19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

FRANCIE: Když se dva mají rádi…

Francouzská policie zatkla exprezidenta Sarkozyho. Je už delší dobu vyšetřován kvůli masivnímu porušení volebního zákona. Měl přijmout od libyjské vlády několik milionů eur na kampaň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.3.2018 21:55

Re: "Syn by to zvládl taky - nebýt pitomého vměšování Západu

Ehm ... v islámských státech severní Afriky a blízkého Východu nediktatury nevydrží. Ledaže by byly podporovány masivní cizí vojenskou silou tzv. Západu - a i tak ovládají s bídou hlavní město a přilehlé okolí. Irák, Afghánistán ... a stabilizace je v nedohlednu ...

Nakonec celé slavné arabské jaro - Libye je rozvrácená (s vydatnou pomocí Západu), v Egyptě jeden diktátor s podporou armády byl zaměněn jiným diktátorem, ovšem s podporou armády, protože volby vyhráli islamisté, v Sýrii se to jaro díky různým zájmům nejen tzv. Západu jaksi zvrhlo z tzv. demokratické opozice v islámský stát a válčí se tam vcelku nepřehledně. Akorát Tunisko to jakž takž zvládlo - zaplatilo ovšem ztrátou sekularity (což je obecně pro tzv. Západ důsledek nemilý), islám byl vyhlášen za státní náboženství, nicméně země zůstala jakž takž stabilní.

A když si připomeneme ještě Turecko, které od sekulární diktatury armády díky pošetilému požadavku demokratizace míří k islámské diktatuře, zůstávajíc stále formálně demokratickým ...

Mimoto Libye a sousedé a okolí - Írán, Turecko, Katar, Emiráty i Saúdové jsou okolím celkem dost vzdáleným. Libye sousedí s Egyptem, Alžírskem, Tuniskem, Čadem a Nigerem+ nezdá se, že by se někdo z nich výrazněji či vůbec vměšoval ...

Takže skoro si myslím, že opozici v Libyi by Kaddáfí zvládl, kdyby nebyla krmena zvenku - ono v Lybii byla nejvyšší životní úroveň z okolních států - a kdyby se do toho pod průhlednou záminkou ochrany civilního obyvatelstva nzamíchaly mezinárodní (především západní) síly a humanitárně si nezabombardovaly. To civilní obyvatelstvo - vzhledem k současné situaci rozvráceného státu se dvěma vládami a řadou mezi sebou válčících warlordů - je jim nejspíš nehynoucně vděčné.

J. Holíček 21.3.2018 17:49

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Hezké, jen bych k tomu poslednímu odstavci poznamenal, že tam šlo a pořád jde kudy a komu potáhne ropovod. Je signifikantní, že Assad se nejvíc blížil Evropě, ale Evropě o sekularitu ani demokracii nejde. Jinými slovy, patříme do ní a jsme tudíž také pěkná verbež. :(

M. Prokop 21.3.2018 21:02

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Asi jste, to vám neberu.

Ropovod je třešnička na dortu dlouholetých náboženských i politických rozbrojů.

J. Holíček 21.3.2018 21:25

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Čím méně budete psát, tím méně se budete ztrapňovat. :-)

P. Pavel 22.3.2018 18:06

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Znova, neměl bys čumět do zrcadla, když píšeš komentáře. :-)

J. Jurax 21.3.2018 22:13

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

No, politických rozbrojů - ovšem hlavně šlo o politické rozbroje skrzevá ropu a zemní plyn ...

EU a USA dlužili tehdy Libyi za dodávky ropy skoro 200 miliard dolarů. V roce 2012 měly končit koncese velkých naftových společností, které měly právo na těžbu libyjské ropy. Kaddafí požadoval zaplacení dluhů, jinak chtěl uzavřít mezistátní smlouvy s jinými zeměmi a společnostmi. Třeba Čínou ... takže po letech bratříčkování byl Kaddáfí najednou zase odpudivý diktátor, jehož trpícímu lidu je třeba neprodleně pomoci ...

P. Pavel 22.3.2018 18:19

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Opět blábol. Jestli někdo dlužil, tak to byl právě kaddáfí. Nebyl schopen zaplatit ani dluhy z dob východního bloku.

