30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Vánoční zamyšlení nejen do Nového roku

Nechci prorokovat události v příštím roce, neboť on bude zase jen pokračováním roku starého a výsledkem obecných trendů. Raději se zaměřím na směřování trendů, ze kterých už nějak příští rok vyjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 13.12.2016 22:41

Přesně ! ............ vysoká přidaná hodnota... !

Ivo Schlägel - "Ano. A mají technologie a výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A pořád umí obchodovat. Mají tradici. My máme Poučení z krizového vývoje."

Rozšíření EU o země býv. RVHP, to nebyl žádný altruismus. Pro západ to byla příležitost jak si zvýšit jejich odbyt, pořídit si další levné subdodavatele s nízkou PH, a taky příležitost pro jejich investory!

Oni si pak zkompletují finální výrobky prodávané s vysokou PH, a jako tradiční firmy mají finální zisky. A jelikož má euro nižší hodnotu než např. marka, jsou německé firmy na tom s odbytem líp, jejich nabídka je pro odběratele výhodnější..

J. Kanioková 13.12.2016 22:46

Samozřejně, článek je o dalších mnoha aspektech,

v nichž je spousta určitých argumentů, ale nemám čas to rozvádět. Většinu z nich vnímám podobně..

M. Pivoda 13.12.2016 14:32

Nejdůležitější trend byl opomenut

Nemám čas číst všechny ty předpovědi trendů.

Pouze jsem zkontroloval, že ten nejdůležitější trend (který se projeví s pravděpodobností 86%) v článku zmíněn nebyl. Totiž technologický pokrok, jehož nejdůležitějším projevem bude nárůst technologické nezaměstnanosti.

Chápu, že rakváče to už mnoho nezajímá, ale mladší generace (která toto určitě nečte, protože na to nemá čas) se to týká nejvíce.

M. Prokop 13.12.2016 17:02

Re: Nejdůležitější trend byl opomenut

Tak na to téma sepište něco vy, ať se zasmějeme.

J. Schwarz 13.12.2016 10:45

Dekadence západní civilizace

se projevuje adorací "společenské soudržnosti", převahou univerzalistických a globalistických mesianistických nálad a koncentruje se ve sloganu " i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život stojí to za to...". Několikanásobně vyšší mzdy v starých západních zemích nelze vysvětlit pouze "nabídkou kvalifikovanějších pracovních míst" neboť tamní populace se inteligencí a schopnostmi od naší nijak výrazně neliší, snad jen Němci jsou ochotnější podřídit se přísné organizaci za příslib vyšší efektivity a pořádku. kvalifikovaná a vzdělaná mladá generace je fikce, bublina, ti lidé neumějí nic o co by druzí stáli, poptávku po jejich "práci" vytvářejí výhradně neomarxisty ovládnuté státy a "fondy" řízené globalisty / OSF / a jinými šílenci / T.zv. "norské fondy" /. Všichni ti úžasní "kreativci", mágové marketingu, manažeři, uslzení nebo naopak rozhořčení "umělci", "ušlechtilí" a dobrotou lepkaví "pomahači" z neziskovek jsou novou vykořisťovatelskou třídou umně se maskující hesly o rovnosti a bratrství lidí všech ras, etnik i vyznání. Jasně, že se jim líbí křižovat Planetu od konference ke konferenci, dávat si do nosu ve špičkových hotelech a nechat se živit opravdu pracujícími za své jalové žvásty a moralistická kázání. Skoro to tak vypadá že čím ctihodnější instituce, tím "progresivnější", ovšem ve smyslu progresivní paralýzy. Cestou ze současného marasmu by bylo vykašlat se na "společenskou soudržnost" a podporu neschopných, všeliké ty "inkluze" a "antidiskriminace", a naopak podpořit schopné . Přestat živit neziskovkáře z veřejných peněz a to ať přímo ze státního rozpočtu či nepřímo prostřednictvím "grantů" - když jsou tak ušlechtili a touží "pomáhat" ať tak činí za svoje a z dobrého srdce. Financování "aktivistů" ze zahraničí by mělo být transparentní, veřejnost by měla vědět kdo je platí.

M. Prokop 13.12.2016 11:11

Re: Dekadence západní civilizace

"Několikanásobně vyšší mzdy v starých západních zemích nelze vysvětlit pouze "nabídkou kvalifikovanějších pracovních míst" neboť tamní populace se inteligencí a schopnostmi od naší nijak výrazně neliší,"

Neliší, ale mají jednak značku, druhak kapitál. http://1url.cz/CtHk0

I. Schlägel 13.12.2016 11:17

Re: Dekadence západní civilizace

Ano. A mají technologie a výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A pořád umí obchodovat. Mají tradici. My máme Poučení z krizového vývoje.

