26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

KNIHA: Tisíciletý konflikt

„Dnes večer v Jeruzalémě,“ řekli jsme našim židovským průvodcům kousek za městem, na dohled od „Bran“, dnes tedy spíše zdi kolem Betléma oddělující jej od státu Izrael. Každý, kdo měl doklady Izraele, nesměl dál a musel zůstat na silnici u vojenského „checkpointu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.1.2015 2:19

Re: Pane Vlku,

No, já byl vychováván zhruba ve stejné době jako Vy, byť o něco později. A rozhodně jsem nebyl "jako všichni Češi vychováván k nenávisti ke všemu německému" - jestli to není tím, že nejsem Čech, ale Moravan :-) - nýbrž k nenávisti ke všemu fašistickému (tehdy se neříkalo nacistickému, protože nacionální socialismus by nás, tehdy budoucí budovatele socialismu mohl zmást).

Protože existovali i hodní Němci, následovatelé Liebknechta, Luxemburkové a Thalmanna a Rot Fronty v NDR. To fašistické byli tehdy zlí Němci revanšisté v NSR a mezi nimi zejména sudetoněmecký landsmanšaft.

Takže zase se do Vás navezu - o té Vaší informaci o výchově k nenávisti ku všemu německému lze diplomaticky řečeno s úspěchem pochybovat. Nebo Vám slábne paměť ...

Akorát mám dojem, že Vás někdo vychovával k nenávisti ke všemu českému ... ještě že jsem ten Moravan :-)

P. Sulc 14.1.2015 0:11

Re: Pane Vlku,

To tedy je komu !  O tom svedci celych poslednich 25 let.

P. Sulc 14.1.2015 0:07

Re: Pane Šulci,

To je pravda, chapavost pana Vlka je jen jednostranna. A ti bachari ?  Ti jsou v totalitach vsude stejni, koncentrak, Jachymov ci Gulag, pesky jako za vozem.

P. Sulc 14.1.2015 0:05

Re: ???

Divne ze? Ale ja, zrejme na rozdil od vas, ctu dosti casto ze v Rakousku opet zatkli nejakeho Cecha - Cechy, pro to ci ono, vetsinou horsi nez ukradena cepice ci destnik v obchode.

P. Sulc 13.1.2015 23:59

Re: Pane Šulci,

Tak to je na 100% pravda. Ponizene , zdeptane Nemecko, vylhane ''nastupnicke zeme'' po RU, to vse vedlo ke druhe valce. A myslim ze se na tom ponizeni nejvice podilela Francie, uz mene Britanie a USA se od te Versaileske spiny distancovaly. Italie se, tusim nepodilela, ta jen ukradla kus Rakouska a pokud pamatuju, jeste po II valce v jiznim Tyrolsu, v tom ukradenem, byly nejake rakouskonemecke bojuvky. Ted tam ale je snad uz klid, misto knackburtu jedi pizzu, misto wienerknedlu spagety.

J. Kanioková 13.1.2015 22:26

Díky, zajímavý článek,

akorát se přiznám, že už jen při zmínce o náboženství dostávám kopřivku. I diskuze je uhozená, jak tu jedni druhé mlátí po hlavě těmi různými výňatky ze svatých knih.

Do pihele ! Málem se lítá na Mars, internetem se oslovují či "ovládají" navzájem lidi z různých konců světa, ale tu se furt lidi "ohromují" argumentama či rovnou mýtama z dob minulých.

Žádná událost není čistým opakováním předešlé. Bývají tam sice určité souvislosti, přesto je to uhozené ! Až tak velké spojitosti tam nevidím, nejvýš ukrutnou žádostivost po moci, která nezná slova třeba jako velkorysost..

Žijeme dnes, a problémy dneška stejně nelze řešit dřívějšími postupy. Nějak mám pocit, že se lidi usilovně brání přešaltrovat na jiný, realističtější způsob myšlení i řešení. Kolik zbytečné energie by se ušetřilo, kolik nedorozumění a zklamání bychom se vyhnuli.

A náboženská dogmata na tom mají hodně velký podíl.. Ovšem stejně tak novodobá dogmata "intelektuálních elit", to pokrytectví z toho jen kape..

J. Sova 13.1.2015 21:23

Re: Pane Vlku,

A Nejvyšší je kdo, když Hospodin to není?

A. Hrbek 13.1.2015 21:19

Re: Pane Vlku,

1.M 7:1 Potom Jehova (Hospodin) řekl Neomovi...

