7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

RUSKO: Klaus lituje Putina

Václav Klaus opět využil příležitost a při své přednášce pro Vysokou školu finanční a správní komentoval ukrajinské události. Ukrajinu označil za "dílo EU a USA", konkrétně mimo jiné řekl: "Rozeštvání Ukrajiny, rozehrání této karty, v žádném případě nezpůsobil Putin, to způsobili naši soudruzi v západní Evropě a ve Spojených státech."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 25.4.2014 10:56

Opravdu se tomu diví?

Tomu, že Rusko stejně jako všechny ostatní národy a státy (Francie, Německo, V.B., USA, Čína, Turecko..) usiluje o respektování svých zájmů (kterého se mu přinejmenším od Petra Velikého vždy dostávalo) se nikdo rozumný nemůže divit a jenom opravdový politický idiot by chtěl, aby nejdemokratičtější režim ruských dějin byl v tomto směru neúspěšný.

A právě o to se (clintonovský) "západ" v Jelcynově éře věrolomně (porušením záruk o šíření NATO, bombardováním "Bělehradu", snahou o ovládnutí ruského přírodního bohatství...) bohužel pokusil, stejně jako nyní např. pokusem o ovládnutí jeho základen na Krymu (ve zřejmé souvislosti se základnou v Sýrii...). Údiv nad tím, že nelegální (a proto velmi hloupá) "Majdanská" agrese proti mezinárodně uznaným ruským zájmům na Krymu vede ke stejným výsledkům jako "kýmsi" hlupácky vyprovokovaná (vojenská!!!) agrese gruzínská, je opravdu tragikomický.

Vojenské střetnutí přímo mezi současnými mocenskými bloky je na rozdíl od cynicky (pokusem vyčerpat Rusko) vyprovokované neoficiálně podporované občanské války (např. na Ukrajině), naprosto vyloučené. Mezi nimi se vedou války hospodářské (technologické, kybernetické a jediné co můžeme udělat proti konečnému vítězství (nejenom Ruska) je vyhnat z EU parazitickou eko-sociální "elitu" (zastavit válku mezi severem a jihem EU)!

http://byznys.ihned.cz/c1-61852270-ekonom-jak-je-na-tom-rusko-dnes-ruska-ekonomika-ocima-poradce-postsovetskeho-premiera

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/334341-moskva-sklizi-plody-modernizace-na-ukrajine-prekvapila-vybavenim-i-strategii.html

D. Polanský 24.4.2014 19:35

Bohužel Ukrajina se dala nachytat na hruškách

Pochlebování na Majdanu od západních politků bylo farizejské, nešlo jim o Ukrajinu, ale o Rusko. No a to toho využilo. Ale takový je sport, nedáš, dostaneš.

M. Kosejk 24.4.2014 17:15

souhlas

Klausův postoj zastávají zejména pitomci, kteří vycházejí z toho, že nepřítel (Rusko) mého nepřítele (EU) je můj přítel. Ale ono toto neplatí ve všech případech. A v případě Ruska to neplatí vůbec.

A co stojí za názory samotného Václava Klause, to netuším? Nenávist k EU? Pracuje pro Putina? Chce být za všech okolnosti proti většinovým názorů? Prostě mu jeblo? Fakt netuším. Ale že na stará kolena se začal orientovat na lidi typu: volič Bobošíkové - to mě mrzí.

Š. Hašek 24.4.2014 17:35

Re: souhlas

Pane Kosejku, Klaus pouze konstatuje:

Ukrajina není jen Majdan (nejdůležitější asi), EU jen koktá o impériu (ruském) a buduje své impérium (nyní se jeví lepší, tvrdí i Klaus), EU krom petice nemá žádnou páku, o to víc je tedy třeba popsat papíru, Obama byl freneticky pochvalován davy po Evropě - a jest to jedno velké nic (a navíc daleko).

Klaus jen konstatuje/popisuje, mnozí novináři jen prázdně spílají Putinovi. A berte to tak, že nechválím Putina. Jen se podivuji, jak je možno zapálenými články (mimo skutečnost a proti Putinovi) dosáhnout úspěchu (fakticky ničeho). A konstatováním faktů dostat ihned nálepku Putinožrouta. Za články Václava Klause vidím jen povzdech nad evropskými všeználky.

M. Kosejk 24.4.2014 18:26

Re: souhlas

V Klausových konstatováních mi chybí to, že vzal na vědomí přítomnost ruských vojáků na Ukrajině (což je dnes už nad vší pochybnost prokázaný fakt, na který Klaus jebe). Václav Klaus ve svých demagogických elaborátech zcela opomíjí roli Ruska jako cíleného rozeštvávače Ukrajiny. A naopak Václav Klaus nadhodnocuje chyby a selhání Západu - až do té úrovně, že Západ označí za primárního viníka - což je naprostá blbost.

