2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lhář 14.1.2010 22:48

taky vím

Vy co pamatujete 60tá léta, věříze těmto zkazkám????????  To byla léta kdy rusáci tvrdě soutěžili a amerikánama.Tím je řečeno VŠE!!!!!!!!!  Zkrátka přistáním amiků na Měséci dostala ruská strana na frak. Gagarin byl první v kosmu, ale amíci se dostali dál. No a to si soudruzi nemohli nechat líbit. Dělali vše, aby se jejich člověk dostal dál a tím pokořili kapitalistické amiky. Jo tak to bylo. Tak že to měl být dvojitý triumf sovětského dobývání kosmu. NEPOVEDL SE, NEPOVEDL. Soudruh Gagarin létá dnes NĚKDE, co nedokáží určit ani puchejřovi marťané. Tak to je. Pčestaňte věřit nějakám rádoby odborníkům.ač z ruské či jiné strany. Tehdy to byly skutečné závody a rusáci je na plné čáře prohráli. Totiž to byla zaková dfoba.

Lomikar 14.1.2010 23:29

Re: taky vím

Milý hochu, vím, že na tomto webu se vyskytuje nepřeberná řada pitomců kteří zde prezentují své duševní bohatství. Mohu ti sdělit, že tvůj příspěvek je skutečnou perlou a je potvrzenou pravdou, že tvoje blbost se nebes dotýká.

Cholina 14.1.2010 23:36

Re: taky vím

Lom,ikrae, bolševický recykláte! Kam chodíš na rozumy? Na Hrad nebo dop Kremlu?

Vím, že na tomto webu se vyskytuje nepřeberná řada pitomců, kteří zde prezentují své duševní bohatství, i takové, které je posvěceno zaručeně osvědčeným marxisticko-leni-

novsko-syfilitickým názorem! TAkže Ty tvrdíš, že nejsi blbý? Máš pravdu, Ty jsi kretén!

Zdar a čest!

Inonec K. 14.1.2010 23:56

Re: taky vím

Lomikare, Lomikare! Hin sa hukáže, a ono se vždycky dokázalo, jak stupidní je sovětská propaganda! Ty jsi odchovanec této doby. V SSSR nebylo nikdy nic normálního! V Sojuzu bylo vždycky něco extra, co jinde nebylo! Všecko bylo buď extrémně moc velké a nebo toho bylo mnoho! Co bylo sovětské, bylo nejůlepčí, běda, kdyby někdo ředkl, žýe ne! Vole!

J.G. Pašek 14.1.2010 18:14

Maminka by na to řekla . . "Má to za sebou a na nás to čeká" . . .

a dnes to říkám já na takové "zprávy" . . .  .

JaS 14.1.2010 17:39

Jak zemřel Gagarin?

Prý se zřítil s letadlem!

Historik 14.1.2010 17:52

Re: Jak zemřel Gagarin?

Ono to katapultování není jen tak. Někdo při tom přišel o nohy. Pokud se někdo ze zkušebních letců dal ÚMYSLNĚ katapultovat, dostával za to cca. r. 1975 odměnu 50000 Kčs, asi tak dva průměrné roční platy.

Mnozí proto dali přednost nouzovému přistání.

Chris Kelvin 14.1.2010 18:13

Re: Jak zemřel Gagarin?

To bylo ke mně, předpokládám.....?

Jenže oni zároveň na ten katapult museli být cvičeni, tedy automaticky po něm umět šáhnout. Ale o podobně děsivém úrazu jsem nikdy neslyšel.

Wotan 17.1.2010 7:45

Re: Jak zemřel Gagarin?

 Každá zpráva a informace z SSSR musela být positívní a oslavující komunismus!

 Tak se též zatajila havárie v Černobylu!

Chris Kelvin 14.1.2010 13:48

Urvaná kabina u Albatrosu

Vzpomínám si na jednu nehodu, už je to pár let, kdy Albatros za letu něco chytil do předního skla. Už si to přesně nepamatuji a znám to jen z tehdejšího tisku. Ten pilot se správně měl katapultovat, ale rozhodl se zachránit letadlo a přistál. Dostal samozřejmě nějaké vyznamenání.

Proti tomu nějaký ventil ve třech tisících je asi houby.

Nemáte někdo podrobnosti?

Mojmir Prusa 14.1.2010 13:05

To jsou tedy dobre kecy.....

