7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

HISTORIE: Frankovo povstání

Dne 17. července roku 1936 v pět hodin odpoledne vypuklo v marocké Melille, která patřila a stále patří Španělsku, vojenské povstání. Ta část armády, která se nedokázala smířit se socialistickými experimenty, jež vyvracely z kořenů samotné základy španělského státu a národa, se rozhodla zakročit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 22.7.2012 19:12

Re: Ano, krásné souznění,

Proč si to myslíte?

S. Udatný 22.7.2012 18:26

Re: Zeptejte se nějakého historika - oprava

Pane, mrtví komunisté jsou dobří komunisté

S. Udatný 22.7.2012 18:15

Re: Zeptejte se nějakého historika

napište jmenovitě kteří. Pro mne je důležité toto: staví na stejnou úroveň všechny bolševiky bez rozdílu a toto se levičákům nelíbí. Je ale pravdou, že bolševici se velmi rádi dělí na různé frakce a skupiny, tj. na ty co mají pravdu a ty co nemají a vzájemně si jdou po krku,tam kde mají k tomu prostor-moc. Napište konkrétně co je na knize špatného. Pane, mrtví komunista je dobrý komunista. Konec

J. Krásenský 22.7.2012 17:18

Re: Pane Zemanku, velice, opravdu velice dobry clanek,

souhlasím.

E. Heusinger 22.7.2012 17:02

Re: Ano, krásné souznění,

Z Vaší reakce je poznat, že ne.

E. Heusinger 22.7.2012 17:00

Zeptejte se nějakého historika

z Ústavu pro soudobé dějiny na "Černou knihu komunismu". Odplivne si.

Ale klidně toto "svěží dílko" považujte za bibli.

J. Krásenský 22.7.2012 16:43

Skvělý článek,

v osmdesátých letech jsem četl sebrané dílo K. Čapka a v jeho novinářských článcích jsem narazil na polemiku s Jaroslavem Durychem o občanské válce ve Španělsku. A to mne nahlodalo, od té doby jsem si sháněl nezávislé informace a nakonec skončil v souhlasu s tímto geniálním humanistickým spisovatelem (Jaroslavem Durychem).

J. Krásenský 22.7.2012 16:33

Re: Ano, krásné souznění,

Rozumím. A vy?

M. Hoblík 22.7.2012 11:12

Generál Franko vlastně zachránil Španělsko!

Autor článku má dobré znalosti historie Španělska, jen je trochu pomatený současným masážováním mozků. Franko jako zachránce lidstva! Pinochet jeho bratranec.

J. Chvojka 22.7.2012 10:31

Re: Výborně pane autore!

Pinochet byl požádán Chilským parlamentem, aby zabránil levičáckým partizánům ve vraždění. Obětí jeho vlády je zhruba stejně, jako těchto povražděných levičáky (cca 3000). Pravidelně vypisoval referendu, ve kretém si nechal potvrzovat svou vládu a když v referendu neuspěl odstoupil ... proti desetitisíců až miliónům povražděným levičáky všech barev ...

S. Udatný 22.7.2012 8:39

Re: Dobrý večer,

máte případný dotaz. Já se Vás ale zeptám,můžete doložit vy,že komunisté napáchali menší škody v jednotlivých státech než fašisté? No vidíte ..., tak to doložte. Žádný fašistický režim tj. Itálie, Španělsko či Portugalsko se nechoval ke svým občanům jako např. Rumunský představitel bolševismu Gheorghe G. Dej, který nechával házet vězně prasatům. Zdroj. Černá kniha komunismu.

P. Sulc 22.7.2012 3:59

Re: Pane Zemanku, velice, opravdu velice dobry clanek,

Omyl, ne kazdy vojevudce je velkovrah. Asi ani ne ten, ktery v prubehu tazeni pomorduje nejake civilni obyvatelstvo. Jina vec je, kdyz je pomorduje systematicky po boji, zajatce, kdyz je bitva a, dobyvani zkonceno. Timur Lenk take sem tam pomordoval vesker obyvatelstvo, tusim v Samarkandu nechal postavit pyramidu z 30 000 lebek. Ovsem, jak jinak, take bajecny valecnik. Vyvrazdit Samarkand, ci Chomutov, par set klasteru, po smrti toho tatika Zizky sli husite sirit lasku a krestanstvi na Slovensko, jak asi vite. Jak asi nevite, vypalili asi 170 klasteru, i s mnichy, pokud neutekli. Kolik jich nechal vypalit ten dobry tatik ,to nevim, ale zajate mnichy casto daval ''pracatum'', vejrostkum, aby si je upalili a nejak se pri tom pobavili, to vite, pane Juraxi, televise jeste nebyla a nuda je pro mladez pocatek zkazy., museji se mladici podilet na spolecnem dile. Asi to bude jeste dlouho trvat, nez se v ceskych dejinach doctete, ze prave Temno ceskych dejin bylo prave to niceni a zkaza i upadek skolstvi,vcetne university v dobach vrazednych husitu.

B. Volarik 21.7.2012 23:13

Re: Mít místo L. Svobody v únoru ´48 Franca,

Mně to také připomíná únor 1948. Jenže ve Španělsku se armáda zvedla a pomlátila Lidové Milice.

