5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kašpar 16.11.2010 20:19

velký bratr

Jsem nekuřák, ale vadí mně snahy státu regulovat stále více náš život. Když mně vadí že se někde kouří, tak tam nechodím.

B. Uhlich 16.11.2010 22:46

Re: velký bratr

Aha, takže podle téhle vaší filozofie, kdyby se kouřilo všude - tak budete sedět doma do smrti na zadku...hm, fakt dobrá a logická filozofie......

P.S. ..a nějakou pěknou radu pro kuřáky nemáte???

J. Anděl 17.11.2010 18:20

Re: velký bratr

No, ehm, kdyby se OPRAVDU kouřilo všude, tak máte prostě smůlu ;-))). Jak tomu bylo dřív.

OVŠEM - dnes se nekouří ani zdaleka všude. Takže klid. Zbytečné rozrušování škodí srdíčku.

F. Matousek 16.11.2010 16:14

Hmm

jestli nejakej pan Kubera a dokonce senátor kourí, je to jenom známka toho, ze v Ceském nejvyssím státním orgánu mohou být i závisláci.

Bude-li nekdo odporovat, ze kurák není závislák, je dalsí diskuse úplne zbytecná.

Jinak srovnávání nebezpecnosti kourení s pitím alkoholu není presné. Alkoholik skodí svou závislostí predevsím sobe! Kurák  skodí svému okolí, v restauraci, doma, v aute, kdyz veze napr. díte do skoly. Jak casto je to videt !  A EU se to nelíbí ? Já to docela chápu.

Protoze spolehat se na ceské politiky, ze to vyresí? To asi nebude dobré, - viz pan Kubera.

M. Prokop 16.11.2010 16:34

Re: Hmm

Závisláci mohou být leckde.

Vy nemáte žádnou závislost?

F. Matousek 17.11.2010 6:52

Re: Hmm

priznávám ze ano. Na sex.

J. Anděl 16.11.2010 16:54

Re: Hmm

Jistě, že tam mohou být lidé, kteří jsou na něčem závislí. Nebudu se opakovat po panu Prokopovi.

Takže z jiného soudku: alkoholik škodí své rodině, dětem, zdravotnímu systému, lidem na ulici, které obtěžuje zvracením, křikem, pachem. Alkohol zvyšuje agresivitu, takže škodí na fotbalových zápasech (a po nich), při silvestru, při tazích na Cikány. Alkohol škodí v autě, že jste auto uvedl u cigaret jako protiklad k alkoholu je skutečně k popukání. Alkohol otupuje zábrany, což na jednu stranu uvolňuje ruce při seznamování (že ani to není dobře, tu neobhájím), na druhou stranu až moc, jsou z toho mnohá taková ta drobná znásilnění, co se obvykle nehlásej (ne ty případy s přepadením v parku, ale se zamknutím pokoje na koleji a drobným nátlakem). Mám pokračovat ve výčtu prospěšnosti alkoholu ve srovnání s tabákem?

F. Matousek 17.11.2010 6:58

Re: Hmm

Máte hodne pravdu.

Presto z mého pohledu srovnání s alkoholem kulhá. Jeste me nikdo opilý nepozvracel, ani me nikdo neznásilnil, na fotbal nechodím. Zato kurák me obtezuje témer denne!

Ze je alkohol nebezpecný za volantem se ví a také je prísne zakázaný.  "Zacházení s otevreným ohnem" je ale za volantem z nepochopitelných duvodu tolerováno !?

J. Anděl 17.11.2010 18:17

Re: Hmm

Skutečně nemá cenu srovnávat, jsou to prostě dvě různé drogy, každá trochu s jinými účinky a dopadem.

Já shodou okolností před mnoha lety cestou na ranní směnu pozvracen v tramvaji málem byl (stihnul jsem uhnout), sportovní fanoušci a jiní ožralové mi vyřvávají pod okny, když jsme zvítězili v Naganu, padala mi ožralá tupá hovada s blaženě skleněným výrazem pod kola auta. Znásilněn jsem přímo ještě nebyl, jednou mi dali opilí skini pěstí, protože jsem špatně odpověděl na otázku, jestli jsem "odsud" (nepochopil jsem, že se ptají, zda jsem z Čech, já myslel jestli jsem z okolí Masarykova nádraží). To už je taky dávno. Znám ženy, které byly znásilněny.

Tím nehodlám nijak zlehčovat obtěžování kuřáky a škodlivost kouření.

