2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Více nebo méně Evropy?

Vždy, když se Evropská unie dostane do jakékoliv krize, slyšíme jediné – potřebujeme „více Evropy“. Tato fráze se opakuje stále a na všech fórech a je nepřípustné ji jakkoliv zpochybnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Mertl 16.12.2015 23:03

Ne I.

Ano, EU nás zdánlivě spíš obtěžuje než chrání, ale je taková, jakou jsme ji vytvořili. Ne, nevytvořili, ale do takové jsme vstoupili, ostatně za zásadní účasti tehdejšího i dnešního šéfa ing. Weigla. Je to prostě byrokratická instituce, do které členové vložili minimum pravomocí. Chová se proto jako úřad: je drahá, vydává většinou nepodstatná (byrokratická) pravidla, příkazy a zákazy, na jejichž dodržování trvá nedůsledně, tedy tehdy, když se to netýká nikoho důležitého. Když vyžaduje situace zásadní akci, následuje tápání a čekání na vyhnití problému - neexistuje příslušný akční orgán, nebo nemá dostatečnou pravomoc nebo schopnosti. Ale to všechno přece známe i z domova, přčemž jako systém je ČR úplnější než EU! Celková bilance EU je přes výrazné nedostatky, vyplývající z byrokratického charakteru dnešní EU, positivní - evropské země snáze řeší běžné vzájemné problémy a spory, usnadnila se ekonomická spolupráce, zavedení eura dále snížilo transakční náklady obchodu, schengenská dohoda zavedla jednoduchý přeshraniční pohyb osob. Až na přijetí eura to platí i pro ČR, i česká finanční bilance je stále ještě výrazně positivní a to, že dotace jsou čerpány často pochybně nebo rozkrádány, je vina domácí byrokracie, ne EU. Přesto slogan "více Evropy" je sporný - tato byrokratická instituce evidentně potřebuje něco jiného, než kvantitativní změnu! Čeho víc? Potřebuje kvalitativní změnu: posunem k federativnímu uspořádání zkompletovat své instituce a vybavit je vyššímu pravomocemi. To by snad přilákalo schopnější politiky a zvýšilo akceschopnost Evropy jako celku.Chápu, že je tento cíl,charakterizovatelný jako "jiná Evropa", nevítaný pro část, snad většinu, dnešních politiků členských států a pro některé země okamžitě asi nepřijatelný. Ale je to logické pokračování na cestě sjednocování Evropy. Bez podobného vývoje je projekt sjednocené Evropy asi u konce.

I. Mertl 16.12.2015 23:04

Re: Ne I.

A to je slogan "méně Evropy" - žádné EU, žádný schengen. To se dnes líbí řadě lidí i politiků. Zajímavé, že především ve Východní Evropě a Česko jakoby vedlo. V IVK pánů Klause, Weigla a dalších je to již delší dobu spíš paradigma. než pouhá pracovní hypotéza. Přidávají se k tomu další politická uskupení z obou okrajů politického spektra. Ale kladou si tito pánové otevřeně otázku, co si počne Východní Evropa bez Evropy? Svět je dnes stále hustší vzájemnými vazbami ekonomickými, politickými i informačními. Přitom si zachovává bipolární charakter, přičemž tato bipolárnost v poslední době narůstá. A povězte mi, pane Weigle, jak si Vy a Váš šéf doopravdy představujete fungování a pozici tak nesamozřejměho politického útvaru, jako je Česko, na rozhraní dvou bloků. Tedy nikoli obligátní (a dnes laciné) negativní vymezování vůči sjednocené Evropě, ale přístup konstruktivní.

J. Urban 16.12.2015 22:12

Výkvět evropských (j)elit - čím větší

prů§ery, čím větší problémy společnosti, čím více atentátů - tím více se uzavírají ve svém akváriu, neschopni a neochotni pohlédnout pravdě a realitě do očí, nesnesli by ten pohled, v ten moment by se ze§rali. Sami sobě dodávají zdání důležitosti normami na zahnutost banánů, od stolu vymýšlenými 3,14ovinami o emisích, o teplotách, o kvótách, je to horší, než "poručíme větru dešti" u nás či "ohne Gott und Sonnenschein bringen wir die Ernte rein" v DDR padesátých let. Lidi! To bude prů§er, oni do nás ještě nechají střílet, jak v 53. v Berlíně či v 56. v Budapešti :-((((

H. Balzám 16.12.2015 18:09

Špatně položená otázka

Není řešením pátrat, jestli více nebo méně Evropy, ale je potřeba říct, že hlavně jinou Evropu! Marxisti v čele EU se snaží ze států unie vytvořit beztvarou, amorfní hroudu nemyslícího všeholidu, naprosto svázanou předpisy na úplně všechno a zejména s mocí koncentrovanou do rukou úzké skupiny "vyvolených" nadvládců. Jenže pokud Evropa chce žít a fungovat, ne jen přežívat a krnět, musí jednoznačně dojít k posunu směrem k unii sebevědomých, suverenních států, které budou ovládány demokraticky sebevědomými občany. Jenom tak je šance, že tato slepenice začne vyhovovat účelu, zkvalitnění života svých občanů.