Pred cca 10-15 lety uverejnil casopis Letectvi Kosmonautika velmi podrobny rozbor vsech znamych okolnosti teto nehody. Pokud si to dobre pamatuji, tak priciny nestesti videl autor v tom, ze asi Gagarim mel vetsi prestavku v letani, nez si pripoustel. Mel sice zkuseneho instruktora, ktery uz vsak vice velel nez lital. Pri letu se dostali  do velmi neprizniveho pocasi. Navic se na let asi velmi malo a spatne pripravili.

Kdyz by meli stesti, asi by to ustali. Meli vsak smulu. To je zjevne.

Ve zminenem clanku byly vsechny mozne zavady a kolize s dalsimi letadly probrany a vylouceny.  Spekulace okolo ventilu a kyho certa uz asi nejsou na miste.

Chris Kelvin 14.1.2010 13:44

Re: To jsou tedy dobre kecy.....

Četl jsem to kdysi v jedné Toufarově knížce. Přestávka v létání, poměrně nemoderní (už v té době) stroj, velmi špatné počasí, špatná příprava a zřejmě velmi špatná práce pozemního personálu - mě to na nehodu připadá jako dostatečný důvod.

Stihač 14.1.2010 10:44

Kecy

 Létal jsem MIG 15 několik let a rovněž si nevzpomínám na ventil, kterým se otvírala hermetizace kabiny. Pilot ovládal kohout, kterým se celý systém aktivoval už na zemi a deaktivoval po přistání. V případě nouze, třeba dýmu v kabině se mohl otevřít i za letu. Vzhledem k výšce letu to i v případě otevření za letu nemohlo mít katastrofální následky. Teorie o rázové vlně je nesmysl. Na MIG 21 i jiných nadzvukových typech se létalo nad M 1ve skupinách a i jako vedený pilot jsem nikdy vliv rázové vlny při nadzvukové rychlosti nepocíti. Ale při vší ůctě k JG, nebyl zkušeným pilotem, neměl velké zkušenosti v létání v mracích a měl velikou přestávku v létání. Nejpravděpodobnější je teorie, že se dostal do nezvyklé polohy v mracích a pro malou výšku už ani zkušený instruktor nestačil letoun vybrat.

Chris Kelvin 14.1.2010 13:42

Re: Kecy

Tam by se spíše jednalo asi o úplav - a na ten, pokud vím, padaly letadla odjakživa a padají dodnes. Zvláště když se menší letadlo dostane do úplavu po větším (a o hodně rychlejším).

Josef 14.1.2010 16:56

Re: Kecy

Dekujem za prispevek. Skoda, ze na Psu nekomentuji odbornici casteji. Nemohl by jste nam navic vysvetlit proc maji piloti vseobecne tak malou duveru k pristrojum (umely horizont) ?  Za totality CSA dokonce ztratily v kanadskem Ganderu jeden  Il 18 , protoze se piloti po startu v noci spolehali na osvetlene mesto k urceni horizontalni polohy !  

kopilot 14.1.2010 18:57

Re: Kecy

konečně se tu vyjádřil někdo,kdo o věci něco ví.Odhermetizování kabiny ve výšce 3000 m nad zemí není ani mimořádná událost.Pouze předpoklad k ní.To,že by tento úkon vedl k nehodě je nesmysl.

JP 14.1.2010 23:09

Re: Kecy

Tak, tak, sloužil jsem jako absík-technik  na rourách (MIG-21). Už je to nějaký pátek, ale pokud si dobře pamatuji, systém regulace tlaku v kabině držel ve větších výškách právě tlak který odpovídal 3000 m, takže totální slint, že by odhermetizování v téhle výšce mohla někomu ublížit. Leda by se lekli, že to pšouklo a zazmatkovali.

JP 14.1.2010 23:15

Re: Kecy

Jo a ještě k té katapultáži. Opět, pokud si dobře pamatuji, tak staří  flígři tvrdili, že minimálně z MIGu 21F to bylo o ústa zejména pro vyšší postavy - právě kvůli riziku vážného zranění dolních končetin. 

Ludva 14.1.2010 9:18

Byl to osud

Nakonec to možná bylo dobře. Jak jsem četl, Gagarin tu slávu moc neunesl a zvykl si na manýry hvězd. Kdoví, zda by neskončil jako starý alkoholik dělající ostudu.

Jura Jurax 14.1.2010 12:23

Re: Byl to osud

Jako Titov ...

