7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EVROPA: Vraždí muži s vousy, ne ženy v burkinách

Tři francouzská města – Cannes, Villeneuve-Loubet a Sisco – vykázala z veřejných pláží ženy v burkinách. Nelíbí se mi to stejně, jako se mi nelíbí zákazy nudismu nebo nacistických symbolů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zdenek 23.8.2016 14:17

Re: jak říkají romové "jak vy k my, tak my k vy"

Rčení znám, ale nechci se chovat jako někdo, jehož chování mi vadí. Přesně to děláme, když tady budeme zakazovat nějaký typ oblečení, protože oni taky zakazují nějaký typ oblečení.

Vzory? Murray Rothbard, Fréderic Bastiat, Hans Hermann Hoppe, libertariánství, anarchokapitalismus, přirozené právo.

R. Morava 23.8.2016 14:16

Re: Milý autore,

Jenomže přirozené Boží právo člověk nikdy nedokáže přesně a neomezeně definovat. Dokonce i fyzikální zákony platí vždy jen za určitých definovaných podmínek!!!

Krvavé vyústění Francouzské revoluce ukázalo, že společnost nelze vybudovat jen na individuálních právech.

Nezbývá tedy uznat že je třeba se řídit též

https://en.wikipedia.org/wiki/Common_law

které je časově a místně deterministické. A tady není a nebude SA.

J. Spousta 23.8.2016 14:14

Re: Milý autore,

Tak to teda nemůžete u žádného soudu tu případnou při s hákovým křížem prohrát ! Leda že by soudci byli ignoranti a chápali podstatu přirozeného práva trochu jinak než Vy...

R. Langer 23.8.2016 14:01

Re: jak říkají romové "jak vy k my, tak my k vy"

Znáte rčení: "Na hrubý pytel hrubá záplata!"? Jaký máte vzory vy, pochlubte se.

R. Morava 23.8.2016 13:59

Každá blbost musí bolet

Samozřejmě že je to řešení následků a ne příčin. Příčiny jsou dlouholetý dovoz Muslimů do Evropy a hlavně nesmyslná tolerance Islamismu a nadměrná tolerance vůbec.

Nedávno tu někdo psal o nepsaných pravidlech které se mění na psaná, pokud je lidé nedodržují.

Pokud politici řekli, že burkiny provokují je to pravda, v souvislosti s teroristy. Na pohřeb člověka kterého zabili fašisti asi taky nepustíte Orlík i kdyby hráli skvěle. Byla by to provokace. A svoboda není anarchie.

Když budete chodit nahatí po ulici, tak Vás podle nějakého zákona budou pokutovat. Podle stejné logiky mají politici právo zakázat i burkiny, obojí je založené na momentálních zvyklostech. To že se kdysi plavalo v "šatech" nic neznamená, třeba jednou budeme chodit nazí...

Co se týká toho že to nejvíce poškodí samotné Muslimky, protože se nemůžou koupat, není to pravda. Muslimky poškodily sami sebe, tím, že tyto zákony dodržují. Pokud je k tomu nutí manžel, či rodiče, mají v Evropě svobodu se s ním soudit či rozvést. Pokud jsou tak rády, každá blbost musí bolet, pokud nebolí člověk se nezamyslí jak ji léčit.

L. Popovský 23.8.2016 13:58

Re: jak říkají romové "jak vy k my, tak my k vy"

To by pan Krutý jistě nechtěl. Nepodsouvejte nám zde prosím Vás takové úmysly. Děkuji.

P. Zdenek 23.8.2016 13:58

Re: Milý autore,

Přirozené právo, viz https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_law

J. Spousta 23.8.2016 13:45

Re: Milý autore,

Jestli je to podle Vás nesmysl, tak možná byste mohl otevřít debatu na české půdě s touto věcí, která nám je tady přeci jenom srozumitelnější. A jenom takový upřesňující dotaz: kdo je podle Vás zdrojem a garantem jakéhokoliv práva ?

P. Zdenek 23.8.2016 13:41

Re: Milý autore,

Zákaz hákového kříže je další nesmysl a omezení svobody projevu.

J. Spousta 23.8.2016 13:38

Re: Milý autore,

I Vy právo ! Pročpak se asi nesmí používat hákový kříž ? To nevíte, že svastika je staroindický symbol štěstí ?

P. Zdenek 23.8.2016 13:24

Re: Milý autore,

I Vy symbole. Spousta vět o symbolech, které zastírají jednoduchou pravdu, že došlo k omezení práva všech lidí obléct si na sebe hadry na pláži.

P. Zdenek 23.8.2016 13:18

Re: jak říkají romové "jak vy k my, tak my k vy"

To už jsme tak daleko, že si bereme příklad z Íránu?

