19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirik 31.10.2009 10:36

pravda o legiích

Autorovi patří poděkování za připomenutí událostí, které mladším lidem jsou téměř neznámé a nebo jsou vnímány zkresleně vlivem bolševické lžipropagandy. Co se týká ruského pokladu, tak okolnosti kolem jeho držení už musel v r.1925 vysvětlovat E. Beneš v parlamentu ČSR a následně i v Anglii, kde se zajímali o vznik kapitálu Legiobanky.V obou případech pak dotazy a diskuze umlkly. Je příznačné, že v parlamentu ČSR(nebo správně RČS ?) vznesl interpelaci sudetoněmecký poslanec a je jisté, že ne v zájmu pravdy, ale s cílem pošpinit jím nenáviděný demokratický stát. No a v jeho stopách kráčí taková individua, jako značky Rolandszewczyk nebo Paul Sulz. Tyto mumie nikdy nepochopí dnešní svět, žijí v nenávisti devatenáctého věku a umřou jako hlupáci. Je to stejný druh trotlů jako byli vůdci Sudetských Němců za Rakouska i za Hitlera, kteří nesou zodpovědnost za vývoj česko-německých vztahů a kteří zneužili pro své pangermánské idee ty udřené chalupníky a dřevaře ze Sudet. Rád bych se mýlil, ale obávám se, že někteří mluvčí sudetoněmeckých organizací jsou lidé podobného ražení jako ti dva zmínění a dál zneužívají babičky a dědy, kteří se rádi schází se spolužáky a bývalými sousedy na sudetoněmeckých setkáních.Vyjímkou je asi ta křesťanská organizace (Ackermann Gemainde - pravopis ?).

RL 31.10.2009 10:06

Re: .

CO to plácáš za hovadiny....ty jsi asi sudetský němec a rodiče nebo prarodiče byli hrdí henleinovci co zbaběle napadali českoslovensé orgány v pohraničí bez zálohy. Než plácneš čísla, tak se nejdřív podívej na fakta troubo. Němců bylo něco přes 2 miliony a Slováků bylo pět milionu až v 80-tých letech. Stačí se podívat na statistiky sčítání lidu z roku 1930 a je jasný že tlachá hovadiny. Zavři zobák a táhni do reichu nácku jeden.;-€

xx 31.10.2009 9:52

Re: Ano, ano, je to mnohomluvné cvičení, jak bývá obyčejem

Užitečným idiotům se platit nemusí. jsou to idioti.

Robert 31.10.2009 9:51

Re: .

 Jste zářným příkladem, že se jim nic tak ošlivého neděje.

RL 31.10.2009 9:48

Re: Ano, ano, je to mnohomluvné cvičení, jak bývá obyčejem

Ubožáku, a kde máš nějaký argumenty pro svoje tvrzení...?? Umíš jen urážet, ale nedokážeš nic vyargumentovat. Tak radši sklapni. Předpokládám, že jseš jeden z těch užitečných idiotů, co jim platila ruská tajná služba v hnutí Ne Základnám.;-€

Saul 31.10.2009 9:44

Pěkný článek

A informačně zcela mimořádně hodnotný. Dík. R^

Ada 31.10.2009 9:40

Pro mne z toho plyne poučení, že od Rusa je lépe...

se držet hodně, alo opravdu hodně daleko...

Ravnagorac 31.10.2009 9:22

TGM a bolševici

Verbálně vzájemně velmi vzdáleni, ve skutečnosti však velmi blízcí. TGM ve skutečnosti stál o totéž, za co bojovali v Rusku bolševici. Slova kolem nejsou důležitá, počítají se činy. A ty svědčí o tom, že Masaryk poslouchal stejné pány jako Lenin a Trocký.

IvaA 31.10.2009 8:57

Re: Ano, ano, je to mnohomluvné cvičení, jak bývá obyčejem

Rusové nás měli pod palcem dost dlouho. Tak jak je možné, že se z nás nepokusili ten zlatý poklad vyrazit, když dle Vašich slov je krádež ze strany legií tak zjevná?

