30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Snaží se Putin rozpoutat válku?

To je předmětem populárního obvinění mezi komentátory a hosty diskuzních pořadů v českých mediích, včetně veřejnoprávní televize a Babišova tiskového imperia. Naskýtá se ale otázka, kdo se ve skutečnosti snaží vyprovokovat válku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 25.3.2014 14:26

Re: postoj České vlády k Ukrajině

ODS má zřejmě oprávněný strach, že pokud by v současné atmosféře vyjádřila i sebemenší pochybnost, tak by z nich média udělal přisluhovače Kremlu a fakticky je vygumovala z politické scény.

J. Vyhnalík 25.3.2014 14:23

Re: postoj České vlády k Ukrajině

Tak tady to není úplně jednoznačné. Jednak platí, že volynští Češi mají zvláštní režim při žádosti o přistěhování už roky a pokud projeví zájem, nemusejí podstupovat standardní přistěhovalecké procedury, ale jsou přijímáni velmi rychle.

Zároveň je fakt, že těch původních volyňáků moc nezbylo. Ti, co přežili čistky a druhou světovou válku a nevrátili se se Svobodou, se ve velké většině vrátili už v 90. letech.

J. Švarda 25.3.2014 8:23

Pan Haas reálně hodnotí příčinu a důsledky

Vyjádření pana Haase sedí. Příčinou je hysterie majdanců, kteří viděli příležitost ujmout se vlády na Ukrajině. Vyhnání Rusů a židů měli jako argument pro řešení situace. Když jsem četl vyjádřeni Michaila Gorbačova k anexi Krymu, ač nejsem jeho fanda, tak souhlasím. Dneska citované stanovisko madam Tymošenkové z odposlechu dává Putinovi zapravdu, její odpovědi zlehčující ta slova jen ukazují její charakter. Paní Tymošenková se prezentuje v plné.kráse, inu petrolejová Julie, žádná pannaOrleánská. Je zajímavé, že Gorbi jako maskot západu, v tomto případě u nás a také za hranicemi teď není citován takřka vůbec.

K. Frauknecht 25.3.2014 8:06

Jo. Souhlas.

PS: Propaganda je obrovská síla. Ale už není nic jako dřív (v některých případech naštěstí :-))). Informační veletok internetu pomůže (teda tomu, kdo ví, že nežije v černobílé pohádce).

P. Ryšavý 25.3.2014 7:58

Nebyla válka??

To je jen proto, že se Ukrajinci oprávněně nebránili, nebránila se ta Vámi vysmívaná vláda v Kijevě. Píšete hlouposti pane Haasi, jestli jste takto radil i prezidentovi, ......

P. Ryšavý 25.3.2014 8:00

Re: Nebyla válka??

Kyjevě ...

J. Šejnoha 25.3.2014 13:01

Re: Nebyla válka??

1. Těžko bránit území, kde majoritní populace vítá okupanty

2. Nesmysl prolévat zbytečně krev za pučistickou vládu v Kyjevě

Ukrajinskě vojáky ctí, že mají víc soudnosti než Tymošenková a spol..

S. Prosek 25.3.2014 0:35

Trochu jinak Tomasi

Tomas Haas zapomina ze nejvetsi antisemitizmus se projektuje tradicne v Rusku. Od dob kdy carska ochranka vytvorila "Protokol sionskych mudrcu" po pogromy vyvolavane v Rusku, do dnesni doby, anisemitizmus na vychode je hrozbou nejen na Ukrajine, ale i v Putinovskem Rusku. Jednostrane poukazovani na ukrajinsky antisemitizmus a uplne zastirani stejne zhovadilosti v Rusku ma zrejmne u Tomase Haase sve duvody. (to at posoudi povolanejsi). Co se dnes deje na Ukrajine neni zadna novinka. (Petljura. Machno atd)

To co se ovsem deje v Rusku novinkou je. Putinuv "guru" - Alexander Dugin vydal uz v roce 1997 plan pro Euroasijsky svaz jako reinkrenaci Ruske velmoci. Dugin ve svem planu cituje " nastava boj o svetovladu Ruskem" - pokracuje: Rusko zahaji anti burzoasni, anti Americkou revoluci. Rusko donuti EU vzdat se "atlanticizmu" atd. Doporucuji si dilo A. Dugina peclive prostudovat, uz proto, ze je to on kdo stoji za soucasnou Putinovou geostrategii!

I. Dekyský 25.3.2014 1:14

Re: Trochu jinak Tomasi

Plácáte neuvěřitelné nesmysly...

S. Prosek 25.3.2014 1:29

Re: Trochu jinak Tomasi

Grazdanin I. Dekyský jste optimista :)

J. Vyhnalík 25.3.2014 2:18

Re: Trochu jinak Tomasi

A co takhle teze Zbigniewa Brzezinského o tom, že kdo chce porazit Rusko, musí napřed ovládnout Ukrajinu?