Chtěl byste dle jejich vzoru také pálit cizí vlajky a kamenovat své nepřátele?

J. Lepka 23.8.2016 13:13

Milý autore,

váš příspěvek by měl možná nějaké opodstatnění, kdyby zcela nezakrytě neplácal hlouposti. Bohužel v případě burkin, ale i oněch zmiňovaných plnovousů, se jedná o symboly. Symboly dobývání nových území, symboly podřízení jinověrců, symboly náboženského středověku, ze kterého se Evropa, po bratrovražedných náboženských válkách konečně /snad/ vymanila. Toto vám zřejmě nic neříká. Nebo říká, ale z falešného pocitu korektnosti to nenapíšete. V takovém případě je vhodné citovat českého klasika Járu Cimrmana :" Raději už nepište vůbec."

M. Krutý 23.8.2016 12:58

jak říkají romové "jak vy k my, tak my k vy"

umíte si představit Evropskou ženu na veřejné pláži v Iránu v bikinách? Tak o čem se tady bavíme....

J. Spousta 23.8.2016 12:03

Tenký led

Autor článku se pouští dle mého soudu na tenký led. Komentuje totiž francouzskou kauzu stylem líbí/nelíbí, rád/nerád. A komentuje jí takto, aniž by bylo zřejmé, že sám do tamního prostoru patří. Je naprosto jasné, že francouzi všechny jeho argumenty (a dovolím si tvrdit, že mnohem lépe než česká společnost)znají a zvažují - a přesto se většinově rozhodli podpořit tento zdánlivě nesmyslný zákaz. Nepochybně, kdyby existovala nějaká jiná schůdná cesta, než tato "ulička hanby", pak jí použijou. Problém je, že v kolektivní identifikaci a vymezení se vůči "nepříteli" hrají symboly zcela zásadní roli - a je úplně jedno, jestli je to hákový kříž, nebo nějaký specifický způsob odívání - důležitý je právě ten náboj do symbolu vložený.

L. Popovský 23.8.2016 12:00

Re: Absolutní souhlas s posledním odstavcem

Ano, také se připojuji.

L. Popovský 23.8.2016 11:56

Burkiny jsou součást procesu islamizace

Souhlasím sice s názorem, že burkiny mohou některým liberálněji smýšlejícím muslimkám umožnit zapojení se do společnosti a být aktivní, ale stejně s nimi mám problém.

1) Mám pocit, že je velký rozdíl mezi barevnými burkinami z módních kolekcí a černými burkinami vyfotografovanými na plážích. Muslimky vyfotografované v bazénech ve mě budí dojem, že mají běžné oblečení a ne burkiny. ̈

2) Burkiny jsou jednou z mnoha součástí plíživé islamizace Evropy a světa. Islamizace je o spoustě drobností, které mění a přizpůsobují kulturu dané země požadavkům muslimů.

3) V článcích o burkinách (ne v diskusích) naprosto postrádám hygienickou stránku věci. Pokud se muslimky chtějí koupat v burkinách v přírodě nebo doma v bazénu, tak s tím nemám problém. S koupáním v burkinách ve veřejných bazénech a koupalištích mám obrovský problém! Udržení hygieny je naprosto nemožné. Představa, že se muslimka před vstupem do bazénu vysprchuje nahá s ostatními ženami a teprve potom si oblékne burkiny, je naivní. Nebylo by to však poprvé ani naposledy, kdy by byl muslimům činěn ústupek v situaci, kdy všichni ostatní mohou mít v bazénu z hygienických důvodů jen plavky, ne šortky.

Celou diskusi o burkinách však považuji za uměle vyvolanou kouřovou clonu, která má krýt něco úplně jiného. Věcí, od kterých je potřeba odvést pozornost je myslím více než dost.

L. Popovský 23.8.2016 11:31

Re: V čem je problém?

Výsledkem střetu na Korsice bylo zmlácené dítě, které si je fotilo na mobil a muž zraněný 2 střelami z ruční harpuny, byl to otec se synem.

http://www.securitymagazin.cz/zpravy/nepokoje-na-korsice-turiste-fotografovali-muslimky-v-burkinach-1404052190.html

R. Suda 23.8.2016 11:28

Názor:

Hluboce s Vámi nesouhlasím,burkiny jsou jen část filozofie spojené s náboženstvím a jeho šaríou ajko výkladem životního stylu a víry.

M. Moravcová 23.8.2016 10:49

Re: Nesouhlasím s autorem,

chtěla bych vidět českou holku - nemuslimku, která by ten hábit na sebe vzala. Píšete blbosti. Já jsem v Africe nosila šaty s rukávem, dlouhé nebo kalhoty. Do mešity jsem si vzala šátek. Ctila jsem jejich kulturu. Tady musí ctít kulturu naši. Tečka. Bez diskuse. nelíbí ? Hybaj domů.

