9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Pakosta 27.3.2024 20:13

Myslím,že je to od těch ultras obyčejná zbabělost kombinovaná s vychytralostí (až bych rád použil jiné slovo!). Nechají se vydržovat a množí se jak krysy. Za válečného stavu země bych jejich privilegia komplet zrušil! V armádě by nebyli k ničemu, ale nahnal bych je do práce na místa skutečných chlapů. kteří brání zem. Anebo kopat zákopy.

M. Krčmář 26.3.2024 13:31

Co takhle je nastěhovat k tomu plotu, myslím že by se válčit brzy naučili.

J. Jurax 25.3.2024 18:06

Ano.

Arcibiskup z Cantenburry: Každý slouží Bohu tak, jak je mu dáno.

Pokud ovšem nějaký bůh, potažmo bohové, existují. Tuto otázku ctihodný arcibiskup ovšem moudře neotevřel.

A dalo by se taky říct, že každý slouží Satanovi tak, jak je mu dáno.

J. Jurax 25.3.2024 17:58

No vidíte, jak se pánové Brooke i Einstein mýlili ... :-)

L. Písařík 25.3.2024 14:52

Vibec ne o koze, soudím podle vaší reakce. Argument - vira se nedokazuje, stojí za vším. Nebudu vás přesvědčovat a ani jsem neměl v úmyslu. Každý ať má svůj. Měl jsem možnost poznat Budhismus po dobu 2 let pobytu a pokládám ho za nejtolerantnější náboženství. Ale i jinde se vyskytne výrok hodný pozornosti: Arcibiskup z Cantenburry: Každý slouží Bohu tak, jak je mu dáno.

Mějte se .

M. Valenta 25.3.2024 12:51

Aneb jak se ze staleté tradice stane bezpečnostní riziko a finanční zátěž.

O. Machluf 25.3.2024 12:48

Samozřejmě. Ale právě teď se bavíme výhradně o charedim. Pokud moderně ortodoxní se branné povinnosti či náhradní vojenské službě nevyhýbají, pak nevím, proč by charedim měli mít výjimku.

O. Machluf 25.3.2024 12:45

Otec mých dětí je Žid, moje matka sice židovského vyznání nebyla, nicméně já jsem po několikaleté přípravě konvertovala, takže jsem yehudya kosher mehadrin, i kdybyste se na hlavu postavil.

O. Machluf 25.3.2024 12:41

Ano, to je pravda.

P. Pavel 25.3.2024 12:40

Spíše náboženský fanatismus.

F. Kusák 25.3.2024 12:29

Ano, myslím, že jste to vyjádřil dobře.

J. Kindl 25.3.2024 12:24

Jste Izraelka a tedy Židovka ???? Vaše matka byla Židovka ???? O tec vašich dětí je Žid.????

J. Kindl 25.3.2024 12:20

Někteří lidé si myslí, že věda a křesťanství jsou ve vzájemném rozporu. Moderní věda a křesťanství jdou ruku v ruce. Věda a náboženství v průběhu dějin jsou provázány.Vzestup moderní vědy, začal zhruba před 400 lety a uskutečnil v křesťanské kultuře. Mnoho významných vědců bylo duchovních. Často máme doložené velmi pozitivní postoje k vědě i víře. Astronom Kepler hovořil o tom, že "promýšlí Boží myšlenky". Isaac Newton doufal, že jeho slavná "Principia" "přesvědčí přemýšlivé lidi, aby věřili v Boha". Příkladů je mnoho. Představa konfliktu mezi vědou a křesťanstvím je hluboce zakořeněna ve folklóru společnosti. Tvrzení, že vědecká zjištění postupně nahlodala nebo vyvrátila uctívaná dogmata církve je jedním ze způsobů, jak sekulární společnost ospravedlňuje svou nevíru. Profesor John Brooke, University of Lancaster. Jsou vědci ateisté? "Věda bez náboženství je chromá a náboženství bez vědy slepé".Albert Einstein "Fyzikální zákony vznikly, protože existuje Stvořitel, který je vytvořil"

O. Vašíček 25.3.2024 12:15

On být nevycvičený "voják" či nevoják ve válečné oblasti je asi to nejhorší pro přežití.

