8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

IZRAEL: Operace Cast Lead

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.Potměšil 9.1.2009 13:45

Kolektivní trest

Nemělo by se hovořit o obranné operaci, ale o uplatnění kolektivního trestu. Nepovažuji za pravdivé, že se izr.armáda snaží bránit civilním obětem - útok na školu OSN nebo na humanitární pracovníky či na zdravotníky to vyvrací. Podobně jako svědectví Červeného kříže o ponechávání zraněných svému osudu či malých dětech s mrtvolami rodičů. V této operaci jde možná částečně o poškození Hamasu, ale jde spíše o plošnou trestnou výpravu, o kolektivní trest. Trestáni mají být viníci (ostřelování Izraele), ne civilisté nebo děti - jejich vinou je hlavně to, že jsou Palestinci a že jsou na nesprávném místě. Zajímalo by mě, hjaký pozitivní efekt má akce přinést a jak může přispět k obraně Izraele. Spíš vyvolá další nenávist - bezohledný útok, kde jste zabiti bez ohledu na věk, povolání, pohlaví či byť jen míru ne/podpory Hamásu musí působit bezmoc a pak vztek. Když mi soused střílí po bratranci, není přece řešením rozstřílet celý sousední dům i s návštěvami a kolemjdoucími. To není ani trest ani obrana.

Gonzales 9.1.2009 13:49

Re: Kolektivní trest

Spíš si položte otázku, jaký efekt by mělo, kdyby Izrael nic nekonal? Co by to pak mohlo přinést. Stačí vám na odpověď hlava. Kalkulaček a příruček netřeba. R^

Prateta z Dolní Lhoty 9.1.2009 13:53

Nic nekonat nelze, zkuste nějakou chytřejší otázku.

Gonzales 9.1.2009 13:57

Re: Nic nekonat nelze, zkuste nějakou chytřejší otázku.

Ale no tak. Víte, mateřština (s kterou jste vy tak na štíru ;-D) má povoleno, narozdíl od Němčiny několik záporů. IMHO neučte orla létat, slípko ;-D;-D

kopretina 9.1.2009 13:56

Re: Kolektivní trest

Nejedná se o kolektivní trest! Hamas pálil rakety a minometné granáty na Izrael. Izrael má právo bránit své občany a své lidi proti teroristickým útokům. Hamas je vinen tragickou situací.

J.Potměšil 9.1.2009 14:27

Re: Kolektivní trest

Nevyvracím druhou a třetí větu. Ale nevím, jak se provinily děti, ženy, muži-civilisté, zdravotníci, OSN. Trestán je kolektiv. Obrana je odražení nebo zabránění útoku, aby v něm nebylo pokračováno - jak k tomu přispívá zabíjení osob, které neútočí? Říci že Hamas je vinen tragickou situací je jen díl pravdy. Znamenalo by to, že Izrael je nemyslící automat a není odpovědný za konkrétní způsob reakce. Za kolektivní trest to považuji nejen s ohledem na přístup k civilistům, resp. ne-příslušníkům Hamasu, ale z jiného úhlu pohledu i s ohledem na efektivnost "obrany" - nemám pocit, že toto přispěje k zabránění nebo zamezení útoku, prostým cílem bez dalšího jako by bylo jen k zabití co největšího počtu osob. Logika oné vojenské operace je taková, že když na mě zaútočíte, mohu vystřílet celou vaši rodinu, sousedy, záchranku i hasiče - pak budete říkat To je obrana a můžete si za to všichni sami. Znechucuje mě to papouškování armádní propagandy a nechuť zamyslet se nad konkrétními lidmi. Příliš mnoho diskutujících přistupuje k obětem jako k nějakému hmyzu, jako by to nebyli lidé. Je mi z toho nevolno.

Youssef K 9.1.2009 14:47

nedavno byla na CNN diskuse blba z OSN s mluvcim IDF......

