7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
emersonskej 7.2.2009 3:04

Re: Tohle je docela k věci...

Šílené !!! Díky za odkaz !!!

čtenářka-počtářka 6.2.2009 13:16

Chudáci

Palestinci. 44000 zničených budov, 5000 rodin bez střechy nad hlavou-zatracený pech. Každé z těchto rodin bylo zničeno 8,8 domů.

maznak 6.2.2009 13:18

Re: Chudáci

;-)R^

miláno 6.2.2009 13:19

Re: Chudáci

 Víte dámo , že jste strašně nebázpečná . Vy totiž přemýšlíteR^

JaS 6.2.2009 13:23

Re: Chudáci

Nic si z toho nadělejte! Novinářům nějaké počty vůbec nic neříkají. Novináři jen vědí, že čím větší číslo, tím větší dojem.

Důchodce 6.2.2009 18:54

Re: Chudáci

Novináři jen vědí,že píší pro blbce !

strom01 6.2.2009 13:43

Re: Chudáci

Ono to nebude tak horké. Vzhledem k tomu, že se izraelská armáda primárně nezaměřovala na civilní cíle (tedy obytné budovy), ale na cíle Hamásu, policie, státní správy apod., tak ty počty vyjdou trochu jinak. Každopádně 44 000 se mi také zdá nadnesené. Ale třeba není. Nevím.

Hans 6.2.2009 14:52

Re: Chudáci

Ze by mel Hamas tolik budov? To je nejaka realitka nebo co?

strom01 6.2.2009 15:15

Re: Chudáci

Hamás je v Gaze vládní silou. Tedy využívá objekty správy země, ministerstva, policejní stanice, vojenské a výcvikové objekty, všechny úřady, taktéž islámské budovy a mešity a mnoho a mnoho dalších. V konečném součtu je to pěkná řádka baráků. Dále byly útoky vedeny na soukromé domy vrcholných představitelů Hamasu a bylo také zasaženo mnoho civilních objektů vč. obytných budov.

TTSO 6.2.2009 14:13

Re: Chudáci

když si místo slova rodina dosadíte klan tak to možná sedne ;-)

Pája 45 6.2.2009 11:57

RE: Pane překladateli a autore

Jste jen stejní náboženští fanatici (křesťané), jako ti ostatní (židé, muslimové). Váš článek je psán tak, aby se na NP mohl rozvinout "dialog", "diskuse" v duchu nenávisti jeden k druhému, přesto, že pro všechna tato tři monoteistická náboženství existuje jen jeden Bůh. Jiné názvy jen vycházejí z rozdílných jazyků.  Že jste se trefili do noty tzv. "diskutujícím" podtrhují fakta, jak prý jste to dobře napsal - tedy ta "fakta".

Jenomže použít v několikatisíciletém sporu těchto třech náboženství (možná by se dalo řící tří sekt - neboť mají mnoho společného - jednoho boha, Starý zákon /jeho variace/  atp.), tzv. "fakta" z posledních pár let je přinejmenším hloupost a demagogie. Věci se musí hodnotit ve vztahu k okolí, k historickému vývoji (zde alespoň 100 let) a k dalším otázkám. To zde autor nečiní, jen se podbízí "poptávce" diskutérů na NP

guerrier 6.2.2009 12:02

Re: RE: Pane překladateli a autore

Nenechte se fakty zatěžovat, dejte prostor své nenávisti a nezdržujte se nějakými fakty.

Jakub S. 6.2.2009 12:18

Pane překladateli a autore

Autor nepochybně časové i jiné souvislosti zná a nepodbízí se. Tohle mu opravdu ani jeho nepřátelé nemůžou předhodit, skutečně. Mě jde neskutečně často ve více věcech na nervy. Nicméně se jej v tomhle musím jako historik prostě zastat. A váš pokus o definování sekty je velmi diletantský. To není nadávka, to je prosté konstatování, víte? Kdo chce mluvit o dějinách náboženství (pl), musí napřed setsakramentsky moc študovat. Léta. Diskutovat s jinými. Se sebou. Číst, přemýšlet, pokorně a soustředěně. Až pak se odvážit závěru. Víte? Děkuju za pozornost a snad i otevřenost vůči upozornění.

Harpyje 6.2.2009 12:26

Re: Pane překladateli a autore

To jste si, Jakube, ještě nevšiml, že ateističtí Češi jsou vášniví theologové-amatéři? ;-D

Jakub S. 6.2.2009 12:35

A jak!

Ale jistě, to vím dáávno... diletanti obecně bývají nejvášnivější, nejrigoróznější, nejnekompromisnější (hergot, to je slovo) v jakékoliv diskusi či "diskusi" (nejsem ochoten psát -z-). To je známo dávno...

