16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

NORSKÉ FONDY: Nepřípustné vměšování do českých zájmů

Norskými fondy si v jejich názvu uvedená severská země platí za svoji účast v Evropském hospodářském prostoru. Na oficiálních stránkách těchto fondů se píše, že jejich smyslem je „snižování sociálních a ekonomických rozdílů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Netopil 9.5.2016 7:24

Soudruzi !

Na skutečnost je třeba nazírat třídně podle toho jak se nám to hodí. To si musíme uvědomit. Uvedu příklad. Třeba takový Barnevernet. Představte si že sebral ČESKÉ matce z rozvedené rodiny o kterou otec nemá zájem ČESKÉ děti. O tom je třeba psát a prezident by měl zasáhnout! Gestapo je ve srovnání s tím hotová charitativní organizace. Na druhé straně v Česku je sociálními úřady každoročně odebráno ČESKÝM matkám několik set ČESKÝCH dětí (a bez soudu) a pan prezident ? Pan prezident NIC. Ale do Norska se seje ! Inu, co je dovoleno bohovi, ... Důležitý je ten třídní pohled ! A taky zdravý rozum. Ale jak jej vyžadovat, když i u europoslanců je velmi vzácný.

F. Netopil 9.5.2016 7:09

Jak se pozná správný vlastenec bojující za naši svobodu ?

Poznáte ho velice snadno podle toho, že chce neustále stavět nějaké ploty, zavírat hranice a hlavně pořád něco zakazovat, samozřejmě ve jménu naší větší svobody. Zakážeme norské fondy, neziskové organizace, pravdoláskaře, pražskou kavárnu, socany, buzeranty, islám, lesby, ekology, eurodotace, Darwina atd. atd. Snad by bylo jednodušší napsat, co bude nakonec povoleno. Ale zrovna si na nic z jejich nabídky povolených aktivit nemohu vzpomenout. Snad jenom na šibenice na jejich demonstracích. Kdyby mělo být po jejich, tak asi jedinými správnými časy našich dějin byla doba pobělohorská, kdy taky bylo zakázáno všechno kromě té jediné správné víry katolické. A proto se nám ji známý příslušník pražské kavárny a komunista Jirásko snažil vylíčit jako dobu temna. Ach jo.

J. Schwarz 8.5.2016 20:43

A že jste ten objev

udělal až teď! Vždyť to bylo jasné od samotného začátku a jinak na tom nejsou ani jiné "bohulibé" zdroje jako fondy EU či fondy Sorosovy / Open society fund /.

J. Jurax 7.5.2016 0:59

Hezký seznam - vyplatí se prostudovat

http://www.top09.cz/files/soubory/seznam-prijemcu-tzv-norskych-fondu_1605.pdf. Některé vypadají užitečně, jiné - a přijde mi jich dost - jako vyhazování peněz, ne-li přímo podpora broskvovin typu gender a tak dál a podobně.

Třeba Posílení demokratického rozhodování o Národním

parku Šumava, příjemce Hnutí DUHA - Friends of the Earth Czech republic - pouhých 1 657 350 Kčs ... to je výsměch?

Nebo Společně za práva migrantů, příjemce Konsorcium nevládních organizací pracujících s migranty v České republice - pouhých 976 846 Kčs.

Nebo Kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti, příjemce Úřad vlády České republiky 31 799 999 Kč - tak tady se netroškaří

P. Pruner 6.5.2016 21:34

zakázat zahraniční financování neziskovek

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej - platyí stále. Proto jsem zastáncem přijetí zákona o zákazu zahraničního financování neziskovek, které mnohdy nekonají dle svobodné vůle ale podle zájmů svých mecenášů.

J. Kanioková 6.5.2016 21:44

Souhlas..

M. Prokop 6.5.2016 23:10

Re: zakázat zahraniční financování neziskovek

A vy se podle nich musíte řídit?

L. Popovský 7.5.2016 7:55

A také náboženských entit a politických stran.

J. Kyselková 6.5.2016 15:30

To je draze zaplacená žebračenka.

Norsko je zemí, kde rychle bují riskantní juvenilní judikatura a pod beránčí rouškou "záchrany neviňátek" - krutý lov na děti. Drzé praktiky spočívají v tom, že se cizí osoby neomaleně zavrtají do niterných problémů rodiny a navždy ji rozvrátí. Nešťastným "týraným" dětem, které odvlečou (většinou násilím nebo trikem) z biologické rodiny připraví očistec na zemi, ztrátu bezpečí, osobní integrity a doživotní trauma. Nejen případ rodiny Michalákových je už celosvětově znám a vyvolává zatím jen vyděšené reakce.

Zdejší agilní ministryně Marksová je též velice nebezpečný prevít, který se rozjíždí až zběsile v rodinné politice "dobra". Měla by být pod dohledem a držena nakrátko všemi způsoby.

J. Kanioková 6.5.2016 16:07

Naprosto souzním..

M. Prokop 6.5.2016 17:50

Re: To je draze zaplacená žebračenka.

Ano.

J. Jurax 7.5.2016 1:00

Re: To je draze zaplacená žebračenka.

Ano. Zvlášť poslední odstavec!

J. Anděl 6.5.2016 13:09

jak jinak?

No, přiznám se, že bych ani ve snu neočekával nic jiného, než že "Norské fondy slouží i jako prostředek pro prosazování politických a ideologických cílů Norska podporou spřízněných českých nevládních organizací". Proč by je tu jinak zakládali? Co by z toho měli?

Všechna institucionalizovaná pomoc je v podstatě rozšiřováním sféry vlivu. Ačkoliv to ne vždy musí ti lidé dělat vědomě.

