19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

IMIGRACE: Pokukování po propasti I.

Dnešní třaskavá situace ve francouzských banlieues, špatně integrované turecké a marocké menšiny v Nizozemsku, Německu atd. mají do značné míry původ právě v dovozu nekvalifikovaných pracovních sil ze států severní Afriky a Blízkého východu pro potřeby francouzských, německých či nizozemských firem v 60.-80. letech 20. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vágner 25.10.2022 11:43

Nesouhlasím. S imigrací v šedesátých a sedmdesátých letech byli velmi malé problémy a záleželo velmi málo na původu příchozích. Proč? Protože přijímající společnosti v té době dokázali sloužit jako následování hodný vzor a přirozeně první generaci imigrantů absorbovali. To, že to dnes Západní společnosti nedokáží, není vina příchozích. Oni nás totiž dnes schopní a pracovití Vietnamci nenasledují úplně stejně a možná s ještě větším gustem než Alžířané, jen u toho nedělají takový rachot.

M. Vaněk 25.10.2022 10:39

Každý vlastizrádce by měl viset.

J. Jaroš 25.10.2022 9:05

Inu, ono to bláto je většinou černé.

V. Kučer 24.10.2022 22:45

Pokud by tady byl vyšší životní standart než na západě socialismus by neskončil. Gorbačov zavedl glasnosť a sovětští lidé se dozvěděli že Němci se mají lépe než oni ačkoliv prohráli válku a to byl začátek konce.

V. Kučer 24.10.2022 22:39

Dnes mluvil na rozhlase Plus Martin Rozumek, ředitel Organizace pro pomoc uprchlíkům a divil se že Ukrajince přijímáme a Syřany nechceme. Tvrdil že migranti ze Sýrie mají nárok na azyl a jsme proto povinni je přijímat stejně jako uprchlíky z Ukrajiny.

L. Zídek 24.10.2022 22:18

A poučení ? Žádné ! Stejně jak se Zelenou smrtí ! Jen víc a houšť !

L. Zídek 24.10.2022 22:16

Nic ! Bo bebel z Bruseli zní jasně : Multikulti v každé provincii Eurosojůzu !

M. Vaněk 24.10.2022 19:59

Bohužel už v té propasti jsme; nenápadný import migratské svoloče je plně pod kontrolou unijních orgánů, a snaha o jejich rozptýlení především ve střední Evropě neustává, a vláda PětiBídy to tiše toleruje.

M. Vaněk 24.10.2022 19:57

Už jste nějakou takovou potkal? Tak až se tak stane, nezapomeňte si ji vyfotit, získáte doživotní vstupenku zdarma do Muzea kuriozit... ;-D

J. David 24.10.2022 19:15

Ale co JAR, to třeba takový echtovní Laponec, čutálista Kamara z Finska, to je pak "etnická výživa". Něco, jako příslušník kmene Samburu od Vihorlatu. Zbývá ještě, hatmatit svahilsky. Rusky již umíme, "lošaď pogybla, i bylo mjaso", či "davaj časy i s mašinistom". Molodce moskaly jsem zažil v Rokytnici v OH. Etnografové by měli žeň, tolik etnik se nesešlo, ani na stavbě pyramid. Ale všici měli "oružije", soudruh Husák, ruský hnusák, je velebil.

P. Zdeněk 24.10.2022 18:45

Je potěšující přečíst si článek někoho, kdo ještě uvažuje normálně. Škoda, že takových lidí není v Parlamentu ČR není moc a ve vládě už vůbec. Až si odpustím pár piv, jistě ušetřené peníze pošlu SpOSP, jehož je p. Kechlibar též členem. Neberte to jako nepovolenou reklamu, ale pouze jako zkušenost: Číst Zapomenuté příběhy je čirá radost.

J. Prečuch 24.10.2022 17:28

Jemu se slovy Karla Gotta “nelíbí kakaová”.

J. Prečuch 24.10.2022 17:28

Jemu se slovy Karla Gotta “nelíbí kakaová”.

C. Berka 24.10.2022 16:57

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/04/south-africa-migrants-living-in-constant-fear-after-deadly-attacks/

C. Berka 24.10.2022 16:54

Jihoafrická republika vnímá dost problém - s imigrací z jiných afrických zemí: "Předběžná analýza dat z kola průzkumu sociálních postojů v Jihoafrické republice z roku 2021, kterou provedla Rada pro výzkum lidských věd, zjistila, že většina Jihoafričanů vidí cizí státní příslušníky jako hrozbu. Mnozí věří, že jsou hlavním zdrojem nezaměstnanosti a dalších socioekonomických problémů. "

Xenophobia is on the rise in South Africa: scholars weigh in on the migrant question

Published: April 14, 2022 5.04pm CEST

C. Berka 24.10.2022 16:50

Řekl bych, že je to opačně- Západ ( hlavně USA, Británie, Austrálie ,

Francie méně a BRD také méně) nastoupilo vysoce nepřátelský kurs vůči Číně. Čína ale vyrostla tak, že si to nemusí nechat líbit. A někdy měla nečekané spojence. Když západní firmy operovaly otrockou prací na bavlníkových polích ( takový bavlník se totiž musí celý rok ručně okopávat ;- ) ) rozvázali s těmito firmami spolupráci i populární umělci : Více než 40 celebrit z pevninské Číny, Hongkongu a Tchaj-wanu přerušilo své vazby na módní značky, které protestují proti používání bavlny Xinjiang.

Tchajwanský herec Eddie Peng, hongkongský zpěvák Eason Chan a čínská herečka Dilraba Dilmurat, která je ujgurského etnika, oznámili prostřednictvím svých agentur na Weibo, že přerušují vztahy s Adidas.

