4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

NĚMECKO: Kolínské mešity

Město Kolín nad Rýnem, kdysi bašta křesťanství v Německu, přistoupilo na požadavky islámských organizací sponzorovaných tureckou vládou a povolilo mešitám, aby z venkovních reproduktorů začaly pravidelně vysílat svolávání muslimů k modlitbě – tzv. azán (adhan).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 13.11.2021 22:24

Ano, velká škoda. President Klaus je jeden z nejinteligentnějších lidí v Česku. Nejspíš i v Evropě.

P. Dvořák 14.11.2021 5:56

Proto tolik lidí proti němu bezargumentačně žvástá.

R. Langer 14.11.2021 17:18

Přesně! R^ [>-]

J. Brunner 14.11.2021 19:50

R^

D. Laurencikova 14.11.2021 15:22

I v tom mate pravdu.

K. Křivan 14.11.2021 16:54

Díky ! Za to "I" :-)

P. Vencovský 13.11.2021 18:10

Německo dělá jenom velké chyby.

Š. Hašek 13.11.2021 19:29

Souhlas.

Protože čistotné hospodyně a makáči jsou po celém světě.

A tak Němcům zbývají: Luther, Marx, Vilém, Hitler, Merkelová a Leyenová.

Bezvadný kyselý herinci to nevyvážej. Kecání o presidentu Benešovi - toho se nezbavili dodneška.

K. Křivan 14.11.2021 8:49

Jó Luther, stejně jako Hus, jen místo husitských válek, které vrhli české země o dvě století zpět, přišla válka třicetiletá. a vyvraždila polovinu Evropy. To je tak, když se ujme moci ideologie.

L. Kuča 14.11.2021 18:09

Nevzpomínám si, že by Luther někdy někomu vyhlašoval válku nebo dokonce usiloval o jakoukoliv mocenskou funkci. Takže příšívat mu to je celkem nefér. Vyjít na veřejnost s jasným názorem sebou vždycky nese riziko rozdělení a konfliktů. A pokud bychom se smířili potlačováním pravdy jenom kvůli tomu aby takzvaně “byl klid”, a tak v něčem takovém bych snad ani nechtěl žít. A to s vědomím toho, že tyhle velké konflikty reprezentují otřesnou míru utrpení a dávají prostor nejrůznějším vyšinutým psychopatickým jedincům. Ten zbytek výše jmenovaných německých občanů samozřejmě představuje úděsné panoptikum, ale Luther, ač se třeba v dílčích věcech mýlil, si místo mezi nimi nezaslouží ani náhodou.

K. Křivan 14.11.2021 18:27

" že by Luther někdy někomu vyhlašoval válku"

Ne, ale jeho následovníci ve jménu jeho ideologie rozpoutali třicetiletou válku. Stejné jako u Husa a husitů.

L. Kuča 14.11.2021 18:57

Tak konkrétně třicetiletá válka, to byl typický konflikt, kde se mísily zájmy mocenské a to jak skupinové tak i individuální a je pravdou že do určité míry šlo o vzpouru vůči dominantnímu katolicismu, který již byl v té době dávno zdegenerovaný do formy světské totalitní moci. A to tento stav jako měli ti, kdo měl jiný názor, akceptovat? Navíc se v tu dobu do jisté míry měnilo i uspořádání společnosti.

