16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

NA OKRAJ: Několik poznámek k levici a Hamásu

Existuje něco jako „levice“, pro kterou, než nějaká sociální spravedlnost, je důležitější porážka Západu (speciálně reprezentovaného USA). Poté, co přestal existovat SSSR, který byl alespoň rétorický levicový, tak se úplně klidně přepli k imperialistickému fašizujícímu Rusku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 6.11.2023 12:09

On není antisemita, on je jen debil

https://www.irozhlas.cz/komentare/antisemitismus-cesko-komentar-honzejk_2311051630_cen

V. Cícha 6.11.2023 10:45

ta anonymita vysvětluje vše.

P. Diviš 6.11.2023 11:51

Až na ten závěr má dost pravdu.

L. Písařík 6.11.2023 10:00

Včera jsem sledoval v 19 hod. zprávy čt1 a zíral jsem - vyloženě propalestinská televize, která nechce posluchače pravdivě a vyváženě informovat. Něco takového jsem od doby komunistické čt nezažil. Doporučuji ke zpětnému shlédnutí. A taky novému řediteli k veřejnému zhodnocení.

R. Langer 6.11.2023 10:15

A informace o Ukrajině na ČT vám pravdivé připadají? Tak vám říkám, že, jsou asi tak stejně pravdivé, jako o té Palestině, a vlastně jako o čemkoliv jiném. Ale stejně házím hrách na zeď. :-(

L. Písařík 6.11.2023 11:07

V obou případech je dobré začít s tím, kdo je agresor.

R. Langer 6.11.2023 11:34

Ano, a od kdy, že? ;-D

R. Langer 6.11.2023 11:36

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sest-let-valky-o-donbas-nezapomente-na-nas-vzkazuji-z-vesnice-na-fronte-94414

P. Diviš 6.11.2023 11:52

Třeba od roku 1918? Nebo ještě dříve?

R. Langer 6.11.2023 13:59

No právě, že? ;-D

Většinou jak se komu hodí, že? :-P

P. Diviš 6.11.2023 17:06

Na začátku 18. století tvořil západní hranici Ruska Dněpr. V příštích sto letech postoupilo Rusko 800 km na západ a posunulo své hranice na Vislu. Na počátku 18. století bojovalo se Švédskem o svoji existenci u Poltavy, hluboko na území dnešní Ukrajiny. Uprostřed století se již zúčastnilo sedmileté války a jeho vojáci se dostali až na předměstí Berlina. Koncem století se stalo hlavním aktérem dělení Polska. H. Kissinger

M. Kocián 6.11.2023 13:40

Ani ne. Celé dějiny jsou o tom, vy jste nám tohle, tak my zase tohle. Jediné, co se počítá, je když někdo řekne, řešme to jinak, bez vraždění. Každá další agrese ale posune tuto možnost dál a to je na tom to špatné - a nejhorší jsou ty agrese, které s jednáním vůbec nepočítají. Ty se v poslední době bohužel množí.

R. Langer 6.11.2023 14:01

Ano, třeba na Donbase se vůbec nejednalo.

V Izraeli také ne. Ani v Kosovu. Co jenom s tím? 8-o

M. Kocián 6.11.2023 17:02

To vědět, těšil bych se na Nobelovku.

P. Diviš 6.11.2023 17:09

Nejednalo. Místo toho začali separatisté rovnou útočit na ukrajinské úřady.

V Izraeli se jednalo, v Oslu se jednalo, jedná se neustále, Plastelinci nic nedodržují.

V Kosovu také začaly "jednat" srbské polovojenské jednotky, ale tam je to standard pro obě strany konfliktu.

D. Laurencikova 6.11.2023 13:20

Vy jste skutecne az do ted slysel z Ct1 "vyvazene a pravdive" informace? V takovem pripade verte, ze ty o Palestine jsou zrovna tak pravdive a vyvazene.

