26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

MIGRACE: Erdoganův problém --> náš problém

To, co se děje na řeckých hranicích, bylo vcelku očekávatelné. Jediný skutečně neznámý parametr byl, kdy se to stane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 3.3.2020 10:04

Co s Německem a štrasbruselí ...... měla by znít otázka!

Upozorňuji, že v Německu je stálá vojenská posádka USA. Varšavská smlouva byla zrušena.

Německo nedělá nic bez souhlasu/mlčení USA.

J. Jurax 3.3.2020 21:34

Možná. Nicméně bych řekl, že problémy Německa nejsou US prioritou.

Otázka - kdo vlastně má větší zájem na existenci US základen v Německu - USA nebo Německo?

J. Kanioková 3.3.2020 18:39

Přesně !

K. Filip 3.3.2020 9:28

Kdy už naši vládu a parlament napadne

přesunout naše hlídače základen z Afghánistánu do Řecka? Tam byl podepsán mír a Američané mají 14 měsíců na sbalení a odchod. Nebo musíme čekat na nějaké povolení od našich "nadřízených" z NATO a EU?

Z. Klouček 3.3.2020 9:51

Vyslání českých vojáků na pomoc Řecku by bylo první skutečně smysluplné využití naší armády po spoustě let. Ne v Afghánistánu či Mali, ale na řecko-tureckých hranicích probíhá boj (také) o Prahu.

J. Nevrkla 3.3.2020 10:01

Souhlasím, tady se skutečně bojuje taky o Prahu.

Š. Hašek 3.3.2020 10:42

Vojáků!

Nikoliv pečovatelů o blaho, pitný režim, vitamíny ........

Pokud jest vojákovi vyraženo oko kamenem, ten po jeho pravici/levici střílí. Přesně střílí.

J. Jurax 3.3.2020 21:36

Ne vyraženo oko - jen vržen kámen.

R. Gramblička 3.3.2020 10:54

taky o Prahu? Takže i někde jinde? To by mně zajímalo, kde všude se bojuje o Prahu.

Z. Klouček 3.3.2020 12:48

Pro p. Gramličku a jiné méně chápavé : Na řecko-turecké hranici se bojuje nejen za Prahu, ale také o Bratislavu, Vídeň, Budapešť atd.A koneckonců i za Berlín či Stockholm.

V. Církva 3.3.2020 9:20

"Místní zmlátili německého levicového novináře" To je nejlepší zpráva z tohoto článku.

Ono totiž, migranti jsou samí chlapi v "bojovém" věku, dá se pochopit, že chtějí jít za lepším do otevřené EU. A chápu i Ergodana. Má v zemi 4miliony migrantů a když chce situaci řešit v Sýrii, nemá v NATO ani EU souhlas (přiznám se že ani u mne, protože podporuje islamisty, i když kdo ví jaká je skutečnost).

Ono totiž, odmítnout chlapy údajně 13 leté mířící do Evropy musí právě Evropa. Ne je ne a v těchto kulturách jsou zvyklí, že se to musí říct jasně, někdy až bolestivě. Pokud to EU udělá, nikdo v Afghánistánu se nebude zadlužovat, platit pašeráky a rizkovat cestu do Evropy. A k tomu je potřeba vykopat multikulti modernisty z politiky a médií. Už to že na té zprávě o kopnutí do novináře se píše něco o fašistech, je vůči Řekům, kterým za války Němci zavraždili 10 procent obyvatel nehoráznost!

Do migrantů bych nekopnul, do toho neomarxity rád.

J. Nevrkla 3.3.2020 8:24

Doufám, že Řekové odolaji náporu, třeba i použitím střelných zbraní. A pokud jim v tom bude chtít delegace EU bránit a bude navrhovat rozdělení migrantu do zemí EU, pak je to začátek konce EU.

I. Schlägel 3.3.2020 8:02

Všechno se vyvíjí dle předpokladů. Zvládneme to!!! :-)))

T. Hraj 3.3.2020 8:53

A jó, wir schaffen das. Tak teď už to chápu. Že mi to ale sakra trvalo!

V. Církva 3.3.2020 9:22

Tak samozřejmě, že příčina je v "poptávce"

J. Kulheim 3.3.2020 7:39

Přátele ze sousedů dělají pevné a vysoké ploty.

To se na dědině už dávno ví.

M. Valenta 3.3.2020 13:08

Z třímetrovou zdí ani nevíte kdo žije. Je to obráceně. Čím menší ploty nebo žádné, tím slušnější komunita.

P. Grigar 3.3.2020 17:36

..tož to mi povězte, proč ti Němci tak milují ploty a plůtečky. I na pláže si je nosí, skládací v taškách. Paličkou zatloukají..

J. Jurax 3.3.2020 21:45

Malé až žádné ploty mohou být jen ve slušné komunitě.

