30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Hloupost ruského euroasijství

Alexandr Dugin je jedním z hlavních ideologů současného Ruska a á konto toho blízkým přítelem Vladimíra Putina. Putin v posledních měsících dělá přesně to, co před řadou roků psal právě Dugin. Dugina tudíž stojí za to číst. Jeho doktrína je tak trochu obludná (západní média ho označují za "crazy" a "mad" člověka).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Křivan 10.9.2014 12:40

Re: Koupili jsme si někdy ruský výrobek?

Přesně tak. Hlavně to vše co ukořistili. Nejen stroje ale hlavně lidi. Statisíce inteligentních pracovitých a vzdělaných lidí.

K. Frauknecht 10.9.2014 12:33

Re: Váš pohled na věc

může být jiný nežli můj a jsem dalek toho, abych tvrdil, že je mylný. Jen nevím, jak to změní fakt, že nadutí hlupci jsou stejnoměrně rozprostřeni po celém světě (tedy: počet Humlů na 1 km2 se nemění podle národnosti :-))).

K. Vyšata 10.9.2014 12:32

Re: Proč pořád přeměřujeme jiné

Ani jsem si nevšiml, a to sleduji dost pozorně mezinárodní situaci, že by zrovna Rusko mělo nějak obvzláštní zájem na tom, aby jim lezla nějaká Česká republika do zadku. To si snad mimo vás myslí už jen Zaorálek. Vám, který jste tak trpěl pod barbary a byl 40 let vysáván, rozumím, jen bych ještě připomenul (co asi nevíte vzhledem ke svému mládí), že náš nynější vzor, západní soused před pár desetiletími byl odhodlán náš okupovaný stát zlikvidovat, obyvatelstvo vyhladit, případně vystěhovat za Ural. Pro č to uvádím, Německo není Třetí říše, Rusko není SSSR, probuďte se.

R. Houška 10.9.2014 12:25

Re: Doporučuji autorovi

Milý anonyme, pravda, jsou tu rusky mluvící sousedé, se kterými kamarádíme, ale ti nepatří mezi tu jejich honoraci. Ta komunikuje pouze se špičkami ODS a ČSSD, a s jejich pomocí Vary vysává. S "plebsem" se nebaví a dělají si, co chtějí. Například po sobě občas střílí, nebo se v centru prohánějí v autech 200 km rychlostí. Dávají zkrátka najevo svou nadřazenost, o které jsou bytostně přesvědčeni.

K. Vyšata 10.9.2014 12:25

Re: Proč pořád přeměřujeme jiné

Tak chceme po nich něco nebo ne? Chceme, vašimi slovy, aby se začali chovat civilizovaně, ale opravdu si myslíte, že se chováme my (asi Západ) civilizovaně? Ctíme mezinárodní právo, když podporujeme pučistickou vládu Ukrajiny, nedemokratický parlament tamtéž a vraždění civilistů vlastní armádou? A my nelžeme? Lžeme jako když tiskne, novináři, moderátoři, hlasatelé, celá ta mordparta rusofobů. Ještě připomenutí, náš Schwarzenbergr iniciativně uznal Kosovo bez posvěcení parlamentu, Kosovo, násilně obsazené a vyrvané ze Srbska. Já se ani nedivím, že naše "civilizované" chování není zrovna ve světě přijímáno s pochopením a nadšením, nejenom v Rusku.

R. Houška 10.9.2014 12:21

Re: Článek lze shrnout do jediné

on Vám nerozumí, oni si tykají...

R. Houška 10.9.2014 12:20

Re: Proč pořád přeměřujeme jiné

Takže když neuznáváte multi-kulti, tedy to, co je na Západním světě špatné (a v tom s Vámi souhlasím), polezete do zadku stádu, které si bez silného diktátora a bez 40g vodky každých půl hodiny, neví rady se životem? Stádu, které nás barbarsky okupovalo a 40 let vysávalo jako bezprávnou kolonii? Tak s tím tedy rozhodně souhlasit nemůžu. A sankce? Pravda, ty současné jsou k smíchu, ale pořádné sankce, jako vypnutí Rusům přístupu k mezinárodním bankovním službám, k systému platebních karet, a zmražení ruských kont ve všech světových bankách, to by byl jiný céres! To by si Putler a ta jeho senilní banda generálských komunistických gerontů hrozících světu atomovými zbraněmi, ani nestačili sbalit do ranečku ty své rudé knížky a metály, jak by je Rusové z Kremlu hnali.

