3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

KANADA: Český chemik rozpuštěný a vypuštěný

Milý čtenáři, dění v USA a dalších anglosaských státech (kam se dnes, v éře internetu, přelije všechno rychlostí bleskové povodně) mi poslední dobou dává tolik témat ke zpracování, že o nich sotva stíhám psát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Rybnická 23.6.2020 8:15

Pane autore, pokud si představím, že by každá šestnáctiletá a možná i pohledná učnice měla být "nepodmíněně podřízena" svému mistrovi, tak mi u toho není zrovna dobře. Pokud pan profesor zveřejnuje v odborné publikaci takové "názorové" články - a to ještě v zahraničí - není mu pomoci. Patří asi ještě do předminulého století. Citát necitát. Dobře že Česko má někoho jako dr. Linkovou.

R. Gramblička 23.6.2020 8:20

Souhlasit s ním nemusíte a klidně mu můžete i oponovat. To vám nikdo nebere. Článek je ale o něčem jiném. O snaze umlčovat nevhodné názory a ztrpčovat jejich autorům život

J. Jurax 23.6.2020 8:40

No, pí Rybnické je možná umlčování nevhodných názorů sympatické. Nakonec jsou přece nevhodné a jdoucí proti pokrokovému duchu doby; mohly by dokonce zasít zrnko pochybností do myslí dosud zastávajících ty správné názory!

J. Jurax 23.6.2020 8:23

Vy jste stejný gender magor jako ta dr. Linková. A straší Vám v hlavě akorát sex. Mimochodem, že Vás nenapadl pohledný šestnáctiletý jinoch bezpodmínečně podřízený své profesorce? Bylo by Vám u toho líp?

P. Staronový 23.6.2020 8:32

Ano, s gendernánou Linkovou to Česko dotáhne daleko (do prdele).

J. Jurax 23.6.2020 8:41

Ano, a hluboko.

J. Anděl 23.6.2020 13:28

Těch doktorek bude víc, třeba taková paní Hubnerová z FF Brno je taky pěkné číslo :-)

https://youtu.be/8fHHkTCMsoA

J. Strakoš 23.6.2020 10:00

Paní Rybnická, četla jste u pasáž v originální publikaci? Nebo Vám k vytvoření názoru stačilo jen přečíst citát v článku od pana Kechlibara?

Publikace je totiž zamyšlení, kde je obor teď a co jej ovlivňuje. A Hudlický tam podřízenost nijak neadoruje ani nevyžaduje, jen se snaží najít důvod, proč se znalosti vytrácejí.

P. Zinga 23.6.2020 11:09

Paní Rybnická, neustále myslet na mr*ání a za vším vidět znásilnění chudáka ženy dokáže pouze neukojená lesbička anebo pitomá feministka. Vyberte si.

My normální ono "podřízení" chápeme profesně.

A můj názor na tu nánu (doktorku? čeho?) Lipnickou si můžete přečíst níže.

H. Rybnická 23.6.2020 13:00

To "profesní" chápaní Vám naprosto věřím.

P. Brich 23.6.2020 13:50

Já bych tam to "anebo" nedával. Jen bych první podstatné jméno změnil na přídavné. Pak to na sobě sedí jako šupiny na jikrnačce.

O. Uživatel 23.6.2020 12:20

Uživatel požádal o vymazání
Z. Lapil 23.6.2020 13:00

Mistr evidentně předpokládal, že mluví k lidem dobré vůle. V daném případě k lidem, kteří berou na vědomí, že ve vědeckém časopise je řeč o studiu a o práci. Paní Linková se dopustila diskusního faulu: interpretovala řečené tak, jak evidentně nebylo myšleno, a to - zcela správně - vyvrátila. Kdybych chtěl bejt stejně hnusnej na vás, rozeberu vaši homofobii (mluvíte o jen o učnicích) nebo lesbickou orientaci (z téhož důvodu), pedofilii (šestnáctiletých) nebo xenofobii ("a to ještě v zahraničí").

Člověk samozřejmě může říct, co říct nechtěl. Pak je třeba ho upozornit, on se chytne za hlavu, zvolá "to jsem tomu dal" a věc přeformuluje.

U nás jsme to znali za socialismu: "Existují odborníci, kteří v písničkách hledají to, co tam není. A jelikož jsou to odborníci, většinou to tam najdou".

Z. Lapil 23.6.2020 13:02

P.S. Teď čtu reakce na váš příspěvek a koukám, že bych s podpásovými námitkami proti vaší sexuální orientaci zdaleka nebyl první. :-)

J. Anděl 23.6.2020 13:21

Tak představovat si můžeme každý, co chceme, ale není zrovna zdravé projektovat své představy do úmyslů druhých.

J. Strakoš 23.6.2020 13:59

Opravdu silně to vytrhávate z článku a doplňujete si tam věci , které tam autor očividně nemyslel.