Máte to pomotané - malé až žádné ploty z neslušné komunity slušnou neudělají. A komunita se stává celkově neslušnou, i když je převážně slušná, ale s neslušnou menšinou nedokáže/nesmí zatočit.

Kdežto dostatečně velké ploty mohou neslušným v komunitě napovědět, kde nejsou vítáni.

Vy jste patrně nikdy nebyl obdařen sousedem, od něhož byste byl rád oddělen třímetrovým neprůhledným, neprůzvučným, pachutěsným a neprůstřelným plotem s ostnatým drátem nahoře?

J. Fridrich 3.3.2020 7:35

A z Moskvy-Kremlu je slyšet radostný smích toho, kdo to vše zosnoval a vyprovokoval.. Kágébák Putin si bude moci odškrtnout jeden ze svých hlavních cílů - slabá a rozvrácená Evropa měnící se v muslimský sultanát a chudou " eko-zelenou " državu..

J. Durda 3.3.2020 7:58

To je ten hlavní závěr, který jste si z toho vyvodil? Vy fakt máte dost :(

J. Fridrich 3.3.2020 9:06

Jeden z hlavních zcela jistě ANO..

A vy ?

V. Církva 3.3.2020 9:31

Pane Fridrich, myslel jsem, že jste rozumnější. Putin jistě chce oslabit Evropu a dělá pro to leccos. Jenže stejně tak, jako kdysi chtěla Francie oslabit Británii a ta zase Rusko: Silné kapitalistické státy by možná Putin zlobil, ale ne rozbil, ani ne oslabil.

Za politickými neúspěchy EUa Západu bych nehledal víc než neschopnost Západu. Putin s Asaadem prostě chtějí Sýrii celou. Ergodan pak chce Sýrii bez Kurdů a sunitskou. Evropa asi chce appeasssement, migranty, multikulturalismus, gendrismus... Kdyby 500 milionů občánů EU včetně vrcholných politiků řeklo ne, nebude stát u hranic Řecka do týdne jediný migrant. A ve Středozemním moři budou jenom rybáři a rekreanti.

J. Fridrich 3.3.2020 10:11

Pane Církva - " Když dva dělají totéž, není to totéž.." - toto je jedno z největších mouder lidstva a platí nejen na činnost-chování států-zemí-aliancí, ale třeba i na činnost jednotlivých občanů - konstruktérů, lékařů, stavařů, soustružníků atd. atd. - to ale někteří víme..

Jeden malý příklad z nedávné historie - když Francie pod vedením Velkého Generála v roce 1966 odešla z vojenských struktur NATO kvůli snaze o udržení si vojenské nezávislosti na Spojených státech, tak ty Spojené státy neobsadily Paříž jak rusáci Prahu v roce 1968, když se u nás objevila jen LEHOUKÁ tendence vrátit náznak SVOBODY do té ruské Říše Zla..

Tak asi tak - je to jen jeden z mnoha příkladů, které by bylo možné uvést na ten citát mnou uvedený v záhlaví tohoto příspěvku..

Také píšete - " Putin s Asaadem prostě chtějí Sýrii celou." - A jste si jistý, že většina občanů Sýrie to tak chce také ? U nás " chtělo " soudruha Husáka a komunismus také 99,84 % občanů naší země, že ? Pamatujete si to ?

V. Církva 3.3.2020 10:39

Jenže já ani tak neřešil BV. Já tvrdím, že se Západ na to jak nás Rusko ničí jen vymlouvá!

Blízký Východ je složitější věc. Jenže nepamatuji se, že by se tam od roku 1990 do roku 2015 Rusové s výjimkou Iránu až tak angažovali. Nestvořili ISIL, nestvořili Al-Kaidu, a Taliban už dávno nebyl ruský problém. V Sýrii byli (a to dřív) i USA a Turci, nejen Rusové. Asaadovci jsou spíš sekulární ale zas mají za sebou protiizraelský Irán. USA podporovaly bohužel i islamisty. Není to černobílý spor! Myslím si, že většině Sýrie Asaad (hlavně křesťanům a ne sunnitům) ne "nevadí" ale nevadí. Hlavně chtějí konec války. I přesto, že se můžu mýlit, chtěli v Afghánistánu a Iráku USA a Evropany? Dělají USA na BV dobře? Nevím, ale nejsem si jist, že líp, než Rusové. Píšete o Rusku v roce 1968. Jednak je dnes Rusko zase jinde, jednak srovnávám jednání Británie v 18 století a dříve. Tehdy se Britové i Francouzi nechovali líp než Rusové (I když nakonec v Severním Irsku to ani v 60tých, 70tých letech taky nebylo bez krve).

J. Fridrich 3.3.2020 10:57

Hezky jste vyjmenoval ty " zlé západ'áky ". Tak to vyrovnáme - o tomto se moc nemluví - " Jermak Timofějevič byl kozácký ataman, který dobyl Sibiř pro Ruskou říši." Když se rozebírá kolonialismus, tak se vždy zapomíná na ten ruský.. Zlí jsou Portugalci, Španělé, Britové, Francouzi, Holand'ané, Italové, Němci, Belgičané - že ? No, ona ta Sibiř je větší zábor cizích území, než na co se zmohli všichni ti mnou jmenovaní zlí ze " západu "..

