21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

POLSKO: Vojín Jaruzelski

Kaczyńského Polsko má zvláštní talent na to, aby působilo jako z jiného vesmíru. Tolik věcí vyžadujících nečernobílý pohled a zvažování argumentů řeší cestou černobílých zákonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 9.3.2018 13:39

Re: Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Snad jen že na montovnu ČR konvertovali až Klausovi nástupiči...

J. Lepka 9.3.2018 13:37

Re: Jako třešnička na dortu

V zájmu objektivity máte samozřejmě pravdu, polsko-ruská nevraživost se táhne bezmála na hranice středověku, Stalin jí jen zneužil pro své světovládné cíle.

M. Pivoda 9.3.2018 13:37

Pro M. Valentu: Vím z vlastní zkušenosti, o čem mluvím

Je to přesně tak jak jsem napsal výše. Ano, Klaus obhájil profesuru až po listopadu. To souhlasí, ale v té habilitační komisi seděli profesoři z dob českého socialismu. Kde by se tu náhle vzali nějací specialisté na tržní ekonomiku?

Já jsem před habilitační komisí stál až v roce 2002 a vyhodil mne (v Ostravě) především komunistický profesor Miloš Konečný z Podnikatelské fakulty VUT Brno. Požadoval, abych mu vysvětloval řízení firem pomocí ukazatelů (což známe z dob českého socialismu), přestože moje habilitační práce byla na téma "Dynamické a inovační podnikání". S českými vědeci jsem se neshodl ani na definici podnikání. Moji definici podnikání, převzatou z Harvardské školy byznysu byla oponentem mojí práce označena za scestnou. Někdo z nás tedy musel být nutně mimo obor.

Představte si hypotetickou situaci: Kdyby v Česku náhle vymřeli všichni lékaři, byli by pak za lékaře prohlášeni zvěrolékaři?

J. Lepka 9.3.2018 13:35

Re: Osobně mám dojem,

V podstatě s vámi souhlasím, jen poukazuji na možný scénář vývoje. Ona ani není vyloučena fyzická likvidace L.Walesy (ať už je jeho angažmá u KGB prokázané nebo ne), ale hlavně všech oponentů režimu z té doby, příklad J. Popieluszky je všeříkající.

J. Schwarz 9.3.2018 13:34

Tak naším

"oblíbeným paradoxem" je spíš fakt, že se dneska nejvíc vymezují proti poměrům lidi, kteří je svými postoji v devadesátých letech umožnili. Ti, co "nebyli jako oni", slýchávali trávu růst a především pečovali o to, aby novým režimem nebyl nikdo diskriminován. Tak nechali bolševickým šéfíkům rozkrást republiku a pak, když už byl majetek rozkraden jim umožnili / už v dresech různých nekomunistických stran / přikrádat si ze státního rozpočtu. Paradoxem byla i naše "právní kontinuita" kdy žádný bolševik nemohl být postižen pokud jeho prasárny nebyly vyloženě zločinné už dle socialistického "práva", ale zároveň uznávali obhajobu práskačů STB že byli v seznamech vedeni neoprávněně a soudy vyslyšely přiznání bývalých "řídících orgánů" že donašeče, co nebyli donašeči vedli v papírech jen kvůli prémiím a pochvale od šéfa. Chovali se tedy protizákonně a - nic! Dokonce ani nepřišli o důchody a výsluhy, o což by za socíku, pokud by se jim na falšování údajů přišlo, stalo. To jsou paradoxy, ne nějaká degradace Jaruzelského!

J. Kanioková 9.3.2018 12:45

Ano, přesně !

J. Novák 9.3.2018 12:39

Re: Jako třešnička na dortu

To vyprávějte těm pronásledovaným. A ten kosmonaut? Stejně jako Remek byla protekční promoskevská figura.

J. Novák 9.3.2018 12:36

Re: Osobně mám dojem,

Kecy. Byl to vlastizrádce, který v zájmu cizí mocnosti terorizoval svůj národ.

J. Novák 9.3.2018 12:34

To se skutečně nedá

říci slušněji, než že Jaruzelski byla zrádná komunistická svině, která násilně prosazovala ve své zemi cizí zájmy. Kdo v té době žil, ten ví.

V. Novák 9.3.2018 12:33

Re: Fakt je, že už konec druhé světové války

Stalinova nereakce na Varšavské povstání odpovídala tomu, jak a proti komu bylo vyhlášeno.

V. Novák 9.3.2018 12:31

Re: Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Jako obvykle pamatujete špatně.

J. Jelínek 9.3.2018 11:40

Re: Jako třešnička na dortu

Broučkové, máte pravdu oba - vztahy těchto dvou slovanských bratrů byly už od středověku (který na straně Ruska mentálně trvá dodnes) jemně řečeno ,napjaté.

J. Jelínek 9.3.2018 11:37

Re: Studentský protest

Fuj, to jsem se lekl, že už magoříš. Bylo by to škoda, dobře se čteš, i když tě nemusím.

V. Novák 9.3.2018 11:08

A nemůže to těm degradovaným generálům být už fuk?

Frajtr Kaczer těžko pošle vojína Jaruzelského na rajóny na záchod.

I když při jeho nekrofilii by možná mohl Jaruzelského nechat vykopat a soudit, jak jeden papež svého předchůdce...

M. Valenta 9.3.2018 10:49

Re: Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Je to trochu jinak. Profesuru obhájil Klaus až po revoluci a to v době kdy vykonával vysokou státní funkci. V západním světě něco ne zcela obvyklého. Kromě toho se nedá nic, co se týká obhajoby profesury, dohledat.

