16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

NĚMECKO: Lidé bojují s vládou o svoje auta

Málokterý národ snáší své vládce s apatičností hodnou buddhistických mnichů jako Němci. Proto mi bylo jasné, že tam ke vzpouře proti vrchnosti nikdy dojít nemůže. Tedy, až na jednu výjimku. Když lidem sáhne na auto. A právě to se stalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Volarik 26.1.2019 8:19

Re: "Nezávislí odborníci a kritická média"

No právě....Nezávislí odborníci a kritická media. To je mi, panečku, partička. Nějak mi to připomíná to staré rčení o Hurvínkovi a jeho představě války....

P. Zinga 26.1.2019 10:28

Re: "Nezávislí odborníci a kritická média"

Vole.

L. Novák 26.1.2019 5:49

K rudé blbosti přibyla blbost zelená

Tu první známe dobře, i po desetiletích od zhroucení komunistické totality je stále (více či méně skrytě) přítomná...

Zelená blbost se začala rozvíjet návazně se ztrátou monopolu rudých na ideologii ve státě. Začalo to blbnutím kolem jaderných elektráren, přes různé promo-dezinformační akce typu "úsporné žárovky" (mizerné kompaktní zářivky s krátkou dobou života a problematickou likvidací obsahu rtuti), příkazy a zákazy prosazené do legislativy v různých oblastech života schopných postupným narůstáním tlaku na všechny občany vyvolat skokový nárůst odporu proti zelenému fanatizmu-terorizmu. Vzpomeňte si, jak se zelený magor Bursík dostal do vlády výměnou za podporu koalice ODS... A skončilo to volební kandidaturou strany nazvané STOP BURSÍK!"

Státní podpora OZE a drahého povinného výkupu nekvalitních dodávek el. energie z nich, Bilionový tunel OZE, pomník blbosti koalice ČSSD, která v parlamentu prosadila Zák. 180/2005 Sb. Povinné přidávání MEŘO do ropných paliv ničící motory automobilů a měnící zemědělskou krajinu na řepkové monokultury, které vynášejí všem zapojeným do řetězce - kromě spotřebitelů. Ti počítají jenom škody. Představitelem této "žluté mafie" je i Babiš a jeho parta, které žádný špinavý kšeft dojící občany a státní kasu není cizí. EU, kde zelení magoři obsadili významné posty...

Je čas s tím skončit a provést defenestraci podle historické předlohy! :-)

V. Kotas 26.1.2019 6:27

Re: K rudé blbosti přibyla blbost zelená

Tak jest.

P. Lenc 26.1.2019 9:12

Re: K rudé blbosti přibyla blbost zelená

Naprosto přesné pane Nováku.Není co dodat.

M. Krčmář 26.1.2019 10:16

Já bych byl rád,kdyby po nás zůstalo prostředí v kterém je možno žít,a je tu mnoho věcí proti kterým je třeba vystupovat a v případě potřeby aj bojovat,leč mým mluvčím určitě není Bursík. Nicméně by bylo dobré si připomenout, že ta "revoluce" v 89tým byla nejen proti komunistům,ale též proti tomu,jak vypadalo prostředí,ve kterém jsme žili. Mnoho se od té doby naštěstí změnilo k lepšímu, bohužel postupem času se nám zde rozmáhá snaha, bohužel úspěšná, vyřadit občany z rozhodovacích procesů. Mnozí z vás si jistě myslí,že za zdržování budování dopravní infrastruktury mohou především ekoorganizace,leč za většinu zdržení může stát, potažmo jeho organizace nedodržující vlastní zákony. Máte kliku, došel mi inkoust.

Z. Lapil 27.1.2019 9:16

Re:

Mně ještě nějaký zbyl, takže doplním: myslím si, že stát se své zákony dodržovat snaží, ale sepsal si jich příliš mnoho. Stačí, že pro dálnici je potřeba provést stovky a stovky, možná tisíce "vyvlastňovacích" řízení. Řádově stejné množství máte sousedů - účastníků stavebních řízení. V takovýchhle štosech papírů se prostě pár chyb udělá, i kdyby byli všichni dokonalí, a to nejsou.

Ale naprosto s vámi souhlasím. Oni už staří Řekové věděli, co je to zlatá střední cesta.