M. Prokop 16.12.2015 20:48

Re: Špatně položená otázka

Asi ano, protože pro federaci chybí celoevropské strany a celoevropský národ.

J. Jurax 16.12.2015 17:52

Více nebo méně Evropy?

Evropy je tak akorát, pokud sem nenaleze moc moslemínů, ale EU je přesmoc - té by mělo být míň až žádná, když uvážíme její polisabonskou formu a kvalitu těch rudozelených pitrysů, co tomu šéfují.

J. Kanioková 16.12.2015 21:16

Ano..

K. Janyška 16.12.2015 16:07

Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

interakce a lidského světa, autore, nikdo vám neuvěří. Budou si říkat, to je jen názor proti názoru. To nestačí, IVK prostě je povinen vzdělávat lidi, nikdo jiný na to nemá. Levicová trdla z řad profesorů vysokých škola vůbec učitelů už vůbec ne. Pokud to dělat nebudete, rozpusťte to, jste zbyteční stejně, jako kdokoliv a cokoliv jiného v tomto smyslu. Socilistická, tedy zločinecká, EU a migrace bůhvíkoho je takovou názornou pomůckou pro tyto vzdělávací účely, že si platičtější ani představit nelze... Dzp.

J. Křivánek 16.12.2015 17:44

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Myslíte si pane Janyška, že opakovaným omíláním jednoho pojmu, který není všeobecně lidmi znám, pomáháte šířit a propagovat myšlenky, která se za tímto pojmem skrývají? Tedy tiše doufám, že se odkazujete na myšlenky Rakouské školy, Hayeka, Misese - liberální ekonomie. A tiše doufám, že jste od nich přečetl víc než jen napis.

Myslíte, že pomáhate šířit myšlenky, které jsou dle mého názoru správné, resp. zdají se mi nejsprávnějších a nejkoplexnější z nabízených teorií vysvětlující proč společnost funguje tak jak funguje?

Upozorňuji váš, že tohle vaše omílání jediného pojmu z celé teorie znechutí i člověka, který ví nebo aspoň tuší o co jde a s myšlenkami této teorie souhlasí.

Lidi neznalé nijak nepoučíte, jen jim pravidelně naznačujete, že jsou "nevzdělaní tupci" a tito tak získají averzi k jakémukoliv textu, kde budou slova "spontání" a "řád".

Pro lidi znalé této teorie, kteří ale vyznávající jiné teorie, dáváte do ruky pěkný argument, protože hned neznalým řeknou: "Co to asi může být za pochybnou teorii, kteoru prosazují "chetré" pán Dzp. Janyška, který bez vysvětlení podstaty pojmu z vás opakovaně dělá blbce a všechno zdrůvodní větami, které nic nevysvětlují, ale kde vévodí slova "spontánní" a "řád" a zakončíto svým Dzp." Jste pátou kolonou těchto odpůrců liberární (libertariánské) ekonomie a přispíváte k její neoblíbenosti. Mimo jiné tím jak neobratně s útržky této teorií pracujete ukazujete, že se v tom orinetujete dost povrchně a/nebo nejste příliš inteligentní. Kromě toho myšlenky rakouské školy jsou velmi náročné na pochopení a logiku. Většina lidí na to asi ani nemá, a i kdyby chtěli mít ten čas, tak chtějí žít svůj život zábavněji. Pokud to chcete dotáhnout k dokonalosti nesnažte se zdůvodňovat ekonomické jevy ekonomickými teoriemi, ale přejděte jestě více ke kořenům postaty - k fyzice a nejlépe rovnou ke kvantové relativitě, protože je nepochybné, že se jí řídíme my a všechno kolem nás a to i přesto, že dosud nebyla lidmi objevena a popsána.

K. Janyška 16.12.2015 19:20

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Ano, mylsím. Je to podstata všeho a kdo jí nerozumí, nerozumí ničemu. A máte to zbytečně dlouhé, na to, že je to bezobsažné... Dzp.

K. Janyška 16.12.2015 19:23

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Fyzika je jednoduchým oborem pouze přírodních věd. Kdežto pochopení abstraktních spontánních řádů je nejvýše možným věděním lidstva... Dzp.

J. Křivánek 17.12.2015 1:28

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Píšete: "Ano, myslím ..."