Tomáš 14.1.2010 15:29

Re: Byl to osud

Údajně si zvykl na manýry hvězd a zároveň se v něm prý probudila zbožnost. Anebo tou zbožností jen provokoval a na**ral tím své soudruhy. Při návštěvě libanonské delegace v Moskvě, jejíž součástí byl biskup nebo dokonce arcibiskup prý při představování Gagarin pokleknul a poprosil o požehnání. Jestli je toto pravda, řekl bych, že se smrtí Gagarinovou ledaskomu ze sovětských soudruhů dost ulevilo.

Václav 14.1.2010 9:15

co to zas je?

Cituji: "... tragickou náhodou překonal zvukovou bariéru v těsné blízkosti Gagarinova migu." Tohle je známá pověra o jednorázovém překonání rychlosti zvuku. Ve skutečnosti letoun letěl nadzvukovou rychlostí trvale, tím také trvale vytvářel rázovou vlnu a vše co bylo v jeho blízkosti touto rázovou vlnou ovlivňoval. Samotné zrychlení z podzvukové rychlosti do nadzvukové znamená jen začátek tohoto jevu (rázová vlna), nikoliv jediný okamžik, po který rázová vlna existuje. Proč ji na zemi vnímáme jako jednu ránu je jiná věc, autor by si to mohl někde nastudovat.  

fox 14.1.2010 9:47

Re: co to zas je?

Máte pravdu.Ránu zaslechne člověk v okamžiku ,kdy rázová vlna(KONSTANTNÍ ROZDÍL TLAKŮ LETÍCÍ RYCHLOSTÍ ZVUKU)zasáhne stojícího pozorovatele.Že by rázová vlna shodila MIG 15,se mi taky nezdá.Vždyť to letadlo rychlost zvuku skoro dosahovalo,ve střemhlavém letu určitě a bylo skoro jako nadzvukové konstruováno(šípová křídla).

Další kravina je ta teorie o ventilu přetlakování kabiny,který předešlý pilot zapomněl zavřít.Pokud  vím i v civilním dopraváku je tlak na úrovni 3 000 m.To zn.že i osmdesátiletá bába musí tenhle pokles přežít ,když chce cestovat a není jich málo ,a co tedy dvy piloti s výcvikem kosmonautů,ti ne?A nelezou na osmitisícovky bez kyslíku(Bém)?

novaz 14.1.2010 7:56

bolševik lhal, lže a bude lhát vždycky

Jak umřel Gagarin je celkem jedno. Jisté je, že bolševik lhal a mlžil a nikdy nedokázal na rovinu říci, co a jak se ve skutečnosti přihodilo. Zprávu o vypuštění jakékliv družice sdělil do světa vždy s jedno - i více denním zpožděním, až bylo jisté, že mu nespadne. Když spadla, neřekl nic, jednoduše mlčel.  

Machi 14.1.2010 14:32

Re: bolševik lhal, lže a bude lhát vždycky

To máte pravdu, ale jednou se jim to vymstilo. To když britové zaznamenali jejich fotky z Luny 9 a příští den byly v britských novinách.

Timur 14.1.2010 16:35

Re: bolševik lhal, lže a bude lhát vždycky

Ale, ale Novazi za dvacet let "demokracie" jsem nezaznamenal, že by se tady říkala pravda a nic než pravda.

jízlivec 14.1.2010 6:30

Nevím, co přesně napsal Kuzněcov...

Ale v našich novinách to nedává smysl - ve tříkilometrové výšce pokles tlaku v kabině není zásadní problém, nenutí k extrémně rychlému sestupu a ostatně sestup sám nevede k bezvědomí (snad to mělo být přetížení při vybírání ze střemhlavého letu). Prostě guláš s bramboračkou...

Tx 14.1.2010 6:55

Re: Nevím, co přesně napsal Kuzněcov...

...a navíc vybrat střemhlavý let jaksi stihači umějí aniž by se vysekali, je to jejich denní chleba a navíc úkon nijak zvlášť obtížný.  Zejména zpanikařit v tak malé výšce z poruchy hermetizace, zkušení stihači, to snad nikdo nemůže myslet vážně.

testone 14.1.2010 7:10

Re: Nevím, co přesně napsal Kuzněcov...

Mig 15 a stíhsčky obecně mají přetlakovanou kabinu ?????

jirka44 14.1.2010 7:55

Re: Nevím, co přesně napsal Kuzněcov...

Samozřejmě. Tento konkrétní stroj byl údajně z výroby AERA Vodochody, takže by se možná dalo dohledat i výrobní číslo regulátoru tlaku  - tuším, že to byl RD-2i