...po odfiltrovani propagandy se jevi jako pravdepodobne toto: tzv "militanti" odpalovali rakety nikoliv ze skoly (jak bylo dokumentovano na starsim snimku z youtube) ale z vnejsi strany zdi skoly.  Israel proto nema pravo skolu zasahnout - to je technicky zcela jiste pravda. 

Na druhou stranu - je pak otazka jak se ma Israel proti takovym sebevrazednym magorum branit.  Technicky ciste reseni by bylo nechat je palit, priblizit se k nim na dosah ruky  a zapichnout je - to je asi jedina cesta jak je zlikvidovat a neposkodit pri tom skolu OSN.

Dnes byl i v NYT clanek o pmerech v Gazskych nemocnicich: Hamasisti pali z cinzaku, kdyz israelci palbu opetuji, odskaci to casto i civilove. Hamasisti se smeji jak jim vse hraje do ruky, v nemocnici   si vynucuji  prednostni osetreni - boj proti israeli je prednejsi nez zivoty civilu - kdyz ti zemrou, tak prece jsou tez do raje jako "martyrs".

Nezbyva nez doufat, ze tem cca 40% hlupaku z Gazy, co volili Hamas se postupne zacne rozsvecovat v kebuli, jakou fanatickou sberbu si zvolili.......

Harpyje 9.1.2009 13:25

Operace Lité olovo

je pojmenována podle verše z dětské básně o Chanuce, v níž se mluví o drejdlu, malé káče odlité z olova, se kterou si děti během svátku světel hrají. Káča se roztočí, postupně se zpomaluje a nakonec se zastaví na jedné ze čtyř svých stran, a tak se hráč dozví, zda získává vše, polovinu, nic, nebo zda dokonce neztrácí.

Teprve příští dny ukážou, na kterou stranu spadne olověný drejdl z hlediska Izraele a jak naopak dopadne Hamas.  http://zpravy.idnes.cz/hra-o-gazu-vysledek-izraelske-operace-nejspis-zmeni-rozlozeni-sil-v-celem-regionu-gjd-/kavarna.asp?c=A090107_163654_kavarna_bos

Jakub S. 9.1.2009 13:29

Re: Operace Lité olovo

No tohle jsem nevěděl - dík!! Káča z olova... bože.

kira 9.1.2009 17:11

Re: Operace Lité olovo

Ano jednu takovou vlastnim pred lety jsem ji nasla v jednom londynskem antikvariatu

JaS 9.1.2009 13:22

Dík za článek

a dík kopretině za rozumný komentář. Fascinuje mě, kolik je u nás blbců.

kopretina 9.1.2009 13:37

Re: Dík za článek

Děkuji Vám za vyjádření podpory. Divím se, že je v Česku tolik kolaborantů s militantními muslimy.

chv 9.1.2009 13:13

Absolutní souhlas s autorem.

Ještě bych dodal, že stát Izrael ustoupil v roce 2005 mezinárodnímu tlaku, a v zájmu míru v oblasti předal území Gazy a Západního břehu pod správu Palestinců. Palestinci si to zřejmě vysvětlili tak, že jim Izrael předal odpalovací rampu pro rakety. O tom, že nejde o etnický konflikt, ale o konflikt s teroristy, svědčí víc než 1,5 milionu izraelských Arabů, bez problémů žijících ve společném státě a bojujících spolu s židy a křesťany v jedné, izraelské armádě.

Jenomže to asi těžko chápe jistá část českého národa, mimochodem stejná, která si chladila žáhu na Židech na konci 30-tých let a v době Protektorátu. Ta, která hajlovala na pohřbu generála SS Reinharda Heidricha, udávala ostatní Čechy, sloužila v Gestapu a později u StB.

Při pročítání mnoha diskuzí na nettu bohužel zjišťuji, že tato část českého národa je stále početná, ve své ideologii vychovává dál své děti a vnuky a stát se vůči ní chová naprosto stejně pitomně, jako kdysi Evropa k tomu "směšnému malíři pokojů" co se stal německým kancléřem.

