6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

NĚMECKO: Případ bájivého žurnalisty

Claas Relotius, ročník 1985, patřil posledních několik let k elitě hamburského magazínu Der Spiegel. „Zrcadlo“ je největší zpravodajský týdeník v Evropě, s nákladem 840 tisíc výtisků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 21.12.2018 9:03

Takových je. Skoro všichni.

A ti co ne záměrně, pak svojí hloupostí a nevzdělaností. Kompozitivní teorii nezná nikdo z nich... Dzp.

A. Sedláčková 21.12.2018 7:48

Díky za připomenutí

úžasného hlasu Martina Chodúra. Vám, pane Kechlibare, přeju krásné Vánoce a všechno nejlepší v novém roce a nám čtenářům, abychom se mohli těšit z Vašich článků i nadále.

M. Jandáková 21.12.2018 2:41

.

Na světě jsou miliardy bájivých mužů. Tím to bude. )

J. Fridrich 21.12.2018 7:15

Re: .

A bájivých žen - to jste zapomněla dodat.. Nebo dle vás neexistují ?

P. Grigar 21.12.2018 8:52

Re: .

.. je to tak 50/50. Rovnováhu na stranu mužů přechylují "naštěstí" také vaše vytrvale omílané příspěvky, třeba ten "O generála Pershinga v krvi prasečí namočených kulkách".. ten mě opravdu dostane spolehlivě. Můžete třeba dnes? Prosím!!

Děkuji.

J. Fridrich 21.12.2018 10:03

Re: .

To, co nyní uvádíte pane Grigar svědčí o vaší skleroze, snad to ještě není není Alzheimer - ten pán, co vám všechno schovává.. On totiž ten váš citát mne přisouzený - "O generála Pershinga v krvi prasečí namočených kulkách" - není můj.. Lituji, ale musíte se podívat pečlivěji do vaší databáze kdo, kdy a co zde uvedl. Přeji vám větší úspěch než měl president Zeman s vyhledáváním toho citátu, jak pravil " bylo to tak někde vlevo dole..."

J. Vintr 21.12.2018 10:35

Re: .

To, jako že si generál Pershing máčel ehm... v prasečí krvi?

P. Grigar 21.12.2018 12:44

Re: .

.. ale houby, to jenom p.Fridrich kdysi kdesi vyštrachal jakousi bajku o rozkazu zmíněného generála, který prý v rámci boje proti muslimům na Filipínác(1911), nařídil vojákům namočit náboje do prasečí krve, aby postřelený či zastřelený muslim odcházel ke svému nejvyššímu, jedinému, pravému "znečištěn" a nemohl tím pádem dosáhnout mety nejvyšší. Už mu nějak nedošlo(Fridrichovi..) jak by si s takovými náboji poradila armádní opakovací puška Springfield M 1903. Ono mu dost často dost věcí jaksi...

J. Lepka 21.12.2018 11:10

Re: .

K několikanásobnému uvedení této historky se hlásím já. Nicméně od prvopočátku ji uvádím jako "údajnou" a se současnou islámskou invazí nesouvisející, setkalť jsem se s ní již před cca 45 lety. Navíc není nijak doložena a i pokud je jen fiktivně situována na Filipíny, kde J J Pershing působil do roku 1912, nemohl být označen za generála, na toho byl povýšen až roku 1916. Takže pane Grigare, naprosté výmysly, které uvádíte bůhvíproč. Nicméně faktem je a faktem zůstává, že poskvrnění prasečí krví důsledně zabrání pravověrnému v přístupu k radovánkám s 72 pannami.

P. Grigar 21.12.2018 12:53

Re: .

.. zklamu vás, tolik pozornosti vašim příspěvkům nevěnuji. Mým favoritem je p.Fridrich. Nicméně s povděkem kvituji vaši pozdní snahu(-+ 35let) poučit mě o islámu. Je vidět, že detail je pro vás vším.

J. Lepka 21.12.2018 17:54

Re: .

To mi spad ́ kámen ze srdce, neodpustil bych si, že vás nutím sledovat své postřehy. Nicméně musím vyjádřit obavy z vašeho předpokládaného poučení o islámu až za 35 let. A ano, detail je pro mne podstatný, za celou profesní kariéru jsem si nemohl dovolit detaily ignorovat.

V. Novák 21.12.2018 14:27

Re: .

LDH!

To je představa jak Hurvínka o válce.

Islám není až tak úzkoprsý a každé znečištění se dá odstranit a hlavně - znečištění neúmyslné a bezděčné Alláhovi nevadí. Muslim může i sníst kus prasete nebo se napít vína neb piva - pokud by mu hrozila smrt hladem nebo žízní. Když mu někdo z neznalosti nebo zlé vůle předloží nečisté jídlo, je to jeho hřích. Atd...

J. Lepka 21.12.2018 17:48

Re: .