V muslimské zemi jsem je brala, byla jsem v jejich zemi. Tady se musí, píšu musí, přizpůsobit zase ony i oni.

M. Moravcová 23.8.2016 10:44

Re: Není pravda, že si u nás může chodit každý jak chce.

ano

M. Moravcová 23.8.2016 10:43

Re: Zákazy burkin se mi moc nelíbí

díky, to je přesné.

P. Zdenek 23.8.2016 10:40

OMG

Po přečtení diskusních příspěvků jsem si chvíli myslel, že jsem na Seznamu a ne na Neviditelném psu.

Proti teroru bojovat neumíme, tak jim aspoň zakážeme burkiny, ať vidí, že tu nemají co dělat a že se jich nebojíme.

J. Sever 23.8.2016 10:39

Nemůžu si pomoct, ale ...

... celý ten povyk kvůli pár holkám zabaleným v hadru mne chtě-nechtě vrací do dob, kdy jsme nesměli nosit delší vlasy než ..., - a to jsme dokonce argumentovali starými Čechy, např. Chody, kdy jsme byli protokolárně "řešeni" za nohavice užší, než ..., za boty "maďary" atp.

Neprovokuje mne ženská v burce, jako mne neprovokují kněží, jeptišky, nebo Hárekršni a -kršny. Naopak mi v sámošce, v kostele, u stolu, v tramvaji, v muzeu, atp vadí chlap v tílku, nebo mamlas v mikině ve Vladislavském sále. Nebo třináctka, oděna a hovořící jako z hampejzu. A měl-li bych se proti tomu všemu ozvat, začal bych asi u nás, pánové.

K. Krejčů 23.8.2016 10:32

Za vším hledej ženu.

Nebylo - li by islámských žen, nebylo by ani islámských teroristů. Islám ve svých zemích uplatňuje striktní pravidla, jejich porušení je trestáno velmi tvrdě. Takže proti tomu je zákaz nošení "hábitů" do vody legrace. Měli by srazit paty a obléknou bikiny, jak je v kraji zvykem. A když to neskousnou, ať se koupají doma ve vaně, pokud ji mají. A klidně i zahalené od hlavy k patě.Nehledě na hygienu - vždyť v těch hábitech se musí strašně potit.

V. Povolný 23.8.2016 10:32

autor je úplně mimo

ve jménu islámu vraždí muži, ženy i děti. Tvrzení, že teroristi jsou jen muži je nesmyslné a je v rozporu s realitou. V autorově případě je zřejmě přání otcem myšlenky.

Co se týče té druhé věci, oblékání a svobody obecně, tak platí, že v demokracii je sice svoboda, ale jen pro ty, kteří svobodnou demokratickou společnost uznávají a mají za svou. Demokracie ale neznamená, že neplatí žádná pravidla. Pokud se tohle dodržuje, tak je jedno, jestli je politik muslimem nebo ženská zahalená od hlavy k pate nebo nějak jinak.

Tato svoboda a tolerance ovšem mizí v okamžiku, kdy příchozí nechtějí respaktovat domácí pravidla a naopak chtějí, aby se ostatní přizpůsobili jim. To je popření předchozího principu a tolerance tady rozhodně není na místě. Myslím, že bychom pro tyto lidi neměli neustále hledat nějaké omluvy nebo spíš výmluvy a měli bychom jim říct jasně, že pokud nechtějí dodržovat domácí pravidla, ať odejdou.

M. Valenta 23.8.2016 10:14

Tentokrát vedle.

Většinou s Vámi souhlasím, ale tentokrát ne. Po těch všech průšvizích s islamisty je nošení burkin na pláži provokace a to i přes to, že je to jejich tradiční plážový úbor ( o plavkách nemůže být řeč). Ovšem hlavní problém je, že se po burkinami může skrývat i ten pověstný vousáč s kalašnikovem.

J. Sever 23.8.2016 10:11

Říkám si, ...

... co to asi takový pan Lesniak žije? Přijde, čte nebo nečte, vyzvrátí trochu jedu a odejde...

P. Harabaska 23.8.2016 10:05

Autor - kouzlo nechtěného. Nomen omen.

Pan autor nikdy neslyšel o Arabkách a muslimkách obecně, které v oděvu je zcela zahalujícím, byť se mu neříkalo burkini, a s pásem trhavin okolo pasu pod ním se uprostřed davu odpálily a způsobily tak hromadnou vraždu.

A. Zajícová 23.8.2016 9:49

Re: Zákazy burkin se mi moc nelíbí

omlouvám se za gramatické chyby, je to horší než Víly věnce vily