Proto (a nejen proto) dnes už zcela otevřeně říkám, že Václav Klaus se pro mne začíná stávat divným typem, který popírá sám sebe. V minulosti např. Václav Klaus horoval pro vstup Ukrajiny do EU a dokonce jako český prezident k tomu Ukrajinu a EU vyzýval.  To ovšem už dneska neplatí – pouho asociační dohodu s EU V. Klaus označuje za chybu, která staví Ukrajinu před výběr mezi EU a Ruskem. 

Nebo za zmínku stojí fakt, že Václav Klaus vždy protestoval proti mnichovanství (tj. nerespektování hranic suverénního státu). A proto jsem s ním vždy v tomto souhlasil (např. u Kosova). Ale teď? Teď se Václav Klaus vyloženě stal obhájcem mnichovanství, když obhajuje konání Ruska na Krymu a východě Ukrajiny.

A co mají tyto příklady, kdy Václav Klaus popírá sám sebe, společného? Mají společné to, že se jedná o zájmy Kremlu. A pro zájmy Kremlu evidentně V.K. udělá vše.

Š. Hašek 24.4.2014 20:48

Re: souhlas

- rozeštvávači Ukrajiny byla EU i Rusko, EU je bohužel "sbor směrnic", Rusko je "zastaralý stát s armádou", primárně nehodnotím

- nejsem plně v obraze stran dřívějších vyjednávání EU s Ukrajinou a rolí Václava Klause, domnívám se ale, že i tehdy byl VK větší realista v různých doporučeních než např. Václav Havel (jen na okraj)

- otázka hranic (když pomineme vojenskou sílu) beru to jako "časově závislou hodnotu". Krym byl ruský dlouho, stejně jako české pohraničí bylo hodně dlouho součástí českého království (obecně ale tenký led)

- Václav Klaus nepopírá sám sebe, Klaus ani nehájí zájmy Kremlu, Klaus se jen hořce směje tomu harašení neschopných, doplňte si sám, kdo diriguje - Putin, nebo EU?

M. Kosejk 24.4.2014 22:40

Re: souhlas

Bez emocí si přečtěte, co Klaus píše/říká:

Výhradně viní Západ. Pro Putina má pochopení. Legitimizuje argumentaci "krev, půda, historie", která vždy vedla k válce. A Ukrajinu používá jen jako oslí můstek pro kritiku Západu. Buď záměrně hájí zájmy Kremlu, nebo je jeho užitečný idiot. 

A realistou Klaus už pár let není. Teď už se zahrabal ve své póze "proti všem".

K. Pavlas 24.4.2014 17:10

Tak nevím,

když studenti Vysoké školy finanční odměnili Václava Klause za přednášku a následnou diskusi výrazným potleskem, jsou dementi, či jinak postižení, že nechápou, že jim V. Klaus neříká pravdu - nejen o Ukrajině, ale i Evropské unii. Co myslíte pane Bartoni? A nebo jste vedle Vy.

M. Kosejk 24.4.2014 17:21

Re: Tak nevím,

Potlesk tribun si užívaly i ty největší lidské bestie (Hitler, Stalin, Mussolini...). Co myslíte, pane Pavlasi? Zasloužili si i tito potlesk, protože mluvili pravdu? :)))

P. Vítek 24.4.2014 18:06

Re: Tak nevím,

Tento slovni souboj jste prohral p Kosejku.

M. Kosejk 24.4.2014 18:25

Re: Tak nevím,

No jo. Před argumentací - "potlesk = potvrzená pravda" - jsem opravdu na kolenou... :)))

J. Zeman 24.4.2014 17:01

Klaus řekl jenom pravdu a to se v "demokracii"

nesmí.

M. Barta 24.4.2014 15:39

Motivace?

Minimálně od doby, kdy VK a většina jeho rodiny vstoupili do prezidentské kampaně ve prospěch Zemana, a hlavně jak do ní vstoupili, a později i do volební kampaně Jany Bobošíkové, je kontraproduktivní spojovat jakékoli jeho výroky s pojmy jako pravdivý, poctivý, objektivní. V každém případě je však zajímavá otázka jeho motivace, zvláště připustíme-li, že jeho psychické zdraví není poznamenáno více než 20 lety ve vrcholných politických funkcích.

S. Donát 24.4.2014 15:50

Re: Motivace?

Takže i když Václav Klaus řekne, že tráva je zelená, budete mu spílat do lhářů?

P. Kmoníček 24.4.2014 16:47

Re: Motivace?

Pokud to bude už žluté seno,tak ano.

S. Donát 24.4.2014 17:41

Re: Motivace?

