2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

IZRAEL: Netanjahu se zotavil, země zůstává na lůžku

Hlasování dopadlo 64 k nule – opozice se nedostavila, vládní poslanci hlasovali jednotně. A to přesto, že mezi nimi byly zřetelné různice, a část by dala přednost nějakému kompromisu s opozicí. Jenže ani opozice nebyla ochotná mluvit o ústupcích, a výsledkem je takto na sílu protlačená změna politického systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Chvátal 27.7.2023 7:09

"a když se nějací levičáci z Izraele vystěhují, tak to pro něj žádná škoda nebude."

Ještě štěstí, že takhle nepřemýšleli levic.zakladatelé moderního státu Izrael v době, kdy plánovali lodní a letecké mosty pro Mizrachim(žid.bratry z arab.zemí), Falaše(bratry z Etiopie) a Bnei Menaše např.z Indie jako vy teď. A věděli dobře, v jakých podmínkách vyrůstali a též věděli, jak integrace bude složitá.

Víte, osobně mnohem více si vážím lidí, kteří mohou mít i levic.názory, kteří ale něco udělali či dělají pro Izrael než třeba s pravic.názory, kteří dokáží jen plivat na ty, co s nimi nesouhlasí.

R. Chvátal 27.7.2023 3:36

Ovšem "přirozený politický partner" nepodvádí svého koaličního partnera, pokud chce být nazýván koaličním "partnerem".

Ve zkratce :

Na jaře r.2019 v rozhovoru pro N12, Bibi slíbil vládu národní jednoty s B.Gancem "bez triků podvodů" kvůli koronové krizi rok a půl bude Bibi premiérem a další půl roku B.Ganc. Ovšem během této vlády Bibi měl podmínku a ta byla, že po obžalobě dnes už bývalého prokurátora A.Mandeblita Bibi žádal po B.Gancovi podporu pro tzv.francouzký zákon, který by dal imunitu premiérovi před případným soudním stíháním. "Francouzský" se mu říká proto, že stejnou imunitu má francouzský prezident během úřadování.

Ganc to odmítl a Bibi měl jako odvetu pozdržet státní rozpočet, právě připravovaným ministrem financí J.Katzem. A tím, že rozpočet nebyl dokončen v určitém čase, podle zákona se má rozpustit Knesset a tím padla celá vláda.

Bylo tam víc věcí, např.ohledně prodeje německých ponorek Egyptu atd..

Proto ta "nenávist", jak vy popisujete. Ale opravdu to není nenávist, ale "pouze" zásadní ztráta důvěry. Tenkrát tomu B.Smotrič a I.B.Gvir tleskali, ale během poslední kampaně před posledními volbami B.Smotrič na uzavřeném jednání vedení své strany pronesl už dnes "populární" výrok, jehož zvukovou nahrávku vynesl někdo novinářům, že "Bibi je lhář všech lhářů". Důvod měl být Bibiho sliby B.Smotričovi. Též I.B.Gvir si neodpustil na Bibiho několik jadrných poznámek. V povolebních jednáních před rokem B.Smotrič a I.B.Gvir nechtěli od Bibiho slyšet sliby, ale hezky "hotovost", což Bibi dlouho odmítal(neboť ideologicky s nimi není vůbec nastejno), až že si musel požádat od prezidenta Hercoga čas navíc, aby složil "přirozenou" plnohodnotnou pravicovou vládu. A proč chtěli tito dva politikové po Bibim "hotovost", nikoliv sliby? Neboť si dobře pamatují, jak Bibi vyběhl s B.Gancem.

Věřte mi, že Bibi preferuje být ve společnosti amer.prezidenta Bidena než ve společnosti těchto dvou vyjmenovaných politiků doma.

Bibi je tvrdý pragmatik, daleko od B.Smotriče a B.Gvira.

V. Čermák 26.7.2023 21:58

Záleží, jestli soud zobe vládě z ruky, nebo ji silně nenávidí...

J. Plzák 26.7.2023 20:31

S Židy je to jako s Čechy. Polovina z nich jsou socani a to je ta tragédie.

A ještě si myslí, jako Němci, že jsou nejlepší na světě.

J. Plzák 26.7.2023 20:27

Tak parlament, volený lidem, něco uzákonní a nejvyšší soud, bůhví jak sestavený, řekne "ne" a to má platit?

To mi zrovna pětkrát demokratické nepřipadá.

H. Lukešová 26.7.2023 17:45

Nehrozí. Ano, izraelští levičáci jsou násilní, ti klidně zapálí Izrael, uvedou do chaosu, rozsévají zkázu na ulicích, vyhrožují, že opustí zemi, ovšem izraelští pravičáci to nedovolí.

Ti nepozvednou zbraně proti levičákům, protože je přesto přece všechno považuji za bratry Židy, byť jsou většinově sekulární, nevěřící, a izraelská židovská pravice má vztah k Zemi Izrael. Když vládla levice a pravice byla v opozici, tak pravičáci nikdy nepáchali výtržnosti, neblokovali silnice, neničili vybavení na ulici a to navzdory dohodám z Osla, které byly pro Izrael zničující a stažení židovských osadníků z Gazy a z některých severních obcí v Samaří.

