23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

NĚMECKO: Neklidná Kamenice II.

Milí čtenáři, slíbil jsem pokračování článku o dění v Chemnitz (Saské Kamenici), které probere reakce politiků a další souvislosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Rozbořil 3.9.2018 10:53

To je fór

Nejlepší, co jsem slyšel. Pohrobci budovatelů železné opony a berlínské zdi hlásají "princip otevřených hranic pro každého, kdo hledá ochranu".

V. Novák 3.9.2018 11:06

Re: To je fór

Oni DOVNITŘ pouštěli. Třeba otce Merkelové s rodinou.

VEN nepouštěli skoro žádného poddaného.

J. Cimbálník 3.9.2018 11:33

Re: To je fór

Němečtí zelení navrhují vydávání "klimatickeho pasu " pro klimatické uprchlíky, protože Německo se přece nemůže zříct svého podílu na klimatických změnách. Afriko vítej! Wir schaffen das!

P. Grigar 3.9.2018 13:17

Re: To je fór

..Pandořina skříňka obsažená v Pařížské dohodě o klimatu.. jak milé.

V. Církva 3.9.2018 17:13

Re: To je fór

Ano. Už to že ji naši politici snad jednohlasně ratifikovali ukazuje naprosté nepochopení co se ve světě děje.

P. Harabaska 3.9.2018 9:40

Do povídání o událostech v Saské Kamenici a

ke komentářům německých politiků se vloudilo kouzlo nechtěného. Pokud jde o řešení problému, co s nechtěnými pravicovými extrémisty, jichž se prý na demonstraci dostavilo 9,5 tisíce, je povzbuzující jméno generálního tajemníka sociální demokracie Lars Klingbeil. Já vím, že se to nemá, ale při troše dobré vůle to jméno lze přeložit jako Zvučící sekera. Patrně ta padající. Nevzdělanci to francouzské slovo čtou "kulatina".

Š. Hašek 3.9.2018 10:20

Re: Do povídání o událostech v Saské Kamenici a

Oni si už investigativci demogratiční neberou servítky. A přestávají se kontrolovat (což je jejich minus, které možno využít, ne se vylekat).

Občana, který bude citovat ústavu, zákony, ......... seberou z náměstí prvního. Proč? Prorože ty staropravidla a zákony nesprávně/agresivně zařadil v "kontextu nové doby". Na to jsou Němci machři, případně to přenechají "antinazi" mladým s několika pohlavými. Co říká vláda, musí bejt pravda!!!

F. Houžňák 3.9.2018 11:23

Zvuk je Klang, "Klinge" je ostří, třeba nože nebo meče

nebo té sekery (blade), ovšem klingen je znít, zvučet, jak správně píšete. Takže buďto Ostrá sekera nebo Zvučící sekera.

P. Harabaska 3.9.2018 11:26

Re: Zvuk je Klang, "Klinge" je ostří, třeba nože nebo meče

Možná by se hodilo - s ohledem na počet potenciálních kandidátů na exekuci - také svištící.

J. Jurax 3.9.2018 18:43

No jo, zvučící sekyra ... taky byl Erik Krvavá Sekyra (norsky: Eirik Blodøks; † 954) byl norský král zhruba v letech 930–34, vládce Orknejí zhruba v letech 937–54, jak mne poučila Wiki ... taková sekyra by na ty "pravicové extrémisty" mamá Merkel jistě padla do ruky líp ...

P. Harabaska 3.9.2018 9:29

Události v Saské Kamenici lze nahlížet také

jako příležitost obohatit občany kulturně. Proto byl ohlášen koncert proti extrémismu. Kdy se bude pořádat koncert jako vzpomínka na oběti islámského terorismu, oznámeno nebylo? Ovšem jak takový koncert pomůže vznešené myšlence? Kdysi, jako středoškolák jsem se ocitl v roce 1961 na Domplatzu v Erfurtu v tehdejší NDR, kde pořádali veřejnou "parádu" na oslavu čehosi. Před zaplněným náměstím na tribuně vystupovali nějací činitelé s plamennými projevy, zatímco davy promenovaly a lidé nerušeně konverzovali. Mezi projevy byla proto zařazena vystoupení operních pěvců s áriemi z oper. Tehdy se pohyb davů zastavil, aby si árii vyslechl, ale hned po jejím skončení se opět dal do pohybu. Také vyjádření politického názoru.

M. Prokop 3.9.2018 9:24

A zločinnost v Německu se prý snižuje ....

Tohle vypadá pravděpodobněji.

K. Janyška 3.9.2018 8:46

Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

proti EU, která je zdrojem zla v Evropě a nabídkou zločincům všemožného druhu. Viz například Babiš... Dzp.

P. Grigar 3.9.2018 8:49

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

.. čím dříve k něčemu takovému dojde, tím menší budou ztráty.

P. Lenc 3.9.2018 8:58

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

Jo, ale ty budou tak jak tak.Bohužel, ani nás to nemine.

Š. Hašek 3.9.2018 9:05

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

Snad máme náskok. Náskok v tom smyslu, že se můžeme dívat k sousedovi. K sousedovi, který se snažil obohatit udržovanou zahradu "bolševníkem z Afriky". A nějak se to séře.

