11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

OSN: Trump mezi diplomaty a diktátory

Téměř všechny sdělovací prostředky světa, stejně jako tzv. kulturní elity Trumpa zesměšňují nebo zlehčují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 2.10.2018 14:30

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Takže slovo "foe" použil Donald Tusk a ne jiný Donald T., zatímco "Donald Trump US Praesident bezeichnet EU als Gegner".

No, já tomu rozumím asi drobátko jinak, než vy...

T. Hraj 2.10.2018 14:17

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Aha, takhle. Ok, tak to je tedy skutečně dramatický defekt celého projevu. A my, co jsme se nikdy nepřeřekli a nepoužili žádné odborné slovo nesprávně jen nevěřícně kroutíme hlavou nad Trumpovým novým dnem nekompetentnosti.

T. Hraj 2.10.2018 14:11

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Foe? Ok. Nechce se mi dohledávat přesnou citaci a kontext a není to myslím podstatné. Nemám totiž s tímto slovem (použitém v obchodních vztazích) zásadní problém.

D. Bystriansky 2.10.2018 14:09

Diskusí se táhnou vlákna..

a v těch vláknech vyskakuje Madam/dnes a zde Netzer/. No není to roztomilé, jak lepí jakési odkazy a vlastní rozum se ostýchá použít. Arogancí však nešetří, jak k diskutujícím tak D.Trumpovi presidentovi USA, co ta čarodějnice bude zde "lepit", až pan president Donald Trump bude presidentem United States of America i to druhé volební období.

Donald Trump president United States of America!!!

Madam z toho kroutí, leč mně se to líbí a pro svět je to dobře. Tak jednoduché to je. Levice ještě nic dobrého světu nepřinesla, nezapomínejme především na dvě světové války a všechnu tu socialistickou bídu.

T. Hraj 2.10.2018 14:06

Re: Ten projev sám o sobě byl dost sebestředný,

Trump určitě není falešně skromný a sebe, repektive Ameriku ve středu svého zájmu má. To je ale naprosto zdravé a v pořádku, pouze se to v dnešní PC společnosti nenosí. Několikrát zmínil respekt vůči ostatním národům a jejich svobodě uspořádat si své věci po svém.

S. Netzer 2.10.2018 13:42

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

"foe" = nepřítel

V. Novák 2.10.2018 13:24

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Ted jsem si to uvědomil - je to narážka na rozdíl mezi "ekonomií", která je údajně (dle ekonomů) vědou - a ekonomikou, což je praxe.

T. Hraj 2.10.2018 13:20

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Ano, v ekonomických otázkách jsou si soupeři/konkurenty ("Gegner"). To je v pořádku, protože je to pravda.

V otázkách obrany jsou spojenci (a Trump žádá, aby členové byli co platní).

Co ale čekat od CNN.

V. Novák 2.10.2018 13:12

Re: Kouzelné

Úvahy na téma kdo, co a jak MÍNÍ ponechám jiným.

Já se podívám do slovníku, co které slovo znamená. A ke svému hlubokému nepřekvapení, neb vím, jak liebe Frau s oblibou cituje, zjistím, že "self-government" neznamená "samovládu". Viz níže, až dole.

Ale možná se dovím, že je ten slovník kremlobotský a fake dictionary...

V. Novák 2.10.2018 13:07

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Svýho času snížil v USA daně jeden herec béčkovejch filmů...

V. Novák 2.10.2018 13:05

Re: Zvláštní

A ještě slovo "samovláda" překládá jako "autocracy"...

S. Netzer 2.10.2018 13:03

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

"America and the EU are best friends. Whoever says we are foes is spreading fake news." (Donald Tusk) - http://www.spiegel.de/politik/ausland/donald-trump-us-praesident-bezeichnet-eu-als-gegner-a-1218558.html

T. Hraj 2.10.2018 13:02

Re: Ani jsem nedutal

Pro mne to nebyla šou. Já myslím, že to byl v záplavě nejrůznějších politických vystoupení všech možných figur za poslední léta jeden z velmi mála autentických projevů. Jsem přesvěčen, že si opravdu myslí, co říkal.

V. Novák 2.10.2018 13:02

Zvláštní

Můj slovník uvádí pro "self-government" překlady "samospráva", "autonomie" a synonyma "home rule", "sovereignty", "autonomy" - což je dost odlišné od vaší "samovlády" - čímpak to asi bude?

T. Hraj 2.10.2018 12:59

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Zajímavá implikace. Snížit daně tedy může pouze ekonom?

Dotaz. A může třeba zaútočit na nepřítele, když není vojákem?

T. Hraj 2.10.2018 12:55

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Chce po nepřátelích aby odzbrojili a po přátelích aby se vyzbrojili (sami). CNN dokazuje, že i s takto jednoduchou informací lze dělat v komentářích divy.

S. Netzer 2.10.2018 12:48

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,

Nejen to.