B. Rybák 16.11.2010 18:20

Re: Hmm

Ten průzkum, který přisoudil "tabakizmu" až páté místo byl právě na rozdíl od těch předchozích zaměřen na škodlivé účinky i na ostatní lidi. Mimochodem, vy už jste někdy viděl výsledky solidního vědeckého výzkumu, který by dokázal silnou škodlivost pasivního kouření?

A. Ruščák 16.11.2010 11:13

Je sranda sledovat jednu věc

Lidstvo se odedávna dělilo vždy na "slušňáky" a "neslušňáky", a to rozdělení nespočívá jen v (ne)porušování zákonů. "Neslušňáci" měli vždy tendenci o "slušnácích" říkat, že jsou blbí, když jsou slušní a dost dlouho se nosilo se stylizovat do role "sympatického grázla". Teď se to otočilo, "slušňáci", Mirkové Dušínové, říkejte jim jak chcete, poznali, že není dobré si nechat kálet na hlavu a začali to "sympatickým grázlům" vracet; jak jinak, než slušně, tzn. prostřednictvím zákonů. No a s pobavením sleduji křik různých Bratrstev Kočičí pracky, mám-li se držet foglarovské analogie, že se proti nim oběť, kterou do té doby se smíchem beztrestně šikanovaly různými ústrky jako kouřením pod nos, křikem na ulici, naschvály, aj., obrátila a že oni s tím nic neudělají. Mám z toho neskonalou radost.

P. Janoušek 16.11.2010 14:12

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Ale já nemám radost z toho, že mi kdosi nařizuje, zda kouřit či nekouřit v soukromém prostoru. A tím každá restaurace podle mne určitě je. S veřejnými prostranstvími souhlasím.

Jinak to šoférování... Ono se tu před tím jezdilo jenom nějakých 40 let, kdežto kouření jde s náma takových 500 let. Osvěta, osvěta a zase osvěta.

A. Ruščák 16.11.2010 14:25

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Vtip je v tom, že Vy podvědomě víte, že je kouření špatné, proto se bráníte jeho kritice - snažíte se obhájit neobhajitelné. Každý člověk ví, že je "tak nějak správně" nekouřit, sportovat, mluvit slušně, atp., ale protože to všechno vyžaduje aktivitu a není to jednoduché, radši dělají to, co je skrznaskrz lidské - udělají ze své slabosti přednost a v jejím jménu se dělají lepší, než jsou ti "slušňáci". No a právě z toho mám radost, že "neslušným" konečně někdo začal přikazovat a nařizovat, aby byli slušní. Samozřejmě, že se jim to nelíbí, aby jo, ale s tím se musí počítat. Jediná škoda je, že komunisté kdysi zneužili slova jako pokrok nebo společenská inovace - a s nimi i taková, jako je racionalismus, ateismus nebo vědecká metoda. Přesto sami byli de facto nábožní, nevědečtí (věšeli ty, kteří vyzkoumali něco, co se nehodilo do krámu), emotivní a velmi zpátečničtí; v podstatě konzervovali tu nejhorší vesnickou prudérii, kterou povýšili na normu a obhájili ideologií, která nebyla vůbec racionální, leč byla karikaturou křesťanství, proti kterému se vymezovala jako proti své konkurenci. Svět dnešních starých je prostě pryč, fuč, odešel a je anachronický. Bez pardonu. Jestli jste četl Huntingtonovu Třetí vlnu, víte, o čem mluvím. První civilizační skok byl od lovců a sběračů k zemědělství, druhý byl industrializace a s ním související masovost, politická ideologičnost, nacionalismus - a třetí je tzv. informační revoluce. Arabové jsou zaseklí v první, Klaus a mnozí další v druhé. Obojí je ale naprosto mimo v kontextu světa, kde informace mohou být přístupné odkudkoliv hned, světa, kde je člověk nucen jen do jedné věci - opatřit si zdroje (peníze) na svou aktivitu. Vše ostatní závisí jen a jen na něm, pokud neomezuje druhé. No a součástí tohoto světa je právě také pocit, že jsou všichni lidé "blízko", takže nefunguje takové to "můžu prasit, tady mě neznají". Proto se i šíří to, co můžete označit za "diktát slušňáků", ale jak říkám- jako příslušník třetí vlny jsem jen rád.

M. Prokop 16.11.2010 15:06

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Mít neskonalou radost z omezování svobody snad neomlouvá ani mládí, ani EUrohujerství. To je prostě blbost, jak časem zjistíte, až dojde na vás.