Ta publikace bylo názorové zamyšlení, kde je jeho obor teď a kam směřuje a co jej ovlivňuje.

A jedna z věcí, která jej dle autora ovlivňuje je zapomínání znalostí a autor se zamýšlí, že to může být způsobeno menšími požadavky, které mohou být kladeny na studenty a tím i jejich ménšímu mentorování.

Osobně nevím, proč takový názorový článek je potřeba revidovat a stojí za to ho cenzurovat nebo tak hodnotit, ale rozhodně tam autor nenabádal k absolutní poslušnosti studentů opačného pohlaví.

P. Zinga 23.6.2020 7:41

Marcela Linková, je kótovaná, genderová kráva.

P. Zinga 23.6.2020 11:10

Samozřejmě "kvótovaná"..

P. Brich 23.6.2020 13:43

Ovšem i ta kóta by jí seděla jak ten Jandák na hrnci!

B. Rudolf 23.6.2020 7:05

O rozumnější reakci

Slovní spojení "nepodmíněná podřízenost" mi ve vědě připadá opravdu dost divné. A, pokud je vyslovil (napsal) člověk, který za sebou má podstatné intelektuální výsledky, určitě má smysl se ho zeptat, jak to vlastně myslel.

A, pokud by se ukázalo, že to opravdu myslel tak, jak to prvoplánově chápeme, což by se mi asi také nelíbilo a prosazování takového názoru vahou autority bych považoval za potenciálně škodlivé a nebezpečné, požádal bych ho o argumenty.

To je to, co považuji za rozumnější reakci. Pokud vědecká autorita přijde s potenciálním nesmyslem, ať tento nesmysl vysvětlí a zdůvodní argumenty. A třeba se ukáže, že jeho tvrzení má nějaké racionální jádro, na které bylo potřeba upozornit. Ale možná se také ukáže, že prvoplánová aplikace jeho názoru může být opravdu škodlivá.

Ale okázalá rozhořčená reakce (až ostrakizace) na jiný názor - to může být pro vědu smrtící.

R. Gramblička 23.6.2020 8:22

Souhlasím. K tomu v tomhle případu bohužel nedošlo

P. Staronový 23.6.2020 8:33

Ano.

A přidal bych tomu i povědomí o tamních podmínkách výuky. Občas se zdá, že si obsah i formu stanovují JEN vyučovaní.

J. Ganaur 23.6.2020 8:55

Přesně tak.

F. Houžňák 23.6.2020 8:59

Inteligentnější lidé si sami doplní "profesionální", protože o tu jde, ti méně inteligentní začnou říkat "kdoví jak to myslel, dobře se mu stalo, ztroskotanci, zaprodanci a rasistovi".

P. Strop 23.6.2020 5:53

Doporucuji ma odlehceni(nebo naopak) :https://streamable.com/l34kb8

P. Adler 23.6.2020 3:53

mimochodem, dosti zhovadile je, ze redakce tvrdi, ze clanek popudil mnohe, ale nedodava, ze nevi, jak to, nebot byl stazen pred zverejnenim ... nejaky pavlik morozov

J. Strakoš 23.6.2020 5:30

Včera tu byl v diskuzi odkaz na nahrávku grilování jedince - profesorky komisí: Komise argumentovala, že někteří studenti se cítili uražení či zastrašení. A profesorka se ptala, že si toho není vědoma, ale že jí zajímá, kolik studentů a jak si stěžovalo. Na což ji člen komise odpověděl, že počet a způsob stížností je tajný, kvůli ochraně stěžovatele.

Takže i počet a způsob popuzených bude tajný. Ale určitě jich bylo mnoho ... Tak určitě ...

T. Hraj 23.6.2020 9:06

Lindsey Sheppard (teaching assistent at Wilfrid Laurier University). Ukázalo se, že počet byl tajný především proto, že byl roven nule.

A k panu Adlerovi: Zákaz článku, který pobuřuje a způsobuje psychickou újmu ještě před publikováním. To je dobré. Dalším krokem bude zákaz myšlenky, ještě před její artikulací.

J. Jurax 23.6.2020 8:30

Postačí, když článek popudil redakční cenzuru. Ta se pak obětavě popudila jménem veškerého potenciálního čtenářstva, které tak bylo nesprávných názorů i popuzení nad nimi ušetřeno.

Z. Lapil 23.6.2020 13:16

Redakční cenzura je snad i v pořádku - geologický časopis asi bude odmítat texty o biologii, nanejvýš vezme na milost trilobity. Koneckonců Jan Burian vyprávěl historku o svém (předpřipraveném - asi něco jako dnes do novin, kdy zpovídaný rozhovor autorizuje) rozhovoru do socialistického rádia, kde se chystal prohřešit "židovskou" anekdotou. Usmlouval to na anekdotu "hebrejskou".

Problém byl a je, když není možné publikovat jinde a ještě větší problém je, když je autor skrze názor nebo dokonce nešťastnou formulaci jakkoliv trestán.