E. Heusinger 21.7.2012 21:51

Re: Ano, krásné souznění,

Rozumíte psanému textu? Rozumíte významu slov "především" a "jenom"?

J. Krásenský 21.7.2012 21:44

Re: Ano, krásné souznění,

Proč myslíte, že na zákazy myslím jenom já? Z čeho usuzujete že tu "žvaním"? Proč bych měl míz za svůj předešlý příspěvek ostudu?

E. Heusinger 21.7.2012 21:42

Test

test

E. Heusinger 21.7.2012 21:37

Re: Výborně pane autore!

Mně přijde, že Vám je sympatické podsouvat druhým to co nikdy neřekli a ani si to nemysleli.

Lidské utrpení je univerzální hlupáku, nezáleží jde - li o gulag nebo pinochetovský stadion.

E. Heusinger 21.7.2012 21:34

Re: Výborně pane autore!

Mně přijde, že se snažíte druhým podsouvat to co nikdy neřekli a ani si to nemysleli.

J. Jurax 21.7.2012 21:11

Re: Ano, krásné souznění,

Vy ne?

J. Jurax 21.7.2012 21:10

Re: Dobrý večer,

fašismus je takový lidský socialismus - pozoruhodný názor ... zvláště ve spojení s Vaší další sentencí školství produkuje pomatence - kam jste chodil do školy? Jenom doufám, že nenazvete fašismus socialismem s lidskou tváří  :-)

Rozhodně fašisté v Itálii, Španělsku či jinde neměli tolik obětí jako např. bolševické Maďarsko či Rumunsko. No, nevím, mohl byste tohle tvrzení doložit odkazem na nějakou statistiku, na literaturu, z níž jste čerpal, na metodiku, pomocí níž byly sčítány oběti?

J. Jurax 21.7.2012 21:00

Re: Výborně pane autore!

No, přijde mi, že Vám by byly sympatičtější sibiřské gulagy pro nepřátele revoluce a pracujícího lidu ...

E. Heusinger 21.7.2012 20:55

Re: Ano, krásné souznění,

Na zákazy myslíte především Vy. Máme svobodu slova, můžete si žvanit co chcete. Ale žvaňte raději pouze zde, mezi svými soukmenovci. Jinde si vykoledujete pouze ostudu.

J. Krásenský 21.7.2012 20:51

Re: Ano, krásné souznění,

Tak to vypadá, že je Vám osobně moc líto, že nemáte tu moc zakázat jakýkoli jiný výklad historie, než je ten Váš.

J. Jurax 21.7.2012 20:49

Re: Pane Zemanku, velice, opravdu velice dobry clanek,

Cituji Vás - levicaci vsech zemi delaji z Franka krvavou bestii - což si dovoluji interpretovat tak, že s tím ne moc souhlasíte; poznamenávám tedy. že Franco nebyl beránek. Diplomaticky řečeno.

Ad Žižka - velkovrah je jiná specializace než vojevůdce. Nebo jinak nahlíženo, každý vojevůdce je velkovrah. A středověká válka se nevedla podle ženevských či jakých konvencí - a zejména spory s náboženským podšprajcem bývaly obzvláště kruté (pomněte třeba vyhlazení katharů nebo třicetiletou válku). Žižka se nevymyká kontextu doby. Počtěte si třeba o bitvě u Lipan (třeba na http://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_u_Lipan) se zřetelem k osobě Menharta z Hradce; jistě byste jej taky nazval velkovrahem.

E. Heusinger 21.7.2012 20:38

Re: Výborně pane autore!

Vy raději stadiony přeměněné na pinochetovské lágry.

E. Heusinger 21.7.2012 20:38

Re: Výborně pane autore!

Vy raději něco pif-paf-puf a kdo se mnou nesouhlasí leží na zemi.

E. Heusinger 21.7.2012 20:35

Ano, krásné souznění,

náckové dnes mají orgasmus.

E. Heusinger 21.7.2012 20:30

Jojo,

ještě by to chtělo napravit pokřivený pohled na Horthyho, Antonesca, Tisa, ....

P. Sulc 21.7.2012 20:10

Re: Pane Zemanku, velice, opravdu velice dobry clanek,

Napsal jsem nekde ze Franco byl  beranek? Kde asi ?  A Zizka: vypalene klastery, upaleni mnisi. // jen si predstavte ty znicene klasterni knihovny, kazdy klaster mel par manuscriptu, dnes mame houno //  Po dobyti Chomutova veskere obyvatelstvo dal ten dobry tatik Zizka  upalit, 2500 lidi , az na 30 lidi, to kvuli pohrbeni. Pochybnosti o jeho vudcovskych schopnostech jsem nikde nezminil, nebo jste je nekde vycetl ? Vy, pane, strasne rad vkladate druhym do huby to, co nerekli.

P. Sulc 21.7.2012 20:00

Re: Zvěrstva komunistů

Vazeny,ja bych moc rad vedel, kolik lidi upalila katolicka inkvisice ve Spanejsku, a do kdy se tam upalovalo,//tusim do zacatku 19 st.//  a kolik bylo upaleno v ostatni Evrope, a take: do kdy .Myslim ze to Spanelsko vyhraje v poctu upalencu na cele care. Ona tak hnusna, odporna a kruta organisace, jako je katolicka cirkev, se zridka najde, jen ti komuniste se ji vyrovnaji ale tezko predhoni,