Jakub S. 9.1.2009 13:20

Velmi dobře.

Jenom: prosím, hajlování na pohřbu RH se zúčastnilo asi několik promile obyvatel, že. Tak proboha opojně (svádí to, že, ponížit vlastní národ...) nezevšeobecňujte. Já vím, píšete: jistá část. Ovšem malá. Nevím, víte-li, že to všichni úředníci státní správy, magistrátů atd. vč. velkých institucí, komor atd. dostali příkazem. A hádejte, co by se stalo, kdyby v tom špalíru nestáli?! Hádejte třikrát...  A hlavně: víte, kolik tam bylo Čechů a kolik Němců? - Ti, co si chladili žáhu na Židech - ti byli, bohužel  v e l m i  početní. Z vlastní rodiny to vím velmi krvavě.

hank bukowsky 9.1.2009 13:28

Re: Absolutní souhlas s autorem.

1. Izrael nepředal vlastní území, neb nějakých 1400 let žádné neměl, než musela koloniální velmoc pakovat kufry a tak tam nasadila ovoce zla 2.Dnešní chování izraele i výroky vůdců, které pronikli na veřejnost, nemluvě o činech, jako bylo přihlížení vyvraždění Sabry je podle dnešních měřítek srovnatelné s tím, co bylo děláno židům v minulosti a bylo označeno jako podrom, resp. genocída

3. Když jsme u těch Židů - převážná většina náčelníků NKVD a později KGB byla židovského původu, nejlepší agenti ZSSR proti USA a GB byli židé a jeich rezidentem byl maďarský žid

4. Kolik že to obětí je na straně Izraela a kolik na druhé straně?

5. Zdá se ti poměr zabitých 700: 1 už dostatečný pro cenu vyvoleného (kým vyvoleného, než zrůdnou ideologii vyvolenosti, kterou si vymysleli ještě před nacisty jiní vyvolení)

5. Evropa, ba celý svět začíná mít Izraele plné zuby a je jen na Izraeli, zda i ti co ctí nevinné oběti židů v minulosti, nerezignují na poslední zbytky ochoty a uznávaní Izraele a Izraelců jako normální součástí světa

Harpyje 9.1.2009 13:29

Re: Absolutní souhlas s autorem.

Buďte tak laskav, a mluvte jen za svou osobu. Nejste mluvčím Evropy.

Prateta z Dolní Lhoty 9.1.2009 13:43

To Vy také ne, přesto se tak tváříte.

hank bukowsky 9.1.2009 13:56

Re: Absolutní souhlas s autorem.

Ale ja nemluvím za Evropu, ja jen sumarizuji pocity. O vás, militantech, podržtaškách vyvolených jsem se přece nezmiňoval, ale také můžu. A nebude to určitě za vás, ale proti vám.

Gonzales 9.1.2009 13:32

Re: Absolutní souhlas s autorem.

1. To samé se dá zúženě říci o jejich protivnících. 2. Sabra a šatila je akcí spojenců Izraele ale na území Libanonu. 3. Jen do jisté doby. 4. Je to jedno. Navíc koho to v postmoderní době zajímá? 5. Ano.  .... a další 5. Ne

Co tam máte dál?

kopretina 9.1.2009 13:48

Re: Absolutní souhlas s autorem.

1) Židé měli v Zemi Izrael stát království Izraelské a království Judské. Arabové neměli v Zemi Izrael nikdy nic. Izrael se jen brání teroristickým muslimům. Byli to Arabové, kteří hned po vzniku Izraele vyhlásili Izraelcům válku. Když jsme u Svaté země, Židé před vznikem Izraele vlastnili 9% půdy, Arabové jen 3% půdy, 17% půdy byla opuštěná země, 71% půdy bylo státní svěřené území britské koruny. Takže se o nějaké arabském nároku nedá mluvit.

