26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: „Z románu 1984 se stal policejní manuál“

Rozhovor s Harrym Millerem, který se v Británii stal terčem zájmu policie kvůli „nenávistným tweetům“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 20.8.2019 10:10

Re: Dvě strany jedné mince nenávisti

Komunismus, nacismus, neomarxismus.A potom, že se dějiny neopakují...

A. Alda 20.8.2019 11:05

Nacionální socialismus nebyl v tomto směru

zdaleka tak šílený jako internacionální socialismus nebo dnešní "newage"neomarxismus.

S Hitlerem bylo možno verbálně polemisovat, aniž by byl oponent za to uvržen do vězení či před popravčí četu. Ovšem bylo třeba mít ten správný rasový původ, že...

T. Hraj 20.8.2019 11:12

Re: Nacionální socialismus nebyl v tomto směru

Tou možností polemiky s Hitlerem bych si nebyl tak jist. Ale faktem je, že dnešní neomarxismus je mnohem zákeřnější než nacismus. Na čepici totiž nemá lebku, ale sluníčko.

J. Nový 20.8.2019 11:33

Re: Nacionální socialismus nebyl v tomto směru

Přesně tak. Poučili se z minulých chyb a jdou na to mnohem chytřeji. A jak je vidět, mnohé tím obalamutili.

J. Jurax 20.8.2019 18:55

I se Stalinem bylo možno polemizovat. Jsou lidé, co to přežili.

V. Novák 20.8.2019 9:51

Nejen u nás máme čučkaře.

Nevím, jestli mě to má těšit nebo děsit...

S. Chvost 20.8.2019 9:14

Predsudecna nenavist

Da se vztahnout i na nazory z opacne strany "barikady"? Jakozto odpurce zivelne a nezakonne migrace, skeptik v otazce ekopoplasnych zprav, kritik noveho gender-nabozenstvi a obecne konzervativec jsem zhusta oznacovan druhou nazorovou stranou za rasistu, xenofoba, populistu (doplnte si sami, jiste ty nalepky znate). Mohu druhou stranu tez obvinit ze jmenovane "predsudecne nenavisti"? :-)

J. Vrzal 20.8.2019 9:23

Re: Predsudecna nenavist

To by tak hralo, abyste urazel nositele Dobra.

T. Hraj 20.8.2019 11:19

Re: Predsudecna nenavist

Zajímavý dotaz. Nepochybně Vás vynesl na přední místa různých zajímavých seznamů a databází (i.e. právě jste přišel o významný díl Vašich osobních sociálních kreditů)

A abych nezapomněl, odpověď na Vaši otázku: NE!

Pěkný den a čest eurohodnotám.

J. Jurax 20.8.2019 19:04

Nemůžete.

Jedinec s Vašimi názory MUSÍ být v nové EUropě povinně nenáviděn!

Z předsudečné nenávisti smějí být obviněni jedině ti, kdož si dovolí kritizovat ony správně myslící, co Vás obviní z předsudečné nenávisti.

J. Nový 20.8.2019 8:10

Nebezpečný paragraf

"- Poslankyně SPD Maříková byla vyšetřována za srovnání migrační vlny s nepůvodními (invazivními) druhy, čímž se měla dopustit přečinu podněcování nenávisti."

.

Už jsem několikrát psal v různých příspěvcích, že se jedná o velice nebezpečný a zneužitelný paragraf a jen se mně to potvrzuje. Bohužel :-(

Moc rád bch viděl statistiku, která by srovnala počet použití tohoto paragrafu u negativních příspěvků vůči Romům, nelegálním migrantům a sexuálním menšinám na jedné straně a vůči Zemanovi, babišovi, Okamurovi a jejich voličům, Rusům, Číňanům na straně druhé.

On totiž ten paragraf nemá kupodivu žádné výjimky. Ovšemplatí, že některé "nenávistné" příspěvky je třeba řádně vyšetřit a jiné, opravdu nenávistné je dobře "přehlédnout", protože jsou v souladu s "politickou korektností" a "evropskými hodnotami".

J. Fialová 20.8.2019 8:26

Re: Nebezpečný paragraf

Co je podle Ministerstva vnitra předsudečná nenávist?

„Projevy předsudečné nenávisti označují jednání, které je motivováno nesnášenlivostí a společenskými předsudky vůči určité skupině obyvatel. Zpravidla se jedná o skupiny definované rasou, národností, etnicitou, náboženstvím, sexuální orientací, politickým nebo jiným smýšlením, sociálním původem apod.“

I "politickým nebo jiným smýšlením", na to pro sichr nezapomněli... Hmm, to mohli rovnou napsat "svoboda slova se ruší, užili jste si jí skoro 30 let, tak teď zase budete držet huby". :(

P. Han 20.8.2019 8:52

Re: Nebezpečný paragraf

Jakékoliv smýšlení je nebezpečné. O přemýšlení nemluvě.

