29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

EVROPA: Vypůjčené myšlenky aneb Míří EU do návi?

Proč právě vypůjčené myšlenky? Probírám se totiž právě knihou pana Karla Pacnera Osudové okamžiky Československa. Řeknu vám, je to vskutku šťavnaté čtení. Nemám v úmyslu o knize napsat recenzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Matousek 15.11.2012 11:58

Re: Ano, ale proč

Já vidím problém v mnohojazycnosti. V USA si na stestí rozumí.

V Kanade uz je problém s Quebeckem. Dalsí problém Vlámové - Valoni. A problém vsech mensin, je vlastne problémem nejenom etnickým, ale hlavne problémem rozdílného jazyka. Co jazyk, to národ, co národ, to patriotismus, co patriotismus to krucek k nacionalismu.

Dobrá, Svýcarsko je trochu vyjímka, ale tam to resí tím, ze se ty svoje ctyri jazyky ucí od mala! Ale  to uz je na hrane lidských mozností.

Nepredpokládám, ze by se Evropa dohodla na reci spolecné!  Takze spolecná Evropa s 22 jazyky, nemela a nemá do budoucna prazádnou sanci ! 

J. Kanioková 15.11.2012 11:52

No.... americký národ.....

Možná to není až tak stopto objektivní, ale....

http://www.youtube.com/watch?v=mevXlf91yaY

P. Brodský 15.11.2012 11:45

Klaus-Kaniokovský realismus je odrůdou českého podhusákovského fekalismu

Základní vizí podhusákovského fekalismu byla theze, že všechno je na ho... a ještě to na ho... bude a kdo si myslí, že se s tím dá něco dělat(disidenti) je blázen. Tuto teorii vyznávala většina společnosti a demograticky ji vyznává dodnes. Současná vláda ji ještě obohatila o axiom, že chemik Kalousek a chemička Merkelová jsou nejlepší světoví makroekonomové.

F. Matousek 15.11.2012 11:37

Autor je "Budejcák" ?

Tak to je fajn. Az se potkáme, zvu vás do Vatíku na pivo !

L. David 15.11.2012 10:40

Jen aby soudruzi V bruseli nestihli do doby rozpadu EU vytvořit evropskou armádu!

Kterou by potlačovali emancipační snahy evropských národů.

Š. Šafránek 15.11.2012 10:39

Re: Ano, ale proč

Souhlasím, a není zde jenom Švýcarsko. Copak obyvatelstvo USA je nějakým americkým národem? Přesto se tak rádo tituluje a funguje to. Já osobně se například v Americe Evropanem cítím; myslím si, že evropské dějiny nás spojují více než rozdělují. Staré nepřátelství je silnější vazba, než nové přátelství. Bohužel úřednictvo tlačí na pilu, což je pro přirozenou integraci kontraproduktivní.

Š. Šafránek 15.11.2012 10:31

Re: Autor mi to, doufám, odpustí :)))

Habsburská říše fungovala 400 let, z toho 300 jsme takzvaně trpěli. USA fungují bezmála 250 let a tzv. americký národ je z hlediska nacionálního nesmyslný termín - přesto to donedávna klapalo. Z tohoto pohledu není důvod, aby EU před sebou neměla pársetletou perspektivu. Jenže bohužel...

J. Urban 15.11.2012 9:45

Ano, ale proč

to může fungovat ve Švýcarsku už 300 let? Není to náhodou o něčem jiném? Třeba o tom, že když stát zajistí reálnou účast svým občanům na věcech veřejných, zajistí jim rovné šance na vzdělání a uplatnění, nechytají se pak tito lidé nej(h)různějších spasitelů typu fírer, mečár apod.? Rakousko-Uhersko, ten žalář národů, má jednu obrovskou zásluhu pro Evropu - zabránil vpádu Turků a jejich ovládnutí středoevropského prostoru (to se neříkalo za 1. republiky, ani za protektorátu, ani za komančů a neříká se to ani dnes). Československo, které v principu zaměnilo hegemona německého hegemonem českým ovšem při své "velikosti" nedokázalo ubránit už ani samo sebe. Národní stát? Fajn věc. Než se najde nějaký další Hitler.