J. Jurax 22.3.2018 19:53

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Blábolíte, to dlužil nám, případně dalším zemím byvšího východního bloku. Jemu zase bylo dluženo a vládl nad koncesemi, co měly vypršet ...

P. Pavel 21.3.2018 20:10

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Kaddáfímu se nic nebouřilo, tedy do té doby, když bylo z čeho uplácet populaci, nováku. Když v 90. letech kaddáfí přišel o možnost odebírat zbraně za dumpingové ceny z těžkoslovenska, cena ropy spadla pod stůl a dlouhé roky se tam držela a projevily se desetiletí nulových investic do infrastruktury poklesem těžby a rozkladem základní občanské vybavenosti, takže ten psychopat zjistil, že nemá z čeho brát a lidi nemají co žrát, tak teprve nastal čas na to pravé bouření. Proto kaddáfí vydíral Evropu, protože dobře věděl, že bez masivních finančních injekcí se mu rozpadne stát a přesně to se stalo. Kaddáfí v 21. století nebyl schopen ničeho, leda totálně rozesrat vlastní zemi bombardováním civilistů, jak to udělal masový vrah asad. Tomu naštěstí zabránili spojenecké nálety, jinak by EU musela řešit krom syrské genocidy a tím vyvolané uprchlické vlny ještě genocidu libyjskou a milion uprchlíků, kteří by šli rovnou do Evropy.

J. Holíček 21.3.2018 21:52

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Chocholoušek vás pustil na vycházku? Nebo dokonce paní učitelka?

P. Pavel 22.3.2018 18:04

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

neměl bys čumět do zrcadla, když píšeš komentáře.

J. Jurax 21.3.2018 22:18

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Jojo, takže se Libyi humanitárním bombardováním pomohlo - a milión uprchlíků šel rovnou do Evropy - z Libye i přes Libyi a nemá je kdo zastavit, protože připrchlíky už humanitárně bombardovat nelze ...

P. Pavel 22.3.2018 18:17

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Blábol. Jakých milion uprchlíků? Milion uprchlíků šlo rovnou do Evropy nikoli z Libye nýbrž ze Sýrie, a to právě proto, že masový vrah asad měl volné ruce. Z Libye prchali lidi po tisících dávno před rokem 2011 a dnes je situace úplně stejná, počty nenarostly. Nejhorší to bylo právě v době kdy kaddáfí masakroval civilisty, před tím než ze západ rozhoupal k zásahu.

https://www.brookings.edu/blog/markaz/2016/04/12/everyone-says-the-libya-intervention-was-a-failure-theyre-wrong/

J. Jurax 22.3.2018 19:51

Re: Jak mám k panu Kechlibarovi obvykle sympatie,

Ehm, ze Sýrie jich nebyl milion, ač každý uprchlík se za Syřana vydával ... a diktátor Asád čelil "demokratick" opozici poňoukané a živené zvenčí leckýms, jíž se povedlo destabilizovat zemi a částečně se přerodit v islámský stát, takže teď tam bojuje každý z každým a kdo má letadla bombarduje si ty své rebely, které jiný zase podporuje. Ze Sýrie mimochodem zdaleka ne všichni prchali před Asadem - ale říkali to, na Západě se to rádo slyšelo ...

A Kaddáfí - masakroval nejen své civilisty už dřív, a přesto byl vážený přítel západních politiků, pak zas nebyl, pak byl, až ho zbombardovali. Je tam holt nafta a jsou tam zájmy - to Kim taky masakruje své civilisty, ale nikdo ho nebombarduje - v Korei si není co vzít ... politika je složitá a často nechutná věc.

K. Janyška 21.3.2018 9:29

Kradol ?

Odťať !!! Dzp.

V. Novák 21.3.2018 9:20

Sarkozy so svou zradu Kaddáfího a následné

zabombardování Libye do stavu nestátu - důsledky nese především Itálie.

A to navzdory tomu, že "libanonský obchodník Ziad Takieddine" je ssi stejně věrohodný jako SOHRahmán z Coventry...

V. Novák 21.3.2018 9:23

Sarkozy si basu zaslouží za svou zradu Kaddáfího a následné

zabombardování Libye do stavu nestátu - důsledky nese především Itálie.

A to navzdory tomu, že "libanonský obchodník Ziad Takieddine" je asi stejně věrohodný jako SOHRahmán z Coventry...