L. Kuča 14.11.2021 20:11

Navíc mi to nedá, se kromě Luthera zastat i toho Vámi okopávaného Husa. On vpodstatě tu reformaci jen tak decentně 'nakousnul' a rozhodně nevyzýval k nějakému převratu. Byl to spíše jistý Žižka, který vycítil šanci vybudovat si na platformě obecné lidové nespokojenosti svou lampasáckou kariéru. O nějakou bezvýznamnou pravdu mu v tu chvíli asi nejspíš nešlo. (Nechci ho soudit, co měl v hlavě netuším, třeba mu křivdím, ale některé činy jeho duchovní založení spíš uvádějí dost v pochybnost.) Kdyby Hus nebyl v tu dobu již po své vitální kremaci, asi by mu jeho válečné usilí dvakrát nepochválil. No, a Luther osobně podpořil vpodstatě likvidační zásah proti svým militantním stoupencům, z čehož měl nemalé trauma. (Taky si těžko umím představit, že se postavím za uvedení v bezživotí někoho, kdo se ke mně hlásí, ale dělá to prostě revolucionářskou, agresivní cestou.) A co to tu pořád plácáte něco o nějaké ideologii. Máte vůbec představu, co to je reformace a protestantismus? Zjevně ne. Když to tak zvažuji, tak mezi katolicismem a protestantismem zeje větší propast než mezi katolicismem a islámem. Reformace vlastně není konečná forma, jde o proces, i když už si nějaký další větší posun neumím moc představit. Vpodstatě v konečném výsledku došlo ke znovuobjevení Kristova slova, jež měli lidé celou dobu před očima: "Miluj Hospodina, Boha svého, z celé své mysli, z celého svého srdce a z celé své síly a bližního svého jako sebe samého. V tom je celý Zákon i Proroci." Plus odmítnutí zásluhovosti: "Spasení není z vás, není z vašich skutků, je to Boží dar, takže se nikdo nemůže chlubit." - Což mimochodem z nějakého důvodu strašně uráží lidskou přirozenost. To, o čem se můžeme bavit, je tak maximálně cesta, jak toto v každé konkrétní situaci uvést ve skutek. A kde je v tom nějaká ideologie? Nějaké zákazy, tresty? Já naopak vidím neuvěřitelnou volnost, jakou nenajdete nikde jinde. Samozřejmě existují "evangelikální ultras", ale to je zpronevěření se původní myšlence.

L. Kuča 14.11.2021 21:28

A poslední bod mého grafomanského záchvatu: Napsal jsem sice, že mezi protestanty (tedy v mém případě kalvinisty) a katolíky je větší rozdíl, než mezi katolíky a muslimy, byť zdánlivě vycházíme ze stejné Knihy. Pokud ale dojde na lámání chleba, tak na 'lineární škále' jsou mi pořád bližší katolíci a pokud by o to stáli, spojoval bych se s nimi do koalice vůči muslimské invazi. O podpoře Židů netřeba ani mluvit, cítím se být jejich dlužníkem a vlastně do jisté míry služebníkem. Takže tam mám jak v denominační, tak politické rovině celkem jasno.

Nemám potřebu se s Vámi za každou cenu hádat, ale prostě mi přišlo líto, že házíte Husa s Lutherem do jednoho pytle jak s Marxem, tak Hitlerem plus současnými kreaturami ze současné německé politické scény. Jen jsem Vás chtěl dovést k pochybnosti o Vašem vyjádřeném názoru a k jeho eventuálnímu přehodnocení. Oba tito mužové měli své lidské chyby a dopouštěli se omylů. Ale nelze jim upřít, že to byli upřímní hledači pravdy. V případě Husa jeden z nemnohých, na které bychom měli být jako národ hrdí a ne na něj házet špínu. Kdybych měl v sobě tolik vydanosti Bohu, lidem a věci jako on plus jeho statečnost, tak bych byl více než spokojený. Oba jen odkrývali význam evangelia. Protireakce na totalitářskou formu katolicismu byla jen otázkou času. To, že to někteří vzali cestou meče a ohně a přitom se zaštiťovali jejich jménem ale není jejich chyba. Pokud nejde o čirou fyzickou obranu svých rodin, není pro takový násilný způsob žádné omluvy.

J. Farda 13.11.2021 18:09

Kdypak se asi Německo přejmenuje na BRID - Bundesrepublik Islam Deustschland? ;-)

Š. Hašek 13.11.2021 19:31

Vy jako myslíte, že tam bude úředním jazykem nějaký Goethe??? Fardo, Fardo.

;-);-)

H. Lukešová 13.11.2021 19:51

No tak v Eurábii budou platit zákony DHIMI, to je platit daň z hlavy-džizju, Židé a křesťané budou platit, Židé v Osmanské říši a jinde v muslimském světě platili daň "Rav Akasi", tj. daň z rabína, dále budou mít Židé a křesťané zákaz hlásit se ke své víře, stavět nové kostely a synagogy.