J. Anděl 16.11.2010 15:16

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Přesně s tímhle pocitem se děly v historii moc smutné věci. Třeba kulaci posílali do vězení atp.

Máte pravdu, že odedávna lidé měli tendenci dělit se na "my" a "oni". A máte pravdu, že jednou jsou vždycky nahoře "oni", jindy "my".

Zakazuje se kouření v restauracích, možná budou jednobarevné krabičky cigaret. Tím se karta obrátila? Jak pro koho. Z pohledu někoho jiného budou pořád ulice plné aut (karta se neobrátila ve prospěch milovníků čistého vzduchu bez benzinových spalin), billboardů a neustále se vtírajících reklam, nebo co já vím, třeba nezahalených žen, drze si vykračujících bez závoje a bez otce či manžela.

A víte co, třeba se to zase obrátí.

A. Ruščák 16.11.2010 15:30

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Tohle je právě jeden z největších zločinů komunistů, že otrávili lidem nadšení ze zlepšování života svou ideologií a svými zločiny. Zkuste pochopit, že ti bolševici si prostě brali do huby něco, co sami nedělali, akorát se to hodilo k tomu, aby páchali zločiny... je to stejné, jako když mi kdejaký katolík říká, že jsem komunista jen proto, že nejsem v žádné církvi (a odmítám být). To je pro ně ateismus a ateismus = komunismus. Stejně schematický jste Vy. Společenský pokrok je podle Vás komunismus, ale tak to prostě NENÍ.

M. Prokop 16.11.2010 16:37

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Možná by několikeré přečtení toho, na co jste reagoval, pomohlo. Třeba.

Ti bolševici byli jako vy. Chtěli zlepšovat život jiným.

J. Anděl 16.11.2010 16:41

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Mně neotrávili nadšení ze zlepšování mého života.

Nechci nijak prosazovat právo kuřáků kouřit tam, kde se musí vyskytovat i nekuřáci. Jsem naprostý zastánce i normální ohleduplnosti, tedy aby kuřák nekouřil nekuřákovi pod nos, i když to nemá zakázáno. Mohou se ostatně často domluvit (třeba přátelé na čundru u ohně se myslím domluví). Myslím, že kuřák ve svém soukromém prostoru má právo kouřit, jak uzná za vhodné. Jsou to normální křesťanské zásady, nic zvlášť nového (tedy žádný pokrok).

Slovo "společenský pokrok" mě skutečně naplňuje nedůvěrou. Netvrdím ovšem nijak, ani slabikou, že by společenský pokrok byl komunismem. Víte vůbec, co je to komunismus? Nebo jste jako jedna mladá slečna, která chtěla o nějakém oblečení říct, že je zastaralý a "out", tak řekla, že je takový komunistický? Ale je pravda, že komunisté rozhodně velice zneužili slova "společenský pokrok". A je pravda, že shodou okolností byl součástí té ideologie vědecký ateismus.

Náhodou trochu Vás chápu. Taky jsem dřív věřil na společenský pokrok. Třeba za společenský pokrok dodnes považuji, že jsme zrušili trest smrti (a je to jediná věc, u které trvám na tom, že to je pokrok). Relativnost úspěšnosti tohoto kroku však ukazuje každá násilná smrt. Smrti jsme tím nezabránili. Zemře řekněme o kolik? O jednoho člověka ročně méně? Společenským pokrokem jsme zrušili otrokářskou společnost - a ejhle, tu našli policisté pravé otroky, zavřené ve sklepeních mnoho let bez světla, živé jen ze splašků. Odmítli jsme domácí násilí, násilí na dětech, znásilňování. Jaká je realita? Odmítáme drogy - nejen legální drogy jako kafe nebo alkohol, ale i ty nelegální se usilovně prodávají a distribuují.  Když už si chcete povídat o společenském pokroku, pak tedy tzv. společenský pokrok je maska, nasazená na realitu, abychom se nemuseli dívat, jak ta realita je.

M. Prokop 16.11.2010 16:35

Re: Je sranda sledovat jednu věc

Přesně.

Asi je ještě mladej.

M. Prokop 16.11.2010 10:18

Jo,

to "páchání dobra" je tak populární.

On to "Brave New World" možná ještě přeháněl, autor nemohl znát co se v Evropě narodí.