2) Když jsme u těch Židů - převážná většina náčelníků NKVD a později KGB byla židovského původu.. Bezpochyby pravda. Mnoho prvních bolševiků bylo židovského původu. Proč ale? Carský režim Židy utlačoval, ponižoval, zavíral do ghett. Pak když přišel jakýsi Lenin a začal slibovat rovnost všech lidí, konec rasismu, tak bylo jasné, že tomu řada Židů uvěří. Nicméně Stalin bolševiky židovského původu zavřeldo gulagu a popravil a nastolil antisemitskou vládu a pak u nás komunisté v 50. letech páchali kruté protižidovské represe, např. akce pavouk.

3)Zdá se ti poměr zabitých 700: 1...Zase typicky manipulativní, srovnávat počty obětí. Izrael si svých životů cení, staví protiletadlové kryty. 700 000 Izraelců žije velkou část v krytech. Zatímco Hamas pálí rakety na Izrael z hustě osídlených oblastí. Izrael má lepší vojenskou techniku. Kdyby palestinští Arabové měli zbraně jako Izrael a Izrael neměl zbraně k obraně, došlo by k vyhubení židovského obyvatelstva.

4) Evropa, ba celý svět začíná mít Izraele plné zuby...Mluvte laskavě za sebe!Nemluvte za "celý svět". OSN je ve vlivu muslimských a komunistických států, naštěstí Američané podporují Izrael (61% Američanů fandí Izraeli, 10% Američanů palestinským Arabům). Opakuji Vy nejste celý svět.

chv 9.1.2009 14:02

Re: Absolutní souhlas s autorem.

Rád bych Vám připoměl, že se po I.Světové válce jednalo o území tzv.Britské Palestiny, která byla pod správou Velké Británie na základě porážky Turecka. Mnoho půdy bylo Angličany  p r o d á n o  židovským rodinám, které se stěhovaly na toto historicky, až do arabského vpádu, židovské území z celého světa z obav před celoevropským antisemitismem. Ti samí Angličané, kteří inkasovali od židů peníze, především fašizující armádní důstojníci a koloniální úředníci, stáli po II. Světové válce za financováním palestinských militantních skupin, které se snažily zabránit vzniku státu Izrael a rozhodly se bojovat na život a na smrt.  Židé bránili tedy to, co si koupili, a po zkušenostech z let 36-45 se jim nelze divit, že do toho boje dali všechno a zvítězili. Šlo jim, jako etniku, o holé přežití.

K další Vaší argumentaci: Lenin. Zinověv, Kameněv, Trockij a z části i Hitler, byli židé, stejně jako Žižka a jeho loupeživé hordy byli Češi, stalin byl Gruzín, Napoleon Francouz, admirál Jamamoto Japonec a Mao Číňan. Co z toho máme usuzovat?

Poměr zabitých souvisí i s tím, jak teroristé, a dělají to na celém světě, schovávají své základny v nejlidnatějších oblastech. Gaza sice nemá ani 400 km2, ale místa pro vojenské základny a sklady zbraní je i mimo město dost, například v Izraelci opuštěných zemědělských farmách. Ale zbabělost teroristů jim velí, čím víc civilistů odskáče naše nápady, tím větší publicitu tomu média budou věnovat.

Evropa získala díky Americe svobodu, ekonomickou prosperitu, a díky tomu si zvykla válet si šunky, nikde se moc nenamočit a ustupovat kdejakému šmejdu. Tudíž, aby to tahání Izraele za uši mělo alespoň trochu reálný základ, museli by si všichni ti moralisté zkusit jaké to je, když jim za 15 vteřin po zaznění sirény přiletí na hlavu, tak jak s oblibou bagatelizují, prskavka od Hamásu. Když je těch prskavek přes 3000 ročně, tak je to i na Izraelce trochu moc.

