21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
romadur 15.8.2008 10:55

Re: Re: Fištejn,

samozrejme, kdo podporuje gruzinskeho reznika zajiste neprimo schvaluje jeho vrazdy, ty slepice s zenskou hlavou :-)

ps 15.8.2008 10:23

Re: Fištejn,

A ruské vraždění ti nevadí, nebo vraždění osetinských separatistů? CO ti udělalo to gruzínské děvčátko? Prásklo tě na policii, že jsi ho obtěžoval?

tsstss 15.8.2008 10:36

Re: Re: Fištejn,

Správně ! Bravóóó !!!  Tak se má odpovídat - vy taky mlátíte černochy.

ps 15.8.2008 10:45

Re: Re: Re: Fištejn,

Bohužel, načichl jsem tou levičáckou demagogickou rétorikou. Zlákala mě ta snadná cesta, kterou se zde vydali všichni rusofilové, cesta osobních útoků, vynechávání nepohodlných faktů, překrucování skutečnosti nebo  vyložené lhaní. Hluboce se stydím.

Harpyje 15.8.2008 10:48

Re: Re: Re: Re: Fištejn,

R^ ;-D

romadur 15.8.2008 10:57

Re: Re: Re: Re: Fištejn,

ty jsi argumentacne o mnoho pater pod temi tzv. rusofily, hlupaku. kazdy kdo neschvaluje vrazdy gruzinskeho reznika a nevidi veci cernobile nemusi byt rusofil, zatimco fakt ze ty jsi trotl je zcela zrejmy kazdemu.

tim 15.8.2008 11:01

Re: Re: Re: Re: Re: Fištejn,

on to má jednoduchý. Všiml sis, že ač přehodil kabát, pořád je to stalinista?

tim 15.8.2008 10:37

Re: Fištejn,

provinilo se samotnou podstatou své existence. Blízko ropovodu je existence Osetínců pro USA geopoliticky nažádoucí. Proto oběti nehrají roli. Proto jim Saakasvili spolu s USA nočním bombardováním Cchinvali jemně naznačovali, že mají zemřít nebo odejít. A ono to nepochopili.. Dokonce se i bránili.....

cc 15.8.2008 10:41

Re: Re: Fištejn,

Cchinvali přece rozbili sami Rusové. Proto tam nechtějí teď pustit novináře, než zahladí stopy.

tim 15.8.2008 10:55

Re: Re: Re: Fištejn,

bod za blbost ;-D

cc 15.8.2008 10:44

Re: Fištejn,

A vy schvalujete vraždění gruzínců v Abcházii a Osetii?

Všechno začalo tím, že separatisté v Osetii začali vraždit zvé gruzínské sousedy.

Prezident, jako každá hlava svrchovaného státu, byl povinen jim poskytnout pomoc.

romadur 15.8.2008 10:58

Re: Re: Fištejn,

gruzinci nemaji v abchazii a osetii co delat.

Zdeněk 15.8.2008 10:12

Mediální válka

Mám to štěstí, že umím jazyky a že existuje internet. Na celém mě dostupném (jazykově) světě teď zuří informační válka, objevují se zideologizované články (koho chleba jíš,... dál to znáte a pro příklad se nemusí jít daleko) a emocemi deformovaná diskusní fóra. To vše je navíc zaplevelené příspěvky, jejichž informační hodnota je taková, že by je vyčerpávajícím způsobem dokázalo nahradit hlasování v anketě. Najít trochu střízlivý (nechci říkat oběktivní) názor je opravdu problém. Kdo umíte anglicky, doporučoval bych článek na stratfor com /weekly/ russo_georgian_war_and_ballance_power.  Napsal jsem to odděleně, aby mi to nezrušil automatický cenzor.

Z 15.8.2008 10:15

Re: Mediální válka

Ježiš, fuj, omlouvám se za tu hrubku. Samozřejmě objektivní.

Z 15.8.2008 10:31

Re: Mediální válka

Tak sorry, takhle jednoduché to není. Je to konec konců placená služba. Dejte jenom www stratfor com a až tam budete, podívejte se na Special Topic Pages, Crisis in South Osetia a potom, klikněte na banner Geopolital Intelligence Report.

tim 15.8.2008 10:10

Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

Abcházci jsou velmi hrdi na svou pradávnou historii a kulturu, která není totožná s dějinami a osudy Gruzie: Abcházie vznikla jako součást Kolchidy v rámci řecké kolonizace. Křesťanství přijali Abcházci v 6. století a o tři sta let později se abchazské království stalo mocným útvarem na východním pobřeží Černého moře. Osmanská říše je spolkla až v 16. století a vystavila silnému islamizačnímu tlaku.