R. Houška 10.9.2014 12:12

Re: Doporučuji autorovi

S tím nepolemizuji, ano, Rusové jsou silní nacionalisté. Nicméně, tím "kdyby na to přišlo ..." je opět podpořen fakt, že Rus nedokáže dát svůj talent do rozoje své země, maximálně jej dá do služeb jejích imperiálních choutek. Pro Rusy bylo vždy snažší vzít si co potřebovali od sousedů, než se zdržovat vlastním vývojem.

V. Venc 10.9.2014 12:07

Re: Proč pořád přeměřujeme jiné

Ad Atas9 10.9.2014 11:50

Výborný komentář, není moc co dodat. Autor Payne žije svou falešnou představou o nadřazenosti euroatlantické kultury nad kulturou konzervativní, křesťanskou - ruskou.

Představa, že propagátoři multi-kulti, obdivovatelé Pussy Riot, gay- parád, globálního oteplování.. budou mít dostatek sil k udržení svých společenských "výdobytků" před explozí islamistů, sociálních nepokojů je naivní. Stejně, jako protiruské sankce.

J. Boleslav 10.9.2014 12:02

Re: Doporučuji autorovi

Kam na ty pověry chodíte?

J. Boleslav 10.9.2014 12:00

Re: Proč pořád přeměřujeme jiné

Nikdo po rusákách přece nechce, aby byli stejní jako my. Chce se po nich, aby se začali chovat civilizovaně. Tj. ctít mezinárodní právo, nelhat, nezabírat cizí území atd. Chvíli jim to šlo, protože ryli držkou v zemi. Hospodářsky i vojensky. Jen jim trochu otrnulo, zase jsou to ta stejná hov.ada jako dřív.

J. Boleslav 10.9.2014 11:56

Re: Článek lze shrnout do jediné

Až po Vás, soudruhu. :-)

J. Vintr 10.9.2014 11:55

Re: Koupili jsme si někdy ruský výrobek?

Nebýt druhé světové války, tak jsou Rusáci ještě mnohem víc v pr... než dnes. Americká válečná pomoc a kořistění v poválečné Evropě znamenaly pro Rusko obrovský technologický skok, ke kterému by se samo nikdy nedohrabalo ...

K. Vyšata 10.9.2014 11:50

Proč pořád přeměřujeme jiné

prizmatem našeho přání a potřeby začlenit je do našeho způsobu a chápání života. Rusové jsou velký národ, s tisíciletou historií poplatnou prostoru na kterém žijí. Tak proč by měli být stejní jako my. Autor věnoval velkou část svého článku zvýrazňování zaostalosti Ruska a jeho bezvýznamnosti ve světě. Tak proč z Ruska má svět takový strach? Stát, jaderná mocnost, s vyvinutým kosmickým programem, pevným státním uspořádáním, s demokratickou vládou a prezidentem vzešlým z voleb, to je málo? Není za celou tou upocenou snahou snížit povědomí o Rusku pouhá nelibost, že není zrovna ochotno na slovo poslouchat Západ a nechat se vyrabovat?

J. Tachovský 10.9.2014 11:46

Re: Článek lze shrnout do jediné

a Vas prispeve lze shrnout do jedne fraze "Boleslav=dement"

J. Vintr 10.9.2014 11:44

Re: Myslím,

Čínu (mimo jiné) čeká obrovský problém, až na ni dopadnou důsledky neuváženého sociálního experimentu s politikou jednoho dítěte. Obrovská početní převaha mužské části populace nad ženskou, velká změna poměrů mezi produktivní a starou populací a romazlenost jedináčků se určitě nějak projeví.