To ještě žádní Izraelci nebyli

J. Sova 13.1.2015 20:15

Re: Pane Vlku,

Jehova (Hospodin) je jen lokální bůžek Izraelců. Nad ním je podle Bible Nejvyšší.

Dt 32,8 Když Nejvyšší přiděloval pronárodům dědictví, když rozsazoval lidské syny, stanovil hranice kdejakého lidu podle počtu synů Izraele. Hospodinovým podílem je jeho lid, vyměřeným dílem jeho dědictví je Jákob.

A. Hrbek 13.1.2015 19:53

Pane Vlku,

přečtěte si, prosím Bibli pořádně. Praotcem národů je posle Bible po potopě Noe, který měl tři syny Sema, Chama a Jafeta. Sem se stal praotcem Semitů, Cham Hamitů a Jafet Indoevropanů.

A Jehova jako jejich bůh jim dal již tehdy příkazy, které se mnohem později staly součástí židovské legislativy.

V. Vaclavik 13.1.2015 19:09

Ten pan Filon

se zachoval jako nasi dnesni politici, nebo novinari, kdyz schvalne nerozumi veci, v tomto pripade te vylucnosti - kdyz si prekrouti vyznam slova ve prospech sveho argumentu.

Vsechna vira v nejake nadprirozeno je svinstvo, tecka. Ma-li lidstvo dusevne dohnat, vyrovnat krok s dnesnim technickym pokrokem, musi opustit mysticismus viry a nastolit vladu rozumu. 

Vsechny valky jsou znakem selhani rozumu minimalne na jedne strane. Dnes zijeme v dobe, kdy vetsina lidstva jeste zustava v primitivnim, divosskem stavu a kdy zbytek s tim stavem stale jeste koketuje svymi kolektivistickymi doktrinami nacismu, fasismu, komunismu, socialismu a vzyvanim vselijakych mystickych buzku. Navic ta mensina, ktera se od mysticke viry odklonila jsou nikoli ateiste, ale pohane - vyznavaji viru v nejake prirozene bozstvo, ktere ma byt hybatelem vesmiru.

Opravdovy ateismus ma byt oprosteny nejen od viry v nadprirozeno, ale i od pohanske viry v prirozeno (pohanske buzky, kdy vedci pripousti, ze 'neco tam je, co je zodpovedne za to, ze vesmir je takovy, jaky je'). Ma byt oprosteny od jakekoli viry a spolehat plne na rozum.

M. Prokop 13.1.2015 18:20

Re: Pane Šulci,

Nic extra hrozného, na to, že prosekli válku, kterou vyvolali. Sice ji nevyvolali sami, ale jejich podíl je dost velký.

M. Prokop 13.1.2015 18:18

Re: Pane Vlku.....

Asi známe každý jiné Rakušany a Němce. Já neprohlížím statistiky či průzkumy a nemám s nimi problémy ani zde, ani u nich.

V. Vlk 13.1.2015 17:21

Re: Pane Vlku.....

Pane já na ně neplival. Rozhodně ne.Jen jsem líčil, co mnozí nechápou. Viz slavný výrok Jásira Arafata: Já nemohu být antisemita. Já jsem semita!

Chápete laskavě? Rakušáci jsou z velké části germanizovaní Češi a podívejte se na úřední průzkumy veřejného mínění. Zatím co v Německu jsou sudetští Němci malá, neoblíbená menšina a většina běžných Němců s námi nemá problém, v Rakousku to problém je. A za Hitlera byl v Německu také.

V. Podracký 13.1.2015 16:46

Úplný souhls

Také jsem tam byl. Začátkem devadesátých let byl Betlém ještě většinou křesťanský. Potom jsem tam byl při oslavách milénia v r. 2000. To už tam vyřvávali muezíni z minaretů a rušili shromáždění. Nakonec v r. 2008, kdy byl Beltém těžko přístupný, museli jsme přestupovat do palestinských autobusů. Nevím, ale připadlo mi, že už tam snad křesťan není. Na vratech byli fotky palestinských hrdinů a v jednom obchůdku si dovolila nějaká křesťanka být v evropském oděvu. Turisti žádní. Smutné.

J. Sova 13.1.2015 15:20

Zajímavý článek

Izajášovo proroctví se tedy nevyplnilo - Sijóne, oděj se svými skvostnými rouchy, Jeruzaléme, město svaté, neboť už nikdy do tebe nevstoupí neobřezanec a nečistý.