Pokud vše velmi zjednodušíme a podíváme se na věc jako na přetahovanou EU+NATO vs. Rusko (SNS), čí území se rozšířilo a čí se zmenšilo?

S. Prosek 25.3.2014 2:43

Re: Trochu jinak Tomasi

Kdo chce porazit Rusko a proc?

J. Vyhnalík 25.3.2014 5:26

Re: Trochu jinak Tomasi

Rusové a Putin současnou situaci vnímají jako útok, USA a EU. Samozřejmě, že pro to nejsou přímé důkazy, ale například už mediální referování o olympiádě bylo silně protiruské a ostře kontrastovalo s tím, co o hrách říkali samotní sportovci. To, že na hry ze západních politiků skoro nikdo nepřijel, bylo také divné. A to byla ještě ukrajinská krize v latentní fázi a vypadalo to, že demonstrace postupně utichnou.

Když čtu, nebo sleduji vystupování oficiálních amerických představitelů a vojáků, tak žasnu nad jejich hlubokou neznalostí reálií. Buďto jsou to hlupáci, což všichni nejspíš nejsou, nebo jim jde o vytváření obrazu nepřítele v médiích. Přitom Putin od začátku krize na Ukrajině nabízel vedle pomoci (nikoli nezištné, samozřejmě) ukrajinské vládě, i ochotu ke společnému řešení krize spolu s EU, ale nikdo nereagoval.

Pro Rusko by ztráta Krymu byla srovnatelná s tím, že by USA přišly o všechny svoje letadlové lodě. Krymské základny hlídají Rusům nejen Černé moře, ale i Dardanely a Bospor a tedy přístup do Středozemního moře. USA by tak zbavily Rusko vlivu třeba v Sýrii. Nikdy by mne nenapadlo, že se to stane, ale v Sýrii byla Obamova politika naprosto chybná a Rusko svět v Sýrii zachránilo před vypuknutím další masivní krize. Svržení Asada by znamenalo definitivní vítězství islamistů nejen v Sýrii, ale i v Iráku, to Obama nemůže nevidět.

Každopádně se nemůžu zbavit pocitu, že přinejmenším část amerických představitelů vidí v Ukrajině šanci Rusko oslabit. Osobně si myslím, že je to zásadní chyba. EU je slabá a USA a NATO budou v boji proti islamistickému tlaku potřebovat spojence a Rusko by jím mohlo a mělo být.

Na druhou stranu, když už to vletělo do větráku, tak je v našem zájmu, aby na Ukrajině nedošlo k občanské válce a proto Ukrajina potřebuje pravidla a to jim teď může dát jenom snaha o přijetí do EU a NATO. Pokud by na to rezignovali, hrozí, že se pokusí krizi řešit silou a pak by se mrtví nepočítali na desítky, ale na desítky tisíc.

J. Kulišek 25.3.2014 5:36

Re: Trochu jinak Tomasi

Presto ze zly zapad se snazi skodit Putinovi v jeho dobre minene cinnosti, tak to dobrotisko Putin by mohl pomoci zapadu proti muslimum. Proc by tedy podle vas by mel Putin byt tak hloupy a pomahat zapadu,ktery chce Rusko znicit?

J. Vyhnalík 25.3.2014 5:49

Re: Trochu jinak Tomasi

Trochu jste to pomotal.

Evropa ve své většině národnostním štěpením prošla před 100 lety. Na Ukrajině to probíhá dnes. V našem zájmu je, aby lidé zbytečně neumírali a žili spolu v míru. Pokud to nedokáží v jednom státě, měli by dostat šanci to řešit bez krveprolévání. Nejlépe federalizací a pokud to nepůjde, tak se rozdělit v klidu, tak, jak jsme to dokázali my. Čím hlubší bude ekonomická krize Ukrajiny a čím déle bude země držena pohromadě násilím a menšiny potlačovány, tím horší to bude, až to jednou rupne.

J. Mannheim 25.3.2014 9:39

Re: Trochu jinak Tomasi

Pane Vyhnalíku, můžete si tu psát sebedelší příspěvky opřené o jakékoli exkurzy do historie, ale to, že je Putin ohrožení, nijak neokecáte.

R. Gramblička 25.3.2014 11:20

Re: Trochu jinak Tomasi

my víme, Manheime, že na vás logika neplatí. Vy se svého idealizovaného jednoduchého vidění světa jen tak nevzdáte.

S. Prosek 25.3.2014 7:41

Re: Trochu jinak Tomasi

Rusove tradicne maji nazor ze je svet ohrozuje. To ze sahli k silovemu reseni, nema co delat s Cernomorskym bazenem ani s pristupem do stredozemniho more. S pristupem, ktery je ovladatelny jedine v Maramare pruplavu a to jak patrne vite, je v krizove situaci neprodysne uzavreno tomu Ruska flotila nezabrani..