J. Schwarz 13.12.2016 12:31

Re: Dekadence západní civilizace

Jenže pan Podracký to vyšší kvalifikací vysvětloval. Ano, západ profituje z toho že má známé značky. Komponenty si nechá levně vyrobit v Číně / nebo v ČR /, doma výrobek zkompletuje / nebo jenom zabalí / a prodá za dvojnásobek. deset procent zisku tak zůstane výrobci komponent, devadesát "kompletátorovi". Jenže to tak nebude navždy - stejně jako japonci s auty i korejci, číňani a pod. si časem vybudují značky a pak bude Evropa i se svým oslavovaným "sociálním systémem" v háji. Zatím bohatší lidé v rozvojových zemích kupují předražené Evropské značky jako statusové zboží. Až se přestanou vidět v Evropě, co pak? Nápady "kreativců" pokud budou co k čemu číňani okopírují a vnitřnosti už dokáží vyrobit kvalitně sami. S intelektuálním vlastnictvím si nikdy nedělali těžkou hlavu, jsou rychlejší a flexibilnější v uvádění na trh. To, že je evropský design a evropská móda "v kurzu" je důsledkem propagandy, filmů, a vůbec exportu západní kultury. Jak tohle přestane působit, svět přestane přeplácet evropské pozlátko a Evropa i se svou "společností vzdělání" či "služeb" bude v háji...

I. Schlägel 13.12.2016 13:44

Re: Dekadence západní civilizace

Máte pravdu, budoucnost taková může být. Já komentoval našich posledních 25 let, vlastně posledních 75 let. Vše, o čem píšete, by západ neměl, kdyby zasloužile budoval socialismus jako my. Z vlády bolševika se budeme vzpamatovávat nejen materiálně, ale i mentálně hodně dlouho. Pokud vůbec.

J. Schwarz 13.12.2016 17:01

Re: Dekadence západní civilizace

Proč jsou ale, co se platů týče před námi Španělé, portugalci a dokonce řekové? Proč chorvati? Všechny tyto země prostě mají štěstí na dobu. Před sto lety panoval v Alpách svrab a neštovice, dlouhá zima, kopce, kamení, nic tam nerostlo...Až když zbohatly jiné země , pak s nástupem módy masové turistiky se objevila možnost prodávat turistům "krásy přírody", pláže, moře a třeba venkovskou idylu... kdyby průmyslové země Evropy zchudly, všechno by se vrátilo zpátky.

A. Alda 13.12.2016 13:48

Když si dnes jde člověk koupit jakýkoli přístroj

renomované značky, najde tam cedulku "vyrobeno v Číně". Makita, Black and Decker, Bosch, Einhell, Hecht, Narex ...

J. Fridrich 13.12.2016 14:37

Re: Když si dnes jde člověk koupit jakýkoli přístroj

Já myslím, že již v brzké budoucnosti půjde o daleko důležitější věci než je platový příjem v jednotlivých zemích v Evropě a jejich částech - půjde totiž o život - možná doslovně - a možná " jen " o normální život civilizovaného typu v Evropě - považovaného za normální, tedy euroatlantický, křest'anský, civilizovaný způsob života....

Tak asi tak... - aby naše děti a vnuci žili " v našem světě "...

A. Alda 13.12.2016 14:52

Ano.

Právě proto jsem tak velmi neklidný.

Na rozdíl od svých rodičů a prarodičů a praprarodičů jsem prožil klidný život. Pár záplav a zemětřesení, vstup lidstva do vesmíru, pád sovětského impéria, začátek počítačového světa... zažil jsem leccos, ale o život nešlo. A teď se bojím, že mé děti a má vnoučata také životní štěstí mít nebudou.

V. Podracký 13.12.2016 16:04

Re: Ano, přesně tak pane Aida

Má-li se národ zachovat a to i nepříznivých podmínkách, potom musí mít děti a dobře je vychovávat k sounáležitosti. Potom je nějaká naděje. Ale neomarxisté nás zbavili obojího. Jednak vzdělávacími a kariéristickými mýty donutily ženy aby nerodily, ale dělaly kariéru. Jednak zbavili vyspělé státy schopnosti se bránit.

M. Prokop 13.12.2016 10:27

Na Ukrajině nebude klid,

dokud se buďto nevrátí do mocenské sféry Ruska nebo dokud se Rusko nevzdá svých imperiálních ambicí.

Jakýkoliv ústupek odtrženým územím to nezachrání, podobně jako nešlo ukojit Hitlera autonomií Sudet.

A našlo by se ještě ledacos jiného, kdybych vzal článek odzhora dolů.

A. Alda 13.12.2016 13:26

Ukrajinu je třeba vrátit do předválečného stavu.