A když se podíváme do minulosti, tak pravicový revisionistický sionista Menachem Begin nevrátil úder levicovým sionistům pod vedením Davida Ben Guriona a když levičáci stříleli na loď Altalena roku 1948, tak aby se vyhnul občanské válce mezi Židy, tak nařídil svým lidem neopětovali palbu, protože věděl, že občanská válka mezi Židy by zničila Izrael ještě před svým vznikem.

Podle průzkumu kvůli soudním reformám 28% Izraelců zvažuje budou imigraci, zatímco 66% má vztah k Izraeli a absolutně o emigraci neuvažuje. To jsou ti zdraví, pravicoví vlastenci, sůl Země izraelské a když se nějací levičáci z Izraele vystěhují, tak to pro něj žádná škoda nebude. Izrael bude alespoň více svatý, více věřící, více náboženský, více židovský.

V. Čermák 26.7.2023 17:03

Nenávist to je. Proč se spojila 5kola? Z Nenávisti k Babišovi...Rv

V. Čermák 26.7.2023 17:00

Izraeli hrozí občanská válka, řekl bývalý premiér. Je rozdělen prakticky na půlku. Je BIBI ten, který to Rozděluje? A samozřejmě Nenávist k němu? Jako Babiš, jako Trump?

H. Lukešová 26.7.2023 16:57

To vážně nevím, z jakého důvodu B.Gantz tolik nenávidí Bibiho. Ráda se nechám poučit. Že středopravicový politik než aby šel do koalice s přirozeným politickým partnerem, se raději spolčí s levicovými stranami. Nechápu proč.

R. Chvátal 26.7.2023 16:41

Tahle Gancova "nenávist" k Bibimu má svá opodstatnění :-).

Zkuste sama přijít na to ;-).

Pokud z nějakého důvodu nemůžete, napište zpět, rád vám pomůžu.

H. Lukešová 26.7.2023 15:55

Díky. Ano, Benny Gantz má blízko k Bibimu, ale řídí se programem "kdokoliv kromě Bibi" a je v současnosti levicovém bloku Ješ Atid, Labour, Meretz...

S Bibim koalici odmítl sestavit, takže Bibi nemá ani jinou možnost než sestavit koalici s náboženskými stranami, Náboženský sionismus (Smotrich, Ben Gvir) a haredi stranami ŠAS a UTJ.

Nenávist k Bibimu B.Gantze oslepila. To je alespoň můj dojem.

R. Chvátal 26.7.2023 15:34

Ve volbách jsem volil různé strany od Likudu přes Náboženské Sionisty(Bennett & Šaked), Pravici(Bennett) až po B.Gsnce naposledy.

Strana B.Gance je středopravicová strana stejně jako.Likud.

Bibi je ideologicky nejblíže právě k B.Gancovi než k B.Smotričovi, o I.B.Gvirovi nemluvě.

Zajímavé je, že Bibiho syn Ja'ir má ideologicky blíž k I.B.Gvirovi.

H. Lukešová 26.7.2023 15:19

Mohla bych mít prosím Vás na Vás otázku, nemusíte mi samozřejmě odpovídat, pokud nechcete? Můžu se zeptat, kterou stranu v Izraeli volíte?

Likud, Náboženský sionismus, ŠAS, UTJ, Národní jednotu, Ješ Atid, Labouristy, Meeretz... ? Pravicové strany jsou Likud, Náboženský sionismus, haredi strany ŠAS, UTJ... Levicové strany Ješ Atid, Labouristé, Meeretz. středová centratistická strana je Národní jednota...

Vás samozřejmě nemusím poučovat o volebních stranách v Izraeli, to víte samozřejmě Vy mnohem lépe než já.

R. Chvátal 26.7.2023 14:16

Díky za připomenutí.

V sekci komentáře pod tímto článkem jsem už tenkrát napsal reakci 😉.

H. Lukešová 26.7.2023 14:03

A co říkáte tomu článku? Autor: Tomáš Guttmann

ĎÁBLOVI ADVOKÁTI: Izraelská demokracie je prý ohrožena

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/dablovi-advokati-izraelska-demokracie-je-pry-ohrozena.A230305_162505_p_zahranici_nef

R. Chvátal 26.7.2023 13:15

A jak je tedy možné, že si toho vláda B.Netanyahua všímá až teď a ne už od r.2009, kdy měl téměř po celá léta nepřetržitou vládu?

Nejvyšší soud postupuje se stejnými zákony, které se nijak neměnily.

Nejvyšší soud rozhoduje pouze podle platných zákonů, nikoli "proti pravici, pravicovým návrhům..."

Dáme příklad zákon o občanství, vlajce a národní hymně.