Z. Švrček 15.11.2012 9:35

Ja, richtig

I já si knihu prof. Bárty a spol. o kolapsech civilizací přečetl a myslím, že ani tzv. Euroatlantická civilizace se v ní popsaným zákonitostem vývoje nevyhne. Ba naopak, cesta je nastoupena a svědčí o tom třeba i poslední zhůvěřilost z dílny komisařky Viviane Rödingové o kvótách žen ve vedení společností. Už se těším, jak vznikne kvóta pro ženy třeba na místa horníků dole v dole, nebo na jiných skvělých pracovních místech :-)). Viviane vůbec přispívá k namazání civilizační kolapsové skluzavky měrou vrchovatou. Třeba na bývalém jejím působišti, kdy byla komisařkou pro elektronické komunikace, se zaskvěla tím, že zavedla přímou maloobchodní regulaci roamingu (od toho přezdívka Viviane Roamingová), ačkoliv veškeré základní dokumenty EU regulaci omezují pouze na velkoobchodní úroveň a ve střednědobém horizontu počítají s jejím zrušením a nahrazením regulací ex-post (tedy píseček našeho ÚOHS). Místo toho její nástupkyně Kroesová dál maloobchodní ceny hlouběji a tvrději reguluje. Zákazník sice nyní tleská, ale to nemění nic na tom, že to je jeden z aspektů, na němž můžeme vidět, jak EU spěje skrz nastoupené budování eurosocialismu k sebezničení. Socík totiž jinak skončit nemůže.    

R. Jonák 15.11.2012 9:21

Re: To takové české království,

Vy musíte být těmi blbostmi, co vymýšlí EU, přímo nadšen.

P. Lenc 15.11.2012 9:10

Až se ten

zapařený skleník zvaný EU začne rozpadat, tak Evropa včetně nás tento projekt sociálních "inženýrů" odnese opravdu tragicky.Míra blbosti se začíná zrychlovat a je již jen otázka času, kdy k tomu dojde.

M. Prokop 15.11.2012 9:04

Re: Autor mi to, doufám, odpustí :)))

Habsburská říše byla totéž v menším. Ve finále ji nechtěl nikdo, ani rakouští Němci.

M. Prokop 15.11.2012 9:01

V tom výčtu nepravostí

chybí jedna kardinální, "společná zemědělská politika".

Jinak ovšem souhlas.

D. Mentzlová 15.11.2012 8:19

podobnost s Československem

 

je i v tom, že ten slabší stát se cítí být „vykořisťovaný“. Slováci se cítili být utlačovaní a chtěli se odtrhnout. Češi byli celkem spokojeni, nechali si československou vlajku a slaví 28. říjen.

 

Podobně Německo je s Evropskou unií spokojenější než bohatě dotované Řecko, kde demonstranti nosí protiněmecké plakáty.

S. Rehulka 15.11.2012 7:42

Re: To takové české království,

Žádná škoda, můj táta vždycky říkal, že poslední dobrý Francouz padl u Waterloo.....

(a v současnosti, jediní Francouzi, kteří za něco stojkí, jsou Cizinečtí Legionáři)

S. Rehulka 15.11.2012 7:38

Re: No, co k tomu dodat..... nejvýš tu připomenout jeden dávný příspěvek - Poprvé uvedeno: Neviditelný Pes, 9.4.05, archiv diskuse pod článkem O. Šlechty (jako reakce na nadšené očekávání pečených holubů do hub létajících...) původní, nezkrácené zně

No, až tedy dojde k bodu č.3, bude se volat o pomoc do Ameriky. Nehledě k tomu, že o Obamovu Ameriku není o co stát,

i kdyby ji vedl lepší president ( a opravdový Američan), mohlo by se stát, že by se optal : Proč jste tedy tvrdili, že všechno špatné přišlo z Ameriky ? Pamatujete si - Ami go home?

Ted máte na vybranou, bud dělat co Němec chce, anebo se "přitulit" k tomu východnímu dubisku (či spíše berjozce).

Každopádně, stěžovat si můžete tak akorát "na lampovně" !