Tedy rozdělit mezi Polsko, Slovensko, Rumunsko a Rusko.

M. Prokop 13.12.2016 17:03

Re: Ukrajinu je třeba vrátit do předválečného stavu.

Rusko se snaží, ale moc mu to nejde. Co na to Ukrajinci?

R. Langer 13.12.2016 8:58

No, jestli

za dva ze čtyř problémů mohou v podstatě klimatické změny, tak je v tom článku něco špatně. Ale klima to nebude. Taky považovat snižování stavu obyvatelstva za negativum je obecně oblíbený nesmysl. A považovat přistěhovalce za řešení je už úplná pohádka. I když u nás by se nakonec možná mohlo jednat o přistěhovalce ze Švédska, Norska, Holandska, Francie a Německa, když tomu dá Merkelová ještě pár let... ;-)

Z. Rychlý 13.12.2016 8:28

Když některé závěry trochu

popostrčím dál, dostanu zajímavé trochu nekorektní závěry. Třeba když hodně zchudneme, začneme se množit jako králíci. To zchudnutí se docela rýsuje - ale budeme mít všichni stejně - holé řitě. Hlavně, že nás bude hodně.

Nebo to začlenění uprchlíků - svoje země nikdy nedokázali zvelebit, ale v našich zemích se jim to určitě konečně povede.

Pane Podracký, hlavním průšvihem je to, že ve vyspělých zemích 3% občanů v zemědělství uživí zbytek občanů; 12% v průmyslu vyrobí myslitelné i nemyslitelné a v potřebných službách je už taky dosaženo saturace. Zbytek sektoru služeb je tvořen službami typu: týden si navzájem budeme utírat zadky, a příští týden si to prohodíme.

K vytváření směnitelných hodnot a tedy k bohatství společnosti stačí pouze těch 15%. Plus pár desítek % ze služeb, které zajistí pohodlí a komfort.

Co budou dělat ti ostatní ? Odpověď zatím nikdo nezná, tedy kromě věřících v Boha. O ty bude postaráno shůry. Komunisté a sociálisté všech barev věří, že přes stát seberou těm 15% většinu jejich práce a přerozdělí to spravedlivě zbytku občanů. A že to tak bude fungovat věčně. Možná ale přijdou kobylky a sežerou všechno, i nás.

J. Schwarz 13.12.2016 11:02

Re: Když některé závěry trochu

Pane Rychlý, vaše závěry jsou až příliš rychlé. Třeba v ČR je nezaměstnaných pár set tisíc lidí, ale ti nejsou ani tak nezaměstnaní jako nezaměstnatelní - firmy pořád hledají zaměstnance a mnohdy i v cizině. Obrovské množství věcí dovážíme z Číny, kam jsme otsourcovali většinu výroby. Problém je spíš v tom, že někteří lidé dělají produktivní práci rezultující v prodejné a žádané výrobky a jiní ne. Ti, co žádané výrobky produkují nejsou nejšťastnější z faktu, že musejí zaplatit přes polovinu svého výdělku do společné kasy ze které jsou byrokraticky a neprůhledně podporováni jednak ti, co neumějí nic a druhak ti, co potřebu tohoto přerozdělování okecávají. Ti jsou placeni velice dobře, je to takový novodobý klérus produkující moralistická kázání a živící se prodejem odpustků. Evropské společnosti se nechaly napálit, neboť co po dlouhých bojích prosadily odluku církve od státu si nevšimly, že původní křesťanství nahradila "církev humanity a lidských práv" a ta znovu ovládá moc světskou / vlády / i duchovní / univerzity /. Jako soli by bylo třeba nového oddělení těchto mocí.

Z. Rychlý 13.12.2016 11:09

Re: Když některé závěry trochu

Nevidím nikde rozpor v našich tvrzeních.

J. Pražák 13.12.2016 8:19

Zavádějící a chybná intepretace

Snižování počtu obyvatel je dáno hlavně tím, že Evropané dávají přednost kvalitní výchově a vzdělání svých dětí, protože vysoké zdanění jim neumožňuje zaopatřit na úrovni větší rodiny. Asociální státy jim podrážejí nohy tím, že dovážejí většinou nevzdělané, nezaměstnatelné imigranty, o něž se za peníze daňových poplatníků musí celý jejich život starat, místo, aby podpořili větší rodiny u Evropanů např. daňovými odpisy pro rodiče. Tím by podpořili více dětí z produktivních rodin. Nyní naopak jsou podporováni různými dienstbiery a jejich pohůnky z neziskovek ti líní, neproduktivní, kteří plodí ve velkém další neproduktivní potomky.