L. Písařík 6.11.2023 14:01

Věděl jsem, čt zprávy "harmonizuje", ale toto jsem opravdu nečekal. Mometálně poslouchám na čr+ prof. Hidose k tematu válka v Gaze a to je úplně jiná káva. I má kočka Vendulka, která mi spí skoro na klávesce je s tou stanicí spokojena.R^

D. Laurencikova 6.11.2023 14:22

"Harmonizuje" - to je hezky receno. Tak mile... Vidite, a bych rekla, ze Ct1 vychovava, zamlcuje, prekrucuje a manipuluje, stejne jako ARD a ZDF v Nemecku. ;-)

L. Kuča 6.11.2023 22:34

Nikoliv, harmonizuje s postojem Evropské Uhnije.

D. Laurencikova 7.11.2023 8:55

;-)

M. Koutný 6.11.2023 9:28

Palestinci = Pelištejci či Filištíni zmizeli z dějin dlouho před přelomem letopočtu. Takže ti vlastní stát zjevně nepotřebují.

J. Kindl 6.11.2023 8:22

Arabové co přišli do Palestiny po roce 1920 si od roku 1964 říkají Palestinci. Jsou to muslimové a k smrti nenávidí křesťany a Židy.

F. Navrátil 6.11.2023 8:20

Anonymy se kdysi házely do koše. Za anonymem totiž obvykle stojí konkrétní účelový manipulátor.

K. A. 6.11.2023 7:16

Vůbec jsem si nevšiml, že by byla nějaká souvislost mezi protiizraelskými a protiukrajinskými postoji. Znám všechny možné kombinace, na pravici i na levici. Něco podobného dokládá ve své nedávné glose i Petr Hampl.

D. Laurencikova 6.11.2023 9:13

R^

M. Koutný 6.11.2023 9:23

Plný souhlas. Jsem důsledně na straně Izraele, ale válku na Ukrajině vnímám jako rvačku dvou takřka rovnocenných lumpů.

R. Langer 6.11.2023 14:04

Já furt nechápu, proč zrovna my musíme ve válce sovětů někoho diskriminovat. Měli bychom naopak po dlouholetých zkušenostech spravedlivě podporovat obě strany. :-P

P. Diviš 6.11.2023 17:12

Pokud možno ne tu, která už zase označuje srpen 1968 za "bratrskou pomoc".

https://zpravy.tiscali.cz/srpen-68-byla-bratrska-pomoc-tvrdi-ruska-statni-televize-251740

J. Ticháček 7.11.2023 16:43

Bohužel je to v podstatě smutná pravda.

On se ten rok mého narození dost zveličuje. To se jen dvě frakce komunistické strany handrkovaly o židle a ta 'progresivní' parta ujížděla na ideologii moderní západních levice. Však se posrpnoví emigranti často nestačili divit kam to vlezli.

A kdyby ty armády tehdy nepřišly? Možná by to dopadlo ještě hůř. Stále byly platné smlouvy o rozdělení vlivu v poválečné Evropě. A neexistovala síla, která by s tím něco udělala. Hranice, tedy přímý kontakt jsme měli na východě se SSSR, na jihu s Maďarskem, na severu s Polskem. Rakousko se nedá počítat, Německo bylo stále rozděleno na čtyři okupační zóny. Takže NDR i NSR měly dost omezenou suverenitu.

Možná to skutečně byla bratrská pomoc. Z našeho zpětného pohledu to je samozřejmě hrůza. Ale v čem vlastně? Ať by to dopadlo jakýmkoliv jiným způsobem, nebylo kam utéct. Celá ekonomika byla zaměřena (samozřejmě ne celá, ale její většina) na země východního bloku. A i kdyby tady komunisté zcela zmizeli, i ta nejpravicovější vláda by poslouchala Moskvu. Proč? Protože by Leonid zvedl telefon a zavolal do Bílého Domu Johnsonovi. „Lyndone, helejse, tohle je kus Evropy, kde šéfujeme my. Pošli to dál." No a Pompidou a Wilson už s tím Brežněvem ani nemuseli mluvit.

Mohli jsme dopadnout jako Albánie. Jediný partner na druhé straně světa, doprava leteckou poštou.

Tehdy neexistovala žádná dobrá cesta. Všechny vedly do septiku.

Ono je docela možné, že ty srpnové události nás v tom septiku zavedly pod dekl, který se dal zvednout. Také jsme mohli skončit někde v koutě, nebo v těch dvou dalších nádržích.

P. Diviš 6.11.2023 11:54

Společný jmenovatel bývá tolerance až láska k Rusku.