18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

GRETA: Od boje za záchranu planety k podpoře teroristů

Na začátku byla vznešená slova, bezpochyby upřímně míněná. Dostalo se jí za to nevídaného uznání: vždyť kdo z nás měl možnost vystoupit na prestižních mezinárodních fórech?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 30.11.2023 8:00

Stát spouští pohádkové dotace na elektroauta. Když nebude zájem, 2 miliardy půjdou z kapes Čechů;-(

R. Langer 30.11.2023 7:54

Tak ona má papíry na hlavu. ;-)

J. Anděl 30.11.2023 7:51

Souhlasím.

Co se týče problému CO2, jsem někde mezi vámi a panem Langerem, není to můj obor, ve kterém bych měl (a vlastně ani chtěl mít) nastudováno, skoro 8 miliard bytostí s průmyslovou civilizací se podle mě nějak projevit musí, ovšem jak a v jaké míře a kolik dělají vlivy zcela jiné, do toho se vůbec nechci pouštět.

K tématu, o kterém píšete, přistupuji z jiného konce, ale docházím, zdá se mi, ke stejným závěrům, co píšete vy.

F. Navrátil 30.11.2023 7:50

Normálně myslící člověk, a těch byla většina, odsuzoval zneužívání duševně postižené dívky pro ideologické účely. V době, kdy byla vítána s ovacemi ve stoje ve světových fórech a institucích chápal, že se jedná o manipulaci a že politici a média adorují naivní a hysterickou holku. Jak se ukázalo při jejích dalších postojích, pravdu opět měli normální občané a ne neschopní a zkorumpovaní politici a novináři.

L. Král 30.11.2023 7:48

Boj za krásnější a lepší svět, stojí vždy, ale úplně vždy na homadách mrtvol.

J. Anděl 30.11.2023 7:42

Pokud je pro něco "potřeba, aby si [něco] uvědomila zbylá většina lidstva", je to, obávám se, utopie.

Ale souhlasím s vámi v tomto bodě naprosto, na ní se zhola nic nezměnilo.

J. Anděl 30.11.2023 7:37

Nu, to jste si myslel a obecně jsme si to od řekněme vrcholu 20. století na Západě mysleli špatně.

Člověk se nemůže za pár desítek let či maximálně století změnit tak zásadně a hluboce, aby úplně vykořenil nějaké principy. Tak evoluce nefunguje.

Vždycky jen stavíme nové stavby na dávných základech a ty základy zůstávají hluboko v nás pod povrchovým nátěrem.

Takže to není problém, to je vlastnost (it is a feature, not a bug).

Pokrok v informačních technologiích tuto vlastnost naopak umocnil.

J. Anděl 30.11.2023 7:29

Tak ona pořád "bojuje za lepší svět".

Tak, jak si ho ona a její ideoví souputníci představují.

A zatím to vypadá, že všechna idealistická hnutí za spravedlnost a lepší svět skončí podporou nějaké formy totality a teroru a tak či onak se po určité době praxe, po pár letech začnou podobat jedno druhému, ať byla iniciační myšlenka jakákoliv.

Děje se to s různými obměnami už, já nevím, několik století? Respektive zřejmě mnohem a mnohem déle, jde asi o nějaký lidstvu a kolektivním systémům vrozený princip, jen posledních pár století to má tu podobu socialistických revolucí.

R. Langer 30.11.2023 7:28

Ano, to je jádro pudla! R^

O. Machluf 30.11.2023 7:14

Nemluvě o faktu, milá Greto, že podpora terorismu je trestný čin.

J. Hlava 30.11.2023 7:08

Celý systém, podporující popisované aktivity, demaskoval ve svém klasickém díle Cesta do otroctví F.A.Hayek. Stačí nastudovat a víme své.

M. Kocián 30.11.2023 5:51

Problém není v Grétě, ale v tom, že dnes někdo bere vážně žvanění nedospělého dítěte a může na to konto beztrestně měnit zákony a utrácet cizí peníze. Vždycky jsem si myslel, že dívenky, které byly navštíveny božím vnuknutím, patří do středověku nebo do hodně málo rozvinutých částí světa.

R. Langer 30.11.2023 5:40

No, to já lidmi vytvářené CO2 jako problém oteplování nevidím v žádném případě, a tvrdím, že je to bohapustá LEŽ. ;-€

R. Langer 30.11.2023 5:37

Ale ona nikam neklesla, ona je od samého začátku naprosto stejná, na ní se ZHOLA NIC NEZMĚNILO.

Ovšem pokud se má na světě něco změnit k lepšímu, je potřeba, aby si tuhle věc uvědomila zbylá většina lidstva. A ne jenom o Grétě. ;-€

V. Církva 30.11.2023 3:55

A co je na tom překvapivého?

Pan Stejskal celkem dobře popsal Grétin klimatický aktivismus. Především to vkopávání se do otevřených dveří. Já lidmi vytvářené CO2 jako problém oteplování považuju za reálný. To ale pořád neznamená že když v Evropě překotně vypneme a "přestaneme žít", je to pro lidi dobré. Navíc pro svět, kde to většina neudělá, a naopak se díky tomu stane nejhumánnější část světa ekonomicky i vojensky slabou na úkor totalitních a vražedných ideologií.

Nedávno zde byl článek o stádních ideologiích kde vysoké cíle ospravedlňují vraždění a nenávist proti lidem.

Kdo se věnuje duchovnímu světu vidí v tom jasné projevy toho čemu křesťané, či židé říkají satan. Nekřesťan může mluvit o temnotě,... A to vidím v každém v krutém vraždění Hamásu ale i salafistickém pojetí islámu (salafismu proto, že nemůžu odsoudit lidi muslimské víry skutečně toužící po cestě k Bohu) podobně, jako v komunismu, nacismu ale i dnešnímu rovnostáří nebo progresivismu ale i CO2 aktivismu.

Pokud Gréta patří k těmto ideologiím, nedivím se že nechybí i při podpoře Hamásu. Pro vnímavější a inteligentnější, vždyť se tím vlastně Grétina ideologie odkryla.

Izrael potom taky zabíjel. Jenže, to byla reakce, nějak se bránit musí a příčina a původce zabíjení Palestinců je pak pro uvažujícího člověka jasný. Samozřejmě že Izrael musí minimalizovat počet civilních oběti, pokud chce zůstat humánní cililizací a Božím národem. Ale snad to nějak dělá.

T. Šmilauer 30.11.2023 0:38

Samotná Greta není odpovědná za své vystupování a postoje, je to zneužívaná psychicky postižená osoba. Původcem zla jsou ti, kdo její aktivity podněcují a podporují (rodina, politici, média, liberálové,levicoví intelektuálové).