5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

GLOSA: Je nutno vynucovat si dnes nějaký plán brexitu?

Podle předsedy Evropské komise Jeana-Clauda Junckera nemají vítězové britského referenda žádný plán, jak nyní dále postupovat při odchodu z EU a jak upravit příští vztahy s unií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 3.7.2016 8:26

Re: pane Javoro

Jakým ekonomickým škodám přesně by se mělo zabránit? Díval jste se v posledních pár dnech na reakce trhů týden od referenda? Ten neustálý strmý pád, který předpovídali "odborníci" se nějak nekoná. EU opakuje, že je potřeba konat rychle, ale já bych to nechal na Britech. Až požádají o vystoupení, tak to bude, no...

J. Fleiszner 3.7.2016 0:14

Re: pane Fleisnere

Brexit je nová situace a Británie se na ní připravuje postupně. Asi se trochu bojíte za ně. Mají odvahu. Vystupují z protektorátu. Dejte jim čas.

J. Fleiszner 3.7.2016 0:08

Re: ale vždyť to není pravda, pane Fleisznere

Pan Šejna se pravděpodobně dostal jen do fáze, kdy dokáže psát na NP. Gratuluji mu k úspěchu a dál je třeba sledovat světové dění.

L. Němec 2.7.2016 20:35

Re: Neobhajitelné

Ty , Hejmala, a na Baniček budeš chodit i po tem sfarani do druhe ligy ?

L. Němec 2.7.2016 20:30

Hejmala na Hrad !

Z diskuse jsem se po příspěvku Josefa Hejmaly dozvěděl, že má pan Jákl namaštěnou kapsu a nemá co dělat. Já bych věděl : půjčte mi pane Jákl tak tři stovky do příštího tejdne, tutově vrátim. Hejmala, díkes a víc takovejch chatrejch příspěvků.

J. Svoboda 2.7.2016 19:42

Re: Pane Jakle

Asi jsem měl pravdu, když jsem projevil obavu, že jste dočista zmagořil. Vůbec se vám nezdá, že tvorba jakýchkoliv plánů by byl účet bez hostinského?

Mlátíte dávno vymlácenou slámu. To, co píšete, opisujete z mainstreamových médií a převážně to jsou kecy, kecy, kecy. Lepší by bylo něco originálního.

J. Svoboda 2.7.2016 19:35

Re: ale vždyť to není pravda, pane Fleisznere

Soudruhu Šejno, budu drobátko tvrdší. Zdá se, že buď lžete, nebo jste dočista zmagořil.

Neslyšel, nebo nečetl jste, jak Juncker Britům vyhrožoval?

Bylo by velmi sympatické, kdybyste přestal ty ostatní "blbečky" v těchto diskusích vyučovat a podceňovat.

M. Pivoda 2.7.2016 16:02

Pojmenovat!

Učím to, že existující problém je třeba pojmenovat správným jménem. I když, dle diplomatických slov Václava Klause, to pro nás může být "nevýhra".

M. Vondráček 2.7.2016 15:43

Re: Neobhajitelné

Strategický Pivodo, učíte své žáky , že lidem kteří mají jiný názor je třeba vynadat do šmejdů ??

Z. Rychlý 2.7.2016 15:37

Re: ano, pane Rychlý

Omluv doufám netřeba.

E. Erat 2.7.2016 14:09

Re: pane Fleisnere

No, EU to neví již několit let. Jak v případě Řecka, nelegálních migrantů, Ukrajiny, vztahu k RF atd. Vždy jenom lepí záplaty, a většinou na blbé místo. Jaký plán měla EU pro vystoupení jakékoliv země z EU, eroplán jako Edvard Beneš.

M. Šejna 2.7.2016 13:12

ale vždyť to není pravda, pane Fleisznere

kde chodíte na tyhle představy?

Všichni politikové v EU přece jasně řekli, že rozhodnutí Britů o Brexitu je nutné respektovat a že jsou připraveni dojednat s Británií podmínky budoucí vzájemně výhodné spolupráce mezi Británií a EU.

Jenže tato jednání o vzájemných ekonomických vztazích mohou začít až tehdy, kdy Británie oficiálně oznámí odchod z EU. Do té doby se nic dít nemůže a vše zůstává při starém - tj. Británie je a bude součástí EU.

