8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Magor Milda, Mgr. etc. 6.11.2008 18:25

Re: Autore, máte pravdu.

oni ti azbukové pro nás dost splývají. Západní Ukrajinci, tudíž česky Rusíni s námi nějakou dobu žili v jednom státě. Proto bych byl pro bezvízový styk s těmi, kdo mohou prokázat, že některý jejich předek byl Čechoslovákem. Dělají to tak všechny kulturní státy, s krajany se zachází vždy lépe.

U těch pravých Rusů si nejsem jist, kolik jich tu jednoduše zůstalo, bylo tu asi 100 tisíc uniformovaných a na 40 tisíc poradců. Těch deset tisíc pak není ve srovnání s těmito čísly moc.

Je to však úkolem naší policie a rozvědky, vyfiltrovat pro náš stát a naši svobodu nebezpečné agenty.

vita 6.11.2008 14:13

Re: Autore, máte pravdu.

To bude asi tím, nedobitý ýbrmenši, že náckovský Drang nach Osten naši rodinu postihl. Slovo Mauthausen vám něco říká, nacistický hýzle?

Václav 6.11.2008 10:18

Pisatel tohoto článku je naprostý B.B!

Vážený pane! To co navrhujete je prakticky vyhlášení války Rusku! Myslím, že všichni víme, že by to byla poslední válka na této planetě na hodně dlouhou dobu! 

milan 6.11.2008 12:39

Re: Pisatel tohoto článku je naprostý B.B!

R^R^

tsstss 6.11.2008 9:56

Rusové si z toho všeho magoření dělají p*del.

:-)

Finrod Felagund 6.11.2008 9:36

Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

takový plán je bez šance. Realisticky Königsberg už neexistuje a nikdy existovat nebude, ledaže by Rusko rozpoutalo další světovou válku, kterou by prohrálo a Západ vyhrál a jako součást válečných reparací by si ho vzalo Německo, vyhnalo z něj Rusy a vložilo do něj +-100 mld. EUR na znovuosídlení. Současný Kaliningrad nemá s Königsbergem - a tedy i s jeho specifiky vůči zbytku RF - vůbec nic společného, je to plně integrální součást Ruska se všemi tomu odpovídajícími vlastnostmi. Etnicky, mentalitou, kulturně, jazykově, ekonomicky. S Kaliningradem toho zmůžeme asi tolik co Izrael s pásmem Gazy - důkladně oplotit, zrušit železniční tranzitní spojení mezi Běloruskem a Litvou přes Vilnius a Kaunas, které tam teď je (Lukašenko taky zakázal tranzit mezi Varšavou a Vilniusem přes ten kousíček běloruského území tak co, reciprocita je reciprocita) a všude okolo rozmístit Patrioty aby náhodou Rusy nenapadlo poslat vzduchem nějaký ten vybuchující dáreček. Jejich teritoriální vody na Baltu z mezinárodních vod a teritoriálních a pobřežních vod Polska a Litvy důsledně (vojensky) střežit a dovnitř a ven pouštět jen koho uznáme za vhodné. Ano, to všechno můžeme dělat, abychom Rusům ohledně Kaliningradu znepříjemnili život jak to jen jde. Ale to území je bez větší války nedobytelné a navíc není šance, že by samo o sobě o něčem rozhodovalo. Z právního hlediska opravdu není rozdíl mezi postojem Kaliningradu a třeba Smolenska - to už Kazaň má více pravomocí... a ruské vládnoucí trio Vláďa-Míťa-Serjoža ví sakra dobře co dělá a nebude se dobrovolně zbavovat vlivu, když nemusí.

Mirek F. 6.11.2008 9:43

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

námořní blokáda znamená válečný stav.

Finrod Felagund 6.11.2008 9:45

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Ne nutně - máme precedent z kubánské raketové krize, kdy probíhala námořní blokáda Kuby a válečný stav nebyl. Stejně tak se dá za obdobnou verzi námořní blokády považovat blokáda Západního Berlína - a ani tehdy nešlo o válečný stav.