M. Pivoda 9.3.2018 10:36

Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Já si například pamatuji, že komunističtí profesoři na Vysoké škole ekonomické udělili Václavu Klausovi také profesuru - ale na tržní ekonomiku. A proto to s tou českou ekonomikou také tak následně dopadlo (při její konverzi na montovnu).

Ale jak říká výše novinář Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

A. Trick 9.3.2018 10:12

Re: Jako třešnička na dortu

Broučku, nastudujte si polsko-ruské vztahy. Od počátku, nikoliv pouze několik posledních let.

J. Lepka 9.3.2018 10:02

Osobně mám dojem,

že falzifikace minulosti nikomu a ničemu neprospěje, konkretně tenhle krok je šlápnutí do exkrementu. Ať byl Jaruzelski sebepuncovanější komunista, tímhle krokem zabránil obsazení Polska rusákem a možná daleko horšímu scénáři v následujících letech. Nakolik v současném scénáři hráje roli i ona pověstná polská nenávist vůči všemu ruskému nebo je to jen další pletichářský pokus Kaczyńského a jeho kamarily, nakonec ukáže budoucnost.

J. Lepka 9.3.2018 9:55

Re: Fakt je, že už konec druhé světové války

Protože až po 90.roce se tu směla historická fakta nazývat pravými jmény, např. Stalinova akce či spíš pasivita při Varšavském povstání, to byla sviňárna non plus ultra, no a o Katyni jsem se už zmiňoval. Jenže to jsou všechno okolnosti, které cca ke třetině populace nedorazí, u nich prostě převládají vzpomínky ze ZDŠ.

J. Lepka 9.3.2018 9:50

Re: poznámka

Ono těch prozřevších bylo víc, např. jistý Pavel Kohout. O něm mi otec vyprávěl, jaký to byl sekerník, jak se před ním báli jen otevřít ústa a vida, jak se vyvinul.

J. Lepka 9.3.2018 9:47

Re: Jako třešnička na dortu

Broučku na tu zadělal Stalin v Katyni !

P. Lenc 9.3.2018 9:37

bych to nechal na Polácích.Nakonec, naše nevyrovnání se s minulostí můžem vidět dnes a denně."Nejsme jako oni" se nám pořádně nevyplatilo.

A. Trick 9.3.2018 9:33

Re: Studentský protest

Sorry, patří jinam.

A. Trick 9.3.2018 9:32

Studentský protest

Na Mezinárodní den proti policejní brutalitě, 15. března, hodlají studenti stávkovat za ochranu ústavních hodnot. Organizátoři tím chtějí vyjádřit nesouhlas s přístupem nejvyšších politických činitelů k ústavě a zdůraznit, že by měl prezident Miloš Zeman jmenovat premiérem člověka, který získá důvěru a nebude trestně stíhán.

„Organizátoři jsou z většiny studenti pražské DAMU,“ sdělil Novinkám mediální koordinátor akce Václav Strýček. Hlavním organizátorem je Luboš Louženský, student DAMU, nyní v posledním ročníku magisterského studia katedry produkce.

Hmmm, takové protesty nikdy neorganizují studenti technik nebo lékařství. Proč asi?

A. Trick 9.3.2018 9:15

Jako třešnička na dortu

bude prohlášení polského kosmonauta za zrádce a kolaboranta a jeho degradace na vojína.

To se ještě autor nezmínil, že pozůstatky oněch degradovaných mají být z vojenských hřbitovů vykopány a přemístěny kamsi.

Nenávist až za hrob.

J. Jelínek 9.3.2018 9:14

Re:

Možná to byl zrádce. Ale svým vojenským převratem a následně represí vůči Solidaritě zabránil ruské okupaci Polska a následnému krveprolití. Z mé stránky je to i osobní, neboť v oněch dnech jsem absolvoval ZVS co desátník absolvent v Lounech. Ještě si moc dobře pamatuji, jak jsme balili své osobní věci do hnědých papírových pytlů a psali na ně adresy domů. Čekaly nás Krkonoše (snad se ta akce tak jmenovala) a tak jsme se všichni na rotě zpili jako hovada, v čele s velitelem roty, který nám brečel na rameni, že on má doma rodinu. Ta úleva, když po vyhlášení vyjímečného stavu akci odpískali.....

P. Kmoníček 9.3.2018 8:54

Re: Svět se už zbláznil,

Proč rozeštvává? Vždyť třeba Čuba dostal medaili a Grebeníček si drží skoro třicet let židli v Parlamentu. A v klidu.

M. Valenta 9.3.2018 8:44

Vedle jak ta jedle.

Současné polské vládě je možno vyčítat mnoho věci, ale zrovna tohle tedy schvaluju na sto procent. Kdyby byl např. podobný přístup ke komunistům u nás tak tu ten současný zemanovský bolševický bordel nikdy nemohl prosperovat.

R. Tichý 9.3.2018 8:29

Pane Petracku. Jestlize se tomu Vy divite a zaroven jste ve vetsi socialni bubline novinaru, pak se neni mozno divit, ze jsme tam, kde jsme.

Jaruzelski byl zradcem naroda. Muze byt rad, ze ho budou pouze degradovat a nebyl po 89 ve vezeni.

U nas se divime, ze jsou vsude bolsevici, ale nejsme ochotni s tim nic radikalniho delat. A tak se nam kazdeho 1.maje smeje do obliceje spokojeny duchodce Jakes.

J. Babička 9.3.2018 2:49

Re: Fakt je, že už konec druhé světové války

U některých čechů je to nepochopeni smyslu slova. Osvobodit znamená přinést někomu svobodu. Neznaméná to obsadit a připojit ke svému imperiu, jako celkém bezprávnou kolonii.