6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: K článku pana kardinála Duky o EU

Publikovat rozhovor s tak kontroverzní osobou, jakou je Hana Lipovská, byl ze strany začínajícího časopisu Hrot reklamní majstrštyk. Nekomentoval jsem ho, protože jsem nechtěl ani nasednout na tuto propagační strategii, ani jsem nechtěl dělat reklamu slečně Lipovské.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novák 7.9.2020 11:26

Bohužel máte pravdu. Svobodná diskuse o nějakém budoucím směřování EU je považována a priori za rozvracení EU, což samo o sobě ukazuje diktátorskou povahu současného vedení EU. Je možné, že nebýt tohoto diktátorského postoje, třeba by odpor k EU nebyl zdaleka tak velký (v Německu cca třetina obyvatelstva, v Rakousku cca polovina, V Itálii cca dvě třetiny, ve Francii téměř polovina, v Beneluxu nejméně třetina... řekněme, že z cca půl miliardy obyvatel EU to bude kolem 200 milionů lidí; a to je už hodně velká masa na přezíravost).

I. Polák 6.9.2020 9:29

Je opravdu tristní, že jsme byli schopni do EU "vypotit" takového zástupce jako je autor článku. Nu , pak se asi nesmíme divit.

J. Jurax 5.9.2020 0:08

Subsidiarita je:

• respektování pravomocí organizačně nižších úrovní

• princip, podle kterého by ústřední správní orgány (úřady) měly vykonávat pouze ty úkoly, jež nelze provést na úrovní místní, bezprostřední, tj. přenesení rozhodování na co nejnižší, bezprostřední úroveň

On měl pan Svoboda na mysli jinou, speciální, pokrokovou EU subsidiaritu, jež je opakem té původní.

J. Jurax 5.9.2020 0:01

Konkrétní vize už je.

Je nám třeba více Evropy a zničit ty národní státy, co furt nechtějí předat všechny své pravomoci do brusele.

Zatím se ale neví, jak toho dosáhnout, aby se EU nerozpadla. Zatím se to dělá salámovou metodou, nátlakem a dovozem imigrantů z nekompatibilních kulturních okruhů, neboť ti mají potenciál jednotlivé státy destabilizovat a necítí národní povědomí států, na nichž parazitují. Ctí leda tak islám.

J. Jurax 4.9.2020 23:51

Toť vtip povedený!

Chce se víc Evropy a myslí se tím federace ve smyslu jednotné čtvrté říše, akorát v Německu, jež by mělo jít příkladem, mají spolkové státy a nehodlají s tím nic dělat!

J. Jurax 4.9.2020 23:48

Občas i předpokáleně promuslimskému.

J. Jurax 4.9.2020 23:45

V EU přijít s něčím rozumným, bezpečným, realistickým?

I Vy žertéři ... i kdyby se něco takového vyskytlo, EU to nepřijme, odmítne, případně zakáže.

Nakonec - rozumné, bezpečné a realistické by bylo odmítnout bezuhlíkovou Evropu do roku tuším 2050. Co myslíte, přijmou to bruselští pitrysové z EK, když ústy paní z Leyna vyhlásili Green Deal? Ani omylem!

J. Jurax 4.9.2020 23:33

Rudozelený neomarxismus.

J. Jurax 4.9.2020 23:32

Jo, Pavel Svoboda je sám sobě nálepkou.

J. Jurax 4.9.2020 23:29

Inu, náš vliv je úměrný necelým třem procentům hlasů v putovnim cirkuse. A od zrušení věta v Evropské radě a zavedení sofistikovaného způsobu hlasování tamtéž je prakticky nulový.

I kdybychom měli předsedy vlád, co by byli schopni a ochotni se vzepřít. Jakože nemáme. Naposled Babiš kejvnul na obmyslně vymyšlené zadlužení obcházející pravidla EU pod průhlednou záminkou koronaviru, aby se pomohlo Itálii a Španělsku drceným eurem a ještě se za to před národem sám pochválil.