Mirek F. 6.11.2008 9:49

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Izraeli stačila blokáda Tiranské úžiny, aby zahájil šestidenní válku. Představa, že si tohle Rusko nechá líbit, nepatří ani do fantasy.

jkotek 6.11.2008 9:58

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Zatimco krvelacnym amikum blokada Berlina k valce nestacila...

Mirek F. 6.11.2008 10:00

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Ne, anžto to to byla blokáda Berlína, nikoliv pobřeží USA.

Finrod Felagund 6.11.2008 10:00

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

No vzhledem k tomu, že Izrael je silnější než Egypt, Sýrie, Libanon a Jordánsko dohromady a šestidenní válku zahájil kvůli objektivnímu očekávání války je to pochopitelné, ale není to tento případ. Západ je mnohem, mnohem silnější než Rusko (podle Radka Sikorského více než 20x) a Rusko si to moc dobře spočítat umí.

Mirek F. 6.11.2008 10:05

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Jakožto ospravedlnění války to stačilo, protože blokáda se chápe jako násilný akt. Ale opravdu bych doporučoval spíše si v LARPu přehrávat bitvu u Helmova žlebu než snít o svatém tažení na východ. Rusko se obsadit nedá, na tom už si vylámali zuby jiní a proč blokovat kaliningradskou enklávu a riskovat tak (jaderný) konflikt.

Finrod Felagund 6.11.2008 10:44

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Já na žádný východ svatě táhnout nechci. Problém je v tom, že východ by strašně rád svatě táhl na západ a jaké v tom má úmysly jsme snad dostatečně dobře viděli. Nevolám po útoku na Rusko, ale pro maximální obranu před ním, aby si stokrát rozmyslelo než si začne dělat chutě na překračování současných hranic Západu.

Mirek F. 6.11.2008 10:55

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Jasně, já neútočím, já se jen preventivně bráním, protože ten druhý na mě chtěl určitě zaútočit. Max. obrana je dobrá věc, ale jinak prosím, chladnou mysl, zapomenout šílenosti typu námořní blokády Kaliningradu a uvědomit si, že tohle je takové do jisté míry kočkování, neboť v systému založeném na jaderném odstrašení mají jak Rusové tak Američané zaměřeny svoje rakety na raketové i protiraketové systémy toho druhého, aniž by toužili rozpoutat atomové inferno. Prostě klasika - nové rakety, nový radar, příslušná reakce druhé strany ve formě zaměření svých raket. Jedna i druhá stana by se zachovaly stejně.

hank bukowsky 6.11.2008 10:45

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

to čumím

A 6.11.2008 12:29

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Potíž bude nejspíše v tom, že i když je USA mnohem více vyzbrojen než současné Rusko, nestačí to k tomu, aby ve WWIII nebyly Spojené státy i se svými spojenci smeteny s povrchu země. Ono už je jedno, zda disponujete jaderným potenciálem, který stačí k desetinísobnému nebo stonásobnému zničení zeměkoule.

Ale 6.11.2008 11:22

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Izrael šestidenní válku "zahájil" tím, že napadl útočné svazy připravené vtrhnout na území Izraele. Pokud by arabské armády nebyly v nástupních prostorech naskládané jak sardinky, neměl Izrael nejen důvod na ně útočit, ale ani by je nemohl oslabit, až zničit jedním bleskovým úderem. Blokáda Tiranské úžiny byla důvodem marginálním (spíše symbolickým vyjádřením nepřátelství). Pokud Izraeli vadila tato blokáda, mohl ji snadno prorazit.

Ve skutečnosti zahájili šestidenné válku Arabové tím, že shromáždily armády ke vpádu do Izraele a Izrael pouze předcházel nevyhnutelnému útoku, který by jej byl schopen vymazat z mapy, pokud by jej připustil

Mirek F. 6.11.2008 11:28

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Blokáda ovšem dala Izraeli i mezinárodní ospravedlnění. Jdu-li někoho blokovat, dávám mu argument k třeba i násilnému proražení blokády a tím i konfliktu.