Kirken 31.10.2009 8:36

Re: Ano, ano, je to mnohomluvné cvičení, jak bývá obyčejem

blbe

rolandszewczyk 31.10.2009 8:24

Re: .

jasně,každý kdo má jiný názor a zkušenosti,je napřed kretén a jako takový musí být posléze např.zplynován pro své kreténství,v lepším případě usazen na Sibiři,to podle roku a místa,kde se nachází,co navrhujete s těmi kretény udělat vy?

rolandszewczyk 31.10.2009 8:18

Re: .

kromě plejády různých deviantů,do armád celého světa nikdo nevstupuje dobrovolně,vyjma stavu ohrožení,a pojem jednoroční dobrovolník vám asi nic neříká

rolandszewczyk 31.10.2009 8:08

Re: .

zajímalo by mně ,co v tom 38 prokazovalo 4mil. němců,5mil. slováků,2,5mil. ukrajinců a 1,5mil madarů,poláků,rumunů,romů a dalších,ale to vy,ta bývalá česká minorita nevidíte,jen zaslepeně vymyšlíte,dle Palackého dějin čechův v česku a moravsku,dějiny čechů v československu,ktérežto byly nepodstatné

rolandszewczyk 31.10.2009 7:59

Re: .

třebas na Temži maj jinej pohled na věc

čtenář 31.10.2009 7:07

Ano, ano, je to mnohomluvné cvičení, jak bývá obyčejem

při kamuflování vlastních prohřešků, případně lumpáren. Nejlepší je ta vyprávěnka o tom, jak admirál rozfofroval ten zlatý poklad, který měly celou dobu pod palcem legie. Ta povídačka je i v kronice legií "Za svobodu", prakticky stejná stylizace, končící povzdechem, kolik že stála vláda toho zatraceného Kolčaka.

P.S.: - Vzato kolem dokola: Neplatí ruská verze o životě admirála Kolčaka, platí ta československá (dnes česká)  :-D. Podle toho taky vypadá ta masáž v tomto povedeném článku.

Běžte se vycpat, švejci !

Jarda 31.10.2009 6:43

Re: Kdopak Vam rekl, ze .

Cesi nemeli v c a k monarchii politicke zastoupeni? Napr. pozdejsi prezident TGM byl poslanec parlamentu. R a U byla konstitucni monarchie a ceske kralovstvi melo sve poslance. Mestopredsedou videnskeho .parlamentu byl prvni ministersky predseda K. Kramar. Cesi meli v Rakousku mnohem vic politicke svobody nez v Gottwaldove stalinske gubernii. Jinak clanek je pekny.

Jeseter 31.10.2009 6:07

Re: .

Myslel jsem, uz znam vsechny blbce, zradce a nepratele (Y)>- Vase kretenstvi nama konkurenci:-D

M.S. 31.10.2009 5:09

Re: .

O historii legií nic nevíte. Češi nikoho nezradili, neboť do války nešli dobrovolně a k přísaze byli donuceni. Češi se s Rakousko Uherskem neztotožnili, protože zde neměli politické zastoupení a podléhali národnostnímu útisku. Nejpočetněji byli v R-U zastoupeni Slované a přitom nejen , že nebyli politicky zastoupeni, ale neměli ani svůj úřední jazyk. Právě do legií se hlásili dobrovolně a zde také dobrovolně přísahali a přísahu také i ve složitých podmínkách dodrželi.

M.S. 31.10.2009 4:50

Re: Tak cesti legionari bojovali v Rusku za demokracii a od te doby se

A dopomohli k tomu i západní spojenci, když podporovali zkorumpované a nenáviděné síly. Podobnou chybu dělaly USA ve Vietnamu a za Busche i v Afganistanu. V takovýchto typech válek vyhrává ten, kdo má podporu místního obyvatelstva, jako měli naši legionáři, jež byli relativně oblíbeni.

NevericiTomas 31.10.2009 4:32

Re: .

Poslyste seberte se, jedte do Washingtonu a predneste jim tuhle svoji teorii o zlocinem vystupovani poddaneho jeho velicenstva George Washingtona nejlepe v Kongresu R^ Good luck

NevericiTomas 31.10.2009 4:30

Re: Tak cesti legionari bojovali v Rusku za demokracii a od te doby se

A prave lide jako Kolcak zpuobili, ze to bolsevik vyhral. Vrazdili vsichni stejne, ale bolsevik aspon prinasel nadeji. Je to smutne, ale kdyz jim nekdo nabidl kulku a poddanstvi, tezko e jim divit, ze sli za tim, kdo hlasal vladu  proleteriatu....

