27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

OSN: Ukrajinská chyba

Že je OSN jednostranně protiizraelská, vnímáme jako smutnou realitu. Stejně jako to, že většinově nazírá na konflikt mezi palestinskými Araby a Izraelem optikou Ramalláhu a má značně zamlžený pohled na strůjce teroru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sládeček 17.11.2022 8:01

👍

B. Rudolf 17.11.2022 4:33

Nevím, jestli jste to překroutil úmyslně nebo z nedbalosti. Antisemitismus je na naší planetě již velmi dlouho a je motivován do značné míry nábožensky (uvažování typu: "zabili nám Ježíška"), mocensky a rolemi ve společnosti, které byly Židům vnuceny a jichž se ujímali. V neposlední řadě také tím, že, když je když se něco děje, vždycky se hodí mít po ruce nějakého viníka. To, co jsem popisoval, patří do kategorie "rolí ve společnosti". Pogromy nebyly příčinou antisemitismu, ale jeho projevem. V období, které jsem popisoval, byl život prostých lidí na Ukrajině k nesnesení. A protože někteří Židé byli (v dané době na daném místě) správci šlechtických statků (a pravděpodobně v některých případech dost nemilosrdnými), prostí lidé v nich viděli příčinu svého utrpení. Máte pravdu v námitce, že je to již velmi dávno. Ale mohlo to do značné míry ovlivnit další vývoj vzájemných vztahů mezi Židy a Ukrajinci.

L. Kuča 17.11.2022 0:08

Tedy, já sice nevím, za co se komu Ukrajina omluvila, o ničem nevím, ale to je možná jen má neinformovanost, nicméně prznit někomu příjmení do nadávky je laciné a hulvátské.

L. Kuča 17.11.2022 0:05

Také za mnoho vděčí USA, ale příliš hlasitou vděčnost jim neprojevují. Tato výpomoc směřuje téměř výhradně jedním směrem. I proto mi přijde, že Izrael pomoci Ukrajině se zbraněmi mohl - ne, nic jí nedluží, ale to USA nedlužily Izraeli také. Udělaly to prostě proto, že to bylo správné a etické. Ona by asi Ukrajina byla sotva s to Izraeli něco výměnou nabídnout. (Ale třeba se pletu.) Nedělá mi to úplně radost, spíš mě to až bolí, ale musím konstatovat, že by izraelská politika taky snesla citelné zlepšení (ovšem ne ve smyslu ustupování palarabům, jak se mu snaží vnutit levicoví progresoři). No nic, budu doufat, že mne budoucnost příjemně překvapí. Teď si raději půjdu projít zpravodajství z iránských protivládních demonstrací. Je super, že po 2 měsících stále trvají, nicméně trochu mě znervózňuje fakt, že za tu dobu nevytvořili nějaký seznam základních požadavků a nezorganizovali se. A přitom Irán potřebuje změnu režimu jako sůl. Tedy, snad to napíšu správně: להתראות ולילה טוב

L. Kuča 16.11.2022 23:49

Já vám nevím, jakkoliv můžeme z WW2 vyvodit mnoho historických, psychologických a dalších jiných ponaučení, tak dnes je jako politický argument irelevantní a jako sjednocující narrativ celkem 'na oči v sloup'. Prostě proto, že už žije málokdo, kdo by si to z perspektivy dospělého pamatoval a už prakticky nikdo, kdo byl za to svinstvo zodpovědný. A nebudeme přece přenášet vinu otců na syny a event. další pokolení. Samozřejmě by bylo hezké udělat z ukrajinské strany alespoň symbolické gesto, sesumarizovat z dostupných zdrojů zločiny, na kterých se jejich předkové podíleli, event. z toho pro budoucí generace vytvořit nějakou expozici historické sebereflexe a oficiálně předat zástupci Izraele omluvu, byť současné generace za to nejsou zodpovědné (i když v tuhle chvíli mají asi jiné starosti). To rozhodně.

