27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www racek 13.8.2008 9:27

tak tomuhle klaus rozumí velice dobře

rozhodně mnohem víc jak ekonomii a právu ...

I. Laengsfeld 13.8.2008 9:50

Re: tak tomuhle klaus rozumí velice dobře

Taky mi pripada, ze to je napsane dobre a vystizne. Tez jsem nebyl nikdy  ze souostrovi Gulag schopen precist  souvisleji vic nez  par stranek ( je to prilis emocionalni, neusporadane

a asi i nepresne, prece jen jde o  zapis vypraveni ruznych osob)  a to jsem o gulagu precetl pomerne dost (pocinaje V.Salamovem a konce  treba J. Rytcheu, cukotskym  spisovatelem)  Verim VK i to, ze tohle tema ho zajimalo jiz pred 45 lety cili nechapu zapskle komentare lidi, co ho nemaji radi a vadi jim, ze pise i o tomhle. Nevidim nic  spatneho na te docela dobre a presne napsane (mozna  tedy az  prekvapive pro mne  s rusofilskymi  a antiamerickymi naznaky) vzpomince  - ani  kdyz to pise president

i.h. 13.8.2008 7:59

Když se komunistický kolaborant a zaměstanec ústavu

ÚV KSČ Klaus zaštiťuje Solženicynem, tak to už je opravdu na zvracení. ;-O;-O

Cricket 13.8.2008 12:06

Re: Když se komunistický kolaborant a zaměstanec ústavu

Tak se pozvracejte třeba šestkrát, třeba vyblejete i nějaký argument.

PROKOP BUBEN 13.8.2008 7:46

Zdá se

že kLaus chce, aby se Solženicin nad jeho moudry humanisty a předního bojovníka proti komunismu z ústavu založeného na popud vedení SSSR i ODJINUD, hned po pohřbu musel v rovu obracet......

jirka.s. 13.8.2008 11:19

Re: Zdá se

Už jsem se lekl, prasečí zube, že tě někde sežral žralok! Ale Klaus je přece jenom Klaus, nemohl jsi odolat, že? ;-D

Frank 13.8.2008 7:46

Akorát mi není zcela jasné, když Klaus četl Solženicina a píše zde, že Solženicin

podrobně popsal poměru komunismu, proč se hlásil sám do KSČ? Nebo jej četl až po přihlášce?

jirka.s. 13.8.2008 11:23

Re: Akorát mi není zcela jasné, když Klaus četl Solženicina a píše zde, že Solženicin

No, ten tvůj falzifikát, rudej homunkule, už bys mohl uložit do archivu na třídě Politických vězňů. Už jsi jediný prasklý smradlavý sarkom, který ho tady připomíná! (Y)

MF 13.8.2008 7:38

Souhlasím částečně.

Já jsem měl k dispozici propašované 2 díly Souostroví Gulag myslím už od r.1985. Přečetl jsem je jedním dechem. A řada mých známých také. Jeden mi za ně tenkrát dával 2000 Kčs, já neprodal. Nemyslím si tedy že Souostroví Gulag není čtivé. Je ale pravda, že Jeden den I.D. byla kniha, která lidmi dost otřásla. Však také koministé pořádně litovali že ji nechali vydat.

Viktpr 13.8.2008 4:39

Václav Klaus

je odborníkem na všechno, dokonce i na literaturu. všechno ví, všemu rozumí, všechno kritizuje,, sč sám nic  světaborného nenapsal. Nechápu, proč takovéhle povídání nachází v NP místo?

Antonín I. 13.8.2008 4:51

Re: Václav Klaus

Pane Viktrpe,

i když nemáte pana prezidenta rád (řekl byste mi proč?), tak se nemusíte ješte navíc vyjadřovat k věcem, jež jsou asi nad Vaše myšlení. Oni jsou opravdu lidé, kteří rozumí víc než jedné věci, stejně tak jsou lidé, kteří jenom házejí bláto protože nerozumí ničemu. Myslíte, že patříte k těm prvním nebo k těm druhým? 