Ale zdaleka není vyhráno.

Zaměřme se na ty, kteří nám stále nakukávají, že bez brusele si ani vajíčko neuvaříme!!!

Š. Hašek 3.9.2018 9:01

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

Souhlas.

Jen bych zde, jako příklad, nejmenoval "zločince" Babiše. Nějaký "řepkový podnikatel" se dá přežít. Strany ČSSD a Zelení vymýšlely a prováděly strašlivější věci než řepku! S Merkelovou a Macronem (v měřítku štrasbrusele regionu) je to horší.

A krom toho, pokud u nás "do toho mohli mluvit" takoví experti jako Sobotka, Nečas, Kalousek a Dienstbier ...... tak se nedivme, že byl řádně zvolen racionální Babiš. Volič vybírá z toho, "co je na pultě".

P. Lenc 3.9.2018 9:36

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

A nějaký Nečas pane Hašku "do toho" mluvil nebo mluví? Myslím si, že v jeho případě jste šlápl poněkud vedle.A to, že protivládní puč st. zástupců proti Nečasově vládě využil a to je opravdu zajímavé právě Babiš, tak nad tím by jste se měl zamyslet.Jinak přeji pěkný den.

Š. Hašek 3.9.2018 9:54

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

Váhavost vlády Něčase (v pravicovém slova smyslu) nikterak nevylučuje puč.

Představte si, že se slovy protivládní puč naprosto souhlasím! Už dávno. Možno nalézti v archivu NP.

J. Lepka 3.9.2018 9:39

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

"Racionální Babiš"! Vy už fušujete Zemanovi do klaunského řemesla?

Š. Hašek 3.9.2018 10:02

Re: Klidně se může jednat o začátek celoevrooského odporu

Moje měřicí přístroje měří relativně. Absolutní hodnoty jsou základní, výchozí, školní, ....... ale v praktickém životě je používá Drahoš. Taky avantgarda, komouši, ........, atd. Ti si přímo libují něco hodnotit bez vztahu k okolní situaci!!!

Krátce: Tvrdím, že Babiš jest docela velké racionálno. On tady bude asi rozdíl mezi ním a MarksovouGenderTominovou, myslíte, že ne? Neplést si slovo racionálno s osobními volebními preferencemi. A myslím si, že od dob Klause třeba v ODS racionálno dost zmizelo.

Mimochodem, Miloš Zeman se jeví také dost racionální, i voličům. Mě si nevšímejte.

Ale tady jsme zas jinde. Děkuji za připomínky, snad jsem k nim poznamenal něco aspoň trochu racionálního.

J. Krejčí 3.9.2018 8:09

Ta Saská Kamenice

se dříve jmenovala Karl Marx Stadt ? Už by měli tu strašnou obří bustu toho parazita, co se nechal živit Engelsem, alespoň něčím zakrýt. Nikdy jsem tam nebyl, vidím to jen v televizi, ale ten vousatý teoretik mi nahání hrůzu.

Š. Hašek 3.9.2018 9:14

Re: Ta Saská Kamenice

Já bych ho nezadeklovával. V žádném případě!

Stojící sochy totiž vyvolávají otázky (měly by), třeba u dítek školních. Stejně jako knihy starší!

Problémy z historie (nemilé) totiž nezmizí zbouráním nebo zákazem četby. Zde tedy Marx, Mein Kampf. Naopak! Připomínaná historie poučuje.

Všimněme si ostatně - kdopak dospělým chce "dávkovat" fakta, informace podle "svého lékařského předpisu"??? Nazvěme je takhle: novokomouši bruselsko šabatovští. Copak na to Ústava ČR???

J. Lepka 3.9.2018 9:44

Re: Ta Saská Kamenice

V prosinci 1989 jsme v divadle hráli vskutku vydařený kousek :"Bedřichu jsi anděl", ve kterém si autor (Milan Uhde) nikterak nebral servítky a toho parazita a gaunera vykreslil ve správném světle.

P. Grigar 3.9.2018 12:35

Re: Ta Saská Kamenice

.. a recitovala se také slavná Uhdeho báseň oplakávající smrt podobného lumpa, Gottwalda?

Do bitev půjde Gottwald s námi,

vzbudí ho těžká vůně lip.

Do bitev půjde před řadami.

Š. Hašek 3.9.2018 14:52

Re: Ta Saská Kamenice

Děkuji, napsal jste to za mě, pane Grigare.

A. Alda 3.9.2018 11:50

Nikdy jste tam nebyl?

Tak tam jeďte, než to lehne popelem. Je to krásné město. A naprostá většina obyvatel jsou poněmčení Slované. Mně se tam vždy velice líbilo.

J. Sinnreich 3.9.2018 15:58

Re: Ta Saská Kamenice

Proc by ji zahalovali? V Trieru jeste vetsi sochu velikanovu ODHALOVAL vrchni komisar Brusele, soudruh Juncker.

R. Tichý 3.9.2018 7:49

A najednou to je blizko. Za Evropu se bohuzel nebojuje v Iraku ci Afghanistanu , ale v Chemnitz.

Š. Hašek 3.9.2018 9:06

Re:

Přesné!!!

A tuplovaně.