8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

EVROPA: Vzhůru ke světlým zítřkům s novou perestrojkou

Při čtení článku "Směrem k federaci národních států" od předsedy Evropské komise J. M. Barrosa (LN, 14.9.2012) na mne dýchl závan starých časů. Jako kdybych četl výzvu z usnesení ÚV KSČ, kterými nás soudruzi zásobovali od doby, kdy vyhlásili heslo "Dohnat a předehnat", až k trpkým koncům, kdy panovalo neoficielní, zato však usilovné plnění hesla "Neztratit stopu".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Slanina 17.9.2012 11:49

Re: soudruhu Vlku starší

Nu, kdybyste se zde vyskytoval častěji než 2x za rok, jistě by vám neuniklo jak oslovoval tento pazneht mne.

P. Smetana 17.9.2012 11:14

Re: soudruhu Vlku starší

Velmi intelektuální příspěvek. Hlavně oslovení autora pokládám za velmi hlubokomyslné. V takovém případě jsou vlastní argumenty celkem přebytečné.

S. Netzer 17.9.2012 10:40

Re: Moje slova

Ts ts ts.

R. Tesařík 17.9.2012 10:35

Re: Moje slova

sobě rovným?? Vy údernice zbytečné práce....

I. Skolin 17.9.2012 10:00

Re: Moje slova

Tak proč to čtete ?

J. Slanina 17.9.2012 9:54

Re: soudruhu Vlku starší

Mně vlastně překvapuje, šejno-lejno, co že to tady vlastně ještě děláš??? Já myslím, že číňští soudruzi by velice přivítali tvé zelenorudé teorie.

J. Slanina 17.9.2012 9:51

Re: Trochu ironicky

Proboha, čím by se asi tenhle lektor z VUMLu mohl poctivě uživit???

S. Netzer 17.9.2012 9:19

Re: "projevy různých nesoudruhů eurofobů, šilhajících směrem k východu."

Já nejsem žádná "genossin", a Schroederem pohrdám, soudruhu libero.

S. Netzer 17.9.2012 9:16

Re: Moje slova

Právě proto, že umím naslouchat, nemám na rozdíl od Vás zapotřebí, aby mi nějaký Vlk st. Barrosův článek (viz příspěvek p. Čecha z) 03:08 předžvýkal a doplňoval ho svými postřehy a asociacemi. Jasné?

A Vaše impertinence si nechte pro sobě rovné.

M. Prokop 17.9.2012 9:00

Re: Moje slova

Směrnice přemoudré EU, nejspíš.

M. Prokop 17.9.2012 8:59

Re: soudruhu Vlku starší

Vždyť toho Gorbačova docela chválí, ve srovnání s Barrosem.

Ten zbytek už je blábol zcela nekomentovatelný.

M. Prokop 17.9.2012 8:57

"projevy různých nesoudruhů eurofobů, šilhajících směrem k východu."

Třeba Schröder, eugenossin?

P. Zeman 17.9.2012 8:56

Re: Trochu ironicky

Když začnete konečně pracovat a ne jenom žvanit, milý Blažku, tak pak se snad snižování své životní úrovně vyhnete :-P.

M. Šejna 17.9.2012 8:56

soudruhu Vlku starší

nebýt perestrojky a Gorbačova, o kterého si dnes otíráte svou nevymáchanou klávesnici, tak byste dodnes povinně lepil mávátka na 1.máje a plnil závazky x-tého sjezdu KSČ.

A je opravdu kouzelné, jak se vysmíváte soudruhům, když plánovali světlé zítřky pro socialismus. Soudruzi v Číně by Vám mohli vyprávět, jak se dá socialismus reformovat. Dnes to vypadá tak, že v Číne mají oficiálně socialismus, ale reálně kapitalismus bez přívlastků. Zato v EU a USA máme prý oficiálně kapitalismus a demokracii, ale seznam toho, co se nesmí, je už delší, než seznamy StB. V tom si kritizovaná EU s Vámi obdivovanými USA nemají co vyčítat. V EU bohudík ještě smíme dát ve dvěřích přednost dámě. V USA bychom za toto mohli skončit před soudem. V socialistické Číně tohle vůbec neřešej.