Prateta z Dolní Lhoty 9.1.2009 13:41

Velice trapné

Když už jsme u toho je zajímavé, že Židé byli pronásledováni v každé době a v podstatě všemi národy, kde se objevili. Takže všechny národy, se kterými kdy Židé měli tu čest žít na jednom území jsou proti Židům zaujatí a čas od času je přímo terorizují, hlavně proto, že jim závidí a chtějí je okrást. Miluji ty židovské pohádky, kdy padouch je líčen jako hrdina bez bázně a hany. Třeba Bible je jich plná.

Gonzales 9.1.2009 13:45

Re: Velice trapné

No a vidíte to, nakonec to přežili, mají stát, fangli která hoří a dokonce se i (považte) dovedou bránit. To je co? ;-D;-D

kopretina 9.1.2009 13:49

Re: Velice trapné

Bible je především Boží slovo.

hank bukowsky 9.1.2009 13:06

jen vyměnit za české a německé názvy

a bude pasovat jak ulité olovo

Gonzales 9.1.2009 13:09

Re: jen vyměnit za české a německé názvy

Tomu se říká tercie, kofboji ;-D;-D

Jakub S. 9.1.2009 13:12

Re: jen vyměnit za české a německé názvy

Ale ne. Ujišťuju vás, že ta prvotní jasná analogie při bližším srovnávání bledne a bledne... Je to ovšem pro každého laika velice vděčné zviditelnění.

hank bukowsky 9.1.2009 13:15

Re: jen vyměnit za české a německé názvy

ani když to napíše americký žid Robert Fisk, český žid v Kanadě anebo přímo rabín?

Jasně, při vašem naočkovaném monopolu na pravdu bledne všechno, hlavně vám. A splývá s okolím.

Jakub S. 9.1.2009 13:21

Re: jen vyměnit za české a německé názvy

Já jsem vůči vám byl výsměšný nebo agresivní - ?!

hank bukowsky 9.1.2009 13:53

Re: jen vyměnit za české a německé názvy

Kdo obhajuje agresora, nemusí být nutně sám agresívní na to, aby se stal alespoň morálním spoluviníkem.

Ja osobně nesouhlasím s raketovými útoky Hamásu, byť jsou v podstatě nesouměřitelné k výzbroji Izraele, o způsobených škodách nemluvě, ti jsou několikatisicinásobně menší. Ovšem musím souhlasit se slovy mladého Ariela Šarona, který říkal: Vy se divíte, že nás nenávidí? Když jsme vtrhli a ukradli jim jejich zemi?

Zaútočit s takou obrovskou silou a brutalitou a s takovými vědomými škodami na civilních obětech a infrastruktúře proti nepřesným raketkám, které za 7 let zabili dvacet Izraelců (a máme litovat i je) aniž by vypouštěči raket měli jenom miliontinu pravděpodobnosti úspěšného zásahu oproti izraelským zbraním, mi přijde jednoduše genocídní.

Zprávy o půlroční přípravě a čekání na mrtvé období v USA, jako i video před zabitím dělníků nakladajících láhve do auta mne o tom nadále přesvědčují. Nové a nové zábory lepší půdy, která už byla přiřknutá a odsouhlasená Palestíncům, vyhánění Arabů z lepších částí krajiny i vevnitř Izraela, plot, který jen "náhodou" zabírá další části dohodnuté Palestíncům, neochota k umístění oddělujícího vojenského kordonu mezinárodního společenství mne jen utvrzují v tom, že Izraelu vůbec nejde o mír.

A militantní šílené klice Izraelu nejde ani o svůj národ. Neboť z historie a z transponování vývoje by rozumným Izraelcům mělo dojít, že jsou na cestě k sebezničení. A nebýt světové veřejnosti a ovšem i diskutabilní podpory Iránu, už by byli Palestínci rozprášeni do světa jako před mnoha staletími židé. A to mají být bratři od Abrahámově milenky podle též bible, kterou stanovila šílenou ideu nadřazenosti, neboť vyvolenost není ničím jiným než druhou stranou nydřazenosti.