Jinak ale mi přijde tento způsob mezinárodní politiky poněkud nešťastný. "Vy jste nám nepodpořili rezoluci o nároku na reparace ze strany Ruska - my vás nepodržíme při hlasování o rezoluci popírající vaše historické nároky" ... jak malí kluci. Asi jsem naivní, když si myslím, že by se internacionální politika měla řídit poněkud vyššími a dospělejšími idejemi a ne po sobě házet hračkami. Ukrajinci by si měli uvědomit, že je to přinejmenším netaktické a odhalující absenci velkorysosti, a že takto svou mezinárodní podporu nejspíš nezlepší. Co se týče Izraele ... no, řekl bych, že v poslední době zažívám trochu něco jako deziluzi z Izraele, byť dřívější postoj hraničil s bezvýhradnou podporou. Tedy - ani na jedinou vteřinu nezpochybňuji jeho speciální status vyvoleného národa, bez sebenepatrnějšího náznaku závisti, už proto, že vyvolení znamená nejen požehnání, ale i extra tvrdé tresty. Deziluze pramení spíše z prospěchářské politiky, onoho přežvykování WW2 a už trochu únavného akcentování výjimečnosti holokaustu - jakkoliv byl zrůdný a děsivý - nicméně některé národy v historii byly 'zvláštně uzacházeny' až k naprostému zániku, zbytky se rozplynuly v národech okolních.

J. Prečuch 16.11.2022 22:14

Izrael jako stát taky dělá rozhodnutí , která nejsou úplně svatá , košer. Je hodno obdivu jak poctivou práci zvelebuji zemi , o které můžou 3500 let říkat , že jim ji dal Bůh. Jsou chytří a cílevědomě budují . Taky se nechtějí nechat vyvrazdit .

V minulosti ale ve své podnikavosti ne malá část židovských vlastníků licence na hospodu připravila o peníze obyčejné zemědělce dělníky , třeba . Intelektuálové v devatenáctém století si toho všimli třeba v Uhersku resp.na Slovensku. Stali se někdy cílem nenávisti . Také vadí jistá forma povýsenosti u některých židů , snad pramenící z pocitu onoho vyvoleného národa . Opomnelo se ze Bůh si je vybral a staral se o ne kvůli slibu a zároveň , ze se stali ukázkou toho , ze nikdo nedokáže dodržovat Zákon aniž by udělal hřích . Dokonce i velekněz obětoval za vinu a hřích svůj i své rodiny. Takže jejich prostřednictvím Bůh ukazuje jak mizerné jsme. A ano z Izraele přišel Mesiáš . ( teda pro nás co jsme ho poznali v osobě Jehošua narozeného v Betlémě ).

J. Prečuch 16.11.2022 21:59

Ale uniformy a boty pro vojáky jim ze skladů nezmizly. I zbraně měli zakonzervovane v pořádku k použití . Možná je ta válka stmelí a vymýtí korupci . A už víme kde je car nahý. Korupce je všude . Jenom někde je v bílých limečkách a jinde v uniformách .

C. Berka 16.11.2022 21:03

Když se Izrael brání agresi, proč se některým územím říká "okupovaná"? Okupují snad Palestinští Arabové izraelské území? Kdo je tu okupant?

mluví mnozí Izraelci spíš ukrajinsky, než rusky? Nemyslím si.

Izrael si vždy hleděl jen svého zájmu, ve světě osamocen. A ve svém zájmu i ovlivňoval svého "spojence"- USA, kde měl a má silnou lobby.

Ať už je Izrael v právu, nebo ne, fandím Palestincům...ale víc Izraeli :-) Palestinci by měli uznat porážku a smířit se s ní. Stali by se silnější a úspěšnější.

C. Berka 16.11.2022 20:41

takže příčinou ukrajinského antisemitismu v posledních cca sto letech a nyní bylo že za chmelnického povstání kolem roku 1650 se lidé na území části Ukrajiny rozzlobili na Židy a 100 000 jich povraždili ( a k tomu i nějaké Poláky)?

J. Urban 16.11.2022 20:26

R^

F. Kopecký 16.11.2022 18:28

Zřejmě dostal nůž na krk. jeho dosavadní postoje byly v souladu s Pirátskými názory protiizraelské.

L. Kuča 16.11.2022 16:58

:-) Tak ještě jeden pokus: ukrajinské ministerstvo zahraničí

L. Kuča 16.11.2022 16:56

Já možná nebyl úplně srozumitelný: měl jsem na mysli ukrajinské ministerstvo vnitra.

V. Chrastina 16.11.2022 16:01

Lipavský příjemně překvapil. Díkybohu!!V [>-]

P. Brich 16.11.2022 16:00

Když dostali od Volodymyra příkaz, aby dodali protiraketové systémy, odpověděli, že největší bestie v koncentrákách byli Ukrajinci:-P

B. Rudolf 16.11.2022 15:56

Děkuji za podporu, ale, pokud jde o postoj našeho ministra zahraničí, tak si myslím, že nemáte přesné informace. Pan Lipavský, ač jsme to nečekali, tak rezoluci zcela jednoznačně zamítl. Což lze při jeho postojích chápat tak, že ta rezoluce asi byla hodně mimo mísu.