NevericiTomas 31.10.2009 4:28

Re: Tak cesti legionari bojovali v Rusku za demokracii a od te doby se

A dalsi chudak. Ti psi se dostali v organizovanem a bojeschopnem stavu pres cele Rusko domu. Nazor nejakeho Rusa na to je nopodstatny. Je jedno jestli je Rus bolsevik, feudal, borzoa, nacista, ESER, neonacista (!)...je to porad Rus...tezko to zaradit do nejakeho civilzacniho okruhu. Rusove svoji zemi vnimaji jako zdroj surovin. A jednou z tech surovin je i clovek.

NevericiTomas 31.10.2009 4:25

Re: Poučný článek.

No je treba rict, ze pro Rusko bolsevici predstavovali jakysi modernzacni posun. Ale pritom je treba miti prave na pameti, ze co je pro Rusa modernizace, z toho Evropanu vstava repa hruzou na hlave...:-/ 

NevericiTomas 31.10.2009 4:21

Re: .

Nejlepsim dkaz bojovych a moralnich kvalit ceskoslovenskych vojaku je prave prskani takovych nul jako jste vy dva. Ti lide by si o vas ani holinu neotreli vy nuly ;-D. Ja jsem si nevsiml ze by Cesi bojujici v R-U armade nejak protestovali proti zrizeni Ceskoslovenska. Naopak vychovai sve syny tak, aby byli ochotni tu zem branit, coz oni take v roce 38 prokazali. Svejk je hezka kniha kterou naspal jeden bolsevicky zbabelec. Je fakt, ze mnohem vic to svejkovani sedi na jine narody Evropy, ktere ale lepe zvladaji umeni sebebpropagandy...

Paul Sulc 31.10.2009 3:11

Re: .

R^R^R^R^ Souhlas, az na to ze to neni marxisticka dialektika. Je to proste takove cechackovstvi, zradci a Svejkove jsou hrdinove, vojaci, co dodrzeli vojenskou prisahu, jsou zapomenuti. Holt ten ceskej sovinismus.

rolandszewczyk 31.10.2009 1:55

.

tu bandu dezertéru a zrádců nazývati československými legiemi je opravdu marxistická dialektika,která vědecky dokázala ouplně vše,zvlášt fantasmagoricky to zní o působení legii např, v roce 1917,kdy o československu nebylu vidu,ba ani slechu,,,,češi z rakouska a slováci z horních uher vytvořili československé vojsko,které žilo ze vzduchu a nikdo je neplatil,asi to byli svatí andělé,,,,italská armáda patří italskému státu,francouzká armáda francouzkému atd,československá armáda českosloveskému státu,ale manipulátorům s dějinami je toto jedno,ve jménu svých ideologii si češtinu  a historii ohnou dle svých potřeb

R 31.10.2009 1:00

Poučný článek.

 Ukazuje, proč bolševici vyhráli a Rusko prohrálo. Na prohru bylo založeno dávno před rokem 1917. Ruská armáda se od napoleonských válek vůbec nezměnila a stále zůstala feudální armádou. Za důstojníky byli dosazováni vesměs lidi šlechtického stavu a to víceméně bez ohledu na své schopnosti a ti se stávali naprostými vládci svých vojáků a mohli si s nimi dělat prakticky, co chtěli. Disciplínu udržoval jen strach  z vrchního velení, které taky fungovalo na stejném feudálním  absolutistickém principu bez jakýchkoliv psaných zákonů a zásad. Jakmile Prozatímní vláda toto absolutistické vrchní velení  odstranila, disciplína se rozpadla, zbytek dorazili bolševičtí agitátoři a Rusko se na několik let propadlo do chaosu. Bolševici během vzniku Rudé armády za občanské války po prvních  špatných zkušenostech se poučili a vybírali velitele v první řadě podle toho, jak dobře uměli velet a teprve potom, jak dobří byli komunisté, bílí se pravděpodobně nepoučili a vybírali velitele podle zvyku z carské armády.

Joe 31.10.2009 0:29

Tak cesti legionari bojovali v Rusku za demokracii a od te doby se

se jim na Sibiri prezdiva "Ceske sabaky" ;-DA nevim co se autor pohorsuje nad popravenim 500 rebelu, kdesi v roce 1919 8-o, meli postrilet vsechny, co jenom sympatizovali s rudymi, mozna by se usetrili 70 let komunistickeho experimentu a milionu mrtvych.