V. Patkoš 2.7.2016 13:07

Re: pane Javoro

Přesně tak, od příznivců brexitu je teď často slyšet o bezradnosti EU politiků a tlaku na zopakování referenda, přitom jediná reakce od politiků z EU byla, že má Británie vystoupit co nejdřív. Jestli teď někdo působí bezradně, pak jsou to ti bexiťáci.

M. Šejna 2.7.2016 13:06

pane Fleisnere

mám pocit, že jste vůbec nepochopil poznámku pana Jakla o tom zabloudění v lese. On tím myslel Brity, nikoli EU. Pan Jakl tímto přirovnáním jen brání briskou nerozhodnost a tvrdí, že se jim musí nechat čas, aby si rozmysleli, jak se dostat ven.

A já k tomu jen dodal, že to je ukázka britské nepřipravenosti na Brexit. Nebo snad máte pocit, že Britové vědí, co a kdy budou teď dělat?

V. Patkoš 2.7.2016 13:02

Re: Pane Jakle

Přesně, souhlas.

M. Šejna 2.7.2016 13:02

ano, pane Rychlý

propásl jsem příležitost držet hubu. Takže se Vám omlouvám a už tu hubu budu radši držet, abyste mi znovu nemusel psát, že kecám.

J. Fleiszner 2.7.2016 12:54

Re: Pane Jakle

Cameron je právě příznivce setrvání v EU, takže je v pořádku, že si neví rady (jako si neví EU rady s každým skutečným problémem).

EU zatáhlo Británii i ostatní země právě do toho lesa a teď tam společně tápou. Británie se rozhodla netápat a vylézt ven. To se jim podařilo a jsou v nové situaci. Zbytek EU bude dále ve stínu stromů provádět "více Evropy", bude narovnávat banány, přejmenovávat máslo, vyhrožovat všem, kteří chtějí z lesa a hlavně se bude ekonomicky stále více propadat.

Přeji Británii, aby si vyjednala co nejlepší podmínky spolupráce se zeměmi, které jsou v EU, ale i s těmi, které tam nejsou.

Z. Rychlý 2.7.2016 12:46

Re: Neobhajitelné

Na dědkovi je úžasné, jak vás dokáže vytočit. To by Jelínkův Mas.institut nedokázal. Souhlasím s vámi v jediném: samej buran a primitiv.

J. Fleiszner 2.7.2016 12:43

Tendence k diktatuře

Zatím jsem neslyšel od nikoho z EU-utužovatelů popřát Británii hodně štěstí s další možnou obchodní i jinou spoluprácí s EU. Jako by se Británie stala nepřítelem EU (tedy hned po Rusku).

Za komunistů také nikdo nemohl utéct ze země a když se o to stažil, střílelo se mu do zad! Británii se útěk povedl a EU po něm střílí, ale vzhledem ke své neschopnosti jen slepejma. Právě se v EU připravuje odzbrojení občanů legálně držících zbraň. To se dělo za protektorátu a pak za komunistů. Obhajovat EU v nynější podobě může fakt jen "slepejš". Tendence k diktatuře jsou už naprosto zjevné.

Z. Rychlý 2.7.2016 12:41

Re: Pane Jakle

Kecáte. Cameron měl okamžitě odstoupit coby příznivec setrvání. Jako vyjednavač by byl naprosto nevěrohodný. To, že okamžitě neodstoupil je věcí Britů a Džuncker se může s Šulcem uvztekat a třísnit jedovaté sliny, ale nic s tím nenadělají. Pomstychtivost z nich přímo čiší. Jak pravil jeden z gigantů EU integrace - propásl jste (spolu s nimi) příležitost držet hubu.

M. Šejna 2.7.2016 12:35

pane Javoro

o jakých bezradných výkřicích ze strany politiků EU to píšete? EU neustále opakuje, že je třeba jednat rychle, aby se zabránilo zmatkům a ekonomickým škodám. EU neustále vyzývá Británii, aby začala konat. Bezradná je naopak Británie, která dodnes nesdělila, kdy oficiálně oznámí vystoupení z EU. Ono se totiž může mezi EU a UK začít jednat teprve poté, co Británie oficiálně oznámí odchod z EU. Do té doby je a bude Británie součástí té "hnusné totalitní socialisticé EU".