Když carské Rusko 1801 ovládlo gruzínská malá knížectví , stihl podobný osud posléze i Abcházii. Do země nastal příliv Rusů, Gruzínů i Arménů. Od 40. let 20. století let se podíl Abcházců na celkovém počtu obyvatel postupně snižoval. Stalin nechal do Abcházie vysílat vlny gruzínských osadníků, aby islámské Abcházce asimilovali. Důsledkem bylo, že před válkou v roce 1992 Abcházci tvořili ve své historické zemi jen necelých 18 procent obyvatel, ač na počátku století měli v etnicky pestré směsici obyvatel rozhodující, nadpoloviční podíl.

Za násilnou asimilací stála i další nechvalně známá figura spjatá s Gruzií, šéf tajné služby NKVD Lavrentij Berija: Abcházci byli za jeho krutovlády terčem zvláště silných represí. ! I tato temná kapitola poznamenala vztah Abcházců ke Gruzii.

Součástí Zakavkazské federativní demokratické republiky, společně s Gruzií a Osetií, se Abcházie stala v roce 1917. Po jejím rozpadu o rok později se spojila s ostatními kavkazskými zeměmi do Republiky horalů severního Kavkazu. V roce 1919 republiku obsadila gruzínská armáda a součástí Gruzie byla Abcházie až do roku 1921, kdy byla vyhlášena nezávislá Abchazská sovětská socialistická republika. Hned v prosinci téhož roku ale byla tato země opět připojena ke Gruzii, od roku 1931 se statusem autonomní republiky.

tim 15.8.2008 10:12

Re: Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

Obnovenou samostatnost  vyhlásila Abcházie jednostranně během rozpadu SSSR. Tbilisi reagovalo v roce 1992 trestnou vojenskou výpravou, tu však po rok trvajících úporných bojích Abcházci porazili. Krvavý konflikt také notně zamíchal demografickou situací.

Shrnuto: Abcházie ani Osetie ke Gruzii nikdy nepatřily. Ani nemohly protože Gruzie koncem 13 století zanikla a od té doby jsou v oblasti pouze rozdrobená knížectví, jako vazalé muslimských pánů. Ve 13 století tyto oblasi, ovšem jako subjekty s právní kontinuitou, platily Gruzii omezenou dobu pár desítek let tribut. (Pro skalní stalinisty, kteří by z toho chtěli něco vyvozovat - českému státu patřilo ve 14 století na pár desítek let Braniborsko, ve 13 století Kraňsko. Patřily, je to smluvně ošetřeno. Jsou osídleny jinými národy a staletí s nimi nemáme co společné. Tvrdit, že na ně máme právo, je absurdní )

Obnovenou samostatnost  vyhlásila Abcházie jednostranně během rozpadu SSSR. Tbilisi reagovalo v roce 1992 trestnou vojenskou výpravou, tu však po rok trvajících úporných bojích Abcházci porazili. Krvavý konflikt také notně zamíchal demografickou situací.

Shrnuto: Abcházie ani Osetie ke Gruzii nikdy nepatřily. Ani nemohly protože Gruzie koncem 13 století zanikla a od té doby jsou v oblasti pouze rozdrobená knížectví, jako vazalé muslimských pánů. Ve 13 století tyto oblasi, ovšem jako subjekty s právní kontinuitou, platily Gruzii omezenou dobu pár desítek let tribut. (Pro skalní stalinisty, kteří by z toho chtěli něco vyvozovat - českému státu patřilo ve 14 století na pár desítek let Braniborsko, ve 13 století Kraňsko. Patřily, je to smluvně ošetřeno. Jsou osídleny jinými národy a staletí s nimi nemáme co společné. Tvrdit, že na ně máme právo, je absurdní )

tim 15.8.2008 10:13

Re: Re: Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

Na černomořském pobřeží Gruzíni byli jen jako hrstka poddaných turecké říše, vedle Turků, Čerkesů, Židů, Arménů, Arnautů , Syřanů a dalších... Města, jako Batumi, Poti, Suchumi, byla pod přímou tureckou správou a vybojovalo je Rusko. Až za jeho vlády se tam Gruzíni jak křesťané mohli ve větším počtu stěhovat. Tolik k "historické"  Gruzii.

Zakavkazská federativní demokratická republika . nebyla  Gruzie. Právě díky Gruzíncům a jejich chování k ostatním  Osetínci a Abchazové tento svazek opustili. Gruzínci pak prováděli invaze a pogromy, díky podpoře Stalina, který tyto národy násilím ke Gruzii přivtělil. V moderní historii se tytro národy už rozhodly. Jejich znásilňování , pokud se USA nepodaří iniciovat etnickou čistku jako v Kosovu, nic do budoucna nevyřeší.

Tímto pokládám diskuzi a lži o tom , že Osetie a Abcházie jsou součásti Gruzie, za skončenou

šimon klein 15.8.2008 10:16

Re: Re: Re: Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

goebbels Jaroušek už  zase maká.....aspoň je vidět, kdo ho platí, viď dolfi....

tim 15.8.2008 10:17

osetínská knížata

se přidala k Rusku před rokem 1800, zase nezávisle na "Gruzii", protože ta neexistovala a tudíž s ní nemohli Osetínci mít nic společného.