(Krucityrkn, mašina mi sežrala půlku titulku )

P. Pavel 21.3.2018 9:48

Kaddáfí si vlastní osud připravil sám,

přičemž důsledky jeho politiky nesla Itálie dávno před rokem 2011. Italské uprchlické tábory byly plné i tehdy, akorát, že o tom nikdo nemluvil.

M. Prokop 21.3.2018 9:52

Re: Kaddáfí si vlastní osud připravil sám,

Připravil, to jo, ale ty připrchlíky přece jenom držel víc na uzdě.

V. Novák 21.3.2018 10:41

Re: Kaddáfí si vlastní osud připravil sám,

Jasně! Taloši to tajili!

A vy jste letadlo...

P. Pavel 21.3.2018 19:42

Re: Kaddáfí si vlastní osud připravil sám,

Když už si, nováku, díky alzhaimru nepamatujete pár let staré události, tak si snad ještě zvládnete přečíst článek z roku 2010. Zvláštní pozornost věnujte tabulce s vývojem počtu uprchlíků, kteří přistáli na Sicílii od roku 2001 do roku 2008. Viz http://www.mei.edu/content/italy-and-its-libyan-cooperation-program-pioneer-european-union%E2%80%99s-refugee-policy

P. Pavel 21.3.2018 9:12

Za destabilizaci Libye je zodpovědný jen a pouze

kaddáfí, bez ohledu na to jestli sarkozy při volbách podváděl nebo nepodváděl. Místní komentátoři pořád ignorují (těžko říct zda z blbosti nebo za peníze) jednu podstatnou okolnost, a to to, že kaddáfího vláda díky enormním nákladům na zbrojení, hrabání pod sebe a desetiletí trvající rozesírání zbytku Afriky zcela zdevastoval hospodářství vlastní země. 30% nezaměstnanost, kritický nedostatek základního zboží (včetně benzínu), infrastruktura v rozkladu, neschopnost splácet dluhy z dob existence východního bloku (i vůči ČR), to byla každodenní realita posledních let kaddáfího vlády. A je tedy zcela evidentní co vedlo k výbuchu nespokojenosti libyjského obyvatelstva a následně k občanské válce. Sklerotikům připomínám, že občanská válka v Libyi trvala skoro rok, než se západ rozhoupal k zásahu, přičemž je evidentní, že bez toho zásahu by se z Libye stala druhá Sýrie.

Autor tady tvrdí, že kaddáfího příspěvky pro sakozyho činily 50 milionů eur, včera od jednoho komentátora z Francie zaznělo 5 milionů eur. Každopádně ať tak či tak, je to naprostý pakatel ve srovnání s tím co kaddáfí v roce 2010 požadoval po EU. Opět pro místní sklerotiky připomínám kaddáfího výrok z roku 2010, který zněl přibližně takto: dejte mi 5 miliard eur ročně, jinak Evropa zčerná.

V. Novák 21.3.2018 12:56

Re: Za destabilizaci Libye je zodpovědný jen a pouze

Evropa nedala - a zčernala...

P. Pavel 21.3.2018 19:47

Re: Za destabilizaci Libye je zodpovědný jen a pouze

Měl jste se přihlásit, že to zatáhnete a ještě přidáte něco masovému vrahu asadovi.

P. Kolar 21.3.2018 0:23

Taky mi to dává smysl.

A to tak, že velký.

Ta Francie je čím dál tím potměšilejší. Včetně toho Makarona. :)

Pěknej hajzlík. Neměli bychom se s nima kamarádit. A s Makrelou taky.

P. Lenc 21.3.2018 9:13

Re: Taky mi to dává smysl.

Nic nového pane Kolare co se týče "sladké" Francie.Tento stát vytvářející malé i velké Mnichovy a zrazující své spojence, který se stále domnívá, že on je tou dominatní silou nejen v Evropě, ten nemůže překvapit.Jediný politik za celé 20st.generál de Gaulle vystupuje z té Francouzké politické bažiny jako maják.

T. Kočí 21.3.2018 10:14

Re: Taky mi to dává smysl.

Ano, těžko najít v historii Francie 20. století pozitiva.

R. Langer 21.3.2018 15:01

Re: Taky mi to dává smysl.

Nejenom 20. století... ;-)