17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

GLOSA: Moskva vítězí

Je to už hodně let, co Rusové osvobodili Jižní Osetii od gruzínské nadvlády. Před tím osvobodili i gruzínskou Abcházii a moldavské Podněstří. Všechny tyto agrese proběhly v Evropě. Loni osvobodili Krym a v současnosti osvobozují východ Ukrajiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kyselková 12.2.2015 13:42

Možná naivní pohled.

Od Němců nám v roce 1945 pomohli jak Američané tak Rusové.  Díky.

V současné době USA, asi "v dobré víře" řeší nesoourodé problémy jiných zemí obracením na demokracii mnohde ve světě - ozbrojenou silou. Výsledkem je zpustošení jejich režimů.

Naopak Rusko pevně hájí a chce udržet svoji geopolitickou rozlohu. Rusové jsou inteligentní a stateční lidé, Putina si váží a rozumí mu. Není možno je podceňovat.

V pozadí asi hraje silnou roli stále mocnější Čína.

R. Suda 12.2.2015 13:31

Re: Nesouhlas s článkem..

A ty těžké zbraně se snad líhnou po překročení hranice na Ukrajimském území NÉ. Jeďte do Moskvy a podejte tam ruku panu Lavrovovi,toho času největšího lháři v Evropě. I když náš Ovečkin jej již dohání. A nezapomeňte se líbat.Lavrov má obličej skoro jako Brežněv.

R. Suda 12.2.2015 13:24

Rusko

K tomuto nejde víc,než souhlasit!

V. Kusý 12.2.2015 12:35

Re: Kamarád Estonec

Můj tatínek měl také kamaráda Estonce, který bojoval jako dobrovolník ve finské armádě proti Rusům.Do konce života litoval, že jich nepobil víc za to, co jeho národu a Finům připravili.Ale to mnoha zdejším diskutujícím nevysvětlíte, nevysvětlíte, nevysvětlíte.

J. Fridrich 12.2.2015 11:59

Re: Nesouhlas s článkem..

Konec vycházky, vrat'te počítač ošetřovatelům. Po obědě nezapomeňte na léky a odpolední klid na lůžku.

J. Kanioková 12.2.2015 11:48

Nesouhlas s článkem..

A když ještě pořád zaznívají názory o vyzbrojování Ruskem, tak názor T. Haase, který si jistě umí zdroje pořádně ověřit.... ""O původu zbraní používaných v konfliktu na Ukrajině se můžeme podívat do studie předního britského institutu zabývajícího se otázkami zbrojení, zbraní a munice, ARES Institutu, který problému věnoval rozsáhlou detailní studii. "Report ARES Institutu o zbraních a jejich původu v ukrajinském konfliktu" vyšel před nedávnem, na konci listopadu, můžeme jej považovat za aktuální.

Jeho závěry jsou jednoznačné - "Rusko nedodává těžkou techniku a zda dodává pěchotní a osobní zbraně, je těžko prokazatelné. Dodávky zbraní nejsou organizované a ruské zbraně se dostávají na Ukrajinu z různých zdrojů, včetně privátních obchodníků se zbraněmi."

"U těch několika těžkých zbraní (celkem 8 kusů), které se dají identifikovat, a o kterých je známo, že nebyly ve výzbroji ukrajinské armády, se nedá přesně určit jejich původ."

A poslední citát, ze závěru studie: "There remains no direct evidence of Russian government complicity in the trafficking of arms into the area."

"Neexistuje přímý důkaz toho, že by ruská vláda dodávala zbraně do oblasti."

P. Rada 12.2.2015 11:16

Re: Stačí přejít na atom???

Pane Vanuro na atom by postačilo přejít jen v případě, že by se z něj stal zdroj efektivní alespon tak jak dnes už mnohde OZE (http://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI), s uzavřeným palivovým cyklem a opravdu šíroce a dlouhodobě veřejnosti dostupný. Podobně jako tomu bývalo se zemědělstvím č rybolovem... ale rozhodně to neplatí pro dnešní jaderné technologie.

Každá totalita totiž sní o tom, mít v rukou provázky na ovládání loutek. Toto lze nejsnáze realizovat právě přes koncentrované zdroje (zmínil jsem ropu a plyn a k tomu ale patří i uhlí a jádro) na kterých široké okolí doslova závisí. Jeví se mi to tedy tak, že právě o centralizaci moci sníte.

