26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Nesemkneme se

Heslo „semkneme se“ zaznívalo v Evropě tak často, hlavně po útocích teroristů, až se z něj stalo prázdné klišé. Teď nezaznívá i proto, že v pandemii by působilo směšně. Vždyť heslem je „sociální odstup“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krynický 24.3.2020 21:10

Jsem opravdu zvědavý na Německo tak za 14 dní.

P. Flener 24.3.2020 16:50

Mladý člověk bez zkušeností si myslí, že lidstvo má šanci, že může mít budoucnost a v lecos věří. Člověk s životními zkušenostmi (Hitler, Židé, komunistický puč v . 48, praktiky komunistických hyen, Brežněv, hyena Husák, a další dnešní politické hyeny, agent Putin, čínská diktatura, tlučhuba Trump, Erdogan a další psychopaté jsou důkazem, že lidstvo budoucnost nemá.

M. Pivoda 24.3.2020 18:00

Jistota versus pravděpodobnost.

Starý P. Flener si myslí, že budoucnost lidstva bude stejná, jako byla jeho minulost.

A proto P. Flener chce mladé lidi připravit o naději, že to lidé zvládnou.

Reálná šance skutečně existuje, že lidstvo přežije.

Jistota je pouze v tom, že starý P. Flener už dlouho asi nepřežije (usuzuji dle jím sdělené délky jeho osobních zážitků).

J. Kříž 24.3.2020 20:38

Lidstvo skutečně přežije, jen lidí u toho bude nakonec o jistou sumu méně. Mladí lidé se o naději, že to LIDSTVO zvládne, dost často připravují sam svým způsobem života a volbou životních hodnot. Když se v Evropě budou dál rodit děti stejným tempem, mladí lidé si sice užijí více lyžovaček u Talošů a ráchání v moři na Seychelách, ale po takovéto generaci přijdou ti, kdož těch potomků zplodí bohužel daleko víc než vymírající společnost.

Ale zkuste radit mladé generaci, pane Pivodo, aby se vzdala jájínkovství a postarala se o dostatek potomstva - děti jsou největším bohatstvím každé společnosti. Co vám mladí odpovědí, co myslíte?

V. Petr 24.3.2020 20:41

Nechceme je připravit o naději ale o ILUZE!

Protože "lze očekávat že se lidé v budoucnosti budou chovat stejně, jako v minulosti" (c) N. Machiavelli.

Veškeré snahy o úplně nový, skvělý a vynikající svět skončily jen hromadami mrtvol a někdy i zánikem civilizací!

M. Pivoda 24.3.2020 14:23

Země EU jsou dnes jakž takž semknuté (kolem hlavního EU poslání), ale zkoušejí různé strategie, jak účinně zareagovat na vzniklou krizovou situaci.

Síla EU je v (rozumném stupni) různorodosti, nikoliv ve stejnosti.

Společný nepřítel vždy sjednocuje. Toto platí i pro současný (vůči lidem) nepřátelský Koronavirus.

V. Kain 24.3.2020 14:36

Jo,jo.Kdepak asi žijete vy mudrcové (Pivodo)Semknutí, no to jistě.Každý za sebe a jenom pro sebe bylo jest a bude.Nechtějte vidět tu semknutost kdyby docházeli potraviny.To byste viděl tu jednotu.A němci? Škoda mluvit.Kolika státům zadrželi ochranné pomůcky.Vrátili je snad s hlubokými omluvami? Ani náhodou.Tak si tady Pivodo necintejte pentle.

M. Pivoda 24.3.2020 15:08

Jako český, nikoliv německý, občan se zde ptám, proč v Česku nebyly zajištěny ochranné pomůcky v dostatečném počtu pro české občany, zejména když to předpokládá jakýsi (již několik let schválený) český krizový plán?

Odpověď: Česká montovna nebyla schopna udržet tak vysokou pohotovost. Ekonomicky na to prostě nestačila.

Ale ani na Titaniku nebylo dost záchranných člunů, asi teď namítnete. Hm. No ano, ale to by byla jiná větev diskuze.

Připomenutí k tématu článku: Hlavním posláním EU je zajistit, aby v Evropě už nebyla další válka.

V. Petr 24.3.2020 20:44

To EU není schopna zajistit, to je zásluha USA!

V. Petr 24.3.2020 20:45

Česká KMOTROKRACIE nebyla schopna zajistit dost ochranných pomůcek a to co bylo, bylo už dávno prodáno pod cenou kamarádům kamarádů!

Z. Velínský 24.3.2020 12:08

Mám stejný názor, jako tady pan Braun i pan Petráček. Země, která se úplně izoluje a zůstane sterilní, se už nikdy nebude moci otevřít k zemi, která se nechala promořit. Nakonec, po mnoha letech, bude tak jako tak promořený celý svět. Ve sterilních zemích budou nastávat opakovaně další vlny epidemie vždy poté, co se jen trochu uvolní ochranná záklopka.

