12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čuk 13.6.2007 11:33

Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Přesné informace o aktivitách nepřítele - rozmístění raketových sil, zkoušky raket, pohyby letadel, jsou klíčové pro útok. Radar má též zabránit efektivnímu protiútoku, protože zachytí ruský protiútok už v prvních desítkách vteřin po vypuštění odvetných raket. Jen tak mimochodem, usa přijali doktrínu preventivního atomového útoku. 

loiz 13.6.2007 15:31

Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

coz radar nedokaze monitorovat, protoze Zeme je kulata. Navic od toho jsou  spionazni satelity, ktere maji mnoho vyhod vuci radaru.

Rusko by system mohl ohrozovat, pokud by mel tisice antiraket a pokryval vsechny cesty, odkud muze Rus zautocit, hlavne ponorky s SLBM. Pokud ma system par desitek antiraket, tak je veskere picovani Putina studenovalecnicka retorika.

Ten jeho posledni navrh s  Azerbajdzanem ukazuje, ze mu destnik ani nevadi, dokonce mu ani nevadi radar jeste bliz uzemi - takze Novaku, cuku a dalsi - jste zcela mimo. Ukazuje o co Putinovi jde - nedovolit  bezpecnostni vazbu a USA, hlavne USA-Polsko. Politiku v Nemecku Rusove snadno ovladnou, zvlaste az dokonci Putinovu trubku, takze "spojenci z NATO" budou spolehlivy asi jako Chamberlain.

V.Novák 13.6.2007 15:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Člověče, už mě unavuje to pořád vysvětlovat.

Když bude společná základna, bude možná kontrola, jestli kouká na Írán, nebo nakukuje jinam. Třeba nad Pleseck. Nad (ano - NAD!) Pleseckem se testují ruské rakety a jejich samostatně manévrující hlavice. manévrovatelnost hlavic, třeba jaké přetížení dosáhnou a snesou, je podstatná informace - a nezískáte ji z družic. Ty nemají dostatečné rozlišení ani frekvenci snímků. Radar s rozlišením v dm - to je jiná.

loiz 13.6.2007 15:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Spionazni satelity samozrejme maji X-band radary, takze informace ziskate z druzic uplne stejne. Neskate je tak rychle a s presnosti dostatecnou na navedeni EKV, to ale sam uznate neni pro spionaz potreba. 

Opakuji - Putinovi jde pouze o geopolitiku. Pokud USA cuknou, je to jasna zprava pro stredni Evropu, ze je opet vice mene v Ruskych rukach, a ze USA neni dostatecne silna, aby nabidla jakekoliv zaruky nad ramec jiz dnes polorozlozeneho NATO.

V.Novák 13.6.2007 17:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

A čím byste je asi tak napájel, čéče? Ty přesný Xband radary?

Opakujte si co chcete - opakujete nesmysl. Putin dal Bushovi možnost zařídit co údajně chce bez problémů s Ruskem. Pokud to odmítne, tak 1) přizná, že chce něco jiného a 2) bude mít problémy s Ruskem. My taky - ale jen tak bokem...

jinej pepiiik 13.6.2007 21:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Clovece, to nevim, bud solarem nebo Pu generatory. X-band radary na spionaznich satelitech jsou, jestli to nevite pouzijte google. Nesmysly pisete Vy...

Ludva 13.6.2007 11:38

Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Svým způsobem máte pravdu. Informační úloha radaru je říkat : Česká republika je součástí amerického impéria.

www racek 13.6.2007 12:03

Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

kopretino. představ si, že tank má zaměřovač. bez něj se nedá střílet. raketa musí mít zaměřovač jinde.

je to prostě součást systému, další se předpokládá rozšíření o základny na ukrajině. 

v podstatě jde o systém obrany proti odvetnému útoku z ruska, ruský první úder pochopitelně krýt nemůže.  dnes je to výhodné, ruské protiraketové systémy ještě zdaleka nejsou dobudovány, i když některé prvky jsou špičkové. ovšem, za 10 let už to nemusí být pravda, rusko bohatne a mohutní a má své zájmy. rozhodně není zájem žádného státu nechat si vybudovat základyny ve vedlejších zemích , jak by amíci hýkali, kdyby rusko postavilo své systémy v mexiku a na kube?

kopretina 13.6.2007 15:04

Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Racku, ale my (Češi) nejsme součástí ruského impéria. Rusové již do našich poměrů nemají co mluvit.

V.Novák 13.6.2007 15:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Ale vždyť oni do našich poměrů nemluví. Oni se baví především s USA - to je pro ně partner/protivník.

Oni jenom upozorňují, že USA hodlá v ČR vybudovat vhodný cíl pro ruské rakety. A že ten cíl bude zacílen. V případě konfliktu bude mezi prvními zasaženými. Nic víc. Opravdu nic víc. Říkají to veřejně a předem. A uvádějí alternativy.

My se rozhodneme - tedy rozhodnou ZA NÁS pánové v Parlamentu. A Rusové se podle výsledku zařídí. Jak - to už řekli.