L. Křivan 10.9.2014 11:43

Re: Doporučuji autorovi

Ano, odchází nabrat zkušenosti, naučit se ještě víc, ale zůstávají Rusy. Kdyby na to přišlo, budou na straně Ruska.  Pátá kolona.

L. Křivan 10.9.2014 11:40

Re: Koupili jsme si někdy ruský výrobek?

Nejspíš určitě. :-))

L. Křivan 10.9.2014 11:37

Re: Koupili jsme si někdy ruský výrobek?

Já  měl kdysi Ladu. Koupil jsem ji v Mnichově, dvouletou, s 15 000 km, za tisíc marek. Nějaký důchodce už vzdal ježdění, vrátil řidičák,...  Sloužila mi asi 12 let bez problému. Ale to byl vlastně Fiat. Měla obrovskou výhodu. Tehdy byly dvě ceny za benzin. Jedna pro Čechy, druhá pro cizince. Když jsem to postavil tak, aby nebylo vidět na číslo, měl jsem lacinější benzin. :-)))

Rusové moc kopirovali. Letadla (B-29),  Concordovič, Foťaky (Leica),  Auta (Poběda byla taky kopie),...

K. Vyšata 10.9.2014 11:29

Re: Doporučuji autorovi

Asi jste už dlouho nepobýval v Karlových Varech, usazení občané z rusky mluvících oblastí se docela úspěšně začlenili mezi Karlovaráky a mimo trochu zřetelného přízvuku jsou k nerozeznání. Jinak, většina Karlovaráků jsou také "naplaveniny" po II.WW, před tím byly Karlovy Vary vezkrze německo židovské město.

O chování řidičů, zvlášt německých by se dalo vzprávět trochu jinak, doma slušnáci, za hranicemi divočáci. Doma čisto, přejedeme hranice a odpadky vzhodíme k silnici.

R. Langer 10.9.2014 11:19

Myslím,

že jste to poměrně dobře vystihl, pane autore, jenom nepřeceňujte tu Čínu, tam bude ještě zle, nedobře...

J. Vintr 10.9.2014 11:08

Re: Jak pejsek s kočičkou vařili dort :-).

Jenže na rozdíl od Rusů, mají Američani reálně být na co hrdí a (na rozdíl od Rusů) nemají žádný důvod k mindrákům.

J. Vintr 10.9.2014 10:58

Re: Hloupost českého rusofoba

Ve třicátých letech minulého století dokázal podobný "hospodářský zázrak" v Německu jistý malý muž s knírkem (fyzická podoba s V.P. je jistě jen náhodná) ....

J. Boleslav 10.9.2014 10:15

Re: To neděláš dobře, Jaromíre :-))

Nemohou. S tím, že jsou lidé většinově vol.ové, kteří často naletí různým grázlům ala Putin, jsem se už dávno smířil.

J. Boleslav 10.9.2014 10:12

Re: Doporučuji autorovi

Napsal jste to skvěle. :-)

J. Boleslav 10.9.2014 10:11

Článek lze shrnout do jediné

stále platné poučky "rusáci - swiňáci".

J. Vintr 10.9.2014 10:10

Re: Doporučuji autorovi

Jasně že každý člověk je jiný, ale výsledný stav společnosti určují společní jmenovatelé většiny jedinců. A Rusko je prostě takové, jak to popsal autor článku.

J. Boleslav 10.9.2014 10:09

Re: Doporučuji autorovi

Přesně tak, souhlas.

J. Boleslav 10.9.2014 10:07

Re: Trocha agitace neškodí :-).

Souhlas.

J. Mannheim 10.9.2014 10:03

Re: Trocha agitace neškodí :-).

trošku nechápu, jakou má souvislost čistá ulice s roztahovačným a agresivním vůdcem... sice jsem v té době nežil, ale tipl bych si, že v Německu 30. let 20. století byly také čisté ulice a možná se i našel nějaký Zweigerle, který o tom udělal reportáž, jak je ten Hitler príma. Ostatně, Čapek byl tehdy ve svém boji proti fašismu dost osamocen, věřím, že měl kolem sebe víc takových Vyhnalíků - inteligentních a sofistikovaných demagogů...