Myslíte si co?

Že rakouská škola liberální ekonomie nejlépe ze všech ekonomických teorií předpovídá a vysvětluje socioekonomické jevy? Ano tak nějak to vidím i já. To vám nevyvracím. Proč tedy plivete a urážíte?

NEBO si myslíte, že svým psychopatickým písemným projevem, poučíte

neznalé a lidé s jinými názory přesvědčíte pouhým omíláním jednoho pojmu bez jeho řádného vysvětlení? Tohle si myslíte?

J. Křivánek 17.12.2015 1:29

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Svými reakcemi ukazujete, že jste dušeně narušený jedinec:

- urážíte a zesměšňujete všechny lidi - i názorově blízké - bez zjevného důvodu a cíle

- ztrácíte chopnost pochopit text a držet logickou linku, odtrhujete se od relality

- seriózní teorii jste povýšil na pochybnou víru, kterou je potřeba prosazovat a chránit i kdyby ji to mělo poškozovat

- vaše urputná snaha vnutit všem cosi zmateného, fragmenty teorie, nadpisy, ukazuje jak jste nepochopil tuto teorii a váš projev je jejím opakem.

J. Křivánek 17.12.2015 1:35

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

To jak jste čím dál více ignorován v diskuzích je krásným příkladem, že vámi zbožštělá teorie opravdu funguje.

Dnešním moje reakce měla být projevem dobrodiní (někdo si s vámi povídá, co má obsahově stejný názor na vaši "víru", nepopírá ji - je to způsob léčby psychických poruch).

Zároveň jsem vyjádřil svoji nelibost, že vy jako duševně narušený jedinec bohužel máte jako střebobod svojí obsese teorii, která spoustu poučených jedinců levicového spektra uvádí k nepříčetnosti a boužel tito vás narušeného a nevábného jedince předloží méně přemýšlející většině jedinců jako důkaz narušenosti a nevábnosti teorie. Což je smutné. Co kdyby jste se na to vys.al?

J. Křivánek 16.12.2015 17:45

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Nebo je vaším cílem udělat co největší impakt v digitálním světě a připojit svoje jméno Janyška pomocí omílání hesel "spontání" a "řád" k velikánů ekonomie? Český segment Googlu už vás "cituje" víc než Hayjeka.

K. Janyška 16.12.2015 19:23

Re: Pokud nebudete argumentovat rostlým spontánním řádem lidské

Ale no tak, nevzdělaný... Dzp.

P. Vaňura 16.12.2015 12:14

Až na to Euro autor NEMÁ PRAVDU. Problém není

EU a Evropa, ale skutečnost, že v Bruselu a některých členských zemích vládne smečka rudozelených degenerátů, ať už si říkají jakkoliv.

Nebyl by žádný problém zastavit migrující vetřelce na vnějších hranicích Schengenu přinejmenším tak účinně, jako to činí Španělsko. Je to EU která je v čele klimaalarmistického šílenství a zase by to dělat nemusela.

The good green ia a dead one!

V. Vaclavik 16.12.2015 12:11

Mene Evropy

neni zadne reseni, stejne jako jim za caseu vychodniho bloku nebylo 'mene komunismu', 'mene socialismu'.

V. Vaclavik 16.12.2015 12:21

Re: Mene Evropy

Dnesni volani po navratu k narodnim statum, volneji spolupracujicim, je jako volani po zruseni RVHP ekonomickeho bloku s tim, ze reseni hospodarskeho upadku vychodniho bloku bude spocivat v rozvolneni toho svazku. To by sice byvalo pomohlo, ale ani jednotlive socialisticke ekonomiky by zadnou diru do sveta i tak neudelaly.

Do Evropy jsme vstoupili dilem z vule blbecku mezi nami, kteri si mysleli, ze nas stare staty EU nejak magicky, ekonomicky vytahnou na svou uroven, dilem z vule vycuranku, zraloku mezi nami, kteri citili tok dotacnich penez jako zraloci citi krev, a spolecne tito vymazankove chteli byt ve stade s ostatnimi, bucet s ostatnimi...

B. Rybák 16.12.2015 16:59

Re: Mene Evropy

V době rozpadu ekonomik RVHP jsme s naší tehdy konkurence téměř neschopnou ekonomikou neměli žádnou jinou možnost.

ES do níž jsme vstoupili se postupně naprosto zásadně proti naší vůli změnila a tak místo obdoby Marshalova plánu jsme se dočkali "zelené" neokolonialistické, neomarxistické EU-říše v níž jsme pouze členy druhé kategorie (EU-protektoráty), což ovšem mohl v době Fukujamova liberálního "konce dějin" těžko někdo předvídat!

