6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Bostonský maraton

V ulicích amerického Bostonu běželi nadšenci a příznivci běhání zvaného maraton. Můj věk a má hmotnost jasně ukazují, že nejsem sportovní typ, nicméně maratonské nadšení běžců uznávám a hluboce si ho vážím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 20.4.2013 18:14

Další Obamova blamáž

To, že atentát spáchal před Putinovým "terorem" uniklý, spasitelem Obamou zachráněný čečenský islámský fanatik, snad ani nepotřebuje žádný komentář. Kdyby měl Obama trochu cti, tak by abdikoval.

Bude velmi poučné sledovat, jak se z toho bude vylhávat. Tentokrát se ale zapotí víc než při jeho jednáním vyvolané vraždě amerického velvyslance. Přičte se mu i selhání jeho politiky vůči Iránu, Severní Korei, Číně, Palestincům, rozvrat v Iráku, Afganistánu, statisíce vyháněných, vražděných a dokonce za svou víru k smrti odsuzovaných křesťanů...

V. Heidlerová 19.4.2013 15:41

Úcta a obdiv Američanům

K této události mohu jen vyjádřit hluboký obdiv k americké společnosti, ukázněnosti, k nefňukání, ale činům, k fungování demokracie, vlastenectví - zkrátka amíci jsou frajeři i v této smutné době.

P. Podešva 19.4.2013 8:58

Mazat se s nima rozhodně ne

Ale v dnešní době pokročilé farmacie, psychoanalýzy a detekce mozkových pochodů mi přijde používání násilí jako hlavního prostředku nevhodné, co se účinnosti týče. Stačí si vzpomět na metody bolševiků, kteří dostali přiznání k čemukoliv prakticky z kohokoliv bez ohledu na skutečnost.

P. Pavlovský 19.4.2013 2:33

Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

Jsem přesvědčen, že kdyby běh nevedl městem, ale přírodou, třeba po pobřeží, k atentátu by nelákal. Na pozitivnosti maratonského běhání by to přitom nic nezměnilo.

Méně megalomanství, více skromné přiměřenosti a finanční úspornosti.

Teroristé si samozřejmě vždycky něco najdou, když budou mít tu potřebu, ale proč jim předem nahrávat situacemi, ze kterých oportunisticky kouká právě ta obrovská medializace, po které oni nejvíc touží?

Tu hyenistickou mediální smršť by bylo IMHO také možné omezit: Policie by až do vyšešení případu nemusela vydávat VŮBEC ŽÁDNÉ INFROMACE, kromě těch, kterými chce zapojit do pátrání veřejnost (např. tváře poteniálnmích pachatelů pro jejich identifikaci.

Média by ryhle omrzelo přinášet stále dokola to samé,baz jakékmoli změny: nemělo by to sledovanost.

J. Vyhnalík 19.4.2013 2:58

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

A kdybychom zakázali divadla, nemohli by čečenští teroristé zaútočit v moskevském divadle. Kdybychom zakázali metro, nemohla by v Japonsku zaútočit Óm šinrikjó atd.

Teroristé by si prostě vybrali jinou mediálně přitažlivou příležitost, nebo by, aby si získali pozornost, zaútočili na nemocnici nebo školu.

P. Pavlovský 19.4.2013 3:45

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

Nejde o zakazování, jde o individuální zvážení rizika.

Zamtímco do divadla bez obav chodím (je to konec konů součást mé profese)a stejně byh šel třeba na Davisupový zápas, na "masovky", jako automobilové závody, technopárty, průvod typu gay pride a vlastně ani na fotbal atp. bych nešel (a už vůbec ne s dětmi).

Na pražský marathon také ne. Jenom musím svými daněmi financovat u všech těchto akcí pohotovost policie.

Bostonský marathon se zajisté poběží za rok znovu. Naštěstí nikdo není povinen se jej zúčastnit, ani aktívně ani pasívně. Je už pak jenom otázka, kolik atentátů na něj budě ještě potřeba, než se rozhodne vést běh mimo město.

O tom, že spáchat ten atentát kdykoli znovu a ještě daleko sofistikovaněji (např. přinést výbušninu v přestrojení, aby terorista nebyl na záběrech kamer identifikovatelný), nemůže být přece nejmenších pochyb.

J. Vyhnalík 19.4.2013 4:40

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

Problém není v tom, že se běží městem, většina maratonů se běhá ve městech, problém je v tom, že je tak slavný a má velkou tradici.

To není specialita maratonů. Slavné závody, nebo turnaje má spousta jiných sportů. Nejen vytrvalostních, jako jsou atletické běhy, orientační běh, lyžařské běhy, cyklistika, ale třeba i volejbal, nebo další sporty. A to nemluvím o diváckých sportech, jako je fotbal, hokej, tenis, Formule atd. atd.

Pak tu máme letní "fesťáky", koncerty hvězd, letní divadla. Dále různá výročí typu 4. července, Silvestra atd. Prostě by se dalo pokračovat donekonečna.

Ti magoři to nedělají kvůli tomu maratonu, ale kvůli mediální pozornosti, které se jim dostává.

I. Schlägel 19.4.2013 7:44

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

Pan Pavlovský hledá řešení neřešitelného. Akorát o tom neví. Ale snaha se rozhodně cení.

R. Jonák 19.4.2013 8:44

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

Jen bych k tomu dodal: pan Pavlovský ve většině případů je úplně vedle se svými argumenty, a to jsem ještě velmi umírněný ve vyjadřování. Prostě jeho argumenty jsou úplně stupidní, což se, jestli se nemýlím, projevilo už před několika dny při jiném článku o tragedii v Bostonu.

V. Heidlerová 19.4.2013 15:44

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

Co se týká zásahu policie v moskevském divadle, tak tam je vidět ten hrozný rozdíl mezi zásahem ruské policie, který se proměnil v masakr podle věčně platného hesla "nas mnógo".  V Rusku už by se rabovalo a mrtvých by bylo nepočítaně.

J. Vyhnalík 19.4.2013 15:58

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

O připravenosti a profesionalitě policie se teď ale nebavíme. Navíc v Moskvě byl problém v tom, že omamný plyn, který policie použila byl příliš koncentrovaný a civilní oběti se udusily poté, co upadly do bezvědomí. To v plánu nebylo, takže nešlo ani tak o bezohlednost, jako spíše o špatný odhad.

Ono nebylo jednoduché tu koncentraci správně odhadnout. Záleží na spoustě faktorů (rozlehlost prostor, proudění a mísení vzduchu atd.). Kdyby byla koncentrace příliš nízká, došlo by k masakru ze strany teroristů.

V. Heidlerová 19.4.2013 17:50

Re: Naprostý souhlas, ovšem jde pořád ještě o aposteriorní sankce

To rusáky neomlouvá, a ty teroristé byly ženy po zabitých mužích, které bezohledně rusáci likvidali. Ruští imperialisti tuze rádi "napravují" hlavy malým národům až ke genocidě. Ostatně těch špatně odhadnutých zákroků mají na triku víc - a ty jsou neomluvitelné. A bordel mají všude - vzpomeňme jen ponorku Kursk. Copak rusákovi záleží na lidském životě?