TTSO 6.2.2009 12:27

Re: RE: Pane překladateli a autore

1. pokud něco víte o historii tak  by zajímalo jak může jít o několikatisíciletý spor tří náboženství?

2.těžko věřit, že někdo píše "články" pro notování si s diskutéry ...

3. váš "příspěvek" vyzývá k boji proti nenávisti a přitom chcete do diskuse tahat kontext alespoň 100 let ...... podle toho by jsme museli vraždit například Bavory nebo Rakušany na potkání.

Závěrem vám přeji pěkný víkend a zkuste trochu přemýšlet o tom co jste splácal při "psaní"

Pája 45 6.2.2009 13:42

Re: Guerrier, Jakub a TTSO

Guerrier - nepochopil jsem vás - jaké nenávisti mám dát prostor?

Jakub - máte pravdu, s historií náboženství je to složitější, nedá se vysvětlit v několika větách. Byl to jen můj pokus získat reakce fanatiků, ale to se nepovedlo; vám se omlouvám (jako historikovi).

TTSO - článek je o Blízkém východě, proč hovořit o Střední Evropě?

Jinak všem děkuji.

TTSO 6.2.2009 14:08

Re: Guerrier, Jakub a TTSO

jen naznačuji, že 100 letý kontext znamená např I. a II. světovou válku a veškeré události s ní spjaté.

Pokud se budeme pořád nimrat ve 100letých kontextech tak nikam nedojdeme...

Jakub S. 6.2.2009 16:23

Re: Guerrier, Jakub a TTSO

Aha - tak jo!

Youssef K 6.2.2009 11:09

..co prinesla valka Israeli? Klid od raket.......

....horekovani nad znicenym majetkem v Gaze je pochopitelne, ale je to primy dusledek tzv "partyzanskeho charakteru" lepe receno teroristickeho charakteru akci Hamasu.

1) Hamas ma cca 50% podporu obyvatelstva. 2) obyvatelstvo odpalovani raket na civilni cile v isralei shvaluje (ve vetsi mire nez podpora Hamasu - rakety odpaluji i jine magorske skupiny...) nove volby by dopadly asi stejne jako stare.

Ergo kladivko - israel ma moznost - 1) postupovat stejne jako Hamas - to jest cilevedome vyvrazdovat civilisty - to ale nemuze, je to stat, ktery nepacha a nechce pachat valecne zlociny 2) trvale Gazu znovu-okupovat - ale to jiz jednou ukoncil, a zatim znovu do Gazy nechce - alwe co neni, muze byt..... 3) nicit aktivni teroristy i za cenu odstrasujicich materielnich ztrat. To je dano tim, ze se teroriste "hrdinne" schovavaji po obytnych domech, skolach a nemocnicich.

V Libanonu niceni zafungovalo - Nasrala dal zvani o vitezstvi, ale "hrdinni bojovnici" netouzi po dalsim vitezstvi, kdy by zase roky byly bez mostu a perfektnich dalnic pro sve medasky koupene z iranskeho zoldu.....  je pravdepodobne, ze i obyvatelstvo Gazy si dalsi pachani valecnych zlocinu bude priste jiz lepe promyslet......

JaS 6.2.2009 13:28

Re: ..co prinesla valka Israeli? Klid od raket.......

Máte pravdu. Jen by mě zajímalo, jaká část z těch 50% Palestinců, kteří podporují Hamás, to dělá z přesvědčení a jaká ze strachu. Stejná situace jako za Hitlera v Německu nebo za Stalina v Rusku (u nás za bolševika taky trochu).

Youssef K 6.2.2009 10:44

rada muslima a diktatora Burghibby Palestincum stale plati

Diktator a muslim Burghibba oslovil ucastniky palestinske vojenske prehlidky v Tunisu slovy: “PRESTANTE BLABOLIT O ZNICENI ISRAELE A UCTE SE PRACOVAT JAKO ZIDI.” Toto je uprimna rada, ktera jedine muze Palestincum a Arabum obecne pomoci.  Rozsirovani blabolu a lzi o hodnych palestincich a zlych zidech – lupicich pudy – palestincum jen skodi – utvrzuje je v jejich bolestinskych bludech a sebeobelhavani.

Ve vyspelych statech (vcetne israele) se tvori cca 94-98% GDP mimo zemedelstvi. I kdyby se palestincum podarilo vyhnat zidy do kanady a evropy, v zemedelstvi by se jich uzivilo jakz takz ctvrt milionu – a pokud by se jich vrhlo na zemedelstvi vice – tak by zili z cca 1 US$ na den – viz sousedni Jordansko. HongKong a Singapor zadne zemedelstvi nemaji – maji vsak vzdelanou cinskou populaci, ktera pod “brutalnim kolonialnim utiskem” dosahla vyssiho GDP na hlavu nez Velka Britanie. Na druhou stranu pohledme na osud zidovskych skleniku v Gaze – palestinci je s moudrosti a pili sobe vlastni totalne rozkradli do 60 minut po odchodu israelske armady. 

