17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

GLOSA: Občanské probuzení v Itálii

„Výsledek referenda má dva podstatné důsledky. První: Renzi odejde. Druhý: Italové musí být pozváni k parlamentním volbám co nejrychleji,“ prohlásil představitel italského Hnutí pěti hvězd Beppe Grillo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 8.12.2016 22:34

Re: evropský projekt vs. evropské státy

Jste další, kdo se tu ohání neomarxismem. Tak snad budete schopen ty zmíněné priority konkretizovat, ať si pod tím můžeme představit něco víc než nadávku.

M. Prokop 8.12.2016 22:23

Re: V Itálii už nemají kapitalismus pomalu 100 let, resp.

To je na pana (soudruha) Hoblíka přilš složité.

P. Vaňura 8.12.2016 19:20

V Itálii už nemají kapitalismus pomalu 100 let, resp.

od nástupu Mussoliniho!

T. Hraj 8.12.2016 18:08

Re: evropský projekt vs. evropské státy

Pani Netzer, mate pravdu. Nevim co to do mne vjelo . Ty vztahy je prirozene treba jim radne narysovat a celoevropsky schvalit. Vzdyt jinak by se k sobe za chvili chovali, jak by chteli. To by v tom byl pekny holubnik a cela Evropa by tim byla oslabena.

M. Prokop 8.12.2016 18:05

Re: Nechápu, jak by mohlo v Itálii

Havlismus-Merkelismus neznám, to bude nějaký váš předmět v ulici Politických vězňů, ale klasický kapitalismus má v Itálii trochu problémky, € ještě umocněné.

M. Prokop 8.12.2016 18:03

Re: Občanské probuzení?

Fakt je, že německé občany Áda fakt probudil.

P. Vaňura 8.12.2016 17:34

A nebudou pouštět na své území migranty a nikdo je

k tomu nebude nutit!

K. Křivan 8.12.2016 16:31

Re: Italové udělali to, co se nepovedlo v Rakousku

"..Vítěz voleb Alexander Van der Bellen nabídl Rakušanům „klid a pořádek“."

To mi připomíná jednoho senilního gentlemana, který přiletěl z Mnichova do Londýna a na letišti volal: "zachránil jsem mír pro toto století ! "

K. Křivan 8.12.2016 16:21

Re: Občanské probuzení?

Jen pitomec vytahuje při každé příležitosti německého socialistu Hitlera.

V. Vaclavik 8.12.2016 16:09

Re: Souhlas, pane.

Ta kniha taky existuje jako audio kniha, vytecne ctena, myslim ze sedesatych let?

P. Vaňura 8.12.2016 15:21

Re: No, on se třeba přiblížil moment, kdy se k moci dostane

Máte pravdu, ALE na rozdíl od sebranky v Bruselu to byl také nacionalista. Nikdy by dobrovolně nepustil do země miliony agresivních primitivů!

Navíc, jeho režim se stal totálně totaliním na způsob Stalinova SSSR až po nezdařeném atentátu 20. 7. 1944.

P. Vaňura 8.12.2016 13:15

Ono tady jde především o to, totálně zlikvidovat

moc salónních levičáků všude ve světě, degenerátů, kteří jsou příčnou všeho zla minimálně od roku 1945. A je třeba začít rozbitím myšlenkových schémat, které se nám snaží inplantovat. "Aktivista" je sprosté slovo (i když media jím označují i pár lidí, pro které to neplatí).

S. Netzer 8.12.2016 13:14

Re: evropský projekt vs. evropské státy

A budou spolu žít šťastně, mít spoustu vztahů na bázi suverenity a vzájemném respektu, a pokud neumřeli, tak žijí šťastně dodnes ... :-(

T. Hraj 8.12.2016 12:56

evropský projekt vs. evropské státy

Ten "evropský projekt" je ve svém základu postaven na neomarxistických `prioritách` (a personách). Zázrak je tedy nemožný.

Pokud to bůh dá krachne, zbude Evropa jednotlivých států, které spolu budou jednat jako partneři. Tj. se vztahy na bázi suverenity a vzájemném respektu (jako např. ČR a SR).

M. Gavlák 8.12.2016 12:50

Občanské probuzení?

S tím příšerným populistou Beppem? Aha, článek od klausovců... Ti by občanským probuzením nazývali i nástup Dolfíka Hitlera...

S. Donát 8.12.2016 11:37

Re: Souhlas, pane.

Už jsem ji dlouho nečetl. Díky za připomenutí. Napadlo mě obdarovat touto knihou několik přátel na Vánoce. Snad je k dostání.

M. Hoblík 8.12.2016 10:54

Nechápu, jak by mohlo v Itálii

jít o zoufalou ekonomickou situaci! To není možné; v Itálii existuje demokracie západního typu, nikdo na Itálii neuplatňuje žádné embargo ani sankce a kapitalismus je tam od nepaměti! To by popíralo veškeré pravdy, které nás učí Havlismus-Merkelismus!

R. Brzák 8.12.2016 10:51

Re: Že by pravda pomalu lezla na povrch?