P. Brich 16.11.2022 15:51

V každém orchestru se občas někdo ufoukne. I v tom ukrajinsko-osvobozeneckém!![UA];-)

B. Rudolf 16.11.2022 15:50

Myslím si, že se mýlíte. Izrael má čím dál tím jasnější důvody Ukrajině pomáhat.

Pokud jde o antisemitismus na Ukrajině, myslím si, že jsem pochopil jeho příčiny, při shlédnutí jednoho z dílů německého seriálu: "Židé, historie jednoho národa". A tento seriál zcela jistě antisemitský nebyl a to ani náznakem.

V tom dílu vyprávějí o tom, co předcházelo povstání Bogdana Chmielnického na Ukrajině a s ním spojenými pogromy. A to, co tomu předcházelo, je tam popisováno prostřednictvím zápisků jednoho rabína z té doby. Šlo o to (pokud si to pamatuji správně), že polská šlechta vlastnící statky na Ukrajině žila hlavně ve Francii a její statky spravovali židovští správcové. Jestli za to mohli víc majitelé nebo správci statků, nevím, ale ten rabín byl zděšený z toho, jakým způsobem byli v jeho době ožebračováni a ničeni ukrajinští nevolníci, a obával se důsledků v podobě pogromů. Během těchto pogromů se děla skutečná zavrženíhodná zvěrstva, ale jejich aktéři byli zubožení zoufalí lidé na konci svých sil. K tomu nemělo nikdy dojít.

B. Rudolf 16.11.2022 15:35

Věděl jsem, jak to myslíte, a žertoval jsem.

J. Hanzal 16.11.2022 14:33

Ukrajina byla, je a bude jeden z nejzkorumpovanějších států na světě!!

J. Hanzal 16.11.2022 14:32

Velmi dobře napsáno.R^R^R^

V. Kučer 16.11.2022 14:23

Asi to tak bude, ukrajinská vláda postojem svého zástupce v OSN moc nadšená není.

L. Kuča 16.11.2022 13:35

Mám velice obdobný dojem. Přístup Izraele se mi rovněž příliš nelíbil. Ale ministr zahraničí by měl být natolik velkorysý a rozumný, aby namísto infantilní a kontraproduktivní pomsty hanebnou protiizraelskou rezoluci i s patřičným odsuzujícím komentářem rázně zamítl.

L. Kuča 16.11.2022 13:26

A jak to souvisí s článkem?

J. Krejčová 16.11.2022 13:07

Izrael nemá důvod Ukrajinu zrovna milovat. Tak jako všichni i Izraelci vnímali hákové kříže, pochodňové průvody, nacionalismus na Ukrajině dávno před současnou válkou.

R. Langer 16.11.2022 13:03

R^

M. Martinelli 16.11.2022 12:36

podle mého osobního názoru vytvořeného na základě qui bono (komu dobrý) a velké korupci na ukrajině již před napadením bolševický ruskem to bude malý úplateček pro ukrajinského zástupce v osn (dovolím si tipnout cirka 10 míčů v dolarech) od arabů, pro něž je to kapka v moři, zvláště dnes, kdy se jim zisky z ropy znásobily a ukrajinské pro se jim hodí k nátlaku na izrael...

V. Čermák 16.11.2022 11:17

R^

I. Hermanek 16.11.2022 10:48

K našemu principialnimu postoji ke konfliktu na Ukrajině...možná si pamětníci pamatuji film s Petrem sellersem..Myš která řvala doporučuji všem hlavně zoufalci který vystupuje pod hlavičkou předsedy vlády a celé jeho partičce která se nazývá vláda plus pekari a spol..Pat a Mat jsou ve srovnani s nimi poměrně přemyslivi

I. Hermanek 16.11.2022 10:48

K našemu principialnimu postoji ke konfliktu na Ukrajině...možná si pamětníci pamatuji film s Petrem sellersem..Myš která řvala doporučuji všem hlavně zoufalci který vystupuje pod hlavičkou předsedy vlády a celé jeho partičce která se nazývá vláda plus pekari a spol..Pat a Mat jsou ve srovnani s nimi poměrně přemyslivi