7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Frank 17.8.2008 19:51

Děkuji za článek.

Takových se moc nevidí.

Ludva 17.8.2008 14:35

Když dva dělají totéž, není to totéž ?

O srovnání Kosova s jižní Osetií toho bylo napsáno už dostatečně, méně se diskutuje paralela s Írákem. Když si USA, v zájmu své národní bezpečnosti, osobují právo převálcovat suverénní stát pod chatrnou a evidentně vymyšlenou záminkou o ZHN, je to zřejmě zcela normální. Když ale západ, v čele s Českou republikou, lifruje do Gruzíe spoustu zbraní, poradců a snaží se tam vytvořit další předpolí proti Rusku, tak je ohromné divení, že Rusko využije každou příležitost, aby se tak nestalo. Samozřejmě, že svržení prozápadního režimu Gruzie je pro Rusko důležitější než samostatnost státečku o pár tisících obyvatel. Ty české tanky a děla jsou další kapkou proti Rusku, divím se že s námi ještě obchodují, v zásadě jsme ve válečném stavu.

PetrH 17.8.2008 18:49

Re: Když dva dělají totéž, není to totéž ?

Vy jste ve válečném stavu s Ruskem? Nebo kdo vlastně? Takže Rusové vyhlásili válku celemu světu, když 90% teroristů používá kalašnikovy?

MaB 17.8.2008 7:33

Poměrně rozumný článek

zdá se, že je na psu alespoň někdo uvážlivý, kdo píše články, které mají hlavu a patu, a snaží s o objektivitu. Děkuji.

X 16.8.2008 23:35

Děkuji autorovi za uvážlivou analýzu

a současně nestačím žasnout, že to vyšlo na Psu. Že by to nebylo s českou žurnalistikou tak úděsné, jak se mi to až dosud jevilo?

Defurák 16.8.2008 13:39

Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Ono skutečně stačí sledovat západoevropská media, aby člověk zjistil, co se mu zde naoko "nezávislá" česká média snaží vsugerovat. Nevím, jak dlouho se ještě necháme ohlupovat. Dočtete se například někde v Česku o tom, že gruzinský ministr obrany je stár pouhých 29 let a má izraelský pas ? Nebo o tom, že v Gruzii působí desítky izraelských vojenských poradců z řad penzionovaných generálů, kteří byli odejiti ze svých pozic v armádě po libanonském fiasku ? Že tito vesele organizovali dodávky sofistikovaných moderních zbraní od svých kamarádů z izraelských zbrojovek do Gruzie a že nyní i izraelské vláda musela zakročit a  tyto kšefty výrazně omezit ?  Dočtete se někde o tom, že gruzinský ministr pro reintegraci Osetie a Abcházie (též mladíček) je osobním přítelem jednoho z duchovních otců amerických neocons ? Prostě řada a řada informací, které teprve umožní podívat se na události a jejich souvislosti z nadhledu je u nás zamlčována.

Ale z jiného soudku : sleduji v německé televizi řadu dokumentárních pořadů o dnešní Číně či Asii vůbec. Tyto dokumenty jsou objektivní -  ukazují a vysvětlují ohromný pokrok, rozvoj, bezpříkladný nárůst životní úrovně úrovně atd., ale ukazují i na problémy a možná rizika. Proč nelze něco takového spatřit v naší Tv ?

Moji přátelé, lékaři, se nyní vrátili z cesty po Číně. Po návratu pravili, že přestávají číst české noviny a koukat na zpravodajské programy naší televize. Přesvědčili se totiž na vlastní oči, že lžou a bezostyšně manipulují s veřejností.

Proto ještě jednou díky za rozumný článek - škoda, že takové pohledy nejsou u nás samozřejmostí.

Hrdlička. 16.8.2008 15:47

Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Autor si plete pojmy a co je horšího ignoruje známá fakta.