Čínský herec Huang Xuan a čínská herečka Victoria Song skončili s H&M a čínská herečka Zhou Dongyu s Burberry. Postiženy jsou také značky jako Puma, Converse, Tommy Hilfiger a Uniqlo.

Další celebrity, jako je hongkongský zpěvák Kenny Bee, hongkongský zpěvák Joey Yung a čínská herečka Yang Mi, používají hashtag #ISupportXinjiangCotton.

P. Diviš 24.10.2022 15:53

Což nic nemění na tom, co píšu.

J. Ticháček 24.10.2022 15:44

Víte, ona ta JAR se dost vymyká všem srovnáváním

Když tam přišli Evropané, byla to vlastně dost prázdná země. Se zajímavou historii. Původní Křováky vytlačili černoši sice někam do pouští a jiných nehostinných míst, ale až pár set let poté, co tam začla probíhat kolonizace. Dávno před černochy se tam začali usazovat Féničané, pak jejich následovníci že Středozemí, a když tam přišli Holanďané, byla to už téměř dvě tisíciletí stará bělošská enkláva.

Takže naše dá do určité míry tvrdit, že černoši v JAR jsou imigranti.

K. A. 24.10.2022 15:39

Jenom to potvrzuje podezření, že Fialova vláda je ochotna otevřít zemi další migraci. To, co k nám namigrovalo za 30 let, to by měla být imigrační norma na 200 let. Jsem pro nulovou migraci. Když má výrobce problém, ať zvýší mzdy nebo se odstěhuje jinam. Až to přes zimu začne krachovat kvůli energiím, tak bude spíš problém s nezaměstnaností.

V. Mokrý 24.10.2022 15:08

tak jest

Z. Lapil 24.10.2022 15:06

Rozumím a ani nic moc nenamítám.

Vlastně namítám jednu jedinou věc: násilné/silové obsazení není jediný způsob. Líbí se mi myšlenka "obchodních stanic", klidně i se silnou vojenskou posádkou, důsledně pro obranu obchodu a - po dohodě s místním šéfem - ochranu nejbližšího okolí před lupiči. PAK je možné mluvit o obohacení aneb nepodceňujte touhu mužů po dalekonosnějších zbraních a žen po hedvábnějších šatech. Osobně se docela obejdu bez auta nadupaného čipy, ale bez kávy a čaje bych docela strádal.

Nakonec - se Sovětským svazem jsme se tu po zklidnění 50. let snášeli docela dobře a nebýt džínsů a kalkulaček z Tuzexu a filmů z Hollywoodu, snášíme se možná dodnes. Ano, silně zjednodušeno, zapomněl jsem na L. Armstronga a Rolling Stones a tak.

J. Jurax 24.10.2022 15:06

Ekonomický systém a kádrová politika byly za komunistů úzce provázány. Z ideologických důvodů.

J. Jurax 24.10.2022 14:36

Ano, třeba Etiopie, dříve Habeš, se až na krátké období italské okupace bílé kolonizaci ubránila. Nicméně ekonomickým ani intelektuálním tygrem Afriky se kupodivu nestala.

Zato JAR tím tygrem byla - dokud tam vládli bílí a panoval tam odsouzeníhodný apartheid. A životní úroveň i nebílého obyvatelstva bílými kolonizátory zotročeného tam nejspíš nebyla nižší než v té nezotročené Habeši - píšu to opatrně, protože to nemohu podložit tvrdými daty.

Hypoteticky - kdyby se země černé Afriky ubránily kolonizaci, celkem pochybuju, že by dnes byly zeměmi s vysokou životní úrovní srovnatelnou s evropskou, na niž by se vypracovaly vlastními silami bez cizí pomoci, a zároveň svébytnou kulturou a životním stylem. Vývojové etapy se nedají přeskočit, ale dají se zpravidla, ovšem s pomocí zvenčí, urychlit.

M. Grundmann 24.10.2022 14:17

Můj názor asi vyvolá nesouhlasné reakce, ale podle mě problém komunismu nebyl dán kádrovou politikou, ale ekonomickým systémem. Kdyby komunisté ponechali stejný systém a pouze vyměnili lidi, podle mě by ekonomika prosperovala jako dřív. Většinu majetku vlastnili různí dědicové a ti nebyli o nic schopnější než běžný komunista.

J. Jurax 24.10.2022 14:10

Poskytujete dobré protiimigrační argumenty.

J. Jurax 24.10.2022 14:07

Ba i rozdojit kozla ...

J. Jurax 24.10.2022 14:06

... holka ...

J. Jurax 24.10.2022 14:05

Ehm ... a což černá náctiletá hoka s bělátkem v kočárku?

J. Jurax 24.10.2022 14:03

To "dost výběrově" je ale klíčové.

M. Grundmann 24.10.2022 13:40

Je vidět, že jste na slavném Západě nikdy nežil. Západní společnosti jsou nesmírně pokrytecké, mnohem více než naše společnost. Na jednu stranu se společnost snaží všemi prostředky ukázat, jak dobře jsou příslušníci menšin integrováni, na druhou stranu všude vládne tvrdý neoficiální rasismus a segregace. Ve Francii existuje pejorativní termín Arabe de service, něco jako Arab k použití. Je to člověk, který se dostane na nějaké místo jenom proto, že je to Arab a instituce potřebuje ukázat, že není rasistická. Ve skutečném životě však žijí různé menšiny většinou pouze mezi sebou a lidé z různých menšin se mezi sebou stýkají v osobním životě jenom minimálně. A mimo státem regulované instituce žádná inkluze není.