P. Vaňura 12.2.2015 10:40

Stačí přejít na atom, a problém je

vyřešen. Dokonce by ani nedošlo na prolamování limitů. Palivové články by jistě dodala ráda Francie, Británie nebo USA!

P. Vaňura 12.2.2015 10:35

Západ si ve Vietnamu počínal

velice kulturně. Pokud by jej řešil japonský vojevůdce Oda Nobunaga, problém by už dávno neexistoval, protože rozkaz útočícím jednotkám by zněl "Zabijte všechny." Na vyvraždění celé jedné provincie Nobunagovými vojáky se v Japonsku vzpomíná dodnes a je to už pře 400 let. Oni si totiž dovolili zničit předtím armádu Nobunagova syna, a přestože on sám vyvázl, něco takového nehodlal Nobunaga tolerovat!

P. Vaňura 12.2.2015 10:26

Žádnou německo expanzi nevidím. Vidím jen přirozenou reakci

na světový vývoj, při ohledu na to, čím Němci a Německo jsou (1939).

Ale vlastně máte svým způsobem pravdu. Od Ruska se opravdu nic dobrého čekat nedá a jediné řeči, které téměř bezvýhradně rozumí, je vojenská síla a ochota ji použít!!!!

V. Kusý 12.2.2015 10:14

Re: Kamarád Estonec

:-))

S. Ševeček 12.2.2015 10:03

Konec konců ...

"... všechno tu už bylo. Španělská občanská válka, Mnichov a naposledy Bosna."

Zapomněl jste na Kosovo.

P. Rada 12.2.2015 10:01

Re: Expanzivita je u Ruska zřejmá - ale co s tím?!

V oslovení máte asi překlep ale to kde vnímáte problém jsem s  textu pochopil. Docela jinak to vypadá v realitě při posouvání mocenských hranic i vyčíslování obětí konfliktu.

Tu fotku kde se Prošenko ohlíží považui za reportérskou trefu!  Ti dva jsou mu s přidrzým úsměvem nemístně sebevědomých despotů v patách.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/361455-zadne-dobre-zpravy-oznamil-porosenko-po-maratonu-jednani-v-minsku.html

K. Janyška 12.2.2015 9:56

Žádnou ruskou expanzi nevidím. Vidím jen přirozenou reakci

na světový vývoj, při ohledu na to, čím Rusové a Rusko jsou... Dzp.

R. Szewczyk 12.2.2015 9:56

ha ha ha

tady vážení diskutující několikrát zmiňujete západní kultůru,tak připomenu tu kultůru zapomenutou válkou v Alžírsku,a s ní spojenou v Tunisku a Maroku,padlých vojáků celkem bylo cca 50tis,ti mně celkem nezajímají,ovšem civilních obětí bylo kolem 0,5mega,což na ty kultůrní frantíky je zajimavé číslo,kdybych tak nějak k tomu připočetl civilní oběti v indočíně,tak mám tak nějak problém nazvat západ kultůrním,ale asi to nepadá na váhu,bo šlo o nějaké černé muslimy bez občanství,v jednom přípádě a v druhém o nějaké žluťákym,kdo by se o to staral,že jo?

V. Kain 12.2.2015 9:52

Re: Expanzivita je u Ruska zřejmá - ale co s tím?!

Pane Jiráte, z těch vylhaných,překroucených a demagogických keců by měl schizofrenik Porošenko velikou radost.Ten dokáže žvanit o míru,ale zároveň žádá západ o dodání ještě ničivějších zbrojních systémů.Nejvíce by tomuto válečníkovi vyhovovalo, kdyby se mu podařilo vtáhnout do té svoji genocidy západ.

P. Bryndza 12.2.2015 9:40

Re: Ukrajina není jedna země

prosím o odkaz a zdroj

P. Bryndza 12.2.2015 9:36

Re: Skvělý, reálný rozbor situace

Já ne.

K. Frauknecht 12.2.2015 9:32

Re: Skvělý, reálný rozbor situace

Černobílý svět neexistuje (někdy-naštěstí:-)!). Text jen pro Vás :-):

http://www.spiegel.de/politik/ausland/usa-erwaegen-waffenlieferungen-an-ukraine-a-1016299.html

PS: Překlad si obstarejte sám, aby nevznikla mýlka :-).