X 16.8.2008 23:38

Re: Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Milá hrdličko - nešlo by vaši. nepochybně hlubokou myšlenku, trochu rozvést? Jinak má totiž vaše sdělení stejnou informační hodnotu, jako kdybych na plot napsal Hrdlička je  v ů l !

Frank 17.8.2008 19:49

Re: Re: Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Klidně to napište, protože je to pravda.

Pragensis 16.8.2008 17:44

Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Já jsem dosud nevěděl, že pokud je někde ministrem mladíček - 29 let, že by nemohl být dobrým ministrem. Ono bylo asi lepší, když byl šéfem atomové velmoci nebožtík Brežněv. Ten byl přeci velice inteligentní a hlavně nebyl již žádný mladíček. 

Defurak 16.8.2008 21:42

Re: Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Dobrým ministrem evidentně není, neboť obrátil raketomety a děla uprostřed noci proti civilnímu obyvatelstvu vlastního města. Tomu se říká barbarství ! Dobří ministři se nechovají jako barbaři.

m 17.8.2008 18:39

Re: Re: Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

a vy to vite o delech na civilisty vite, byl jste tam? Zatim to rikala pouze moskva a BBC a neziskovky napocitali as 40 mrtvych, ne 1500 jak rikali soudruzi

Homolka tobolka 16.8.2008 22:01

Re: Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

I mladíček může být dobrým ministrem,třeba vnitra a dokonce i premiérem.A i dobrým obchodníkem s akciemi. :-D

PetrH 17.8.2008 18:56

Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Vaši přátelé lékaři jsou patrně dobře mocni četby čínských znaků. Mohli by si nechat pravdomluvný a uvědomělý tisk zasílat. A k vyhledávání informací na internetu používat čínskou mutaci googlu. Sice tam nenajdou úplně všechno, ale nad tím, co tam najdou, zůstává občas rozum stát. Což je nejspíš stav, jaký jim vyhovuje.;-P

Vodička- sapér 17.8.2008 23:37

Re: Re: Děkuji za rozumný článek, který vybočuje z toho kvanta lživých slátanin

Pane  PetřeH,   článek  je objektivní, protiargumenty  nemáte,  Vaše  reakce  jako vždy,  trapné  výkřiky ze  tmy.  Kde Vy  čerpáte  Vaše  znalosti   o světových  událostech  a souvislostech    že  se  stále  , jako  touto reakcí, dokonale  ztrapňujete, což  je nejspíš stav,  jaký  Vám  vyhovuje.  Prozraďte  mi, o  jaké  informační  kanály  se   jedná, já  se  jim  radši  vyhnu.   

Honza 16.8.2008 11:17

Moc by mě zajímalo......

pane Kopecký,co by vám na ten váš článek řekl pisálek Bartoň - on totiž na dost věcí má úplně opačný názor - já osobně s vašim článkem souhlasím,popisujete události střízlivě,nejednostranně a tak má žurnalistika vypadat.!R^

ojgen 16.8.2008 10:09

autore

V záplavě jednostranných, mnohdy až připitomělých, článků a reakcí, konečně něco co dle mého názoru vystihuje alespoň z části podstatu problému. Nemohu souhlasit se způsobem jakým ho řeší Rusko. Protestuji proti uloupení Kosova Srbům. Stejně jako Miloševič měl by i Saakašvili stanout před mezinárodním soudem. Ale protože před ním nestanuli ani teroristé z UČK, kteří nyní stojí v čele tzv. Kosovského státu toto nebezpečí mu nehrozí.