S. Rehulka 13.1.2015 13:45

Pane Vlku.....

.....skoro celý článek se mi líbil, Vaše zážitky v Israeli i mezi "filištínskými" jsou vtipně popsané, ale celé jste to pokazil, když nezapomenete si plivnout na ty Rakušáky a Němčoury !

J. Mrázek 13.1.2015 12:20

Lisabonská smlouva také vypadá mírumilovně..

Nicméně si 14. ledna tohoto roku mezin.soud schválí, že lze v ECB donekonečna tisknout eura a donekonečna za ně nakupovat dluhopisy zemí EU a (pak musí všichni poslouchat, jinak..)tak se bude "posilovat mír"... a prosperita...a zodpovědnost.. a....

R. Langer 13.1.2015 12:17

Re: Pane Vlku,

Ano, rádo a rychle se zapomíná...

L. Křivan 13.1.2015 10:39

Re: Pane Šulci,

Nedivte se.  Podívejte se na diktát Versailské "smlouvy".

K. Janyška 13.1.2015 10:32

Re: Pane Vlku,

Osvětim žaluje a žaluje. Stačí tam sem tam zajet a je vymalováno s důvěrou v Němce. Věřme jen sobě... Dzp.

S. Ševeček 13.1.2015 10:19

Re: Náboženský konflikt je konfliktem relality s

Dokonalé hodnocení.

Problémem ovšem zůstává, jak se nepřátelům s ideologií války a násilí vůči "jinověrcům" /jiným národům spojených vírou či společnou historií, původem a / "nenásilnými metodami" ubránit.

Hypnotizovat útočící tanky pohledem asi není to správné řešení.

http://stans.rajce.idnes.cz/Policy/#Eiffel21.jpg

S. Ševeček 13.1.2015 10:04

Re: Pane Šulci,

Překvapující je, že německý národ, tak civilisovaný, kulturní a demokratický, si nechal těmi "příslušníky SS-Wachregimentů z koncentračních táborů" vnutit ideologii vyvraždění jim nepohodlných národů.

K. Janyška 13.1.2015 9:24

Náboženský konflikt je konfliktem relality s

nevzdělaností. Bude trvat další staletí, než lidé pochopí, že je-li Bůh, pak po nich nechce, aby se v jeho jménu zabíjeli. Tento podivný příkaz, a já tvrdím, že politický, je obsažen prakticky v každém náboženském konceptu, prostě proto, že náboženští představitelé si byli od první chvíle vědomi toho, že strach je největší hybnou silou a že bez dostatečného množství svých souputníků nemají žádnou šanci na přežití svých myšlenek... Dzp.

L. Křivan 13.1.2015 9:01

Re: Pane Vlku

Ano, velice hezký a zajímavý článek.  Stojí za uložení. Díky !

L. Křivan 13.1.2015 8:58

Re: Pane Šulci,

pan Vlk nepochopil, že jeho rodinu nevyvraždili Němci, ale němečtí socialisti, a že příslušníci SS-Wachregimentů z koncentračních táborů byli stejné svinstvo jako čeští bachaři z Jáchymova, a jiných"českých lágrů. Socialismus je hrozné zlo, jedno zda německý nebo český.

P. Lenc 13.1.2015 8:47

Re: Pane Vlku

Díky, dá se pouze připojit.

K. Frauknecht 13.1.2015 8:36

Re: Pane Vlku

Připojuji se.

K. Frauknecht 13.1.2015 8:36

Re: ???

Často s vámi souzním, nyní jste se ovšem, celkem jednoznačně, zařadil mezi ty "nenavistne zrudy".

P. Sulc 13.1.2015 3:00

Pane Vlku,

uz ve skole jsem byl, jako vsichni Cesi vychovavan v nenavisti ku vsemu nemeckemu. Takze kdyz jsem emigroval do Vidne, mel jsem obavy co bude, az reknu za jsem Cech. A co bylo? Vsichni se ke mne chovali velice korektne, v praci, neb jsem tam pracoval, byli vsichni velice pratelsti. Ani jednou jsem nevidel nejaky narodnostni problem. To ovsem tam jeste Cesi nejezdili jako dnes a nebylo nutno vsude veset cedulky at Cesi nekradou. Ale jestli jsou blbe vztahy, jiste budou lepsi, az ruzni ti Vlkove a podobne nenavistne zrudy vymrou.