V. Kusý 12.2.2015 9:26

Re: Jsem nadšen rozbory situace od na slovo

Pokud Vám unikly, tak "lyší se", velitelský "zbor" (asi od slova zbořit),Dálný Východ s malými písmeny,"sme" namísto jsme."Hrázy" míru, a jeden z diskutujících se alespoň opravil.Vy věříte v hloubku myšlenek někoho, kdo není schopen, čí ochoten, se naučit rodnému jazyku? Já moc ne.K článku výhrady nemám, ale ta diskuze :-((

P. Rada 12.2.2015 9:15

Expanzivita je u Ruska zřejmá - ale co s tím?!

Nejvýrazněji totiž nepomohlo povrchní embargo "západu" a pochybuji, že by výrazně  pomohlo poslat na Ukrajinu zbraně. V konfliktu jde totiž také o vyřizování účtů mezi oligarchy na obou stranách, kde lid oblast je jen rukojmím.

Základem problému totiž je, že výrobní základna Ruska zajištující i jeho vyzbrojování leží ze značné části mimo jeho teritorium a takto i u nás v českém dolíku, odkud jen za ropu dodáváme dennodenně hodnoty na čtveřicimoderních tanků. Transformací rských surovin totiž tvoříme porostředky, ktré jdou sice jen části zpět - ale za to přímo do centrální moci - kdežto to co s procesu nám zůstane, většinově propadá všeobecnému a dál nevyužitelnému "blahobytu".

Doposud ruskou expanzi tak nejvýrazněji brzdí součastnosti snížená cenová hladina ropy. Účnný tlak takto předvedli prakticky jen země OPEC a to ještě pod vlivem celosvětové stagnace. http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/60611/cena-ropy-stale-klesa-rusko-bude-mit-vazne-problemy-rikaji-experti.html

Ty sankce ve kterých jsme zapojeni jsou bezzubé především proto, že s Ruska dál odeníráme prakticky nezměněné množství ropy a plynu. Celkem za energetické suroviny do všech především totalitních regionů, ročně alokujeme na 200 miliard korun. Pak se podivujeme, že se to leckde zvrhává i ptoti nám. Irák, Kongo ... patří mezi alší oblasi našeho zhoubného vlivu.

Proto kdo to myslí se svou svébytností a celosvětovou mírumilovností opravdu vážně, měl by učinit radikální kroky k omezení vlastní spotřeby surovin které s dotyčných teritorií odebírá. To ale není o navyšování pohodlnosti která se pravidelně stává výrazným stimulem totalitních režimů.

P. Lenc 12.2.2015 9:03

Re: Ukrajina není jedna země

Jó pane Babičko, ale některým to nevysvětlíte a někteří to vůbec nejsou schopni pochopit.

P. Lenc 12.2.2015 8:59

Re: Skvělý, reálný rozbor situace

Já také.

J. Boleslav 12.2.2015 8:57

Re: Skvělý, reálný rozbor situace

Připojuji se.

M. Salkovsky 12.2.2015 8:57

Re: Ukrajina není jedna země

Kolko mas napchate v gagore za predaj vlastnej matere? O cudzich statoch ani nehovorim chudacku sudetacka.

J. Boleslav 12.2.2015 8:57

Re: Jsem nadšen rozbory situace od na slovo

Můžete uvést nějakou gramatickou "perlu" ze článku? nebo máte na mysli příspěvky do diskuse?

P. Scheck 12.2.2015 8:27

Re: Kamarád Estonec

Opravuji na "s Rusy" a omlouvám se výše panu Kusému.

V. Kusý 12.2.2015 7:24

Jsem nadšen rozbory situace od na slovo

vzatých osborníků, které se zvláště dnes hemží gramatickými "perlami".Ale to nic, vždyť "Vole, de vo myšlenku", že?

J. Fridrich 12.2.2015 6:55

Skvělý, reálný rozbor situace

Skvělý, reálný rozbor situace.

Váhavou, nerozhodnou Evropu bude po třetí za jedno století zachraňovat Amerika. Jen by přece jen měl v Oválné pracovně sedět člověk typu Ronalda Reegana...........Svět by mohl být klidnější - Rusko opravdu rozumí a akceptuje jen a jen SÍLU.

J. Babička 12.2.2015 6:45

Re: Ukrajina není jedna země

A nezapomenout na Polsko. O tom sovětský ministr zahraničí Molotov, prohlásil, že je to odporný potrat Versailské smlouvy a nemá právo na existenci.