Jarda 16.8.2008 2:26

Autore

Mluvite o referendu v Osseti, o drtivem vysledku. Jak myslite, ze by dopadlo referendum v Sudetech mezi Nemci, i ti nebyli spokojeni. A i jim prisel nekdo na pomoc. Ti Ossetijci prisli do Gruzie az ve 13tem stoleti, tochu pozdeji nez Sudetaci do Cecha je pravda, ze tak jako kdyz v Cechach Cesi a Nemci kdyz zili vedle sebe i kdyz ne idealne, ale prece jenom se nikdy nepoprali, stejne Ossetinci v Gruzii. Az zasah zvenci a rozetvavani a vyzbrojovani Henleinovych a Ossetskych bojuvek, podnecovani k ozbrojeneho napadani mocenskych organu statu vedlo k zasahu na ochrancu separatistu. Soudruh plukovnik KGB zvolil stejnou taktiku jako soudruh Hitler. Pisete, ze "vitezna valka povzbuzuje narodni uvedomeni, Cecna, Gruzie, s jidlem roste chut. Uz se to stalo, Rakousko, Ceskoslovensko, Polsko atd. Jen aby se to ted jako tenkrat nevymklo.

Vlasta.on 16.8.2008 2:56

Re: Autore

O tom 13. století kecáte. To jich přišlo pár a potom byly vyhnáni. Sudety začali osídlovat až v 17. století, po vyvraždění 2/3 obyvatel Čech. Ostatně, ve 13. století to, co dnes nazíváme Němci, ještě ve většině byli lužičtí a polabští slované.;-P

Marat 16.8.2008 11:34

Re: Re: Autore

Vlasto.on,co to vykládáte?Germánské kmeny v prostoru pozdějších Čech byly odjakživa.Potom Přemyslovci,ostatně i ti mluvili německý pozvali do pustého svého území Němce aby tu pustou zem zvelebili.Za staletí se rozmnožili tak jako češi.

A v sedmnáctém století,tedy po Bílé Hoře opustili Čechy především němečetí protestanté.Češí byli už převážně katoličtí.

V sedmnáctém století nebylo vyvražděno dvě třetiny české populace.Vlastenecké slátaniny Lojzka Jiráskovic by ste měl  hodit do zběny starého papíru.

Kde ste k těm cancum přišel?

M.S. 16.8.2008 12:24

Re: Re: Re: Autore

Po Bílé Hoře  a třicetileté válce se snížil počet obyvatel na polovinu až čtvrtinu původního stavu.      Důvodem byly nejen válečné události, emigrace ale i morové epidemie a zbídačení obyvatel. Jirásek sice nebyl zcela objektivní, ale byl amatér proti některým profesionálům v neobjektivnosti v současné době. Mohu to dokumentovat mnoha příklady. Interpretace dějin příznivá modním trendům byla vždy. je i dnes.

Jiří Heincl 17.8.2008 0:40

Re: Re: Re: Autore

Marate, dovolil bych si s Vámi zčásti polemizovat, zčásti bych položil několik otázek. Co znamená, že germánské kmeny byly v prostoru pozdějších Čech odjakživa. Možná máte na mysli území nynějších Čech. Proti Germánům "odjakživa" bych postavil historicky doložené souvislé keltské osídlení nynějšího území Čech v 5. století, odkud byli později vytlačeni Germány a ti posléze Slovany. Pokud je mi známo, pozvali přemyslovští vládci německé kolonisty, aby osídlili pusté pohraničí. Vaše formulace "pusté své území" vypadá, jako by bylo celé české území pusté. Z Vašeho příspěvku jsem se poprvé dozvěděl, že Přemyslovci mluvili německy. Přestože se o historii velice zajímám, tak německy mluvící Přemyslovci jsou pro mě naprostou novinkou. Německy mluvil už první historický doložený Přemyslovec  Bořivoj I., nebo až některý další?

A jak to bylo po Bílé Hoře? Čechy opustilo 150 000 emigrantů, kolik z nich bylo německých protestantů? Němečtí prostestanti opouštěli Čechy jako příslušníci kališníků, Jednoty bratrské a novokřtěnců?

Z historických pramenů jsem si zjistil, že úbytek obyvatelstva v době pobělohorské byl asi 25 - 30%. To sice nejsou 2/3, ale i tak je to dost.

