4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Dvojí metr německé spravedlnosti

Po přečtení novinového titulku o nákladním vlaku s dřívím, který před několika dny nikým neřízen vyjel z chebského nádraží směrem do Německa, jsem se pořádně vyděsil. Zejména když jsem se dověděl, že vlak „utržený ze řetězu“ projel spoustou stanic, aby nakonec sám zastavil až zhruba po 100 kilometrech zběsilé jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 30.8.2019 14:16

Re: Myslím nešetří:

.. a kdo tu napsal "dozvíme se, DI šetří"? Předpokládám, že celou záležitost v Německu bude šetřit více orgánů, přinejmenším Spolková policie(Bundespolizei) a Spolkový drážní úřad( Eisenbahn-Bundesamt), který je zákonem pověřen k zajištění bezpečnosti železniční dopravy ve smyslu práva EU a dohledem nad ní. Jedině snad, že by žádný z orgánů nepovažoval tuto medializovanou krasojízdu vlaku za něco víc, než drobnou lapálii, nehodnou jejich pozornosti. Německo ještě stále není Albánie..

P. Štěpánek 29.8.2019 22:59

To je radosti

Stále dokola omilat případ polokretena v kamionu, který je snad každýmu úplně ukradený. A porovnávat to s typickým slenrianem na železnici je taky známka panku.

J. Svoboda 29.8.2019 21:33

Re: Jak tohle ohodnotit?

Zdá se mi, že pan Valenta go dělá záměrně, proto, aby nasral co nejvíc lidí. Ve skutečnosti tak hloupý snad nikdo nemůže být.

J. Svoboda 29.8.2019 21:29

Re: Jak tohle ohodnotit?

Pane Valento, kdybyste se naučil číst, mohl už jste vědět, že článek je o voze e vy píšete o koze. Jde o ohodnocení dvou činů a nikoliv o tom, co jste stačil přelouskat.

V. Halašta 29.8.2019 20:18

Re: Myslím nešetří:

Reagoval jsem na slova "dozvíme se, DI šetří". Jetsli tomu, co dělá zaměstnavatel chcete říkat šetření, tak jo, ale od něj se nic nedozvíme. Já bych to viděl na kontrolu lokomotiv, sepsané dva protokoly, zmiňovaná preventevní a nápravná opatření a je hotovo.

Co by tam měla dělat Policie? Jakože zaměstnavatel podá na své lidi trestní oznámení? Ale no tak, nehusákujte.

P. Grigar 29.8.2019 19:30

Re: Myslím nešetří:

.. nějaké šetření jistě probíhá, přinejmenším na interním základě. Podle jeho výsledků se bude postupovat dále.. policie, státní zastupitelství. Zatím nejsou pro veřejnost k dispozici jakékoliv zaručené informace, které by věc posunuly z oblasti spekulací.

J. Jurax 29.8.2019 19:24

To víte, echt germánský urvaný vagón či celý vlak škodu něnarobí, neboť ani nemůže. Není tudíž co trestat. Ale slovanský řidič kamiónu by mohl ...

J. Hlubek 29.8.2019 17:36

To máte tak,

podle všeobecně uznávaných pravd levičáckých aktivistů, ministrů, prokurátorů i soudců, je vlak dobrý a automobil špatný. S tím souvisí náhledy na bezpečnost, či nebezpečnost jednotlivých dopravních prostředků. Proč tomu tak je nevím, stejně jako nevím proč existovala vedoucí úloha strany?

V. Halašta 29.8.2019 16:50

Myslím nešetří:

" Die Behörde entschied allerdings, dass eine formale Untersuchung nicht eingeleitet wird..."

Ta diskuze je odborného pohledu ještě horší než vlastní článek. Kde a jaká chyba se stala je docela zřejmé a je to napsané v článku - při propojování brzdového potrubí, kdy mezi lokomotivami nebo mezi lokomotivou a vozy nebyl otevřen kohout brzdového potrubí nebo nebylo vůbec potrubí propojeno. To by odhalila jednoduchá zkouška brzdy, kterou měli provést. Neprovedli.