Proč odpovídáte na něco, na co jsem se neptal? Tráva není seno, tráva je tráva. Mě prostě překvapilo konstatování, že od určitého okamžiku pan Barta nebude s VK v ničem souhlasit, ať už řekne cokoliv. Vám to připadá normální?

K. Frauknecht 24.4.2014 14:24

Tak já nevim.

V porovnání s Weiglovou včerejší analýzou je článek jednoduchý až hloupý. Současně obsahuje řadu polopravd, nebo spíše řadu rádoby faktů, které se nezakládají na pravdě.

Proevropsky orientovaní Češi jsou jen ti, kteří jsou nějakým způsobem přisáti na eurofinancích (kupodivu, že?) a pak ti, kterým čouhá rudá socanská sláma z bot :-).

Je škoda, že řadě lidí nedochází fakt, že politika dsoučasné EU, tedy evropského superstátu, je naprosto shodná s politikou ostatních imperiálních mocností (Rusko, USA). A to ji, pokud nedojde ke změně, pohřbí.

P. Vaňura 24.4.2014 15:02

Na to, aby EU byla imperiální

mocností jí CHYBÍ ARMÁDA. V současném stavu představuje jen nesmírně bohatou KOŘIST!

J. Boleslav 24.4.2014 13:00

S autorem naprosto souhlasím

Klaus je se svým postojem k událostem na Ukrajině už docela trapný. Zda je za tím jen jeho neláska k EU nebo ještě i něco jiného, bůh suď.

R. Houška 24.4.2014 13:56

Re: S autorem naprosto souhlasím

No, nějaký důvod to, že se stále nepodařilo zveřejnit ten seznam 7500 českých zaměstnanců KGB v roce 1989, mít musí...

P. Kmoníček 24.4.2014 16:48

Re: S autorem naprosto souhlasím

Nic za tím není.Jen zblbnul.

P. Vítek 24.4.2014 18:10

Re: S autorem naprosto souhlasím

Treba mu jde jen proste a obycejne o sve vnuky

K. Jež 24.4.2014 12:55

Komunistická EU je

, to je fakt. Že Putin terorizuje Ukrainu za to může Putin, Že ji terorizuje tak dlouho za to může EU, že tam dosud neposlala vojska a zbraně. A EU bude plakat. Jediní trošku pragmatiští jsou Poláci.

D. Nowodny 24.4.2014 11:45

Klaus

muž z Bohnic, žijící mimo ústav !!

E. Sevrát 24.4.2014 12:27

Re: Klaus

Nesmíte si to brát osobně,že se amnestie na vás nevztahovala.

R. Houška 24.4.2014 14:02

Re: Klaus

Amnestie se vztahovala pouze na zločince velkého kalibru, jejichž lup zaručoval, že Institut bude vzkvétat. Pán není zloděj, navíc to má v hlavě v pořádku a vidí to, co vy vidět nechcete, takže nemá proč si brát něco osobně. On s vámi a s Klausem, tak jako většina slušných lidí v této zemi, až na trapných 0,42%, nechce vůbec nic mít.

S. Donát 24.4.2014 14:44

Re: Klaus

To lžete z hlouposti, nebo za cizí peníze?

Š. Hašek 24.4.2014 10:50

Ale vždyť opravdu je "několik Ukrajin".

A Václav Klaus jen konstatuje.

Ukrajina se opravdu rozeštvala sama. No, nikoliv sama, ale hlavně sama. Zeptejte se někoho z Ukrajiny, který je trošku nad věcí, jaký je rozdíl mezi Užhorodem (zjednodušme na  Halič) a vychodní částí sousedící s Ruskem. Docela značný. A mezi tím je ještě třetí díl "meziukrajina".

Je možno již jen diskutovat, kdo si přihrál polívčičku. Prostě někdo chce za každou cenu černobílé vidění, Klaus nikoliv. Platí skoro obecně.

V. Mlich 24.4.2014 9:32

A opět má pravdu

Jako vždycky. A Bartoně to přivádí do nepříčetnosti, kdy už ten dědek plesnivý řekně konečně nějaký nesmysl?

P. Han 24.4.2014 7:54

Je trochu blbé,

že pan Bartoň předvádí své dedukce o Václavu Klausovi na podkladě článku z Echo24, kde je pár z kontextu vytržených vět. Přitom i v tom článku je odkaz na dost podrobnou Klausovu a Weiglovu analýzu, která byla mimochodem publikována i tady na Psu. A jako obvykle ji téměř nikdo, zdá se, že včetně Bartoše, nepřečetl. Někteří "diskutující" dokonce tvrdí, že od Klause nečtou nic. Pouze ho neustále napadají za věci, které neřekl. Pro někoho je to, zdá se, náboženství, jiní jsou antiklausisté ze stejného důvodu, jako byli dřív antichartisté. Aby splynuli s davem.