Tento zákon vznikl s podporou tehdejší ministryně spravedlnosti A.Šaked.

Po odvolání levic.politiků stížnost na tento zákon byla Nejvyšším soudem zamítnuta.

Či bourání domů teroristů, kdy prakticky skoro 100% žádosti arab.rodin teroristů byli Nejvyšším soudem zamítnuty.

To jsou pouze dva příklady za všechny.

Tak kde je ta levicovost?

Ano, jak píší dole, občas s rozsudkem nemusíme úplně souhlasit my na pravici či i na levici, ale podle mě je to zcela v pořádku.

M. Valenta 26.7.2023 13:08

Máte recht. Mrkněte na mou poznámķu pod dnešním článkem paní Lukešové.

H. Lukešová 26.7.2023 12:32

-Izraelském nejvyšším soudu-

H. Lukešová 26.7.2023 12:31

Jenže Izraelský nejvyšší soud je v pevném sevření levice, většinou rozhoduje proti pravici, pravicovým návrhům a pravicovým lidem. Staví se proti židovské tradici a náboženství. V izraelském Nejvyšší soudu je zastoupení konzervativních pravicových soudců velmi nízké.

R. Chvátal 26.7.2023 12:29

"Ano, ty soudy, nejen v Izraeli..."

Ajeje, to je sešlost.

A jakou alternativu by jste doporučil?

R. Chvátal 26.7.2023 12:25

"soudy v Izraeli jsou v rámci pochodu institucemi prolezlé levičáky"

Jinými slovy podle vás Izrael tedy není právní stát, pokud kvůli "levicovosti" odmítáte uznávat jeho rozsudky.

Chápu to dobře?

Pokud ano, dostáváte se do stejného segmentu jako antiizraelští fanatici(samozřejmě z jiných důvodů), ti také říkají, že izr.soudy nerozhodují "správně".

My na pravici občas kritizujeme jeho rozsudky a též občas ho kritizují politici i na levém křídle politického spektra.

A tak to má být.

V. Čermák 26.7.2023 12:10

A kdo za tím stojí? Inu USA, současná říše Zla, co do válek i mrtvých intrik i výhrůžek, vydírání i sankcionování, atd, atd...Rv

V. Čermák 26.7.2023 12:07

Ano, ty soudy, nejen v Izraeli, ale i v USA a v ČR...Je potřeba jim pořádně přistřihnout křídýlka, v celém Anglosasku. Izrael je sice samostatný, ale snad je to ten První...

D. Krajíček 26.7.2023 10:26

Ještě bych zmínil věc, kolem které naši levicoví novináři jen zlehka našlapují, aby se to čtenáři nedozvěděli - soudy v Izraeli jsou v rámci pochodu institucemi prolezlé levičáky, kteří si rozhodují dle svého naturelu. Proto chce pravicová vláda jejich řádění alespoň trochu omezit zákonem.

R. Chvátal 26.7.2023 9:13

Samotní záložníci hlavně z IAF(těch je nejvíc) žádali o zmrazení(nikoliv zrušení) právní reformy, nikoliv levice.

Ale samozřejmě s vámi souhlasím, že armáda má stát mimo politiku.

Mimochodem podobný problém měl po válce za přežití v r.1948 1.izr.premiér D.B.Gurion s Palmachem.

H. Lukešová 26.7.2023 8:44

Jenže je hrozné, když se levičáci snaží politizovat izraelskou armádu. Protest záložních vojáků, kteří se odmítají hlásit do služby z důvodu nesouhlasu se soudními reformami, je neomluvitelný. IDF musí stát mimo pravicovou či levicovou politiku.

IDF je posvátná, brání Izrael a jeho lid, bez silné izraelské armády by Izrael jako takový dávno neexistoval a kvůli svému politickému zaměření ohrožovat bytí a nebytí svého států, je, prosím nezlobte se na mě, velmi ohavné.

R. Chvátal 26.7.2023 8:32

Oprava :

), že se ani moc...

R. Chvátal 26.7.2023 8:29

Ono je to trošku složitější.

Plně souhlasím s článkem, obě strany(koalice i opozice) mají lví podíl na tom, že to dopadlo, jak to dopadlo.

Ovšem my na vládní pravici v Izraeli dáváme levici takové množství munice(skandálních prohlášení od různých úst ministrů vlády) proti pravici ve vládě, že se ani moc demonstrantům a opozici nedivím, že tak šílí a nesmyslně věří v konci demokracie v Izraeli.

Jako pravicově zaměřený se až stydím napsat, jakých výroků jsme se dočkali.

O to je to horší, že to pronášejí někteří ministři ve vládě.

Pak se nelze ani moc divit, že to pak levice používá proti nám, pravici jako munici.

Z. Linda 26.7.2023 6:08

Tak nějak se to Arabské jaro, nebo Barevná revoluce tentokrát modrá, postupně přelévá do celého světa. !?!

R. Langer 26.7.2023 5:34

Přesně tak. Nerespektování výsledků voleb. Klasika.