Zákony Dhimi také zakazovaly Židům a křesťanům jezdit na koni, tak kdyby se zákony aplikovaly na dnešní dobu, tak by Židé a křesťané měli zakázáno jezdit auty, autobusy, loděmi, letadly, no museli by chodit pěšky....

A ateisté, hinduisté, budhisté a jezídové nebudou mít právo žít, ti budou vyhlazeni. Tak to bude.

K. Křivan 13.11.2021 22:47

"..tak by Židé a křesťané měli zakázáno jezdit auty, autobusy, loděmi, letadly, no museli by chodit pěšky......" a kdo by těm muslimákům ta letadla konstruoval a stavěl ?

P. Dvořák 14.11.2021 5:59

No přece Židé a křesťané. Jen by do práce chodili pěšky nebo by rovnou byli umístěni v soustřeďovacích (zhušťovacích) táborech.

J. Pokoutný 14.11.2021 8:16

Zapomněla jste na používání zvonů. To k národu knihy.

H. Lukešová 14.11.2021 9:17

JO národy knihy mají ještě zakázáno nosit zbraň, to mi ještě z paměti vypadlo, teď jsem si vzpomněla.

K. Křivan 14.11.2021 16:18

Pro zbraně platí (v mnoha zemích) legal, illegal scheissegal. No, já mám v ČR moje zbraně legálně a v tresoru. Když jsem ale v 70.letech taxikařil ve Frankfurtu, tehdy bylo zase pár taxikářů zabito, zažádal jsem o zbroják. Na úřadě mi řekli: „Až vás zabijou, tak si přijďte.“ Od té doby nenávidím socialisty. Tehdy socani vládli ve Frankfurtu a byli na všech úřadech.

R. Langer 14.11.2021 17:20

Hm, evidentně vládnou dodnes. ;-€

R. Dubravský 13.11.2021 17:18

Já bych jim to povolil. Ale jen pomocí zesilovačů a reproduktorů, vymyšlených a vyrobených muslimy.

V. Kain 13.11.2021 17:01

Jeden profesor se vyjádřil o němcích,že mají debilní myšlení už 150 let.

Š. Hašek 13.11.2021 19:40

350. Jeden pamětník mi říkal:

Pane Hašku, nechci Vám do toho mluvit, ale Vy ty Němce neznáte!

Totéž otec. Sokol, Milovice, IP, 1931 -1933, desátník. Mobilisován 1938. V roce 1945 poskytl v domě postel dvěma důstojníkům Rudé Armády. Ti důstojníci prý neznali Švejka, ale Frantu Pepu Jedničku jo. Příborem jedli, což Američanky neumí dodnes .......

Když mně bylo sedmnáct, tak jsem se hádal s tátou, že to ti Němci z Kadaně a Liberce tak nemysleli. Nad hrobem jsme si to už dávno vyjasnili .......

K. Křivan 13.11.2021 16:48

Je nutné co nejrychleji odmuslimit Evropu. Jinak muslimové převezmou moc a my, křesťani, budhisti a nevěřící budeme na ně makat jako otroci.

Š. Hašek 13.11.2021 20:52

Souhlas.

Stačilo by začít tím, že ve smyslu zákonů republiky ČR ani neceknou!!! Ovar jíst nemusejí, já také nejím polosyrový beraní voči.

Podivuji se stále nad tím, že nějaká zahastrošená drzka mohla být i jen jednu sekundu v lavici naší střední školy, naší ČR. A úkolovat ředitelku, že jako stáhneme krovky!

A že vůbec jsme dovolili, že nějaká Šabatyše něco začala řešit. Pochopitelně Halík vystartoval. Copak o to, startovat může. U sekačů rukou v Arábii.

J. Chaloupka 13.11.2021 15:25

Hergot ti se asimilovali.

J. Jurax 13.11.2021 16:14

Jo, ale kdo vlastně se asimiloval? Moslemíni to zjevně nejsou.

A asimilace většiny k menšině, byť drzé a militantní, sjednocené naukou islámu, je specielní západoevropský fenomén jinde nevídaný. A příznak úpadku a degenerace tzv. Západu.