MaR 17.8.2008 3:01

Re: Re: Re: Re: Autore

Jenže úbytek obyvatelstva byl nejhorší právě na německých územích. Proč by tedy v tu dobu chodili k nám? ;o) Spíš bych řekl, že celý příměr je od začátku jednoduše nesmysl :o)

M.S. 16.8.2008 9:28

Re: Autore

Zase jeden zfanatizovaný ideolog. Nesrovnávejte nesrovnatelné. Československo (prvorepublikové) bylo nejdemokratičtějším státem té doby s nevětšími právy menšin. Ne vinou státu bylo, že na Sudety s převážně lehkým průmyslem měla hospodářská krize větší dopad. Překrucování dějin v současné době je opravdu markantní a sami autoři se z toho usvědčují. Mohl bych uvést mnoho příkladů. Žurnalisté mnohdy píší na objednávku našich movitých bývalých spoluobčanů.

tami 16.8.2008 9:45

Re: Re: Autore

souhlasím

Jarda 16.8.2008 22:43

Re: Re: Autore

Mate typicky nazor samozvanych odborniku, kdo ma jiny prekrucuje dejiny. Nebo chcete rict, ze soudruh Hitler nepodnecoval Sudetaky k odporu vuci cs. statu, nevyzbrojoval ordnerske bojuvky? Zrovna tak plukovnik KGB stval Ossetince a Abchazijce, podnecoval nenavist a ozbrojoval je, vyzyvzl k ozbrojenemu boji proti vlade v Tbilisi. Jak to vidim naprosto stejny scenar a vudci stejne hodnoty, sodruh Hitler jako soudruh Putin. Pan prezident Klaus rekl, ze neni zlata Gruzie a zle Rusko. V tom s nim souhlasim, ale zrovna tak nebylo zlate Ceskoslovnsko a zli Sudetaci.

M.S. 16.8.2008 23:32

Re: Re: Re: Autore

Československo nebylo zlaté, ale vúči Sudeťákům se chovalo až příliš vstřícně.  Jejich chování bylo nejen vlastizrádné, ale i vrcholně zavrženíhodné.Zatímco v Německu se dostal Hitler k moci  tím, že zakrýval své skutečné plány před obyvateli Německa, Po uchopení mocise už mnoho dělat nedalo. Většina Sudeťáků podporovala Hitlera v době, kdy už odkryl "karty". V té době už mohli všichni vědět co je zač, nejen z československého tisku, ale od mnohých německých uprchlíků (židů a demokratů). Sudeťáci ve své většině byli horší, než říští Němci. Obyvatelstvo Říše na válku více doplatilo. Bombardování spojenců se Sudetům více méně vyhnulo.

Jarda 17.8.2008 0:47

Re: Re: Re: Re: Autore

Vidite, ted jste to rekl, "jejich chovani bylo nejen vlastizradne, ale i vrcholne zavrzenihodne". Kdyby jste se zeptal Gruzince co si mysli o chovani Abchazskych a Ossetskych separatistu odpoved by byla nepochybne stejna. Tak jak se Sudetaci hodili Hitlerovi hodi se separatiste v Ossetii Putinovi . Videl jsem ty bojuvky na TV. Meli ruske maskace, kalasnikovy, kde myslite, ze je vzali. Daroval jim je Putin az ten patek 8. srpna? Tomu by asi sotva nekdo uveril a v tom zasel jeste dal nez Hitler, Ordneri jsou na obrazcich v civilu a vyzbrojeni loveckymi zbranemi. Co myslite, ze by udelal Putin kdyby Gruzie vyzbrojovala cecenske bojuvky a cvicila je k zaskodnicke cinnosti.

X 16.8.2008 23:43

Re: Re: Autore

obávám se, vážený M.S. že váš názor o dodržování práv menšin by s Vámi nesdíleli nejen Němci a Maďaři ale ani Slováci. Ani těm se nedostalo splnění slibů, které dostali při zakládání společného státu. Místo respektovámí národní svébytnosti byl prosazován princip asimilace a vytváření tzv. československého národa. Nědělám závěry, zda to bylo špatně či dobře ale prostě to tak bylo a že o problém šlo, ukazuje i rozdělení státu.