"Nevídané úspěchy" zaznamenal autor i "při upevňování amerického postavení ve světě". Zřejmě ho upevňoval tím způsobem, že proti sobě popudil své nejbližší spojence.

"Trump's way: Treating allies like enemies and enemies like allies" (CNN).

M. Valenta 2.10.2018 12:19

Ten projev sám o sobě byl dost sebestředný,

ale celkem dobrý. Čas ukáže, jestli i alespoň částečně pravdivý, zatím ale křivka zadlužení vesele a docela strmě stoupá.

Velké + je nová dohoda s Mexikem a Kanadou a cla na čínské zboží, z čehož by si měla vzít příklad i Evropa.

V. Lunák 2.10.2018 11:34

"Bohužel" jsem to nezvládl,

nejsem asi dnes naladěn na tento typ humoru. Jinak, autore, Trump skutečně není ekonom (prozatím alespoň takovou lež nevypustil), tudíž nemohl na poli ekonomie zaznamenat žádné úspěchy. Pletete si i takto základní slova.

S. Sidlichovsky 2.10.2018 11:23

Re: NAFTA 2

Nevím jestli ti, které téma zajímá se na článek Telegraphu, pokud nemají placenou subskripci, dostali. Ale Breitbart je volně přístupný, zdarma.

https://www.breitbart.com/news/ap-fact-check-trump-on-new-trade-deal-with-canada-mexico/

Vzpomínáte na ten rámus, když pohrozil 35 % tarify na dovoz mexických aut. Výsledkem je, že nastal spěch k jednacímu stolu a s výsledkem jsou i Mexičané spokojeni.

Minimálně 75 % auto komponent musí být vyrobeno v USA (dosud 62,5%), minimálně 40 % komponent musí být vyráběno tam, kde dělnící mají min. 16 USD/hod.

A je po tarifech.

R. Gramblička 2.10.2018 11:23

US army

že zrovna armáda dostala rekordný rozpočet bych mu jako plus nepřičetl. Naopak, USA se pořád enormně zadlužují a US army je dlouho známá jako černá díra, v níž se nabaluje několik korporací na účet daňových plátců na předražených zakázkách, od fuseklí pro vojáky po stíhací letouny. Vzhledem k politice US first by člověk očekával opak. Věřím, že Trump by i chtěl (vyklidit mezinárodní scénu a znížit výdaje) ale je na to sám. Proti Deep state je bezmocná každá adimistratíva, nejpozději od WW2

F. Ogáv 2.10.2018 11:21

Re: Kouzelné

Gnädige Frau Netzer, Vy nikdy nezklamete. Jak to jen děláte! Obdiv.

F. Ogáv 2.10.2018 11:15

Re: Nevim jak "proruští dialektikové",

Ne vždy s Vámi souhlasím. Možná je to tím, že asi nerozumím Vašemu stylu. Avšak tato vaše reakce je perfektní a přejme si, abychom mohli "vzhlížet" ještě víc než nyní.

J. Jurax 2.10.2018 10:53

Pro Evropu ani ne. Pro EU.

J. Jurax 2.10.2018 10:51

Ano.

Ale kdyby je nevyhazoval, krititizovala byste, že ve svém týmu drží osoby neschopné, nevhodné a zhůvěřilé.

Kdo chce psa bít, hůl si najde.

J. Jurax 2.10.2018 10:46

Ale on opravdu není autentický Američan, ne snad původem ani barvou pleti, ale myšlením a názory.

S. Netzer 2.10.2018 10:23

Re: Kouzelné

Nedělá, protože asi dobře ví (nebo jeho právníci), že by dopadl jako hubkař.

S. Netzer 2.10.2018 10:21

Re: Kouzelné

Ta spousta vyhazovů z jeho týmu svědčí víc než cokoli jiného o jeho chaotickém stylu vedení.

R. Brzák 2.10.2018 10:18

Re: Kouzelné

Hm, a toto jste vyvodila z jakého předpokladu? Jestliže vystupuje z mezinárodně závazných smluv, tedy omezení vlády spojených států nějakým paktem, tak jednoznačně potvrzuje tezi suverénních, oproti omezovaných celých spojených státech. Pokud by bylo "myšleno ne jako Barack Obama", pak by to s mezinárodními smlouvami nemělo nic společného a D.Trump by pak takovéto své Vámi předpokládané smýšlení musel dokazovat jinak...

To, že B.Obama nebyl dostatečně autentický Američan je k diskuzi, ale Trump zatím nedělá nic, co by znamenalo potvrzení Vašeho předpokladu. Mohl by například usilovat o jeho trestní stíhání pro podvod dělá snad něco takového?

T. Hraj 2.10.2018 10:16

Re: Kouzelné

Ten chlapeček, který zvolal "císař je nahý" také byl také jednouchý. Nějakého Trumpa, který bude říkat samozřejmosti, to již delší dobu chtělo.

Ano, a sice kdykoli se podřizovali rozhodnutím nadnárodních těles.