Cricket 13.8.2008 12:08

Re: Václav Klaus

Zkuste prosím doplnit o seznam vlastní světoborné tvorby (vynechte svá svěží mikrodílka na NP prosím)

Jan Štýs 13.8.2008 2:50

Neobyčejně seběvědomé zhodnocení Archipelagu,

cit. "ale já mám pocit, že už mi nic nového nepřidala" - takové vyjádření v podstatě znamená, že kniha je nemožně napsaná a/nebo její obsah pan prezident už předtím znal. V takovém případě se naskýtá otázka, proč pan prezident takovou knihu nesepsal sám.

PetrH 13.8.2008 3:44

Re: Neobyčejně seběvědomé zhodnocení Archipelagu,

Nemáte pravdu. Hodnotím Souostroví Gulag podobně, jako pan president. Jeden den Ivana Děnisoviče byl klíčový. Ano, Souostroví Gulag mohlo změnit názory západních levicových intelektuálů, kteří se snažili nevnímat ruskou skutečnost a hledat v Rusku (resp. SSSR) splnění svých ideálů. Jeden den Ivana Děnisoviče je příliš osobní, než aby jim něco řekl. Souostroví Gulag dokumentuje masovost použití oněch ruských metod, ukazuje, že Ivanů Děnisovičů byly statisíce. Ale dokumentuje opravdu jen tu masovost. Tomu, kdo četl Ivana Děnisoviče a pochopil, že nejde o jeden exces, ale o systém, už opravdu nic - kromě počtu a jmen lágrů - nepřidává.

Prétextat 13.8.2008 0:56

Čtenářský deník

Přečetl jsem Jeden den I.D. a Rakovinu. Bez dechu. Souostroví G. je něco jiného, byť ho zná každý pisatel nekrologů. Takže souhlas.

dzanny 13.8.2008 1:16

Re: Čtenářský deník

"Bez dechu" je román, který neznám nebo jste se od toho neodtrhl?

Ale 13.8.2008 1:41

Re: Čtenářský deník

Tak souhlas, stejný zážitek. Denysoviče bez dechu, Gulag zakoupil, neúspěšně rozečetl a odložil. možná někdy...

dzanny 13.8.2008 0:55

No, já ji třeba v roce 1990 četl,

a na lepší knihu o "Systému" jsem nenarazil nikdy. Zejména ve srovnání se zahořklými knihami zavřených reformních soudruhů to byl balzám. Občas se k ni vracím, jak už to u ruské literatury bývá, tak ve chvílích, kdy se mi nedaří. Vyzdvihl bych zejména:

- nadhled, nekňourání

- přiznání vlastních chyb

- vhled do duše a myšlení těch na druhé straně drátu

- vlastní skromnost, když autor neví, tak neví, též nevymýšlí vzdušné zámky

Ludek 13.8.2008 0:42

Solzenicyn se nezajimal o Ameriku, nikoli naopak

Solzenicyn se zabydlel v lesich odlehleho Vermontu, mluvil rusky, cetl a psal rusky, myslel rusky a myslel na Rusko. Amerika pro nej byla jenom zemi, kde nahodou zil, kdyz mu nedovolili zit v Rusku. Amerika jej nezajimala, nerozumel ji a nemel zajem se o to pokusit. Jeho jedinym zajmem, na ktery se soustredil a mozna ze dobre delal, aspon to delal poradne, bylo ovsem Rusko. Nikoli naopak.

Vlasta.on 13.8.2008 0:19

Za tu

poslední větu a předposlední odstavec to pěkně dostanete.

Bohata 13.8.2008 1:23

Pane Klausi,vyprávěním o Solženycinovi nezakryjete . . . .

zřejmý nedostatek averse vůči praktikám ruského imperia.Na otázku novináře ,jaký byl Váš postoj k ruské invasi 68,jste řekl,že jste to příliš nevnímal protože jste měl jiné starosti.To je vsjo.