P. John 26.1.2019 4:59

Německá logika

https://www.mesec.cz/aktuality/vetrniky-z-nemecka-nas-staly-60-milionu/

L. Novák 26.1.2019 5:58

Re: Německá logika

Dnes už je jasné, že Nečasovo varování z 30% nárůstu cen el. energie bylo správné...

R. Langer 26.1.2019 8:13

Re: Německá logika

Já jsem vás varoval také. Neposlouchali jste. ;-)

P. Lenc 26.1.2019 9:14

Re: Německá logika

To byl také jeden z důvodů protivládního puče i když ne jediný.A také pokračující nenávist proti ODS.

R. Langer 26.1.2019 8:12

Re: Německá logika

Kdyby jenom... :-P

P. John 26.1.2019 4:58

Někdo baterku aneb jak Němci zařízli ekonomiku

Je s podivem, že motor Německé ekonomiky někdo dokázal takto zdehonestovat na akci DIESELGATE, kde máslo na hlavě mají snad všechny automobilky nevyjímaje. Jsem zvědav z čeho si ty el. auta budou brát šťávu? Opustili Jádro, Uhlí. Větrníky se jim roztočí jednou za čas tak, že na našich hranicích musela být postavena, nebo se budeje ČEPSem transformátorovna za 3 miliardy. Ale to nevadí, že pak koupí od nás nebo do Poláků špinavou energii, hlavně že doma budou mít čisto!

M. Šejna 26.1.2019 10:44

Dieselgate vymysleli v USA

Byly to USA, kde vznikla Dieselgate, nikoli Německo. Takže z pohledu dieselgate se Německo nezařízlo samo. V USA jezdí většinou "usporné" benzínové automobily s obsahem válců 2,5 - 5 litrů bez turba se spotřebou 8 až 15 litrů na 100 km. Co jim tam má co strkat své automobily s turbodieslem nějakej německej VW, který má spotřebu 3 krát nižší, než pořádnej americkej sedan?

Já jsem si koupil loni vůz KIA Stinger. Je to dvoulitrový turbodiesel se spotřebou 6 litrů. V americe se Stinger velmi dobře prodává, ale jen benzinový dvoulitr a benzínový tříapůl-litr. Spotřeby těchto benziňáků jsou 9 až 12 litrů na 100 km. O úspornej diesel nemá americkej spotřebitel zájem. Leda, že by jim nejprve KIA zaplatila odškodnění za to, že jejich diesely žerou sice málo, ale víc, než tvrdí norma.

J. Lepka 26.1.2019 10:53

Re: Někdo baterku aneb jak Němci zařízli ekonomiku

Nebudou. Je to přesně dva roky, co přišla inverze, nefoukalo a Sluníčko bylo za mraky, tak najednou urychleně roztápěli už odstavené uhelky i mazutové elektrárny, dokonce i naftové mobilní zdroje. Kupodivu bez ohlasu z medií. Viz např.

https://byznys.ihned.cz/c1-65608320-obnovitelne-zdroje-vzaly-s-delsimi-mrazy-za-sve-bez-jadra-a-uhli-to-jeste-dlouho-nepujde

J. Sinnreich 26.1.2019 15:25

Re: Někdo baterku aneb jak Němci zařízli ekonomiku

Uhli neopustili. Potichu oteviraji nove povrchove doly na nekvalitni hnede uhli, prtoze by jim jinak energetika zkolabovala. Vrchol pokrytectvi.

Z. Lapil 27.1.2019 9:05

Re: Někdo baterku aneb jak Němci zařízli ekonomiku

Bylo mi tvrzeno, a to nikoliv zeleným zaslepencem, že "kdyby se to dobře zorganizovalo", tak u zdejší elektrárny zvládnou zdejší plně elektrifikovaný provoz.

Taky se mi to nezdá, ale určitě by pomohly "chytré nabíječky". Člověk té své večer řekne, že pojede až ráno, a nebudou nabíjet všichni večer, ale síť si je nějak rozloží. Totéž na parkovišti v práci nebo u super/hyper.

Nabíjení "teď hned" by muselo být dražší, jinak to nebude fungovat, ale ať mi nikdo netvrdí, že civilizace, která technicky zvládne EET, nezvládne tohle.

K. Novák 26.1.2019 4:54

Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

že Němci prostřednictvím euroregulací bojují o VW a s těmi diesely to jen trochu přehnali. Je to bláhové a i ve VW si to asi uvědomují. Jinak si neumím vysvětlit, že představitel VW řekl, že jejich nové elektromobily budou drahé a nebude si je moci dovolit každý. Ale jestli si VW nebude moci dovolit každý, tak mohou tuhle páteř německé ekonomiky zavřít, což si ten představitel VW jistě uvědomuje.