Nerozumíte na tom něčemu?

kopretina 13.6.2007 15:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Ano. Je naše věc rozhodnout o radaru. Zvolili jsme si pány do parlamentu, ti ať rozhodnou. Ale myslím si, že lidé toho o radaru moc nevědí. Rusové by neměli právo zničit radar, který je k obraně. Nebo si myslíte, že je to radar k útoku?

loiz 13.6.2007 16:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Na nasem uzemi je mnoho radaru NATO. Snad si nemyslite, ze nebudou cilem ruskeho utoku v pripade vzajemneho konfliktu - radary se zameruji jako prvni. Vsechny radary. Jeden navic je uplne irelevantni.

Prestante skakat Putinovi na spek, samozrejme ze vsechny radary a dalsi takticke cile clenu NATO maji zacilene.

Jenda 13.6.2007 15:14

Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Tak fajn. A muzete nam vysvetlit proc by asitak USA napadalo Rusko? Nejaky, treba i za vlasy pritazeny, duvod kdybyste uvedl, jestli vas neco napada. Kdyz si pritom jeste uvedomite, ze uzemni zisky by byly zadna cela nula prd, protoze by to bylo vsechno zamoreny a ze by se radioaktivni spad dostal i do ameriky.

A jeden radar propojeny s deseti raketama je i proti odvetnemu utoku setsakra malo. To je tak proti jedne nebo dvema raketam odpalenym z Libanonu ke kterym se nikdo nebude hlasit.

V.Novák 13.6.2007 15:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Co takhle "odvrácení hrozby"? Přece všichni útočníci co si pamatuju, jen odvraceli hrozby...

Co takhle ropa, plyn, nikl, platina, diamanty v rep. Sacha, zlato na Leně ... můžu vyjmenovat skoro celou Mendělejevovu tabulku. Železná ruda - Čína kvůli ní financuje první ruskočínský most přes Amur v Birobidžanské oblasti a železnici.

Viděl hste někdy Sibiř? Viděl jste aspoň mapu Sibiře ve srovnání s něčím známým, třeba ČR? Jaderné zamoření by bylo (pokud by se podařila rychlá likvidace odvetných zbraní) lokální. A i v Hirošimě se dalo žít - statisíce lidí tam žily. A mnozí přežili bez následků. V Zóně Černobylu se pracovalo - léta tam fungovaly ostatní bloky, pracovaly tam tisíce lidí. Na směny. Žádní basmani ani sebevrahové - a pracovali tam rádi, protože na rozdíl od zbytku Ukrajinců dostávali plat. takže i v zamořené oblasti se pracovat dá. Žít už hůř, ale i to jde.

Proč by mělo Rusko s takovým vývojem nepočítat? A vojenský stratég, který by s tím nepočítal - no to by nebyl stratég. To by byl přímo predatěl rodiny! Absolutně.

arogant 13.6.2007 16:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Když myslíte Nováku že tam případně hodí jednu bombu hirošimského typu, tak si ty vaše teorie blouzněte dál. Jinak bych vás černobylsky ozářil aby jste také mohl být rád. Možná by to hnulo s vaším myšlením. Vy se opravdu vymykáte normálním měřítkům. Je vám líto že už tyhle nehorázné keci nemůžete vykřikovat v hodinách občanské nauky? 

V.Novák 13.6.2007 17:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Víš co, arogantíku, douč se češtinu - a pak lez mezi dospělý. A až se ji doučíš, tak si něco nastuduj. Třeba o raketách, o bombách a o strategii.

arogant 13.6.2007 18:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Tak my něco o těch radostných pracujcích v Černobylu doporučte.A nezničitelné Sibiři, strátégu. Vy jste tak neuvěřitelně moudrý,nádherný člověk,který se pomalu přibližuje svému vzoru Homo sovětykus. Postě Novák vyhraje i třetí světovou. A máte ve svých přízpěvcích chyby, když už trapně poučujete. Těžko se žije padlým na hubu v kapitalismu pod drtivou dominací USA, že Novák?

V.Novák 13.6.2007 12:13

Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Víte, kopretino, ono dneska je podstatnější vědět, kde ty zbraně jsou...

 A v raketojaderném věku byla a je jediná záruka, že se do sebe USA a Rusko (dříve SSSR) a snad i Čína nepustí, jistota MAD - vzájemně zaručeného zničení. Cokoli tuto jistotu naruší, byť by se to tvářilo milionkrát obranně, je součástí útočné strategie. Toto uznaly obě země už dávno v 70. letech a uzavřely Slouvu ABM - "my sice budem vytvářet lepší a lepší útočné zbraně, alůe nebudeme se moc bránit, aby MAD bylo zachováno. A tuto smlouvu Bush vypověděl, jednostranně a i s vědomím, že Rusové budou reagovat. Otevřeně říkali, že budou - vývoj a nedávná úspěšná zkouška RS-24 jsou součástí této reakce.