J. Jurax 4.9.2020 23:17

Jojo, EU über alles! Pan Svoboda nezklamal ani nepřekvapil.

L. David 4.9.2020 23:06

Pravdivá slova často bolí.

Proto vás pane Svobodo výroky paní Lipovské tak bolí!!!

V. Klepetko 4.9.2020 20:29

Spíše mám pocit, že diskuze o budoucí podobě EU vůbec neprobíhá.

Což je opravdu podezřelé a legitimizuje to mimo jiné i Vaše obavy.

P. Han 4.9.2020 20:24

Tak ještě onálepkujte sebe. Já to dělat nebudu, bo bych dostal ban.

P. Havel 4.9.2020 19:06

Nelajkujte hysterické výkřiky a přijďte s něčím rozumným, bezpečným, realistickým.

P. Havel 4.9.2020 19:06

Nelajkujte hysterické výkřiky a přijďte s něčím rozumným, bezpečným, realistickým.

P. Havel 4.9.2020 19:00

Kujme pikle, pikle kujme, můžete u nás dělat tlumočníka, a já u vás:-D

P. Havel 4.9.2020 18:56

Platíte daně? Myslím poctivě, jako spořádaný občan? A držíte krok jak se patří?

Z. Roller 4.9.2020 18:54

Super! Obě strany si mohou myslet, že patřím k té druhé;-)

P. Havel 4.9.2020 18:52

Já bych jí onálepkoval jako kamikaze bigotní beranidlo p.profesora a bobovize, potažmo jejich řídících.

J. Novák 4.9.2020 18:50

???

P. Havel 4.9.2020 18:49

Vaníček, voni maj profesůru na VŠ Života zajištěnou, žádný strach :-)

P. Havel 4.9.2020 18:46

Tak jemná ironie, že to s ní můžete hrát krásně na obě strany současně :-D

P. Havel 4.9.2020 18:44

Rozeznáváte rozdíl mezi plky a argumentací? Nebo jste ultraprofiskeptik čili že vše co není přímo z vaší hlavy musí být habaďůra?

A své osobní dojmy p.Svoboda jasně oddělil.

P. Havel 4.9.2020 18:44

Rozeznáváte rozdíl mezi plky a argumentací? Nebo jste ultraprofiskeptik čili že vše co není přímo z vaší hlavy musí být habaďůra?

A své osobní dojmy p.Svoboda jasně oddělil.

Z. Roller 4.9.2020 18:03

Tak tomu se říká argumentace "ad hominem". Jen je mi nesrozumitelný ten několikrát opakovaný argument "sami to v ústavě nemáme, tak to nevyčítejme Unii". Přece v Unii sedí ti nejlepší z nejlepších, kteří se snaží zlepšovat zákonodárství i celkové podmínky v zájmu blaha a uspokojení zájmů jednotlivých členských národů, ne? Takže by právě Unie měla dbát především na to, co ještě v ústavě nemáme a co by našim národním zájmům prospělo, ne? Jinak by v Unii šlo jen o znovuoprášení zapomenuté strategie "proletářského internacionalismu" a to nikdo rozumný nechce. (drazí trotlové trollové, pokud jste nepoznali jemnou ironii, tak radši nereagujte).

V. Chrastina 4.9.2020 17:59

R^R^R^V

V. Chrastina 4.9.2020 17:52

Ano, pane Meišnere, díky za paní Lipovskou, jen je si přát, aby se v politice objevilo více lidí jako je onaR^V

J. Novák 4.9.2020 17:48

Hezké. Tak pro ty pomalejší v myšlení: kdy byla tato výhoda "být součástí formace, kde má dána pravidla, která mi zajistí alespoň jakýsi vliv" Českou republikou aplikována, a co konkrétně je výsledkem uplatnění tohoto vlivu? KONKRÉTNĚ?

J. Friedlaender 4.9.2020 17:46

To chce umět nejen plivat, ale i číst.