Jenže co se dělo skutečně na trati tak zřejmé není a pohled na profil trati ukazuje, že pokud by zjistili nefunkčnost průběžné brzdy záhy po odjezdu z Chebu, tak by bez problému zabrzdili jen přídavnou brzdou lokomotivy hned za Chebem. I bez použití jakékoliv brzdy by se vlak nedostal ani na kopec na kterém je Marktredwitz. zastavil by sám. Jenže pak je to dolů a i Wiesau leží na spádu, takže podle mě na závadu přišli až před cílovým Wiesau, museli jej projet a pak teprve nastala to nucené stavění trasy pro neovládaný vlak. Viz výškový profil: https://mapy.cz/s/bolocabena

V. Kain 29.8.2019 16:07

Re: Jak tohle ohodnotit?

Německo začíná být země k nám značně nepřátelská.Dneska už bych tam nejel.Nemohl bych se smířit s tím,že na každém rohu budu zakopávat o islám.

P. Grigar 29.8.2019 16:02

Re: No, asi to idilka nebola...

..tady máte obrázek:https://d46-a.sdn.szn.cz/d_46/c_img_F_g/nzsBjTR.jpeg?fl=exf|crr,1.33333,2|res,800,600,1|wrm,/watermark/sbazar.png,10,10|jpg,80,,1

P. Grigar 29.8.2019 15:52

Re: Doplněk

.. podívejte se na merkur.de.; je tam kromě zprávy i poměrně obsáhlá diskuse, ale informací zatím pomálu. Němci vyšetřují, předběžně chyba při propojování brzdového potrubí.

P. Grigar 29.8.2019 15:32

Re: Ono to bylo trochu jinak

..kecají novináři.

P. Grigar 29.8.2019 15:31

Co na této situaci chceme posuzovat..

..když nejsou žádné relevantní údaje. Propojení brzdového potrubí mezi soupravou a vlakovou lokomotivou ano/ne; totéž mezi vlakovou a přípřežní lokomotivou ano/ne; propojení kabelů dálk.řízení mezi lokomotivami ano/ne; polohy brzdičů na lokomotivách? obsazení lokomotiv? Vnitřní předpisy dopravce pro obsluhu jednotlivých typů? Takže novináři opět za pět..

M. Prokop 29.8.2019 15:16

Re: Jak tohle ohodnotit?

To jste jen zase něco nepochopil. So geht das.

M. Valenta 29.8.2019 13:31

Re: Jak tohle ohodnotit?

A teď si představte, že kamión plný koblih a urážek řídí Babiš se Zemanem. Že je to hloupé? Je. Stejně jak to vaše.

Z. Lapil 29.8.2019 13:22

Re: No, asi to idilka nebola...

http://www.radiodixie.cz/clanek/havarie-vlaku-u-san-bernardina-smrtici-jizda-z-horskeho-prusmyku-nicila-domy-brala-zivoty-a-zpusobila-ohnive-peklo

Znáte? Něco podobného, jenže jaksi ve větším.

Na youtube vám "tehachapi loop" ukáže sugestivní videa běžného provozu.

V. Peroutka 29.8.2019 13:15

Re: Jak tohle ohodnotit?

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ridic-predjizdeni-kamion-obvineni.A190828_203710_zahranicni_zaz

V. Halašta 29.8.2019 13:06

Re: Doplněk

Nedozvíme, žádné vyšetřování se nevede. Ani u nás ani v Německu.

A jednalo se o německou soukromou společnost K-Rail GmbH a její zaměstnance, její strojvedoucí.

S tím klesáním (vlastně už od Chebu) souhlasím. Jedná se ale o klesání kolem 4 ‰. (Pro představu, za nebezpečný spád, kde by mohlo dojít k ujetí vozů je 2,5 ‰.) Co si ale nedovedu představit, že by se jim nepodařilo zastavit právě v tom stoupání k Markredwitzu. Sám upozorňujete na brzdný účinek obsazené lokomotivy. Proto si myslím, že už popis v mediích je zdramatizován a autor tomu nasadil ještě korunu.