V. Novák 20.8.2019 9:55

Za socialismu bylo rozšířené pravidlo "Nemysli! Když už

myslíš, neříkej to! Když už jsi to řekl, nepiš to! Když jsi to napsal, nepodepisuj! Když jsi podepsal - odvolej!

Když neodvoláš - tak se nediv...

A. Alda 20.8.2019 11:07

Jo.

Já blbec si v roce 1990 myslel, že už se to nemůže vrátit. A vrátilo se, dokonce ještě i za mého života.

J. Nový 20.8.2019 11:32

Re: Jo.

A když vrátit, tak jedině násilnou formou. Nikdy bych nevěřil, že to přijde poklidnou cestou ze Západu a že tomu budou mnozí ještě tleskat. Dnes už se bojím odhadovat cokoliv.

M. Rozbořil 20.8.2019 9:53

Re: Nebezpečný paragraf

A vzpomene si dnes ještě někdo, jakými slovy komentoval pan prezident své poslední zvolení?

M. Klas 20.8.2019 14:40

Re: Nebezpečný paragraf

"Shut up" - platilo těm, co ho nevolili.

P. Brich 20.8.2019 10:03

Re: Nebezpečný paragraf

"Zpravidla se jedná o skupiny definované rasou, národností, etnicitou, náboženstvím, sexuální orientací, ..."

Pánové, pomlázky neplést a památeční spálit! Jedná se o předsudečnou nenávist!

J. Jurax 20.8.2019 19:15

Ehm ... takže když se zde veřejně vyznám, že nesnáším kupříkladu komunisty, dopouštím se předsudečné nenávisti?

Když se zde veřejně vyznám, že nesnáším kupříkladu zloděje (ty lze chápat jako skupinu danou smýšlením, že krást se může), dopouštím se předsudečné nenávisti?

Mám takový dojem, že blbost vykvetla a vydala plody ...

F. De Winter 20.8.2019 6:50

Souhlasím.

Proto volím SPD.

V. Chrastina 20.8.2019 12:36

Re: Souhlasím.

Přikláním se k vašemu názoru, pane De Winter. Protože má v programu zavedení referenda o setrvání nebo vystoupení z EU, ale navíc jde o to, aby bylo možné zvoleného politika odvolat při nedodržení svého programu, což SPD rovněž sympaticky proklamuje. Tož tak!

V. Církva 20.8.2019 6:31

Koho volit

Souhlas s autorem. Taky budu volit jen takovou stranu, která slíbí počet verbálních trestných činů zásadně zredukovat, nejlépe na nulu.

Důležité na tom je, že i autor (zdá se mi že býval voličem ODS) si všiml, že ani ODS to není.

T. Hraj 20.8.2019 11:34

Re: Koho volit

Zajímavé. Redukovat verbální trestné činy nejlépe na nulu chtějí právě progresivisti. :)

Je mi jasné, že vy jste myslel v legislativě, kdežto oni v naopak v reálu. Ale je na tom vidět, jak snadno lze říci pravý opak tou samou větou, pokud se debata vede jen ve sloganech a publikum jen slogany poslouchá.

D. Stirský 20.8.2019 5:58

Z románu 1984 se stala floskule používáná různými mudrlanty typu autora. Orwel byl marxista jak poleno, jehož by autor utopil na lžíci vody.

V. Církva 20.8.2019 6:41

Re:

Orwel byl marxista, ale hodný marxista. A teď vážně. To je nálepkování. Autor se označuje za pravicového, ale ne dogmatika.

A to nejdůležitější. Za mládí Orwela se o zákeřnosti a krvavé praxi komunismu tolik nevědělo. Konkurenční politika a sociologie pak rovněž potřebovala korekce. Proto se i rozumní lidé stávali socialisty a komunisty. Později někteří vystřízlivěli.

Dnes je ale doba informační a zkušenost komunismu už tu byla. Kdo proto dnes podporuje komunisty nové, Zelené či Pirátské už se vymlouvat nemůže. Ti co je následují jsou pak ignoranti se zatemnělým rozumem. A jakkoliv nadávají na bolševiky jsou horší a jejich ideologové zákeřnější.

J. Jurax 20.8.2019 6:52

Přesně.

A praktiky popsané v článku pana Kechlibara mi připomínají schvalování atentátu nebo padesátá léta u nás. Akorát ty tresty jsou zatím ještě míň mírnější.

D. Stirský 20.8.2019 7:07

Kdyby Blair nevedel, kniha 1984 by nevznikla.

M. Prokop 20.8.2019 8:46

Re:

Vznikla, takže jsou dvě možnosti: Marxista nebyl, marxista byl, ale vystřízlivěl.

V. Klíma 20.8.2019 13:36

Cetl jsem jeho deniky a z nich mi vyplynulo, ze byl spise levicove smyslejici, ale nikoliv komunista ci marxista (ty nazyva vysmesne "narudliky").