:-: 6.11.2008 10:21

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

omyl, probíhala námořní KARANTÉNA!!! Jak někdo poznamenal výše, blokáda je válečný akt a tomu se chtěl JFK vyhnout, proto se uchýlil ke karanténě. Hrůza, kdo sem může psát

Rudla 6.11.2008 11:22

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Tím že blokádu nazve jinak, se nic nezmění, pořád to bude blokáda....

:-: 6.11.2008 11:43

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

souhlas, ale tohle byla obezlička pro mezinárodní právo, právníci dbají na slovíčka

JJ 6.11.2008 11:04

Vidim to na jiny precedent

Zapadni Berlin.

Zapad by ziskanim Kalinigradu stejne nic moc neziskal.

Kylchap 6.11.2008 10:39

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Spřádáte plán New Barbarossa?

vita 6.11.2008 10:48

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

To všechno, milá Felagunde, můžete dělat tak týden. A to do té doby, než se na místo přesune Baltská flotila.

Pak můžete dělat dvě věci - ustoupit, nebo se pustit do války.

Co se Litvy týče, tak ta musí být hodně zticha, nechce-li přijít o ruskou ropu a zejména ruskou elektřinu. Je na ní závislá odhadem ze 60%. Lotyšsko a Estonsko jsou zase závislé na poplatcích za tranzit ruského zboží do jejich terminálů. Od té doby, co Rusové směrují tok zboží zčásti přes nedostavěný Primorsk, je po "pobaltském ekonomickém zázraku" a Lotyši i Estonci mají v řiti vši, jak měli vždy.

Ale 6.11.2008 11:26

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Já měl doposud pocit, že litevská atomka vyrábí elektřinu pro většinu Pobaltí, včetně Kaliningradu

vita 6.11.2008 11:29

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

To máte zastaralé informace - viz odpovědět pitomci Felagundovi dole.

Finrod Felagund 6.11.2008 11:42

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Felagund je asi opravdu pitomec, protože nechápe, co znamená "viz odpovědět dole" - kdo má odpovědět? Vy jste odpověděl? Nějak jste vyvrátil moje argumenty? Kde, smím-li se zeptat?

vita 6.11.2008 11:45

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Ano. Navíc nedočkavý pitomec.

Finrod Felagund 6.11.2008 11:28

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Lžete - Litva není závislá na ruské elektřině, té si dost vyrobí ve své jaderné elektrárně Ignalina (80% spotřeby je vyrobeno tam, takže nevím, kde máte svých 60%). Ano, elektrárna se má zavírat, ale letos byl schválen plán výstavby nové velké elektrárny s pracovním názvem Visaginas (hned vedle té stávající) pro všechny tři pobaltské země. Má být použita technologie od společnosti Westinghouse s reaktory podle amerického vzoru, tedy naprosto kompatibilní s jaderným palivem dodávaným z USA. Takže energeticky se Pobaltí Ruska fakt bát nemusí, navíc se momentálně staví dálkové energetické vedení z polských Suwałek do litevského Kaunasu, které umožní totéž do doby otevření JE Visaginas. Tahounem estonského ekonomického zázraku překvapivě není tranzit zboží z Ruska ale IT sektor a drobné podnikání. Totéž platí ostatně i pro Lotyšsko a Litva, jejichž životní úroveň počítaná HDP na hlavu je víc než dvakrát vyšší, než ta ruská (9 tisíc USD v Rusku, 21 tisíc USD v Estonsku), navíc HDP na hlavu v Kaliningradské oblasti je 3758 USD na hlavu. Takže v řiti jsou spíš Rusové. A která baltská flotila myslíte? Jediná flotila, která jim může pomoct, je Severní flotila, ale to by se nějak musela dostat přes Skagerrak a Kattegat. Víte Vy vůbec, jaké možnosti má na Baltu NATO?