialismus vede vždycky k úpadku.

no jo, když porovnáme svět před 100 lety a dnes ... je zkáza vidět.:-D

www racek 6.12.2007 13:07

Re: Re: Re: Ve švédsku jsem nikdy nebyl takže nevím jak je tam s vlakama a s Malmo...ale s tou emigrací

se zamestnáváním to nebylo nikdy tak snadné jako dnes ... všude víza ...

pf 6.12.2007 13:04

no jestli masova emigrace ze zeme

prinese boom, tak nevim. Jeden by spise videl otevreny evropsky trh.

Finrod Felagund 6.12.2007 13:00

Re: Re: Re: tenhle clanek nejvic ze vseho

Je bez asfaltu, nebo aspoň v červencu 2007 byla. Viz fotky, na které jsem dal odkaz níže.

pf 6.12.2007 12:59

Re: Re: tenhle clanek nejvic ze vseho

zrejme chcete naznacit ze na svedske strane je silnice kategorie E bez asfaltoveho povrchu?

no na satelitnim snimku vypada ta silnice na obou stranach hranice stejne....

Finrod Felagund 6.12.2007 12:53

Re: tenhle clanek nejvic ze vseho

Ano, je to ten přechod a jak vidíte, tak ta silnice i ze satelitu vypadá jak vypadá. A kromě toho podívejte se na ty fotky, které jsem sem dal, uvidíte, je tam i rozcestník.

Šnek 6.12.2007 12:51

já mám Švédsko nesmírně rád

Co tam asi autor nesmírně miluje? Počasí, nebo prohibici?

pf 6.12.2007 12:50

tenhle clanek nejvic ze vseho

pripomina poutave cteni v Rudem Pravu o upadku kapitalismu. Ja bych se radsi podival na GNP, frakci GNP venovanou na zdravotni sluzby, na skolstvi, rust GNP, median prijmu obyvatel a co si za nej muzou poridit, kolik stoji rozumny rodinny domek pro familii a kolik rocnich platu na nej clovek musi obetovat a podobne. extremy typu Borga a Abby jsou jiste zajimave, ale nepodstatne.

A co se tyce poutavych zaberu ukazujicich upadek zeme: No 100 km od polarniho kruhu u ekonomicky bezvyznamneho prejezdu hranic  jeden superdalnici fakt nepredpoklada. Jestli opotrebovane vagony svedci o socialismu, tak kazdy, kdo cestoval americkymi Greyhoundy muze dospet k nazoru ze v US uz je komunismus.

Na americkem severozapade jsme mimo insterstate se zjezenymy chlupy na zadech musel obcas ujet 100 mil na sterkove silnici, zrejme tam taky uz byl komunismus.Chtelo by to mene demagogie.Ten detail na svedsko finske hranici je zrejme tady:

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=68.441481,22.487297&spn=0.018734,0.077248&z=13&om=0Protoze je prechod znaceny jako silnice kategorie E, tak mi to trochu smrdi.  Link nahore si lze prepnout na druzicovy snimek.....

A racek ma pravdu - leckomu zivot v sirkach, kde slunce vychazi v 10 dopoledne a zapada ve 3 odpoledne nevyhovuje.

Jakub S. 6.12.2007 12:49

FF, proboha, nezahazuj se s tímhle zavilým primitivem!