M. Prokop 17.9.2012 8:56

Jak Jandák na hrnec .......

Snad už to nebude dlouho trvat, viz teorii hrozného konce a hrůzy bez konce.

V. Vlach 17.9.2012 8:49

Re: Trochu ironicky

Však také za to draze zaplatí.

Nebo si stále někdo v diskuzích myslí, že ty darebáky nechají všichni plavat?

V. Vlach 17.9.2012 8:46

Re: Moje slova

Nemáte pravdu! hrajete si moc se slovíčky( nejde Vám to, zjevně) a svou povšechnou oponenturou Vám uniká gro všech věcí!

Jste schopná naslouchat i tomu, co zrovna netvrdíte Vy? Kdo u Vás doma nosí kalhoty?

S. Netzer 17.9.2012 7:45

Re: Moje slova

Nemáte pravdu. Historii se snažíte opakovat Vy, nesoudruzi nekomunisti.

S. Netzer 17.9.2012 7:43

Daleko úděsnější

jsou projevy různých nesoudruhů eurofobů, šilhajících směrem k východu.

"Západ zklamal" (Prezident Václav Klaus).

V. Kremlik 17.9.2012 7:19

Moje slova

Líp by to nikdo napsat nemohl, pane Vlk. Soudruzi znovu /už zase/ opakují historii. Nic noveho se nenaucili, nic nezapomeli.

J. Blažek 17.9.2012 6:13

Trochu ironicky

Nadpis tohoto článku "

EVROPA: Vzhůru ke světlým zítřkům s novou perestrojkou" zcela jistě nevystihuje situaci v Česku. Ten by měl v podmínkách Nečasovy vlády znít: Vzhůru k dalšímu a soustavnému snižování životní úrovně. A to se vládě skutečně daří.

P. Brodský 17.9.2012 1:55

Baroso zcela uřčitě nemluvil česky, nemohl tedy pronést termín národní stát.

Kdysi, v době státoprávních sporů v Československu, vyšel v Lidových novinách překlad textu bývalého kanadského ministerského předsedy Piera Trudeau, kde se mimo jiné pravilo, že Češi a Slováci by se již konečně měli rozhodnout, chtějí -li být jedním národem či nikoli. Český čtenář z toho mohl mít dojem, že Trudeau je zcela mimo mísu, neboť o národnostní totožnost ve smyslu Masarykova čechoslovakismu již dávno nešlo. Nedorozumění spočívalo v tom, že originální text Trudeauova článku neobsahoval slovo národ, ale slovo nation, které bezstarostný překladatel přeložil jako národ. Ale toto slovo v angličtině má většinou(Ne vždy. Jako ve většíně společenských věd, existuje i v politologii terminologický nevěstinec,který se navíc praktickým politikům dost hodí, neboť znemožŇuje voličům, aby je chytali za slovo)význam národa ve smyslu politickém, t.j.význam souhrnu osob, které mají tutéž nationality, což není národnost v českém slova smyslu, ale státní příslušnost.Nation v tomto slova smyslu je tedy souhrn osob, které mají občanství daného státu. Nationem tedy nejsou ani Angličané, ani Walesané(Velšané), ale Britové.Angličané, Velšamé,Vlámové, atd.jsou "people". Pokud bychom chtěli překládat Barrosův termín podle smyslu, bylo by asi nejrozumější použít v češtině termín federace členských států. Autor ani čtenáři se opravdu nemusí obávat, že by přijetí Barrosova návrhu znamenalo, že by Španělsko muselo odsunout Katalánce či Basky a Galicijce nebo že by Česko muselo znova odsunovat Němce, kteří se sem vrátili, případně ještě odsunuti nebyli.