To, že může být ohrožena nejenom naše státní suverenita, ale i národní existence je zřejmé až dnes. Dokud se nedokážeme zbavit vlády "našich" EU-hujerů, "pravdoláskařů" mafie státních zástupců a nebudeme mít svobodná masmédia, těžko s tím něco uděláme!

M. Prokop 16.12.2015 14:55

Re: Mene Evropy

Já mám dost silný dojem, že od doby méně komunismu (tedy 1989) se mám výrazně lépe, jen nám sem teď bohužel dveřmi vyhozený socialismus leze zpět oknem od Brusele.

Takže, méně Evropy, méně socialismu!

S. Donát 16.12.2015 15:26

Re: Mene Evropy

Ano, vidím to velmi podobně.

V. Vaclavik 16.12.2015 16:37

Re: Mene Evropy

Asi ta analogie moc nesedi (tim min komunismu jsem myslel nejake reformy, perestrojkovani, rozvolneni totalitniho severeni, ktere by ovsem stejne nikam nevedlo), napsal jsem to zpatra.

Proste jsem chtel rici, ze mene Evropy nikam nepovede, kdyz sami po vystoupeni z ni stejne na tom nebudeme nijak lepe, netrzni a slunickarsky diktat domaci vyroby smrdi uplne stejne, nemyslim, ze jsme si pred vstupem do EU sami vladli nejak lepe, dokonce jsme byli tak blbi, ze jsme strcili hlavu do chomoutu uplne sami, bez donuceni. Myslet si dnes, ze treba vystoupime z EU a bude lip neni nicim opodstatnene.

B. Rybák 16.12.2015 17:08

Re: Mene Evropy

V době premiéra V. Klause nás v zahraničí nazývali "vzorovým příkladem" a "středoevropským hospodářským tygrem" (než na příkladu Maďarska zjistili, že pomocí komunistických a probruselských kádrů a mohou získat celou ekonomiku úplně zadarmo)!

Z. Rychlý 16.12.2015 11:55

Naprosto přesné

hodnocení.

EU federace je slepá ulice !

V. Novák 16.12.2015 11:12

Nesouhlasím. Schengen nejsou jen otevřené

vnitřní hranice bez stálých kontrol, ale i chráněná a kontrolovaná VNĚJŠI hranice. Tedy problémem není Schengen - ale jeho nedodržování ze strany států obhospodařujících tuto vnější hranici - a zejména "starých" členů EU, Itálie a Řecka.

Tedy stejně jako u zavedení EURa, kde "nové" země byly podrobeny důsledné lustraci před vpuštěním do EURozóny, zatímco "staré" to dostaly zřejmě jako odměnu, tak i v Schengenu bylo "starým" zemím odpuštěno neplnění závazků, zatímco "novému" Maďarsku byla nasazována psí hlava za jejich DODRŽOVÁNÍ - totální absurdita.

Vzpomenu-li na požadavky (třeba hygienické) na provozovatele pohostictví v "nových" zemích - a srovnám to s Řeckem, vidím stejný případ. Nejméně 2/3 řekých hopod by EUnijní hygienik zavřel okamžitě, jakmile by se probral z mdlob. Česky a slovenský dtto.

Suma sumárum - problémem není "více nebo méně EU" - ale to, že EU nedodržuje svoje vlastní pravidla. Co včera bylo nepřekročitelné, je dnes vyjímečně pozastaveno - a zítra to bude vymáhaná norma. Na nedodržování pravidel, na nepředvídatelnost dojede každý celek. Od rodiny po nadstát.

M. Čihák 16.12.2015 11:31

Re: Nesouhlasím. Schengen nejsou jen otevřené

principiálně, kdyby nebyl Schengen, nebylo by co nedodržovat...

V. Novák 16.12.2015 11:38

Re: Nesouhlasím. Schengen nejsou jen otevřené

Chránit hranice je normální. Schengen zrušil vnitřní hranice stárů SchP, čímž ale nezrušil povinnost chránit vnější hranice. Zrušení vnitřních hranic se vždy vyplatio - jako zrušení mýt a potravních čar v R-U.

Čili bez SchP by Maďarsko chránilo i hranici se Slovenskem, Slovinskem a Rakouskem stejně jako se rozhodlo (v souladu s pravidly SchP) chránit hranice s Chorvatskem, Srbskem a Rumunskem.

M. Prokop 16.12.2015 11:44

Re: Nesouhlasím. Schengen nejsou jen otevřené

Ano.

M. Prokop 16.12.2015 11:44

Re: Nesouhlasím. Schengen nejsou jen otevřené

U těch hospod to může být i tím, že český hygienik (a zákonodárce) blbne JEŠTĚ více než EUnijní.