7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EVROPA: Zrození Zeleného údělu

Pokračování a stupňování klimaticko-alarmistické linie EU jsme po Pařížské dohodě očekávali. Přiznejme si ale, že radikální nárůst „zelených“ požadavků a prudkost jejich prosazování pod hlavičkou Green Dealu nás zaskočily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 12.9.2021 9:01

Tak diskutujme spíše nad fakty. Faktem jsou vědě století známé souvislosti G.W.s vlivem skleníkových plynů a nová reakce G.D. Smyslem článku autora je ventilovat výraz překvapení s vývoje situace.: ...."Přiznejme si ale, že .....nás zaskočily" ...

Paradoxně k pocitu "zaskočení" je existence už století průběžně proměřované křivky vývoje teplot a podobně precizně proměřený vývoj koncentrací CO2 spolu se znalostmi fyziky atmosféry které se dodnes jen upřesnují. To zásadní by nikoho znalého "zaskočit" zejména v době rozvinuté informatiky nemělo.

crudata.uea.ac.uk/~timo/diag/tempts_decadesmooth_global.png

https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/weekly.html

Už přes 30 let také při OSN průběžně pracuje celosvětově jednotící panel IPCC a po celou tu dobu vydává veřejně dostupné ucelené zprávy o vývoji klimatu které jen dál upřesnuje a na kterých se ukazuje, že už od počátku se v zásakladním popisu nemýlil snad a vývoj se navíc od té doby ubírá podle dříve tzv nejalarmističtějších scénářů.

https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/

Specifickým faktem politicko-psychologické situace právě v ČR ale byla a je vlivnost presidentského postoje na obyvatelstvo. President však právě naopak vůči vývoji vědního poznání výrazně bagatelizoval vývoj klimatu. Konkrétně ještě v roce 2007 V.Klaus slovně a dokonce knižně propagoval postoj:

..."Osobně se domnívám, že k mírnému oteplvání dochází. Ale myslím, že oteplování bude daleko mírnější než predikují současné modely klimatologů. Mnohem menší. Bude těžko změřitelné"...

Rozponost takového postoje s naměřeným i té doby si každý může ověřit. Typuji, že pan Tomáš Břicháček právě takovéto věcně kritické postoje po celá desetiletí zřejmě vynechával a tak i proto není divu, že se dnes cítí být mezi vývojem "zaskočenými".

J. Vlček 12.9.2021 8:56

;-D;-D;-D

F. Navrátil 12.9.2021 7:48

Souhlasím. Diskuze by měla směřovat k prezentovaným názorům a ne k osobě jejich předkladatele. Osobních výpadů se dopouštějí diskutující, kteří jsou se svými argumenty v koncích. Ovšem s některými lidmi diskutovat nelze, protože zaměňují fakta s vírou a informace s propagandou.

R. Langer 12.9.2021 6:14

Jo, jestli je autor normální. No, my tady už dávno víme, že NE! ;-D

R. Langer 12.9.2021 6:10

Ty tak leda v prdeli, Zelený bolševiku. :-PX

R. Langer 12.9.2021 6:09

Smutné je jedině to, že někteří idioti ještě dnes věří na takové bludy. :-P

P. Rada 11.9.2021 22:01

Opakuji, že za obecný užitek pro živý systém považuji pokles entropie. To se mi lokálně navozovat poslední léta daří. Ta však obecně pod patronací součastné civilizace v systému naopak extrémě roste.

Závěr jen s Vaší úvahy může být třeba takový, že Vy jste schopen očekávat moje "závěry" s Vašich nepodložených odhadů.

Serioznější odhady/závěry pro lidstvo a jeho nadějích pak udělal už Fermi na příkladu kolik asi tak může být ve vesmíru civilizací podobnných té naší? Jeho závěr už tehdy koncem druhé světové války zněl:

... "Kde tedy všichni jsou?!" ...

Jinak řečeno, v civilizačním vývoji rozhoduje zřejmě ještě něco, co vůbec neznáme a hlavně jde o krajně na povážlivou okolnost. To platí zřejmě doposud a nověji ve více dynamicky se měnícím prostředí tuplovaněji pro konzervativní ultraliberály.

P. Rada 11.9.2021 18:45

V Životě.

J. David 11.9.2021 17:48

Lapidárně řečeno, pan P.Rada je blb, a žvanivý na stará kolena.

L. Kubeš 11.9.2021 16:13

Blb Ševčovič už zase poroučí větru a dešti !!! ;-D RvRvRv

P. Sura 11.9.2021 16:07

Mně ne, protože mi záleží na tom, abych Vám nekazil dojem z toho, co chci sdělit. A pokud mi tam někdy Google editor nějakou ptákovinu podstrčí, opravuji ji v následujícím vstupu, protože u odeslaného už to nelze.

P. Sura 11.9.2021 16:04

R^

F. De Winter 11.9.2021 15:48

Tož vadí, ale občas se stane, že něco uteče. Vám nikdy nic?