Minulé snahy o únik z vojny chápu.

Dnes bych doporučoval znovuzavedení nějaké formy výcviku pro všechny. A to bez vyjímky. A pokud nechce nebo nemůže nosit a používat zbraň, tak je mnoho činností, které se dají dělat a přispívat k obraně. Ale žádné výmluvy. Možná tak úlevy vzhledem ke zdravotnímu stavu. Aly cvičák určitě. Na to by měla navázat i tělocvik na středních školách. Málokdo umí kotrmelec. Pak jsou při vyšší zátěži nebezpeční sami sobě a blízkému okolí. ;-)

O. Vašíček 25.3.2024 12:10

Z naší "dálky" to tak nevypadá. Ale i stát Izrael je tvořen lidmi. Se všemi důsledky. ;-)

F. Kusák 25.3.2024 12:04

Vy o koze já o voze. Kdo píše o doslovné znalosti svatých knih. A pak, kritické myšlení je jedna věc a víra věcí druhou. O kritické myšlení se dnes otírá každý, aniž vlastně ví, co si pod tím pojmem představit. Také bych Vás rád upozornil na fakt, že vždy je důležitý výklad svatého textu, nikoliv jeho doslovná znalost. Samozřejmě, že i mnoho vědců je věřících, na tom nic není a s vědou to nemusí být nijak v rozporu. U nás je to například Jiří Grygar. A víra, jak známo se nedokazuje. Není to matematika. Ale jsou jiní, mnohem povolanější, aby to vysvětlili. Tedy pokud si to laici nechají vysvětlit nebo o to stojí, protože často, ve své pýše, odmítají každý jiný názor.

V. Petr 25.3.2024 11:57

Znalci Tóry by měli vědět, jak naložilo 11 izraelských kmenů s kmenem Benjamin, který se odmítl zúčastnit války proti nepřátelům Izraele. Po návratu z vítězného tažení většinu jeho příslušníků pobili.

L. Písařík 25.3.2024 11:40

Kdyby všichni význační vědci, nositelé Nobelovy ceny, brali doslovně verše svatých knih, sotva by jich bylo takové množství, jakým Izrael oplývá. Domnívám se, že nad znalostí Tory vévodí kritické myšlení, ať jste jakéhokoliv náboženství, nebo bez.

V. Povolný 25.3.2024 11:22

Ne. Naprosto odlišný problém. V případě cikánů se jedná o etnikum, pro které je nepřizpůsobivost charakteristickou vlastností stejně jako - paradoxně - schopnost maximálně využívat výhod, které většinová společnost poskytuje. U Izraele jde spíš o doposud tolerovaný rigidní náboženský fundamentalismus části společnosti.

S. Procházka 25.3.2024 11:12

zaujal mě poslední odstavec jako paralela s organizováním různých protestů u nás. Studenti, neziskovkáři a kavárníci moc v práci nepobývají, na rozdíl od nás dezolátů, proto nemají problém se celkem rychle organizovat a vysmívat se, že na protivládní demonstraci přijde "jen" 50 000 lidí

J. S. 25.3.2024 10:58

Oddělené chodníky požadovali i v Anglii:

https://www.expres.cz/svet/bizarni-pozadavky-zidu.A151016_154726_dx-svet_pali

H. Lukešová 25.3.2024 10:47

Ovšem je nutné rozlišovat mezi charedim a datim leumi (moderně-ortodoxními Židy, většinově náboženskými sionisty). Moderně ortodoxní Židé slouží v izraelské armádě, věřící dívky chodí na náhradní službu, jsou plně integrováni do izraelské společnosti, navštěvují normální školy a univerzity, a ačkoliv je jich v izraelské společnosti 10% , tvoří téměř polovinu všech izraelských padlých vojáků v Gaze. Ale Vám to jistě vysvětlovat nemusím, to sama víte.