Jinak, Rusko moc " jinde " dnes není, jak píšete.. Co Krym-ten už pozřeli, Donbas-Východní Ukrajina dnes vytrhávaná z jejího těla, tlaky na spolknutí Lukašenkova Běloruska a ot'ukávání Litvy, Lotyšska a Estonaka jestli už " dozrávají...

J. Jurax 3.3.2020 22:16

Přes to všechno Rusko dnes není náš prvořadý problém.

A pan Cirkva má s hodnocením situace na BV bohužel pravdu. Argumentace typu "a vy zas bijete černochy", jíž užíváte, je lichá.

Zkuste zvážit, že velmoci a státy obecně mají své zájmy a ty úměrně šíři svých ramen, obratnosti, drzosti a okamžité situaci drsně prosazují, obalujíce to arciť do krásných slov. Kdo je lepší, morálnější etc. je nepodstatné; vždy je užíváno - samozřejmě ve jménu "dobré" věci - prostředků, které situace umožní včetně těch, jež nesnesou denní světlo, aby bylo dosaženo kýženého cíle. Samozřejmě ne vždy se povede, neboť i ostatní mají zájmy. Nedělejme si o nikom iluze. Pro nás to znamená sledovat své zájmy a vážit, nakolik nám prospěje nebo uškodí důsledky prosazovaní zájmů těch ostatních.

No a konkrétně teď nám škodí důsledek prosazovaní mnohých pro nás cizích zájmů - migrační krize a její momentální eskalace.

Mimoto s tím Jermakem bych moc neargumentoval - nějaké století po něm zase jiní dobývali třeba severní Ameriku - napřed pro Anglii, Španělsko a Francii a nakonec pro sebe. Historie je natolik plastická, že v ní naleznete argument pro kohokoliv i proti komukoliv. Jen se na to podívat ze správného úhlu, toho našeho jedině správného ... :-)

J. Fridrich 4.3.2020 6:33

Máte na vývoj Světa jiný názor než já - a to je v pořádku.. Bud'me rádi, že po 40 létech vlády jedné strany, když to nebylo možné, tak nyní máme 30 roků návrat k Voltairovu heslu..

Jinak platí to hlavní co jsem napsal na počátku toho vlákna - " Když dva dělají totéž - není to totéž.." A omlouvat despocie typu Ruska a Číny že jsou JINÍ, nebo dokonce stejní jak DEMOKRACIE je chybné.. Vidíme to nyní na protektorském chování Číny k nám. K tomu jsem napsal : " Potrestáme vás i české firmy. Čína prostřednictvím Hradu nepokrytě vyhrožovala Kuberovi." Podle jeho informací čínská ambasáda předala Hradu dopis, v němž komunistický režim vyhrožuje, že pokud Kubera cestu uskuteční, potrestá Kuberu i české firmy podnikající v Číně. Výhrůžka: Do Číny už se nepodíváte." Kancelář prezidenta hrozby podpořila vlastním přípisem, dopis předala Kuberovi v polovině ledna na novoročním obědě s prezidentem, uvedl web. " Tak toto chování komunistické Číny je učebnicový příklad chování PÁNA k PODDANÉMU.. Takto se léta nechovali Britové ke svým koloniím - například namátkou k Hongkongu, který nyní také poznává komunistickou demokracii lidové Číny na své kůži..

J. Fridrich 19.2.2020 11:06

" Potrestáme vás i české firmy. Čína prostřednictvím Hradu nepokrytě vyhrožovala Kuberovi." Podle jeho informací čínská ambasáda předala Hradu dopis, v němž komunistický režim vyhrožuje, že pokud Kubera cestu uskuteční, potrestá Kuberu i české firmy podnikající v Číně. Výhrůžka: Do Číny už se nepodíváte." Kancelář prezidenta hrozby podpořila vlastním přípisem, dopis předala Kuberovi v polovině ledna na novoročním obědě s prezidentem, uvedl web. "

Tak toto chování komunistické Číny je učebnicový příklad chování PÁNA k PODDANÉMU.. Takto se léta nechovali Britové ke svým koloniím - například namátkou k Hongkongu, který nyní také poznává komunistickou demokracii lidové Číny na své kůži a na ty " zlé " Brity vzpomíná..

A. Kubeš 3.3.2020 10:18

Není co dodat, snad jen díky za racionalitu v moři emocí. Apropo, pokud by Vaše odpověď měla jít jen panu Fridrichovi, je to bohužel asi ztráta času. Vzhledem k tomu, že si ji přečtou i jiní, mají tyto reakce smysl.

R. Gramblička 3.3.2020 10:55

Mněl jste Fridricha za rozumnějšího? Ach vy naivo :-D