V. Pokorný 29.8.2019 13:04

Kristapána!

Co očekáváte od toho německého, jakoby, ale nejen jakoby, no...jak bych to...tak dobře no lidu, kdy se oni považují za něco lepšího. Je to obecně stejná sorta , jako my Češi. Ba, říkám já, podstatně horší sebranka, než my. A tečka.

V. Liptovský 29.8.2019 12:13

Re: No, asi to idilka nebola...

Aj na Slovensku to železničiari zväčša volajú "zarážka", i keď to nie je presné... Ale - do hovorového jazyka sme všeličo prebrali, bolo to jednoduchšie vo vzájomnej komunikácii...

S. Vostřel 29.8.2019 11:51

Re: No, asi to idilka nebola...

česky je to zarážka, ale pro posunovače je to "čuba".

Ś. Svobodová 29.8.2019 11:30

Re: Žádný dvojí metr.

souhlas

V. Liptovský 29.8.2019 11:21

Re: No, asi to idilka nebola...

Teda - tá, ktorú ste mali na mysli - "zdrž". Výkolajka je na vykolajenie...

V. Liptovský 29.8.2019 11:19

Re: No, asi to idilka nebola...

Len mimochodom - tá "bota" sa po slovensky volá "výkolajka". Po česky - to som zabudol. Možno rovnako.

V. Liptovský 29.8.2019 11:12

Re: No, asi to idilka nebola...

Tam bol problém, že vo vagónoch boli lesné robotníčky (vyskočilo ich len pár - a vraj bez väčších zranení, kým tá rýchlosť nebola taká veľká) - na slepú koľaj, to by bola vražda... Pamätníci hovorili, že keby ich nezastavili, bolo by treba postaviť priamu vlakovú cestu prinajmenšom do Žiliny. Ale to by sa vozne zrejme v nejakej zákrute vykoľajili pre veľkú rýchlosť... No - po rokoch už úsmevná príhoda, ale vtedy... Dnes sa o tom rozpráva v železničiarskych kruhoch ako legenda z dávnych časov...

Z. Lapil 29.8.2019 11:00

Česká drážní isnpekce

Má celkem zajímavé stránky www.dicr.cz.

A koho zajímají konkrétní případy, nechť pohlédne sem: http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mimoradnych-udalosti. Ale opatrně - mimořádné události jsou taky smrťáky a některé jsou dost hnusné. Takže některé jsou přístupné od 18ti let výše. Bez ironie, citlivější povahy nahlížejtež opatrně.

Z. Lapil 29.8.2019 10:54

Re: No, asi to idilka nebola...

Taky záleží, máte-li po ruce dostatečnou mašinu. Dnes po podobných tratích (Krouna) jezdí jednovozové motoráčky a ujelo několik nákladních vagónů...

Tehdy se stala ta věc, že posunovač nějak nedokázal rozjeté vozy zabrzdit takovou tou ocelovou botou, co jim "hází pod kola" a zároveň - protože VŠECHNY vážné nehody mají více než jednu podstatnou příčinu - nějaký lajdák nepřehodil výhybku, která má za úkol případně zdrhající vagóny odklonit z "odjezdové koleje" na kolej kusou - takovou tu co nikam nevede, bývá zakončena zarážedlem a vagóny se možná rozbijou, ale nikomu neublíží.

R. Langer 29.8.2019 10:44

Re: Proboha,

No, jak vidíte, níže už se objevilo tvrzení, že vlastně v podstatě nic neujelo a šlo jen o takovou v podstatě "řízenou" atrakci...

R. Langer 29.8.2019 10:43

Re: Jak tohle ohodnotit?

To je sice možné, ale o POKUS O VRAŽDU se v tomto případě FAKT NEJEDNÁ. Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak by se to posuzovalo, kdyby ten tirák řídil nějaký Mohamed. Asi by nejspíš měl zrovna v tu chvíli nějakou chvilkovou "psychickou poruchu", zkrat. I kdyby u toho vyřvával Allahu Akbar. :-P