A 15.8.2008 10:26

Re: Re: Re: Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

Děkuji, napsal jste to rychleji a podrobněji, než jsem to psal já. Jefima Fištejna jsem si kdysi vážil jako odpůrce komunizmu. Teď hájí odkaz Iosifa Vissarionoviče Džugašviliho jenom proto, že si to přeje jeho chlebodárce, anžto je to v zájmu Dicka Cheznyho a jeho ropného koncernu. V Kosovu už vojenskou základnu Camp Bondsteel postavili, vudují tam ropovod AMBO a  teď je na řadě Gruzie. Peníze nesmrdí, že Jefime? :-/

Ninja 15.8.2008 10:43

Re: Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

Pleteš siArgonauty s Astronauty!

tim 15.8.2008 10:59

Re: Re: Fištejne, kdybys místo žvástů a lží , že Abcházie a Osetie patřily Gruzii přiznal, že to byly samostané jednotky a Gruzie jako stát, když se abchazká, osetínská a gruzínská knížata přidávala k Rusku, prostě neexistovala ......

pleteš si Argonauty s Arnauty . Jen dál, všem ukaž svou hloupost na odiv R^:-D

vladimirekk 15.8.2008 9:46

stejný metr?

Pro zdejší rusofily, kteří tvrdí, jak je Rusko v právu, znamená to, že můžeme od Ruska očekávat brzké uznání Čečny jako samostatného státu, a prohlášení, že osamostatnění Kosova byl správný krok?

Přece to, že se Gruzie zachovala jak haj*lové a pokusila se vyhnat část svých občanů pryč, se nevylučuje s tím, že Rusko toho pragmaticky využilo, překročilo mandát mírových sil a zkouší destabilizovat Gruzii a tedy celý Kavkaz, aby posilovalo význam svého ropovodu.

Co mě frustruje, ale nepřekvapuje, je, že komentátoři, kteří kritizuji USA a Izrael a tvrdí o sobě, že jsou objektivní, se ruského chování zastávají, tedy že jsou "antiami a prorusští" - nyní je to vidět v plné nahotě.

Malý Aston 15.8.2008 10:06

Re: stejný metr?

Pokud hodláme  být objektivní,tedy nelezem do zadku ani USA ani Rusku musíme trvat na tom,že se má všem měřit stejným metrem.A ono se neměří stejným metrem.Já nesouhlasím ani s vyhlášením samostatného Kosova kde se přemnožili albánci ani se samostatností Osetie a Abchazie.A když souhlasím s Kosovem a postavením Karadžiče před tribunál v Hagu,musím souhlasit i se samostatností Osetie a Abcházie a toho  Saakačviliho posadit vedle něho.Jsem proruský nebo proamerický?:-D

tagil 15.8.2008 12:45

Re: Re: stejný metr?

Malý Astone,

pak tam musíte posatid i vedebí Abcházců, Jihoosetinců a Ruska. Nebo ne?

tsstss 15.8.2008 9:43

Vypadá to tak,

že celou tu záležitost spískali všichni ti prcci, co se nakonec sešli v tom Tbilisi. Jestli to je tak, tak to je pěkný průšvih. Máš to Jirko Bushi na starost pěkné pošuky, přímo nekontrolovatelné střely.  ;-D

-ferry- 15.8.2008 9:39

Všiml jste si,pane Fištejne ...

... že v Rusku už nevládnou komunisti a pokud ano,pak jsou ze stejného kadlubu,jako ti,kteří vládnou u nás?.Druhá věc.Napadlo Vás,pane Fištejne,že ruská "nervozita" může pramenit z toho,že jejich obrovské území je obehnané americkými vojenskými základnami? Počínaje Japonskem na východě a už brzy konče Polskem a námi.Úplatné vlády z tzv,postkomunistických zemí jsou zárukou,že Rusko bude čím dál bezohlednější v úpravě okolí svého domu. V neděli (myslím) řekl na ČT 24 jistý politolog jméne Michail Romancev,že USA dnes už sousedí  se všemi zeměmi světa.A to díky jejich vojenským základnám.Já jsem tomu porozumněl tak,že Američané jaksi legálně ten svět okupují,jsou jeho četníkem,soudcem i žalářníkem.Kdo nejde s námi,jde proti nám... Zřejmě to opět začíná platit ...!

Srpen 68 15.8.2008 10:19

Re: Všiml jste si,pane Fištejne ...

V Rusku nevládnou komunisti..... Jen ty tlamy ruských (dříve sovětských) generálů, ta sprostá arogance "nekomunistických" politiků zůstávají. Jsou asi prostě národy, které ze svého středu umí vydat a do čela postavit jen zločineckou bandu ať se režimu říká jakkoli.

cb 15.8.2008 10:23

Re: Re: Všiml jste si,pane Fištejne ...

R^