Náklady na důchody asociální státy „řeší“ povinným „pojištěním“, ale jedná se o daň, protože si lidé nemohou rozhodnout jaké podmínky si do pojištění dají – kolik budou platit, kolik a od kdy dostávat.

Nedostatek lidí v průmyslu je dán tím, že je u nás 350 000 lidí nezaměstnatelných, kteří necítí potřebu pracovat, protože asociální inženýři jim zajišťují dávkami a příspěvky možnost života bez práce po celé generace.

Další problém je, že většina podniků je v zahraničních rukou, takže zisky jsou vyváděny mimo ČR a zde jsou pouze zaměstnaní polonevolníci, kteří bohatství nikdy nedosáhnou. Tím nezbohatne ani stát. Nízké platy nejsou z důvodu malé produktivity, ale z důvodu výše.

Nabízí se myšlenka, že politici tyto „přehmaty“ a chybná rozhodnutí nedělají zdarma. Tak hloupí nejsou ani oni.

Z. Rychlý 13.12.2016 8:37

Re: Zavádějící a chybná intepretace

Takřka ve všem souhlasím. Přidal bych korelaci mezi "jistotou" státního důchodu a počtem dětí. Kde není důchodové zabezpečení, dělají se děti, aby ty potom vydržovali rodiče ve stáří. A naopak, kde je jistota ve stáří, není tlak na "výrobu" dětí. Ke "starostem" jedno úplně stačí.

P. Maleček 13.12.2016 8:07

Ve vztahu k Rusku je autor naivní

V mnohém se dá s autorem souhlasit, zaráží však jeho naivita ve věci ambicí Ruska. Krym a další kus východní Ukrajiny, kus Gruzie a víceméně ovládání Moldavska není to, s čím se Rusko uspokojí. Nenajde-li západní svět sílu expanzi Ruska zastavit (tu už Putin vyhlásil úpěním na katastrofou v podobě rozpadu SSSR) a na kterou ruské občanstvo Putin technicky i mentálně připravuje, nebudeme se stačit divit.

Rusy, potomky Vikingů a mongolsko-turkických nájezdníků zastaví jen vědomí, že západ je trvale a rozhodně připravený ruskou expanzi zastavit.

J. Pražák 13.12.2016 8:31

Re: Ve vztahu k Rusku je autor naivní

Zkuste si zjistit fakta. Rus určitě není profesionální mírotvůrce, ale má rozum a nebude bez důvodu napadat silnějšího protivníka, když má svých starostí dost. Rusko je liduprázdné území (8 obyvatel / km2), má třetinový počet obyvatel proti EU, stejnou výzbroj, mnohem nižší výkon ekonomiky. Má potenciální problémy na jihu a východě. Krym byl Rus donucen obsadit jako reakci na hloupou politiku EU, když už bylo jasné, že bez reakce by v Sevastopolu kotvila flotila NATO. Rus vždy využíval k obraně velikost území (Napoleon, Hitler,...) a z Krymu do Moskvy je to kousek. Navíc má v Černém moři jediný přístav - Novorossijsk.

Z. Rychlý 13.12.2016 8:45

Re: Ve vztahu k Rusku je autor naivní

I v tomto s vámi souhlasím. Rusko bylo a bude říše s imperiálními choutkami, ale zná své meze. Putin je sice car, ale není megaloman a hraje politiku, kterou chtějí Rusové slyšet, aby se udržel.

M. Prokop 13.12.2016 10:35

Re: Ve vztahu k Rusku je autor naivní

Nezná své hranice. Dokud mu je nevytyčí někdo jiný, expanduje.

Z. Rychlý 13.12.2016 10:50

Re: Ve vztahu k Rusku je autor naivní

Být Lotyšem, nebo Estoncem, či Moldavcem, tak bych ty obavy sdílel, ale mimo hranice bývalého SSSR Putin nepůjde. A nemá taky v těch zemích co nabídnout. Jen ukrajinské Ostravsko (Donbas) si chvíli myslelo, že pod Putinem bude líp, jenže oceláři jdou do kopru všude, i v Rusku.

Samozřejmě ostražitost vůči imperiálním choutkám Ruska nesmí ochabnout. I ty základny v Lotyšsku a Estonsku bych instaloval. Chvíli by byl řev, ale zvykli by si.

M. Prokop 13.12.2016 11:13

Re: Ve vztahu k Rusku je autor naivní

Možná nepůjde přímo, ale bude chtít mít co největší vliv prostřednictvím svých kolaborantů. Ani to bych moc nechtěl.

Z. Rychlý 13.12.2016 11:30

Re: Ve vztahu k Rusku je autor naivní

Já taky ne. A kolaborantů je víc, třeba s Merklicí. A jsou všichni nebezpečnější, než ten vnější nepřítel.