V. Němec 15.11.2012 7:23

Také se bojím

Také se bojím že toto ze zhora organizované združování povede k nepřátelství nakonec se to již projevuje na proti Německých náladách možná to že vlastně Evropu rozeštvávají vědí i v Bruselu a proto si nechali udělit cenu míru ono obecně když se mnoho mluví o míru je třeba si dávat pozor

P. Sulc 15.11.2012 5:15

Re: Ja zase pamatuji "spntanni a nezkrotnou"

Jste velice moudra zena a mate pravdu, Tohle jsem prehledl. Ta stara, v podstate pekna tisicileta  // kolik tisicileti ? //  kultura mele z posledniho a prvalcuje ji barbarsky Islam. Nebo cikani. Jedni jak druzi se rozmnozuji "jako kocky na vesnici"..//pekne prirovnani, ale neni z me hlavy, bohuzel//

P. Boublíková 15.11.2012 5:05

Re: Ja zase pamatuji "spntanni a nezkrotnou"

Nejde jen o Čechy. Ti jsou dejme tomu po zásluze potrestáni za svou vyčůrnost a lenost.

Sjednocená Evropa se hroutí všem.

P. Boublíková 15.11.2012 4:53

Re: Ja zase pamatuji "spntanni a nezkrotnou"

Nejde jen o Čechy. Dejme tomu, že jsme byli za svou lenost a vyčúranost po zásluze potrestáni.

Jenže společná Evropa se hroutí všem.

P. Boublíková 15.11.2012 4:51

Myslím si totéž

Intergace Evropy je vymyšlená od stolu, politický evropský národ neexistuje, mezi evropskými národy jsou podstatně větší rozdíly než mezi Čechy a Slováky nebo mezi národy bývalé Jugoslávie.

Díky tomuto nesmyslnému projektu, který se má prosadit pomocí eura, začala Evropa jedině zaostávat... :-(

P. Boublíková 15.11.2012 4:47

Re: To takové české království,

Jj :-), nakonec byla česká státnost zpečetěna vyvražděním Slavníkovců.

V měřítku EU by to mohlo být vyvraždění Francouzů :-)

J. Schwarz 15.11.2012 4:12

Re: To takové české království,

Jistěže ne! Ale vznikalo staletí, a po ta staletí různé rody spolu bojovaly, pánové se vzájemně zavírali  do hladomoren a popravovali. Jest otázkou, chceme-li si tuto cestu zopakovat v podobě vytváření jednotné Evropy. 

P. Sulc 15.11.2012 3:51

Re: Autor mi to, doufám, odpustí :)))

Velice, prevelice pekne pocteni, pani Kaniokova..Skoda jen, ze to Nemecko nevzalo kontrolu nad Ceskym kralovstvim uz nekdy pred 300 lety. Kdyz on prtaty stat vedle velikana ve skutecnosti zadno suverenitu nema, a toho zbytku se pak zrekne dobrovolnym vztupem do nedemokratickeho celku a jeste si to chvali, jaci ze z nas ted budou paradni  Evropani.  Skoda, preskoda Habsburske rise.

P. Sulc 15.11.2012 3:36

Ja zase pamatuji "spntanni a nezkrotnou"

touhu Cechu byt co nejdrive v Unii, jaka to nadherna predstava. " Oo, ted jsme v Unii, teprve ted jsme Evropane". Myslim ze za tim byl opet ten znamy malocechoclovekismus, nikoliv skutecna predstava co to je  a bude  A hlavne , hlavne ti hloupi lide videli dotace,"nekdo nam neco da, neco bude zadarmiko, nekdo pro nas neco udela". Jen my sami se nemusime snazit, ono ''prilozit kuku k dilu '' bylo za bolsevika dosti zapomenuto, ruce se spise prikladaly k pivu v hospode v pracovni prestavce od 10 do 2. A pak se slo uz domu, prilozit ruku k TV.

J. Kanioková 15.11.2012 2:10

Autor mi to, doufám, odpustí :)))

je to skvělý fyzik s ještě skvělejší předvídavostí...

J. Kanioková 15.11.2012 2:02

Re: No, co k tomu dodat..... nejvýš tu připomenout jeden dávný příspěvek - Poprvé uvedeno: Neviditelný Pes, 9.4.05, archiv diskuse pod článkem O. Šlechty (jako reakce na nadšené očekávání pečených holubů do hub létajících...) původní, nezkrácené zně

15) Národní parlamenty států zmíněných v bodech 4 - 7 mají právo vysvětlovat občanům svých států blahodárnost rozhodnutí Bruselu.

