6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Evropský Trump?

Patří k politikům, na které se novináři přímo těší. Rozcupovat jeho myšlenky i činy bývá snadné. Stačí už vizáž. Či vystupování, v němž suverenitu mísí s mystifikací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 28.7.2019 16:42

Příchod Borise je předevšímdůsledek selhání předchozích vlád

Akce a reakce.

M. Mikulec 29.7.2019 10:21

Re: Příchod Borise je předevšímdůsledek selhání předchozích vlád

Jistě. Brexit- neexit. Už teď kují zákulisní pikle Corbyn, různí zombies jako Tony Blair, probruselští politici z dob minulých i současných, jak Borisovi podrazit nohy.Doufám, že mu královna dala pravomoc konat.

J. Poživil 27.7.2019 12:29

Kéž by byl jako Trump.

O. Zuckerová 27.7.2019 11:03

A když referendum neuděláte,

to jako společnost bude jiná?

S. Sedlák 27.7.2019 11:11

Re: A když referendum neuděláte,

Jiná nebude, ale v tom je právě úskalí pořádání referend, kdy vyznamná část joudů neví o čem se rozhoduje a jaké to bude mít důsledky. Všechny důsledky.

M. Pivoda 27.7.2019 13:41

Dlouhodobé řešení

Dlouhodobým řešením je dlouhodobé zvyšování kvalifikace občana. A nechat rozhodovat občana, nikoliv politické strany.

V Česku se o rozhodování politickými stranami zasazoval ekonom Václav Klaus. A skončilo to mnoha ostudami. Také tou ostudou, že místopředsedou pravicové strany ODS byl zvolen komunista Vlastimil Tlustý. --- Domácí poučení: Z toho tehdejšího skandálního zvolení vyplývá nejen to, že k moci se tehdy prodral bezohledný, všehoschopný jedinec, ale i to (nebo především to), že hlupáci ve straně ODS toho všehoschopného jedince zvolili na pokyn vůdce strany Václava Klause.

Spolehlivým dlouhodobým řešením je investice do občanské kvalifikace občana. Je to sice pracné a zdlouhavé, ale jinudy cesta nevede.

M. Prokop 27.7.2019 15:22

Re: Dlouhodobé řešení

Bez stran se obejde jen dost malá komunita. Ve větších se bez nich neobejdou - mají je i ve Švýcarsku, zemi přímé demokracie.

Vy možná (nebo spíš určitě) volíte na něčí povel, většina voličů spíš dle vlastní hlavy (byť mnohdy blbé).

Z. Lapil 28.7.2019 9:06

Re: Dlouhodobé řešení

Připadá mi, že do občanské kvalifikace se investuje docela dost - viz všemožné neziskovky, genderstudia, podpora správného názoru tu na klima, tu na teplouše, tu na EU...

Jen mi to všechno šeredně smrdí ideologií.

M. Pivoda 28.7.2019 11:59

Pro Z. Lapila

Vězte, že pokud vám ta dnešní situace smrdí, můžete si být jist, že budoucí doba vám bude smrdět ještě více.

Tím neříkám, že tu a tam nemáte pravdu, ale trend do budoucnosti nemůžete změnit.

Z. Lapil 28.7.2019 12:32

Re: Pro Z. Lapila

To, že nemůžu změnit trend, neznamená, že ho musím podporovat. A už vůbec nemusím mlčet, vidím-li rizika.

M. Prokop 27.7.2019 15:19

Re: A když referendum neuděláte,

Je zřejmé, že nemáte ponětí o tom o čem plácáte.

Není-li referendum uspořádáno, problém tím nezmizí.

M. Mikulec 27.7.2019 15:24

Re: A když referendum neuděláte,

Nesmysl, neobviňujte referendum, ale politiky, co naslouchali loserům. Samosebou lidé vědí, proč chtějí z EU: jednomu sebrala obživu rybolovu, jinému vadí, že Británie podléhá evropskému soudnímu dvoru a není síly, vyhostit džihádisty s jejich lidskými právy. Dalšímu vadí, že v Británii se prosadilo všechno německé: auta, vlaky Siemens, ani lodě už se nevyrábějí, a tolik pracovních míst zmizelo. Dalšímu vadí nekontrolovaná migrace- děti migrantů zabraly místa ve škole,a domácí musí vozit děti denně 30 mi do nejbližší další školy. Veřejné zdravotnictví kolabuje, protože migranti vyžadují péči "zdarma". Tisíc a jeden důvod, proč volit Brexit. A vy nedělejte z Britů hlupáky, co nevědí, co činí.