L. Novák 26.1.2019 6:43

Re: Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

Přesně tak. Drahé pseudoekologické vozítko s mnoha technickými problémy neprodají v dostatečném množství, aby byla výroba rentabilní. Viz TESLA. A navíc - je tady problém vysokého zdanění ropných paliv v EU, který přináší socialistickým státním otesánkům do rozpočtu obrovské částky. Přechodem na "elektřinu ze zásuvky" by stát o tyto příjmy přišel. Dá se tedy očekávat, že i provoz elektromobilů a nabíjení elektrickou energií bude zdaněno spotřební daní. Jak, to se teprve uvidí... Těžko očekávat, že by k tomu nedošlo.

R. Langer 26.1.2019 8:15

Re: Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

K tomu nedojde. Není to totiž technicky možné.

L. Novák 26.1.2019 9:38

Re: Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

Přímo měřením při nabíjení asi ne, ale třeba sazbou daně podle ujetých kilometrů včetně denního hlášení do centrálního registru už ano - a velice snadno, pokud hlásič bude automatickou povinnou výbavou každého vyrobeného elektromobilu.

Z. Lapil 27.1.2019 8:52

Re: Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

To už mi přijde jednodušší nacpat pod kapotu elektroměr. Platit od kilometru mi přijde nesmysl už kvůli topení a podobným spotřebám, nemluvě o tom, že když si dáte cestu třeba z Míseček do Jilemnice, budou baterky dole v lepší kondici než nahoře.

Připouštím, že to, že je něco nesmysl, nemusí být v parlamentu argument.

L. Novák 27.1.2019 11:20

Re: Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

Nejde o zdanění elektřiny za každou cenu, ale stát bude hledat náhradu (v případě, že budou zakázány spalovací motory, což zřejmě narazí na tvrdý odpor veřejnosti) za úbytek či ztrátu daňových výnosů z prodeje ropných paliv. Náhrada může být nalezena právě ve zdanění pohybu po veřejných komunikacích. Tento trend je viditelný nezávisle na bláznění kolem elektromobilů - začalo to s kamiony a nákladními vozy, protože ty poškozují dálnice a silnice svým provozem 10 tisíc krát i více, než automobily malé/osobní a dodávky. A když už je funkční technologie pro náklaďáky, není problém rozšířit povinnost platit i na ostatní vozidla.

J. Lepka 26.1.2019 10:58

Re: Pořád se nemůžu zbavit dojmu,

Pro ANO to možné je. Přijde další EEEEEEEET a nové ministerstvo.

M. Šejna 26.1.2019 1:17

výborný článek

po dlouhé době čtu od pana Robejška opravdu zajímavý článek. Nemusím sice se vším souhlasit, ale Robejškův seznam některých souvislostí o dění v Německu mě nutí k zamyšlení, zda na tom není něco pravdy.

Takto si představuji novinařinu. Tedy předkládání informací a souvislostí a ponechání na čtenářích, co si z toho vezmou. Žádná mediální ideologická masáž.

L. Novák 26.1.2019 5:51

Re: výborný článek

Ideologickou masáž nechal na profíky, jako jsi ty, Šejno. :-P

M. Šejna 26.1.2019 10:56

bolševický spratku Nováku 475

táhni si onanovat pod jiné diskuzní příspěvky. Jestli potřebuješ onanovat nade mnou, pošlu ti moji fotografii, úchyle.

J. Sinnreich 26.1.2019 1:02

Nemecko bez emisi

Zrejme mel pravdu americky Sect. of Treasury Henry Morghentau jr., ktery navrhoval po valce premenit Nemecko v zemedelskou zemi bez prumyslu, aby uz nikdy nemohlo mocensky vladnout v Evrope a vyvolat tak dalsi valky.

M. Mikulec 26.1.2019 4:17

Re: Nemecko bez emisi

A zatím svět koukal na jejich sjednocení. Pouze Margaret Thatcherova prozíravě varovala, nikdo jiný.

V. Kotas 26.1.2019 6:30

Re: Nemecko bez emisi

Ono by bývalo stačilo, kdyby zůstalo rozdělené na ty 4státy, jak je měly rozdělené po válce velmoci.