L. Burget 25.3.2024 10:30

V případě Izraele se u charedim alespoň jedná o příslušníka téhož národa a téže kultury. V případě Evropy však máme problém s mnoha podobnými rysy ohledně kulturně nekompatibilních přistěhovalců. Jedná-li se o specifický problém unikátního druhu, pak silný stát jako je Izrael si ho může vyřešit. Jedná-li se však o přivezený problém sdílený sousedy, tak ho jedna země, byť pouze v rámci svých hranic, může řešit jen velmi těžko.

O. Machluf 25.3.2024 9:58

Pro charedim existuje možnost tzv. sherut leumi, což se dá přeložit jako národní služba, zkrátka něco jako náhradní vojenská služba, využívají ji hojně ortodoxní děvčata, jedna velice milá působila na základní škole, kam chodily moje děti. Problémem zůstává fakt, že pro charedim je jakákoli forma vojenské nebo náhradní vojenské služby dobrovolná, vysoké procento jednoduše odmítne, což je skandální.

O. Machluf 25.3.2024 9:58

Pro charedim existuje možnost tzv. sherut leumi, což se dá přeložit jako národní služba, zkrátka něco jako náhradní vojenská služba, využívají ji hojně ortodoxní děvčata, jedna velice milá působila na základní škole, kam chodily moje děti. Problémem zůstává fakt, že pro charedim je jakákoli forma vojenské nebo náhradní vojenské služby dobrovolná, vysoké procento jednoduše odmítne, což je skandální.

P. Hatina 25.3.2024 9:58

No, v době se u nás ten paragraf používal, tak šlo hlavně o vyhnutí se povinnému vojenskému výcviku, kterej tehdá trval dva roky. O tom že by se šlo do války se neuvažovalo radši vůbec.

Jak to bude dneska, kdyby se muselo jít proti Putinovi, bůh suď., protože na to čas nebude.

Počítám že odvedenci proo boj dostanou pár týdnů základní výcvik na execíráku a pak hurá na frontu.

Ale aby armáda dělala výcvik pro tyhle civilkáře, třeba na saniťaky, by byl nemístnvi přepych. Takže je spíš pošlou leda někde v civilní obraně, odklízet trosky.

No, proč jsem o to psal, Už před rokem, když o té povinné službě vlasti začala mluvit Černochová a Řehka, tak na MNO zveřejnili odpověd jednomu maníkoli, kterej se hned ptal, jestli prej se může skrz tenhle paragraf z té povinné služby odhlásit, a jestli prej stačí když jim to prohlášení pošle datovou schránkou ;-D;-D;-D

O. Machluf 25.3.2024 9:51

Vážený pane Stejskale, děkuji, velice si vašeho názoru vážím. Ostatně chování charedim obyvatel zejména v Jeruzalémě nebo Beit Shemesh je někdy skutečně na pováženou, mám na mysli napr. požadavky na oddělené chodníky - čtvrt Kerem Avraham v Jeruzalémě- nebo slovní napadání žen v hromadné dopravě, viz reportáž Mehadrin neged nashim. Zatím jsem sice neměla sama tu čest : Ostatně kdyby k něčemu podobnému došlo, buď by dotyčný vyletěl z autobusu, že by nevěděl, kde nechal strajml, nebo bych spustila povyk, jaký tato krajina nezažila posledních dva tisíce let. Každopádně do Centra pro náboženský pluralismus už dorazilo během let tisíce stížností. Nechcete na dané téma napsat článek? Děkuji.

R. Gramblička 25.3.2024 9:29

Zcela souhlasím

R. Gramblička 25.3.2024 9:27

Takoví izraelští cikáni. Ale daleko mocnější a vlivnější

O. Vašíček 25.3.2024 8:46

No, on ten paragraf nezprošťuje vojenské služby úplně. Jen nabízí "civilní" náhradní službu. Tzn., nemusíš mít vojenský výcvik a nemusíš nosit zbraň. Ale jako náhradní služba může být zásobování frontových línií nebo služba v polní nemocnici.

Pak může být bezpečnější mít ten výcvik a nosit tu zbraň. ;-)