Nerad bych se pouštěl do rozpravy o konzervativismu - ale jestliže tradiční politická strana opustí staleté hodnoty a prosazuje koncept modernistický a socialistický (integrované EU), pak ta tradiční strana rozhodně není konzervativní. Fosilií je ji pak možno uvažovat z hlediska již "vymřelého" konceptu posledních padesáti let, který v současné realitě doznívá - a protože vynesl k moci současnou garnituru politiků jak na úrovni EU, tak v západních státech, ti se jej zuby nehty drží - taková je již setrvačnost moci, daná jejím korumpujícím vlivem...

M. Valenta 8.12.2016 10:35

Re: Tady vůbec nejde o politické strany. U nás je třeba

Počkejte až se Okamura dostane do vlády a s tou P+L už dejte pokoj. Je to trapné a k ničemu to nevede.

R. Langer 8.12.2016 10:13

Re: No, on se třeba přiblížil moment, kdy se k moci dostane

Koneckonců - nebyl on to nakonec taky zelený levičák? ;-)

F. Svoboda 8.12.2016 10:10

Re: Souhlas, pane.

Povinné čtení pro evropské voliče " Válka s mloky ". Nejlépe by bylo tuto knihu ve formě paperbacku zdarma přidělovat všem voličům současně s volebními lístky !!!

P. Vaňura 8.12.2016 9:55

Tady vůbec nejde o politické strany. U nás je třeba

především zlikvidovat podivný konglomerát neziskovek, medií a salónních intelektuálů, známých jako "Pravda a & láska." Ukazuje se, že toho nejde dosáhnout jinak, než likvidací zavedených politických stran, které jsou na tento systém navázány do té míry, že nesou schopny zajistit nejen jeho zničení, ale ani výrazné omezení jeho moci. Už ani ten Babiš nejde rozhodně proti, to dělá jenom Okamura a bývalý Úsvit (viz interpelace o přidělení 16 milionů státních peněz pro "Hate free!")

K. Janyška 8.12.2016 9:48

Taliáni jsou raplové a žádné občanské probuzení se

u nich nekoná. Prostě jen protestují ptoti všemu, co se jim dostane pod ruku a na stůl. Rudoši jedni. Dokonce vytlačili dalšího rudocha z vlády... Dzp.

P. Vaňura 8.12.2016 9:42

No, on se třeba přiblížil moment, kdy se k moci dostane

někdo, jako svého času "nejslavnější" rakouský rodák a ten pořádek ZARUČENĚ ZAJISTÍ...

M. Valenta 8.12.2016 9:39

Re: Proti čemu a pro co?

Renzi hrál vabank a voliči se lekli, že právě jím navrhované zpřehlednění politického systému by do čela vyneslo Ligu severu a bylo by po Itálii. Z IVK nemůže nikdy vypadnout objektivní hodnocení, jelikož mají vše rozdělené na pro a proti Bruselu, případně pro a proti EURU. Ono je to ovšem složitější.

M. Valenta 8.12.2016 9:29

Ano, máte pravdu,

italská politická scéna zřejmě dopadne podobně jako svého času ta naše pravicová, kterou tady léta vedl a formoval jistý V.K.

Nestane-li se zázrak a evropské dosud vládnoucí elity nepřehodnotí svoje priority a nezachrání tak evropský projekt, tak tu za pár let máme Evropu ponořenou v chaosu a rozbrojích.

T. Hraj 8.12.2016 9:06

Proti čemu a pro co?

Další NE bruselistické sebevražedné misi je jistě pozitivní a předpokládám, že tak to také voliči mysleli.

Ale jestli to dobře chápu, tak jedním z hlavních bodů reformy měl být posun k akceschopnějšímu a snad většinovějšímu systému (upozadění senátu atp.) To mi znělo pozitivně. Voliči tedy vyjádřili vzdor vůči establishmentu tím, že zakonzervovali současný stav?!? Nějak se v tom ztrácím. Umíte to někdo rozklíčovat?

A. Alda 8.12.2016 8:50

Souhlas, pane.

Uvidíme ale, jak se to bude vyvíjet dál. Kdy ty volby budou a jak dopadnou a zda se podaří zabránit pokusům o změnu volebního systému a jak se bude vyvíjet muslimská invaze...

I. Schlägel 8.12.2016 8:45

Re: Italové udělali to, co se nepovedlo v Rakousku

On Rakušanům klid a pořádek opravdu nabídl a autor příspěvku to pouze okomentoval. To neznamená, že s novým rakouským prezidentem souhlasí a že onen deklarovaný klid a pořádek opravdu nastane. Spíše nastane "klid a pořádek".

J. Schwarz 8.12.2016 7:37

Re: Že by pravda pomalu lezla na povrch?

Opravdu? Mám zato, že na úvaze "čím hůř, tím lépe" není nic špatného pokud se takto smýšlející domnívá že většina je propagandou či úplatky svedena na zcestí. Pak si logicky budu přát, aby protistrana už na uplácení voličů neměla prostředky, propaganda ztratila na síle a voliči "vystřízlivěli" dřív než bude pozdě. Ostatně němečtí antifašisté podobnou úvahu nejspíš taky neodmítali, když si nepřáli "další slavná vítězství německých zbraní", protože jenom porážky mohly "německému lidu" ukázat kudy cesta nevede. Stejně tak "hůř" pro Evropu Merkelových, Bellenů, Schultzů a Junckerů znamená lépe pro ty, co nesdílejí jejich vize budoucí Evropy zrovna s nadšením.