Mě Brexit připomíná rozdělení Československa. Tehdy také Slováci furt prudili, dokonce vyhlásili nezávislost, ale z Československa se jim nechtělo. Vyhovovalo jim prudění a nadávání na Prahu, ale s odchodem nespěchali. Nakonec je k rozdělení dotlačili Češi (jmenovitě Václav Klaus) a stačilo k tomu necelého půl roku.

M. Šejna 2.7.2016 12:25

Pane Jakle

máte pravdu, že je to od Junckera projev nadřazenosti sdělit Britům pravdu. To ale nic nemění na tom, že Britové opravdu žádný plán nemají. Cameron nemá plán proto, že s Brexitem vůbec nepočítal a "brexiťaci" plán nemají také, protože už se nechali slyšet, že plán měla mít vláda a nikoli oni.

Ta vaše poznámka v závěru článu o tom, že "když se člověk ztratí v lese, je jeho starostí hlavně nejdřív vymyslet, jak se dostat ven" a teprve potom konat, je opravdu přesným popisem situace Britů po Brexitu a od Vás "brexiťáka" je to kouzlo nechtěného. Tímto prohlášením jste potvrdil, že Britové nešli do lesa (do Brexitu) s kompasem (s plánem), a že tam lezli zcela nepřipraveni, a že opravdu jsou nyní ztraceni a začali teprve teď přemýšlet, kudy z lesa ven.

J. Hejmala 2.7.2016 12:09

Pane Jakle

Vy jenom myslite na žvanec a jak se dostat ze všeho ven. Vás a Klausuv plán je zn8m celej ČR jak si namastit kapsu prachama a nic nedělat

J. Hejmala 2.7.2016 12:03

Re: Neobhajitelné

Pane učiteli Pivodo na 1000% s vámi plně souhlasím Obhájci Jakla jsou i obhájci Klause a to mluvi za vše je to samej buran samej primitiv

V. Javora 2.7.2016 11:40

Není kam spěchat

Není kam spěchat. Kdo dnes ví kdo bude sedět za EU u vyjednávacího stolu na konci tohoto roku? Rozhodnutí VB o vystoupení je pro EU daleko větší průšvih, než si dnes uvědomujeme. Nemusejí to ustát. Bezradné výkřiky současných představitelů dávají tušit velkou nervozitu a není se co divit. Možná, že nebude vůbec nutno, aby VB vystoupila. Hodně bude záležet na stanoviscích a tlaku jednotlivých členských států už na jednání v září v Bratislavě.

M. Pivoda 2.7.2016 10:55

Neobhajitelné

Po mém silném prohlášení, musím nutně počítat s osobními útoky. To je zde vcelku normální. Ovšem ať se snažíte jakkoliv, Jaklův článek zde neobhájíte.

A navíc dovolím si říci (zejména po sérii článků na téma Dieselgate), že Institut VK je prostě šmejd.

P. Lenc 2.7.2016 10:24

Re: Nervozita z plánování na Institutu VK

Tak vy jste učil pane Pivodo "Strategický management"? Můžete se pochlubit vaším žactvem?Mám takový dojem, že to budou opravdu zajímavá jména.Dle vašeho příspěvku to bude samý strategický "intelektuál".

M. Vondráček 2.7.2016 10:12

Re: Nervozita z plánování na Institutu VK

Zdá se , že platí ono přísloví . Kdo něco umí tak to dělá, kdo to neumí tak to řídí a kdo to neumí řídit tak to učí.

M. Pivoda 2.7.2016 10:07

Nervozita z plánování na Institutu VK

Jako bývalý učitel předmětu Strategický management jsem zděšen nad tím, jaké intelektuální ko(k)otiny zde prezentuje Institut Václava Klause.

Fakt je, že bankovní úředníci (kterým je hlavní představitel Institutu) strategický plán běžně nesestavují. A jak říká přísloví: "Starého psa novým trikům nenaučíš!".

F. Netopil 2.7.2016 9:21

Zbytečné starosti, institute

čím dál víc mám dojem, že VB nakonec z té Unie ani nevystoupí. Referendum není závazné a záleží na parlamentu. Abych zastáncům brexitu ušetřil nervy a psaní, musím dodat že podle mě by teď už vystoupit měla.