1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

NORSKÉ FONDY: Nepřípustné vměšování do českých zájmů

Norskými fondy si v jejich názvu uvedená severská země platí za svoji účast v Evropském hospodářském prostoru. Na oficiálních stránkách těchto fondů se píše, že jejich smyslem je „snižování sociálních a ekonomických rozdílů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 6.5.2016 17:50

Re: To je draze zaplacená žebračenka.

Ano.

J. Tobiáš 6.5.2016 17:38

Re: Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

Jenže on vám také Norsko jako vzor nikdo přece nevnucuje. Pokud ovšem namísto Norska míníte dávat Čechům za vzor například Rusko, pak je mi Čechů i vás opravdu líto. A vím o čem mluvím. Mám zkušenost s oběma zeměmi.

J. Kanioková 6.5.2016 16:07

Naprosto souzním..

J. Kyselková 6.5.2016 15:30

To je draze zaplacená žebračenka.

Norsko je zemí, kde rychle bují riskantní juvenilní judikatura a pod beránčí rouškou "záchrany neviňátek" - krutý lov na děti. Drzé praktiky spočívají v tom, že se cizí osoby neomaleně zavrtají do niterných problémů rodiny a navždy ji rozvrátí. Nešťastným "týraným" dětem, které odvlečou (většinou násilím nebo trikem) z biologické rodiny připraví očistec na zemi, ztrátu bezpečí, osobní integrity a doživotní trauma. Nejen případ rodiny Michalákových je už celosvětově znám a vyvolává zatím jen vyděšené reakce.

Zdejší agilní ministryně Marksová je též velice nebezpečný prevít, který se rozjíždí až zběsile v rodinné politice "dobra". Měla by být pod dohledem a držena nakrátko všemi způsoby.

J. Tobiáš 6.5.2016 15:08

Re: V Rusku zavedli povinnost registrace

Z vašeho příspěvku jsem získal spíše dojem, že by nás nejraději pozřela zpět ta říše na východě.

J. Tobiáš 6.5.2016 15:05

Re: Článek vyčítá Norům,

A Rusko si ty negativní zprávy nezaslouží? Zatím co všichni okolo ano?

J. Tobiáš 6.5.2016 15:02

Re: Článek vyčítá Norům,

A proč bych takový článek měl psát já, pane Popovský? Jednak nejsem novinář, a jednak mi může být celkem jedno, za co utrácí Rusko své peníze. To, že se tak děje na úkor životní úrovně Ruských obyvatel by mělo přimět reagovat především Rusy, ne mě, neboť jich se to bezprostředně dotýká. A pokud takové věci Rusům nevadí, těžko můžete chtít ode mě, abych se nad nimi vzrušoval já. Jen mě prostě zaráží, že co je vyčítáno Norům, Rusům zde nevyčítá nikdo. Buď tedy oběma, nebo žádnému. A jen tak mimochodem, vědí vůbec Rusové, za co jejich vláda vydává po Evropě jejich peníze? Norové o Norských fondech vědí a nic proti nim nemají.

R. Tesařík 6.5.2016 14:21

Re: Mnoho slov,

Nee...přiblblá občanská společnost...

L. Popovský 6.5.2016 13:39

Re: Článek vyčítá Norům,

Možná je ten správný čas, abyste ten článek napsal Vy, pane Tobiáši.

Já v tom vidím malý rozdíl. Norsko považuji za demokratičtější zemi než je Ruská federace. To, že to dělá Rusko pro mě tedy není ospravedlněním toho, že to dělá Norsko.

Podporovat vědu je fajn, ale podporovat genderové a Hate Free aktivisty v demokratické zemi, za kterou jsme považováni, je pro mě vměšování. Cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly...

J. Křivánek 6.5.2016 13:25

Re: Článek vyčítá Norům,

V poslední době každý den každá televice, rozhlas či noviny "musí" vyprodukovat alespoň jednu negativní zprávu o Rusku. Asi trpíš slepotou a chluchotou, norský soudruhu. Poslední dobou se už bojím i vyslovit Rusko, abych nebyl za rusofila. Saud, Rus, Nor jsou jedna verbež žijící z prodeje ropy.

J. Anděl 6.5.2016 13:09

jak jinak?

No, přiznám se, že bych ani ve snu neočekával nic jiného, než že "Norské fondy slouží i jako prostředek pro prosazování politických a ideologických cílů Norska podporou spřízněných českých nevládních organizací". Proč by je tu jinak zakládali? Co by z toho měli?