J. Jurax 24.3.2020 12:28

Ano.

Jenže je tu otázka, zda to promoření založí taky imunitu pokud možno dlouhodobou. Zejména když virus při masovém promoření patrně bude mutovat.

Takže zatím nikdo neví, která strategie je optimální.

V. Braun 24.3.2020 14:16

Máte pravdu, i když otázka dle mého názoru stojí hlavně tak, která strategie je reálná. Můj osobní názor, na základě toho co jsem četl, je, že zadržováním a omezováním není reálné nákazu úplně vymýtit, takže k promoření časem tak jako tak dojde. Ostatně v podstatě to přiznává i pan Prymula v jiném článku. O co jde je způsob toho promoření, a ten je potřeba řídit tak aby to nebylo ani příliš pomalu, ale zejména ani příliš rychle, protože pro počet úmrtí je rozhodující kapacita pomoci pro těžké případy. Přejme naší vládě, i vládám ostatních zemí, aby to proběhlo sice rychle, ale s co nejmenším počtem obětí. Ideální variantou by bylo, kdyby k "promoření" došlo formou vakcíny, snad se ji dočkáme.

J. Jurax 24.3.2020 15:19

Souhlas.

P. Flener 24.3.2020 16:52

Virus je jen jeden malý problémek dnešního shnilého světa. Takových je 1000.... a jsou neřešitelné. Je to dobře, že svět brzy zajde....lidská pakáž a sebranka si nic jiného nezaslouží.

J. Krynický 24.3.2020 21:16

Úplně izolovaná je tak možná Severní Korea, u ostatních jde jen o rychlost postupu epidemie a o to, jestli už mohou využít zkušeností získaných jinde. NEJSME v osmnáctém století, aby přirozená imunita byla naší jedinou šancí. Vyvíjejí a testují se léky, testy a vakcíny. Už dnes mají lékaři mnohem víc informací a možností pomoci nemocným.

Když se necháte promořit o dva měsíce později, zvládnete to s mnohem menším počtem mrtvých.

Ś. Svobodová 24.3.2020 10:54

Co je lepší: více úmrtí ale rychlejší skupinová imunita a rychlejší návrat do ekonomických procesů, vč. otevření hranic nebo mininum úmrtí, ale faktická likvidace živností, ochrnutí výroby a izolace státu na dlouhé měsíce až rok?

P. Dvořák 24.3.2020 11:57

Zeptejte se těch, co umírají.

J. Jurax 24.3.2020 12:24

To víte, že je lepší více úmrtí, ale rychlejší skupinová imunita a rychlejší návrat do ekonomických procesů, vč. otevření hranic.

Akorát by neměl umřít nikdo z Vašich blízkých a pokud možno ani Vy.

Ś. Svobodová 24.3.2020 13:01

Dříve nebo později onemocníme všichni, jinak imunita nevznikne. Tak že počítám s tím, že mě to nějak postihne.

Š. Hašek 24.3.2020 14:10

Víte, paní Svobodová,

imunita na stále mutující viry se dělá dost blbě. Toho vira/všechny viry vytvořila Země, "abychom netloustli u počítačů/grilování". Až budem "chytří jako vir", možná "se něco posune".

Vzdorovat nejlépe kondicí, životem, stravou, střídmostí, kázní, čerstvým luftem ....... atd.

Uznávám, že psáno neodborně, ale do školy jsem chodil. Zkráceno.

J. Kříž 24.3.2020 20:30

Paní Svobodová, už jste se imunizovala na mnohem méně agresivní chřipku? A vsadím gatě, že jste ji v životě prodělala tolikrát, že byste se sama divila - a pokaždé jinak.

J. Kalina 24.3.2020 19:48

myslíte to s médii a jejich dotazy na tiskovkách?

Mám pocit, že pokud by se vláda rozhodla pro postup Velké Británie a vrostl počet nakažených a mrtvých rychleji než se děje nyní, tak by se celá mediální fronta i opozice posra...y do výšky.

J. Krynický 24.3.2020 21:19

Dlouhé měsíce až rok? A proč?

A myslíte, že na dva měsíce totálně přetížené zdravotnictví a spousty mrtvých lékařů a sester, nemá ekonomické následky?

V. Šedivý 24.3.2020 9:39

Nejsou zapotřebí příkopy.

Ani snad nejsou zatím zapotřebí vysoké zdi a ploty.

Ale kdyby následkem různých přístupů byly takové malé plůtky s jasným rozdělením a definovaným vocamcaď a pocamcaď a v případě potřeby kontroly na hranicích a hlavně více správy zpět na národní úrovni, bylo by to jen ku prospěchu.

V. Braun 24.3.2020 10:17

Tak můj závěr z článku je takový, že více koordinace přístupů přes hranice by bylo vhodnější. Dlouhodobě nelze mít přístup v jednom státě zaměřen na striktní omezení šíření nákazy a v druhém na řízené promoření populace.