J. Kanioková 6.5.2016 12:49

Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

jen kdyby ten seznam nebyl v pdf.

Norsko jako vzor - NEBRAT !

J. Tobiáš 6.5.2016 17:38

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Jenže on vám také Norsko jako vzor nikdo přece nevnucuje. Pokud ovšem namísto Norska míníte dávat Čechům za vzor například Rusko, pak je mi Čechů i vás opravdu líto. A vím o čem mluvím. Mám zkušenost s oběma zeměmi.

M. Prokop 6.5.2016 17:51

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Podle vzoru Norska se snaží chovat Marksová/Leninová a Dienstbier.

To není vnucování?

L. Popovský 6.5.2016 18:21

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Mám prosbu, dotaz, pane Tobiáši. Nedávno jsem četl tento příspěvek Zdeňka Passera na Facebooku: https://www.facebook.com/zbynek.passer/posts/1062406723824527

Jde mi hlavně o tu fotku billboardu dole - "change your patterns". Skutečně je tam multikulturalismus takto rozbujelý? Přijde mi to naprosto šílené. Děkuji Vám za odpověď.

J. Kanioková 6.5.2016 19:01

Skvělý odkaz, díky

Jak multikulturalismus ničí norskou metropoli Oslo - http://jdem.cz/bsfaz9

Policie v Oslo přiznává, že ztrácí kontrolu - http://jdem.cz/bu7gm3

Mírová islámská konference - Oslo - https://www.facebook.com/czech.WeAreHereAtHome/videos/1509210076046622/

L. Popovský 6.5.2016 20:10

Děkuji Vám. 1. a 3. odkaz znám, 2. odkaz je pro mě nový. Četl jsem hodně takových článků. Snažím se ptát na osobní zkušenosti.

Co byste dala, paní Kanioková, prosím Vás přečíst vzdělanému a inteligentnímu člověku, který tvrdí, že Londýn je úžasné multikulturní město... On tam byl, já ne... Děkuji Vám. Nespěchá to.

L. Popovský 7.5.2016 5:08

Doplnění. Napadlo mě, že jsem položil špatnou otázku, později jsem si však uvědomil, že zde zapracovalo moje podvědomí. Uvědomil jsem si...1) To, že má Anglie problémy s islámem, neznamená, že Londýn není úžasné multikulturní centrum. 2) Už nemám potřebu jej o něčem přesvědčovat.

Klasika, teprve formulování otázky spustí proces myšlení a já si na svoji otázku odpoví sàm.

Pokud máte jinou odpověď, tak si ji rád přečtu. Děkuji.

J. Tobiáš 6.5.2016 19:57

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Bilboard jsem neviděl, nemohu se k němu vyjádřit. A co se týče úrovně multikulturalizmu, mohu poradit jedno. Kupte si letenku, s nízkonákladovou společností to není drahé, sedněte do letadla, udělejte si výlet, projděte se po ulicích Osla, navštivte například národní galerii, jsou tam obrazy Edwarda Muncha a názor si udělejte sám.

L. Popovský 6.5.2016 20:25

Děkuji Vám za odpověď i za radu. Co se týká cestování, tak mám jiné priority. Do Norska si jednou zajedu rád, ale do přírody, Oslo vynechám.

P. Han 6.5.2016 19:01

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Opravdu myslíte, že jedinou alternativou Norska je Rusko? Pak je mi líto vás. Jestli jste nebyl nikde jinde, tak byste to měl radši napravit, než začnete kázat.

J. Tobiáš 6.5.2016 20:00

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Já si to nemyslím. Jen mám zatraceně silný pocit, že je to vaše právě alternativa.

J. Kombercová 6.5.2016 21:24

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Z čeho jste tak usoudil? Vážně by mě to zajímalo... protože tohle čtu jako "argument" často. Že když ne EU, tak jedině Rusko... děkuji za odpověď.

P. Han 6.5.2016 23:41

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Těm zatraceně silným pocitům se říká obsese. Zkuste to léčit, nebo aspoň tlumit.

J. Tobiáš 7.5.2016 2:21

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Asi máte v tomto oboru bohaté zkušenosti. Jenže to vaše léčení zdá se příliš dobře nedopadlo.

J. Tobiáš 6.5.2016 12:35

Článek vyčítá Norům,

že se snaží svými penězi ovlivnit nějakým způsobem dění v určité zemi. Rusové ovšem dělají po celé Evropě totéž, finančně podporují po celé Evropě různé nacionalistické, krajně pravicové i krajně levicové politické strany, hnutí a bojůvky. Nevzpomínám si, že bych někdy četl v Lidových novinách článek, který by toto Rusům vyčítal. Zatím co v Norsku je jedna z nejvyšších životních úrovní na světě a Norové dávají peníze do Norských fondů ze svých přebytků, tak Rusko má do té norské životní úrovně hodně, ale opravdu hodně daleko a peníze vydávané na podporu zmíněných stran a hnutí jdou na úkor životní úrovně ruských obyvatel. Rusům však tuto činnost nikdo nevyčítá. Podivné a vyvolávající řadu otazníků.

J. Křivánek 6.5.2016 13:25

Re: Článek vyčítá Norům,

V poslední době každý den každá televice, rozhlas či noviny "musí" vyprodukovat alespoň jednu negativní zprávu o Rusku. Asi trpíš slepotou a chluchotou, norský soudruhu. Poslední dobou se už bojím i vyslovit Rusko, abych nebyl za rusofila. Saud, Rus, Nor jsou jedna verbež žijící z prodeje ropy.

J. Tobiáš 6.5.2016 15:05

Re: Článek vyčítá Norům,

A Rusko si ty negativní zprávy nezaslouží? Zatím co všichni okolo ano?