Všechna institucionalizovaná pomoc je v podstatě rozšiřováním sféry vlivu. Ačkoliv to ne vždy musí ti lidé dělat vědomě.

S. Ševeček 6.5.2016 13:05

Re: V Rusku zavedli povinnost registrace

A z jakých důvodů to mají zavedeno v U.S.A. už mnoho let?

J. Kanioková 6.5.2016 12:49

Díky za článek, pane autore, máte pravdu..

jen kdyby ten seznam nebyl v pdf.

Norsko jako vzor - NEBRAT !

J. Kanioková 6.5.2016 12:47

:))))))))))

J. Kanioková 6.5.2016 12:46

:)))))))))))))

J. Kanioková 6.5.2016 12:45

Vždyť tu ten seznam je, jenže to debilní pdf

mě přivádí k šílenství. Snažila jsem si to převést do excelu, jenže jen jediná stránka mi trvala strašně moc času, a těch stránek je 29. Možná někdo zná lepší fígl, jak to překopčit do excelu, abych si to pak mohla rozdělit, co bylo investováno Zeleným, a co dalším..

J. Kanioková 6.5.2016 12:41

Ano, souhlas..

B. Rybák 6.5.2016 12:40

Re: V Rusku zavedli povinnost registrace

Což nic nemění na tom, že s evropskými říšemi národa německého bojujeme svůj existenční zápas už nejméně 1000 let a ta nejnebezpečnější nás už teď téměř pozřela (stačilo jí na to cca 20 let)!

J. Tobiáš 6.5.2016 12:39

Re: Mnoho slov,

Nelíbí se nám Norské fondy. Nepodporují nás, ale někoho jiného.

J. Tobiáš 6.5.2016 12:35

Článek vyčítá Norům,

že se snaží svými penězi ovlivnit nějakým způsobem dění v určité zemi. Rusové ovšem dělají po celé Evropě totéž, finančně podporují po celé Evropě různé nacionalistické, krajně pravicové i krajně levicové politické strany, hnutí a bojůvky. Nevzpomínám si, že bych někdy četl v Lidových novinách článek, který by toto Rusům vyčítal. Zatím co v Norsku je jedna z nejvyšších životních úrovní na světě a Norové dávají peníze do Norských fondů ze svých přebytků, tak Rusko má do té norské životní úrovně hodně, ale opravdu hodně daleko a peníze vydávané na podporu zmíněných stran a hnutí jdou na úkor životní úrovně ruských obyvatel. Rusům však tuto činnost nikdo nevyčítá. Podivné a vyvolávající řadu otazníků.

R. Tesařík 6.5.2016 12:27

Re: V Norsku je už fašistická tzv. občanská společnost

Podle představ Václava Havla.

R. Tesařík 6.5.2016 12:26

Re: Mnoho slov,

Dejte ty dvě věty.

J. Tobiáš 6.5.2016 12:04

Re: V Rusku zavedli povinnost registrace

Ovšem ruské a sovětské metody a způsoby jsme u nás měli čtyřicet let. Nic dobrého z toho nevyšlo.

J. Tobiáš 6.5.2016 12:02

Mnoho slov,

ale obsah článku minimální. Proč byl napsán tak dlouhý článek, jehož smysl by bylo možné vložit do dvou vět a ve kterém konkrétní údaje téměř chybí?

D. Nowodny 6.5.2016 11:55

Re: V Rusku zavedli povinnost registrace

ALE v Rusku to dělají z jiných důvodů !

A. Alda 6.5.2016 11:21

V Rusku zavedli povinnost registrace

všech spolků, které na svou činnost přijímají peníze ze zahraničí.

U nás by to bylo žádoucí též.

Abychom věděli rychle a včas.

P. Vaňura 6.5.2016 11:06

Jinými slovy, norské fondy financují NEPŘÁTELSKOU

PÁTOU KOLONU. Toto z velké části platí i pro fondy EU, kde je navíc většinou podmínka spolufinancování.

K. Janyška 6.5.2016 9:47

V Norsku je už fašistická tzv. občanská společnost

skoro hotová... Dzp.

R. Tichý 6.5.2016 8:31

Take myslim,ze by to chtelo konkretnejsi udaje, odkaz na seznam s popisem organizaci.

M. Malovec 6.5.2016 8:14

Proč

ty neziskovky nejmenujete?