16) Občané států zmíněných v bodech  4 - 7 mají právo:  a) držet hubu a krok,  b) radostně hýkat a přijímat a naplňovat všechna usnesení  Bruselu,  c) pověřeným úředníkům oznamovat osoby,  které dle jejich názoru nedostatečně  využívají  práva  dle  16a  a  16b.

17) Pokud u občana vznikne podezření  na  nedostatečné využití  práva  16c, bude považován za neuvědomělého  a podroben převýchově.

18) Bruselský úředník bude vybírán ze zvláště uvědomělých občanů,  pokud Německo a Francie neurčí  jinak.

19) Kursy rektálního alpinismu pro uvědomělé občany pořádá každý stát ve vlastní režii pod dohledem pověřeného úředníka. .......20) Platnost bodů  3 - 19 se řídí rozhodnutím Německa  a  Francie.  Evropskou unii si pozvracet nedáme!

J. Kanioková 15.11.2012 2:01

Re: No, co k tomu dodat..... nejvýš tu připomenout jeden dávný příspěvek - Poprvé uvedeno: Neviditelný Pes, 9.4.05, archiv diskuse pod článkem O. Šlechty (jako reakce na nadšené očekávání pečených holubů do hub létajících...) původní, nezkrácené zně

10) Pokud se domácí konkurence nepřizpůsobí, bude zlikvidována.

11) Státy, zmíněné v bodech  4 - 7 budou za všech okolností podporovat prosperitu a hospodářský rozvoj Německa (no jo, dobře, tak teda Francie taky)

12) Dojde-li ke stagnaci či k recesi Německa (no jó, Francie taky) je to vina USA a ostatních států EU. V tom případě Brusel neprodleně zajistí nápravu a potrestání viníků.

13) Rozhodování Bruselu se řídí zájmy Německa a možná i Francie. Bruselský úředník se zdrží jednání, které by mohlo Německo a Francii popudit. Za odměnu dostane čuchnout k prdeli.

14) Národní parlamenty států zmíněných v bodech 4 - 7 mají právo schvalovat rozhodnutí Bruselu aklamací. Pověřený úředník kontroluje spontánnost projevu. Při nedostatku spontánnosti budou zjištěné nedostatky neprodleně odstraněny (i s jejich nositeli). 

J. Kanioková 15.11.2012 2:00

Re: No, co k tomu dodat..... nejvýš tu připomenout jeden dávný příspěvek - Poprvé uvedeno: Neviditelný Pes, 9.4.05, archiv diskuse pod článkem O. Šlechty (jako reakce na nadšené očekávání pečených holubů do hub létajících...) původní, nezkrácené zně

5) Na Španělsko taky serem, to je za Pyrenejema

6) Na Itálii taky serem, ta  je za Alpama

7) Na ostatní státy EU serem o to víc, jsou mrňavý a zavostalý a můžou bejt rády, že dostanou čuchnout k prdeli.

8) Státy, zmíněné v bodech  4 - 7 budou radostně odebírat zboží  Německa,  popř. Francie.

9) Dojde-li  ke konfliktu s domácí konkurencí, domácí konkurence se přizpůsobí.

J. Kanioková 15.11.2012 1:58

No, co k tomu dodat..... nejvýš tu připomenout jeden dávný příspěvek - Poprvé uvedeno: Neviditelný Pes, 9.4.05, archiv diskuse pod článkem O. Šlechty (jako reakce na nadšené očekávání pečených holubů do hub létajících...) původní, nezkrácené zněn

Vážení,  vidím, že v tom stále nemáte jasno... Proto jsem si dovolil zde uvést překlad ústavy EU z češtiny do češtiny, tedy tzv. vyvoslení. Případné nepřesnosti jistě rádi opraví  xxx  a  yyy. Tedy:

1) Německo si V Evropě bude dělat co chce. Běda, jestli ne.

2) Francie si v Evropě taky bude dělat co chce, pokud nenarazí na bod 1)

3) Pokud se bod 2 dostane do sporu s bodem 1, platí ZATÍM bod 1 (vono se ještě uvidí...)

4) Na Anglii serem, ta je za vodou.