Tolik k touze prostych palestincu po rodne pude – ta neni ani nahodou schopna slusne uzivit 6 milionu palestincu.  Lze tez popatrit po maloropnych sousedech israele: Syrie – v urodnem povodi Eufratu a Tigrisu si syrsti zemedelci vydelavaji cca 1$ na den, dtto Jordansko a Egypt. Palestina bez zidu by byla stejne na materielni urovni zbidacele syrie, kde 80 dolaru je kralovsky plat. I minimalni podpora palestincu je evidentne vyssi nez prijmy za manuelni praci v jordansku ci syrii – kde mnoho lidi pracuje za dolar na den. Zivotni uroven na westbanku je cca 2x vyssi nez v Jordansku a 4x vyssi nez v egypte.

 hlaseni panarabskych odboru: vetsina arabu je zamestnana u statu (=byrokracie), ve sluzbach (=kebab) nebo pro tezbe ropy (KSA atp = dozor nad expaty). Brzdou nezamestnanosti je snizeni porodnosti a "lepsi kvalifikace" - svata slova...

Hans 6.2.2009 11:14

Re: rada muslima a diktatora Burghibby Palestincum stale plati

Tak to je opravdu diktator. Nutit Araba k praci, fuj.

guerrier 6.2.2009 11:16

Re: rada muslima a diktatora Burghibby Palestincum stale plati

Kruťák co?

Větší vlastenec 6.2.2009 11:29

Nejde o životní úroveň. Jde o životní úkol !

No podívejte se, pane Josefe K. Což člověk má mít vše, po čem touží? Však Bohu poslední i první život patří. (Súra 53:24,25)

Nejde o životní úroveň. Jde o životní úkol ! Naši palestinští bratři dobře vědí, že po vítězství se o ně Alláh postará. Rci: "Milujete-li Boha, pak mne následujte a Bůh vás za to bude milovat a odpustí vám viny vaše, vždyť Bůh je odpouštějící, slitovný". (Súra 3:31)

Kdežto budou-li nevěrnými, Alláh je zničí. Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako přátele, neboť oni jsou si přáteli jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Bůh věru nepovede lid nespravedlivý. (Súra 5:51)

Muslimové dobře vědí, že nejdůležitější je být dobrými Muslimy. Věřícím bude dopřáno vítězství. Tudíž i blahobyt. A když se střetnete s nevěřícími, udeřte je do šíjí, a až jim způsobíte úplnou porážku, pevně je spoutejte ! A potom je buď omilostněte, anebo je propusťte za výkupné, pokud válka neodloží své břímě. A tak budiž ! Kdyby Bůh chtěl, pomohl by si sám proti nim, avšak nečiní tak proto, aby vás jedny druhými podrobil zkoušce. A Bůh nedopustí, aby se ztratily skutky těch, kdož byli zabiti na cestě Boží. (Súra 47:4)  Alláhu Akbar !

frrantišek 6.2.2009 10:04

Předpokládám,

že u nás jen naprostí primitivové a ignoranti nejsou na straně Izraele

Jakub S. 6.2.2009 11:17

Primitivové - ?

Bohužel, bohužel tomu tak zcela není.

Právě teď jsem mluvil s dlouholetou kolegyní, zasloužilou archeoložkou, vynikající. Najednou spustila (v domnění, že jsem téhož názoru, nevím proč) nenávistnou tirádu, jež se dá shrnout takto: - a konec těm hrůzám bude, až Izrael nebude. Dělali bordel všude, kde kdy byli, však dřív věděli, proč je vyháněli a perzekvovali. Za všecko si můžou sami!! Koukal jsem jak dřevěný. Nevnímala - a vášnivě uzavřela: nic s Židama!! - Ovšem je to z jiného pohledu zase primitivismus, jasně - jenže u člověka s dvěma tituly, padesátiletého vědeckého pracovníka...

paštun višnu 6.2.2009 13:09

Re: Primitivové - ?

Nechci zpochybňovat význam vzdělání, ale možná ty tituly trochu přeceňujete.

Tx 6.2.2009 14:38

Re: Primitivové - ?

Zde plně platí Jiránkův vtip. Maminka říká synovi: víš, tvůj tatínek má hrozně vysoký IQ, ale je mu to houby platný, protože je strašnej blbec!

VLK 6.2.2009 16:32

Re: Primitivové - ?

On mne Jiránek znal? Hm, to je divné.