PetrH 13.8.2008 3:46

Re: Pane Klausi,vyprávěním o Solženycinovi nezakryjete . . . .

Co to proboha blábolíte???8-o

MUDr Jiří Kilian 13.8.2008 8:21

Re: Pane Klausi,vyprávěním o Solženycinovi nezakryjete . . . .

No,  není zřejmé, kdy a kde kterému novináři to autor měl říci, tak nevím, jestli je to vsjo.  V normalisačních letech museli lidé psát životopisy a ty měly předepsanou strukturu.  Krom  toho musely obsahovat vyjádření postoje v r. 1968.  Bylo takové zavedené klišé  " v roce 1968 jsem se nezůčastnil protisovětských a protisocialistických demonstrací  " nebo tak nějak, už si to přesně nepamatuji.   Někteří lidé psali i důvod, třeba že byli ještě mladí, nebo nemocní a pod.  Já jsem hodně přemýšlel a sestavil větu  "  v roce 1968 jsem měl zlomenou nohu a tak jsem se nemohl zúčastnit protisovětských demonstrací " a myslel jsem si, že tak dám najevo nesmyslnost té výpovědi i požadavku na ni  ( v ulicích byli všichnilidé a pak všichni psali, žze se nezúčastnili ) a že si mne třeba někdo z kádrového oddělení zavolá a bude zkoumat smysl té věty  docela jsem se v mladické nezkušenosti těšil a připravoval na nějaký polopohovor polovýslech o tom,jak je to myšleno, ale nestalo se.  Soudruzi na kádrovém asi potřebovali jen odškrtnout splněný požadavek.  Jedne můj kolega zase napsal, že se ničeho aktivně nezůčastnil,  ale jednou na procházce byl pohlcen davem lidí, kteří zpívali nějakou ruskou lidovou píseň o Ivanovi, kterou neznal, protože ruština mu na škole nikdy nešla. To byla troufalost daleko větší a také si ho nikdo nezavolal.  Chci tím říci, že normalisace přinesla takový neviditelný projev odporu, všlijak vyjádřený i nevyjádřený, národ to sice vzdal, ale jakmile mohl (viz hokej třeba) , dal najevo co si myslí a jak je to s tou láskou k CCCP. A že bych tedy nečinil nějaké závěry z těch vět té doby.

Bohata 13.8.2008 13:20

Re: Re: Pane Klausi,vyprávěním o Solženycinovi nezakryjete . . . .

Bylo to spolehlivě(myslím tu větu)po TV pořadu Léčba Klausem.27.srpna 1968 jsem ofotografoval brněnské Náměstí svobody(37 obrázků ) s nápisy odporu proti ruské okupaci .nabízím MF Dnes k použití,a u prověrek v jednom zbrojním ústavě (v Brně se mu ,říkalo Závody Říjnové Revoluce na Cejlu 76)jsem odmítlsovětskou okupaci a odtud jsem v prosinci 69 utekl do n.p.Cementárna Mokrá.Ještě i tam mne komunisté v červnu 1970 pronásledovali.Díky solidaritě pracovníků cementárny jsem nepřišel o zaměstnání a byl jsem tam 12 roků.

Takže, pane doktore Kyliáne,mám co vyprávět i o jakémsi panu Klausovi ,který je o dva roky mladší než já a který dle vyjádření jendé jeho spolu spolužačky,vždy sepisoval kdo máči nemá pionýrský šátek,kdo byl či nebyl v prvomájovém průvodu a pod.

jamo 13.8.2008 17:13

Re: Re: Re: Pane Klausi,vyprávěním o Solženycinovi nezakryjete . . . .

..hlavně za ten poslední odstavec jste u mne prachsprostý a hloupý okopávač kotníků. Také vím o té době své. V roce 1968 jsem studoval v Praze VŠ a v roce 1970 nastoupil do zaměstnání. Souhlasím s p. Kiliánem a dovedl bych citovat další až komické věty z povinných vyjádření se ke vstupu "spřátelených armád"..