J. Ganaur 11.9.2021 15:18

Je těžké neustále narážet zeď hlouposti, ideologie nebo sektářství (náboženství).Na druhou stranu, kdyby nešlo o prachy, budoucnost potomků, tak by se dalo mávnout rukou...:-(:-(:-(

T. Zlesa 11.9.2021 15:02

Zpochybňování nositelů jiných názorů patří do nižších pater internetových diskusí. Nechte toho. Od otitulovaných je to smutné.

P. Sura 11.9.2021 15:00

Nevadí-li Vám i/y, s/z, malé/velké, jak chcete přesvědčit, že vám vadí gríndíl?

I. Hermanek 11.9.2021 14:37

Aha takže pan ráda promoval na univerzitě zivota PS technické školy měly a doufám že i mají v 70 letech v Česku vysokou úroveň takže kde jste to vlastně promoval pane rado?

J. David 11.9.2021 14:05

Mea culpa, přesmyčka na klábosnici, sus scrofa...

J. Ganaur 11.9.2021 13:38

;-D;-D;-DVy umřete b....j!:-P

J. Ganaur 11.9.2021 13:36

Ideolog....spíš parazit!;-D

J. Ganaur 11.9.2021 13:35

Stačilo by, kdyby se šli údělové pást, klidně i na louku zelenou!;-D

J. Jurax 11.9.2021 13:33

Wiki: Maroš Šefčovič je slovenský diplomat a evropský politik, od listopadu 2014 místopředseda Evropské komise a komisař pro energetickou unii v Evropské komisi vedené Jean-Claude Junckerem.

Vzdělával se na Státním institutu mezinárodních vztahů v Moskvě, Univerzitě Komenského v Bratislavě (postgraduální doktorandské studium mezinárodního a evropského práva) a na Ekonomické univerzitě v Bratislavě. V létě 1989 byl přijat do Komunistické strany Československa, ale členská legitimace mu nikdy nebyla doručena, jelikož v témže roce proběhla sametová revoluce.

Byl tedy zjevně plně kvalifikován jako eurokomisař pro komisaření přes energetickou unii, ať už to znamená cokoliv.

Jeho výrok tedy plně zapadá do kontextu jeho osobnosti - právník holt rozumí fšeckému.

J. Ganaur 11.9.2021 13:33

Tak jste se to dověděl.;-D;-D;-DBla, bla, bla....A takhle je to u něho se vším.:-(

P. Rada 11.9.2021 13:33

Já o Voze Vy o Koze. .. resp "působí na dominantní složky slunečního záření" .... "polární záře výmysl".

Poměřte si energetický vliv polární záře na glob teplotu a vyvodte si s takového nepoměru závěr o "ostudách škol".

J. Ganaur 11.9.2021 13:21

Nesmysly plácáte vy!Tak podle vás geomagnetické pole nemá na ochranu Země žádný vliv!;-D;-D;-DNebýt gm pole planety, tak byste tu vůbec nebyl, ani žádný život, dokonce ani voda ne!Ostudo školy!:-(Podle vás jsou polární záře výmysl!8-o8-o8-o

J. Jurax 11.9.2021 13:17

Doufejme, že právě zde se doposud vítězný buldozer Zeleného údělu zadrhne, psáno v článku.

Souhlasím.

Ale macecha naše EU dobrotivá jsouc dozelena zblblá je ve vymýšlení, prosazování a nařizování zelených peachovin velmi kreativní, neboť zelené šílenství je podle ní alternativlos. A i u nás má pátou kolonu; žádný tuzemský politický subjekt si netroufne ony klimapeachoviny naplno a nahlas nazvat peachovinami a poslat jejich prosazovatele a nařizovatele direktně do řiti.

V. Kain 11.9.2021 12:57

K zemím které jste vyjmenoval se nehlásí ani neziskovky které podporují Green Deal.Tady v Evropě mají ale živnou půdu. Oni moc dobře vědí,že by jim ty země ukázaly vztyčený prostředník a víc by se nimi vůbec nebavili.Von Leyen je velice nebezpečný ideolog.

P. Rada 11.9.2021 12:51

Pane Ganaure plácáte nesmysly.... ale zde to mnoha lidem zřejmě nevadí.

Těm ostatním by jste mohl zkusit vysvětlit fyzikální mechanismus kterým geo-magnetické pole Země působí na dominantní složky slunečního záření.

P. Trojan 11.9.2021 12:34

:-)

P. Rada 11.9.2021 12:23

Pane Hermanku pokud jde o mé vzdělání - pak máteli na to - otestujte si jej podle míry pravdivosti mých tvrzení.

Nadto sděluji, že studna mého poznání pochází s více jak 70ti let nabývání i pozbývání vědomostí a zkušeností. To už mi ale nemusíte věřit. Lidem kteří se jen ohánějí údajným diplomem s řady důvodů také nedůvěřuji.

Předně tak jako jsem nedůvěřoval hodnotě diplomu u některých důvěrněji poznaných kolegů kteří se mnou před cca půlstoletím promovali. Následně a především pak proto, že jsem nadto měl možnost několik desetiletí dál sledovat výsledky práce řady fakticky formálně ocejchovaných duší. Některých si dodnes ale naopak mimořádně vážím. Příznačné přitom bývá, že i oni na své prvé životní testy vzpomínají dnes už s velkým nadhledem.