Pokusím se vám to ukázat na jiném příkladě - chlap na koni s mečem. Dva chlapi na koni s mečem, koně stejné, meče stejné, jeden ale má ke zbrani taky brň. Kdopak z nich bude ochotnější ma toho druhého zaútočit? A kdo bude mít větší šanci? A přitom brnění je jen pár plátů, kterými byste mohla toho druhého tak nejvejš umlátit. Nebo si na něj sednout... Čistě obranné zařízení...

Jenda 13.6.2007 15:20

Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Svet, to neni jenom USA, Rusko a Cina!

V.Novák 13.6.2007 15:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

A?

loiz 13.6.2007 16:07

Re: Re: Re: Re: Re: NE RADARU?

Proste Rusko uz neni dulezite, kdyz nedrzi ostatni svet v sachu. Bez jadernych zbrani by bylo Rusko dulezite asi jako Indonezie. S cimz se ani Putin ani mistni rusofilove nechteji smirit.

Jiank 10 antiraket nijak neohrozuje Ruskou odvetu, to byste mel vedet. Co ji skutecne ohrozuje je alkoholizmus a technologicke zaostavani.

Ludva 13.6.2007 11:35

Re: NE RADARU

Máte pravdu. Když on se dnes ten nepřítel tak těžko hledá. A bez nepřítele, kdo by Vám schválil penízky na zbrojení.  ?  Tak se musí vařit z vody, zaplať pánbůh, že tu je alespoň ten Írán, i když pochybuji,  že by vojensky stačil třeba na takové Polsko, natož na NATO. A na USA ? Těch sebevrahů tam zas tolik nebude.

Oliver 13.6.2007 15:11

Re: NE RADARU

A jak si ten útok představujete? Kdo zaútočí, proč zaútočí a jakou roli bude při tom bude hrát deset kusů železa v Polsku?

Krysa 13.6.2007 9:07

zdá se

že podle některých lidí existuje jediná cesta: 1. poslat "zvací dopis" USArmy a postavit tady radary a raketová sila 2. stát se dalším státem USA 3. a hned poté podpořit preventivní a obranný jaderný úder na Irán a vubec všechny nepřátele USA a Izraele. Současně zavést obdobu Patriot Act a podobných zákonů, neb kdo není s námi a s USA je proti nám. 4. a konečně budeme mít, co jste chtěli...

ps 13.6.2007 9:34

Re: zdá se

Jiní lidé zřejmě mají za to, že je škoda, že se rozpadl SSSR a že stáhl svá vojska z okupovaných zemí a že by bylo záhodno abychom se my a ostatní země střední a východní Evropy stali opět koloniemi ruského impéria, a rovněž se domnívají, že báťuška Putin má ve všem pravdu a svět by měl skákat jak on píská.

Hans z dědiny 13.6.2007 9:43

Re: zdá se

Vidím, že někteří tady ještě žijí v socialistickém táboře (jejich mozek nedokáže uvažovat jinak). Staré české úsoví praví: podle sebe soudím tebe. Že by Krysí soud?

Saša 13.6.2007 8:11

Rusové nazvali svou novou raketu ISKANDER

a k tomu je třeba ještě pojmenovat budoucí US radar v Brdech na Leonida.

mel 13.6.2007 8:02

konečně

Zbytečné plky. Prostě radar a útok na Irán je nevyhnutelný. Konečně jasno.

jm0 13.6.2007 10:26

Re: konečně

prima!

xtl 13.6.2007 8:00

Jaderný Írán

Poučení z agrese proti Iráku pod lživou záminkou existence zbraní hromadného ničení spočívá v tom, že jedině státy, které jsou vybaveny touto odstrašující vojenskou technikou, mají naději, že zůstanou neokupovány. Proto je jasné, že iránskému režimu nezbývá, než dosáhnout v obraně alespoň podobné úrovně. kterou má například Pákistán nebo Izrael. Takové rozhodnutí je důležité především proto, že hlavní signatáři smlouvy o nešíření jaderných zbraní, tedy USA a Rusko, odmítají plnění jejího zásadního článku, kterým je postupná likvidace jaderných zbraní, což byl také jeden z hlavních důvodů, proč například Indie a Pákistán nakonec svou vlastní jadernou zbraň také vyvinuli.

Pravděpodobnost íránského jaderného útoku na Izrael je velmi nízká vzhledem k tomu, že by po něm následovala drtivá odveta se souhlasem Rady bezpečnosti OSN a v souladu s Chartou OSN. Na druhou stranu, desítky let trvající politická praxe Státu Izrael, který nesplnil žádnou z rezolucí OSN, okupuje rozsáhlá okolní území, terorizuje původní obyvatelstvo, zabraňuje návratu uprchlíků a neobnovuje jejich vlastnická práva, jednoznačně dokazuje, že jeho existence v současné podobě je nadále neudržitelná. Proto je třeba, aby OSN svou chybu s ustavením Sátu Izrael napravilo a na území bývalé Palestiny vytvořilo souvislý stát, v němž si budou po všech stránkách rovni jak původní obyvatelé, včetně násilně vyhnaných, tak i pováleční přistěhovalci. Takový je legitimní íránský požadavek a nikoliv jakési vyvraždění obyvatel, jak se příspěvek snaží namluvit.