M. Prokop 27.7.2019 16:45

Re: A když referendum neuděláte,

To "vše německé" si Britové zavinili z valné části sami. U automobilového průmyslu třeba poválečným znárodněním, od té doby už se nikdy nezmátořil. I ti migranti jsou jejich věc, převážně Pakoši.

M. Mikulec 27.7.2019 17:43

Re: A když referendum neuděláte,

Jasně. Od doby Margaret Thatcherové, co zuřivě odmítala Maastricht, se svět dost změnil. Reagovala jsem na toho náfuku, co si myslí, že Britové asi hlasovali hloupě, nebo co.

S. Netzer 27.7.2019 9:36

Rozdělení společnosti by zůstalo,

i kdyby nové referendum přineslo opačný výsledek.

Ale viníkem rozdělení společnosti by zůstali i nadále jeho propagátoři a iniciátoři.

Není pádnějšího důkazu o škodlivosti referend tohoto druhu.

M. Prokop 27.7.2019 9:44

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Viníkem rozdělení jsou pochopitelně rozdílné názory. Hlavně pak nedostatek demokracie a zpětných vazeb v EU, což vyvolalo snahu o odchod v GB.

M. Prokop 27.7.2019 9:46

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Ani to by nemuselo vést k rozdělení, pokud by v téhle věci byla EU schopna kompromisu. Nekompromisnost vyjednávání vede k nekompromisnosti v rozhodování občanů GB.

S. Sedlák 27.7.2019 10:01

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

A jaký kompromis máte na mysli??

M. Prokop 27.7.2019 10:44

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Kompromis mezi požadavky GB na odchod a podmínkami EU. Jejvíc řečí je kolem nekompromisní irské pojistky.

S. Sedlák 27.7.2019 10:53

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

A jak si "kompromis" představujete? Vy vůbec nevíte o čem píšete. Popište detailně, jak by měla vypadat dohoda o volné hranici bez celní unie.

M. Prokop 27.7.2019 15:22

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Je zřejmé, že nemáte ponětí o tom o čem plácáte.

S. Netzer 27.7.2019 10:03

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Tak si to vysvětlujete ve své protiunijní posedlosti.

Unie hájí zájmy svých členů, toť vše.

M. Prokop 27.7.2019 10:46

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

A GB zase zájmy svých občanů. Oboje je oprávněné, ale má-li dojít k funkční dohodě, je třeba vyvážený kompromis.

Což nemůže fungovat dle vaší perverzní zamilovanosti do EU.

V. Pavelka 27.7.2019 22:29

Re: houby hájí

Brusel ,tedy věrchuška, nacpala do projektu ideologické prvky socialismu ,a soustavně vytváří tlaky na pilu celého procesu ,bez vlasní schopnosti sebereflexe ,neptá se na názor států,diktuje a uráží státy dost často jen pro prkotiny, proto se vytváří protitlak,i přes to že ovládá média. Díky internetu spousta lidí prohlédlo.

J. Fridrich 28.7.2019 8:46

Tak trochu historie Netzer. Britanie do tehdy ještě EHS chtela, ale branil tomu general Charles de Gaule... Oni do Evropy chteli, ale do JINE EVROPY - a take do ni VSTOUPILI a cca 45 roků byli jejimi platnymi členy..

Nyni v ní být nechtěji - a hádejte proč ?

Z. Lapil 28.7.2019 8:59

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Aneb "Lépe v mylné naději sníti, před sebou čirou temnotu/ Nežli budoucnost odhaliti, strašlivou poznati jistotu".

K. J. Erben: Štědrý večer.

I. Širůček 29.7.2019 10:09

Re: Rozdělení společnosti by zůstalo,

Trošku opajcováno z Hamleta ...

K. Janyška 27.7.2019 8:52

Moje obří zkušenosti z politiky a zvířecí instinkty, spolu

nejvyšším představitelným vzděláním, tedy kompozitivní teorií, mi napovídají, že dochází ve světě k názorovému zvratu zásluhou Trumpa a Johnsona. Uvidíme. Já však už vidím... Dzp.

B. Volarik 27.7.2019 23:04

Re: Moje obří zkušenosti z politiky a zvířecí instinkty, spolu

Kéž by Vaše slova byla prorocká! Doufejme....

J. Fridrich 27.7.2019 8:45

Trump nabidlo Borisovy " mimoradne podminky spoluprace " po treba i TVRDEM BREXITU pres Atlantik - a to je skvele pro Svet - a na zamysleni v EU a Berline a v Parizi...