Rusko - Putinuv Kreml zahajil svuj postup zpet do starych hranic ruskeho blizskeho zahranici bez ohledu na to, jak americti predstavitele uvazuji, nebo neuvazuji. Nadeje na jakasi pravidla pro Ukrajinu a tim i moznosti prijmuti Ukrajiny do EU ci Nato nejsou realisticke. Naopak je to to co prohlasujete o americkem menazmentu nerealisticke, v ruskem pojeti je to luneticka vize. Putin je to, co ruska duse zboznuje, ochrance svateho Ruska. Evropa ktera pres pul stoleti zila pod destnikem americke obrany ma sanci bud se zacit branit nebo podlehne vojensko ekonomickemu tlaku z Ruska. Tlak danovych poplatniku USA z jehoz kapes Evropa byla ochranovana se zesiluje a pristi volby mohou primet WH k vojenskemu odchodu z Evropy. V kazdem pripade je neprehledne, jak se jednotlive vlady statu EU zachovaji pred ruskou hrozbou. A ta je, ne ze ne. Signaly o moznosti "udelani z USA nuklearni pustiny" byly mluvcim statni ruske TV jiz vyrceny. Je prudentni, aby tato vyhruzka byla zaznamenana. A byla zaznamenana. Pokud ceske verejnosti postaveni ruskeho blizskeho zahranici vyhovuje, nebude ji v tom nikdo ze Spojenych statu urcite branit.

M. Varadinková 25.3.2014 12:08

Re: Trochu jinak Tomasi

Milý Steve, když Vás nezajímá, co říká Wesley Clark, tak co říkáte na názory tohoto Reaganova muže, které jsou poněkud v rozporu s těmi Vašimi, leč zdají se být opakovaně potvrzovány realitou:

http://www.slobodnyvysielac.sk/video/m8/p11

Mnozí daňoví poplatníci v USA určitě nejsou nadšeni z vojenské angažovanosti USA v nejrůznějších zemích světa, ale vypadá to, že zrovna jich se bohužel nikdo na nic neptá, resp. propaganda je nejprve zmasíruje (tak jako Vás v případě Iráku), takže hurá do dalšího vojenského dobrodružství. A lézt krkem jim to začne, až když se ukáže, že ta válka nikdy nekončí, že se prodražuje, že jejich synové kdesi daleko zbytečně umírají a že oni sami byli na počátku tou propagandou obelháni.

S. Prosek 25.3.2014 22:51

Re: Trochu jinak Tomasi

http://www.youtube.com/watch?v=YUjVMwOiXe8

J. Vyhnalík 25.3.2014 14:17

Re: Trochu jinak Tomasi

Nevím jak Vy, ale já jsem ten výrok moderátora (rozhodně ne mluvčího) slyšel a dokonce mi moje chabá znalost ruštiny umožnila mu porozumět. On nevyhrožoval, naopak tvrdil, že USA vnímá Rusko jako hrozbu, protože Rusko je jediná země na světě, která má kapacitu udělat z USA radioaktivní popel. Ten moderátor je nejspíš pitomec, ale stejní pitomci jsou ti, kdo mají potřebu jeho výrok překrucovat, aby vyzněl jinak, než byl řečen.

Jinak, pokud se podíváte na mapu, tak je evidentní, že hranice vlivu EU a NATO se posunula o velký kus směrem k Moskvě a ne naopak. Když pořád mluvíte o Putinově agresi, je divné, že tomu neodpovídá realita. Rusko ztratilo vliv na Ukrajině a udrželo si pouze základny na Krymu a samotný Krym.

Nejsem milovník spikleneckých teorií, ale je fakt, že různé NGO na Ukrajině i v Rusku jsou financovány ze západu a z ekonomického kolapsu Ukrajiny politicky profituje západ. Je to logický trend, jen se děsím toho, co se stane, až Ukrajincům dojde, že EU nemá sílu a ani ochotu je zachraňovat.

Jinak souhlasím s tím, že Evropa je ve vztahu k USA v roli černého pasažéra, když spoléhá na to, že životní zájmy Evropy a USA jsou si natolik blízké, že stačí nechat USA, ať je řeší a někteří, mají ještě tu drzost, že se nestydí sbírat politické body na otevřeném antiamerikanismu. Dnes docházejí USA peníze a EU, místo toho, aby pracovala na posílení vlastní ekonomiky a vojenské síly pro svoji obranu, dělá všechno pro to, aby spáchala sebevraždu (boj s CO2, nefunkční euro).

S. Ševeček 25.3.2014 10:24

Re: Trochu jinak Tomasi

Ano.

V. Vlach 25.3.2014 7:40

Re: Trochu jinak Tomasi

Vám někdo šlápl na kuří oko? Vždyť pan Haas má bezvýhradně pravdu...!

Nadvláda kabaly končí, kapišto?

S. Prosek 25.3.2014 7:44

Re: Trochu jinak Tomasi

Pane Vlachu uklidnete se ja Vam babovicky nebouram :)