Obávám se, že jste zaměnil Jehovu za Alláha a košer za halal. Z vlastní zkušenosti znám historku o pití alkoholu muslimem, stačilo se zmínit, že je mu od rána nevolno a ten panák je medicinální a ze zdravotních důvodů. Pozoruhodné na tom je, že všichni ostatní mu rázem legalizovali alibi, že si už ráno stěžoval na nevolnost. Jenže to byli relativně sekulární studenti VŠ a odehrálo se to před 50 lety, to můžete věru dost těžko očekávat u fanatických obhájců jediné pravé víry, tak fanatických, že kvůli tomu jsou ochotní i vraždit naprosto nevinné kolemjdoucí. Faktem je, že podle některých fám Izraelci vybavují prostředky hromadné dopravy ampulemi se sušenou prasečí krví, aby potenciálním sebevrahům zamezili ve vstupu do ráje a od doby, kdy se tyto pověsti rozšířily, pumové útoky na autobusy, do té doby časté, se už neobjevují.

P. Grigar 21.12.2018 18:28

Re: .

.. o islámu víte tak akorát že existuje, chápání čteného textu vám dělá potíže, fámu považujete za fakt. Co s vámi, studente, nepotěšil jste mě, ani já vás nepotěším.. mrzí mě to, ale Sybille má asi pravdu.

P. Lenc 21.12.2018 9:52

Re: .

Jo, některým se říká divoženky, některým gender a je dost těch, které si říkají soudružky.Potom jsou ty, které považují výše zmiňované za "otrokyně", to znamená, že to jsou normální ženy, které jsou pyšné na to, že jsou ženy. A dík za ně, zatím nejsou vymírající druh.

R. Brzák 21.12.2018 9:33

Re: .

Ano, bájiví muži jsme všichni.

Jenže lžeme vždy ze strachu. A je důležité si uvědomit, v čem všem je potenciál strachu. Jedním z nejvýznamnějších faktorů, proč svému strachu podléháme, je moc, kterou držíme v rukou. Protože moc nad druhými lidmi vždy dává benefity - a na těch se stáváme závislí. Pokud jsou ohroženy - strach nás snáze ovládne.

Přesně to se stalo tomu novináři. Média jsou jedním zdrojem moci nad lidmi. I je musíme posuzovat kriticky.

R. Langer 21.12.2018 17:49

Re: .

To jsou hrozné žvásty. A ano, strach vás ovládá - pokud vás ovládá. Ale pořád jaksi zapomínáte psát o těch, kterých se vlastně bojíte...

J. Lepka 21.12.2018 11:18

Re: .

Zřejmě aspirujete na nějaké genderové ocenění, že? I pokud to jen vezmu z matematického hlediska, z cca 3,5 miliardy mužů označit většinu za bájivé, je, ano, to je přesné : bájivý výplod nesoudné mysli. Nehledě na podezření, že bájivou lhavostí je vybaveno větší procento žen, než mužů.

P. Grigar 21.12.2018 13:00

Re: .

..dovolím si přičinit poznámku, kterou však nemíním prezentovat jako názor p.Brzáka. Domnívám se, že na genderové ocenění neaspiruje, "pouze" se snaží vnímat svět a naše chování v něm realisticky, bez předpojatostí a sebeobelhávání.

J. Lepka 21.12.2018 18:01

Re: .

Ach ano, ten detail. Moje reakce byla reakcí na výrok pí Jandákové : "Na světě jsou miliardy bájivých mužů. Tím to bude." Kdybyste věnoval svou pozornost tomuto detailu a vysledoval vlákno ( nejde to snadno, je to nepřehledné, pravda) nemusel byste mi objasňovat názor p. Brzáka.

M. Jandáková 21.12.2018 20:14

Re: .

Mohla být humornější. Ta Vaše reakce: )

R. Meišner 21.12.2018 11:49

Re: .

na to je jednoduchá rovnice: muži lžou jen když "musí" , ženy lžou, i když nemusí.

J. Fridrich 21.12.2018 14:01

Re: .

Grigare, Grigare, vám ani omývání přirození vlažnou vodou nepomůže.. Myslím, že budete těžký případ i pro samotného docenta Chocholouška - aby kvůli vám nezačal zase střílet z PTŘS - pro vás z protitankové řízené zbraně..

P. Grigar 21.12.2018 16:50

Re: .

.. lituji, ale opět vás musím zklamat. Psychotesty jsem za svůj život absolvoval několikrát, aktuálně poslední v letošním roce, v rámci testování nového systému vyhodnocování. To víte, pracuji v dopravě a tady je zodpovědnost na prvním místě.

Má cenu vás, coby odborníka na sovětský zbrojní průmysl, poučovat o významu zkratky PTŘS - protitanková řízená střela? Ale jo, pokusím se o maximální zjednodušení: protitankovou zbraní je střela(řízená/neřízená/infranaváděná) + odpalovací/ovládací zařízení. To, co používal vámi oblíbený Chocholoušek, byla tarasnice, která neumožňuje ovládání střely po odpalu.. čili žádná PTŘS. Voni jeden matlo..

J. Lepka 21.12.2018 18:08

Re: .

Voni jeden detailisto. Neprotiřečíte si tak trochu?

P. Grigar 21.12.2018 18:30

Re: .

.. a v čem, střelecký instruktore?