L. Odehnal 16.11.2010 9:58

Problém,

není v tom, že by kuřákům bylo zakazováno kouřit, ale v tom,  aby nekouřili tam, kde to nekuřákům vadí.  Je to jednoduché, ale jak je vidět  z příspěvků, mnozí to nechápou nebo chápat nechtějí. Naštěstí se civilizace k naší kotlině rychle blíží zvenčí. 

P. Janoušek 16.11.2010 10:10

Re: Problém,

V pořádku. Zákaz na veřejných prostranstvích, čekárnách dopravy a já nevím, co ještě. Ale nařizovat, zda kdesi v soukromém prostoru se kouřit bude či nebude, na to nemá právo ani nějaký pitomec komisař EU. To si určuje majitel toho soukromého prostoru. jediná možnost jak legalizovat toto násilí je postavit veškeré drogy mimo zákon. Alkohol, kouření, prášky, kafe, čaj, atd.atd. A pak to bude podobná mela jako při prohibici v USA.

Normální je dlouhodobá masívní a chytrá osvěta. Sám jí neumím, ale jistě je mnoho lidí, kteří jí umějí.

V. Kolman 16.11.2010 13:27

Re: Problém,

Zapomněl jste pane Janoušku ještě na druhé možné řešení: Nikoliv ZAKÁZAT, ale naopak POVOLIT užívání všech drog a legálně je prodávat. Hned také napíši proč. Kdo je drogově závislý, ten si drogu, většinou nepříliš kvalitní, tak jako tak za drahé peníze koupí. Gigantický zisk z prodeje jde prodejci (dnes je módní psát dealerovi) drog. Proč nedat narkomanům možnost koupit si legálně kvalitní drogu za nepředraženou cenu? Proč je možné drogy nicotin a ethylalkohol volně prodávat a ostatní drogy kriminalizovat???

      Rozumný člověk se droze vyhne a těm druhým - pomoz pán Bůh. Ti si "svojí" drogu stejně najdou, navzdory varovně vztyčeného ukazováku. Proč ze svéprávných lidí dělat nesvéprávné hlupáčky, nad kterými musí neustále bdít a dozírat přemoudrý "tatíček", který jediný ví nejlépe, co je správné a co je špatné??? :-))

P. Janoušek 16.11.2010 14:08

Re: Problém,

Jistě, pane Kolmane. Ani toto neztrácím ze zřetele a dlužno přiznat, že k této variantě bych se přikláněl všema, co mám. Ale tak nějak bych chtěl mít nějakou malou naději, že moje děcko se k tomu dostane velice těžko ještě v době, kdy je úplně blbé. To mám v současné době zaručeno nějakými pár procenty. Ale když vše povolím...

Také hlásám, že každý je zodpovědný sám za sebe a asi u těžkého narkomana je možná snadné určit, že jeho zdravotní potíže jsou vinou jeho a k tomu přihlížet při následné léčbě či ponechání vlastnímu osudu.

Zkrátka, máte pravdu a já 100% souhlasím. Jen spíše o děti mi jde. To víte, červíček hlodá.

A. Ruščák 16.11.2010 14:30

Re: Problém,

Naprostý souhlas, žiju v Nizozemí, kde je díky legálnosti marihuany nízká spotřeba tvrdých drog a marihuana už taky tolik netáhne, protože už to není žádné dobrodružství. Jenže s těmi dětmi to máte tak, jako s kouřením - pro jistou věkovou kategorii dětí, dokud jsou, jak píšete správně, "blbé", je kouření prostě zajímavé a pokud se nějak zamezí tomu, aby začali, tak už jen málokteří začnou. V ČR je tolik kuřáků v zásadě proto, že většina z nich se kouřit naučila ve třinácti a už nedokážou odejít. A tomu to nařízení EU chce předejít.

V. Kolman 16.11.2010 14:43

Re: Problém,

Pane Janoušku, souhlasím s Vámi. V ovlivňování malých dětí bez životních zkušeností šiřiteli drog - to je opravdu problém, se kterým si také moc nevím rady. Jistě, ve spokojené rodině, kde nikdo neholduje drogám, by byla pravděpodobnost ovlivnění menší, ale vyloučit ji nelze. 

       Vzpomínám na dobu, kdy jsem byl na vojně, na řeči kuřáků: "Na! Zapal si! Kdo nekouří, není chlap!" Nikotinoví závisláci měli nepochopitelnou snahu strhnout na dráhu kuřáka i ostatní nekuřáky a občas se jim to i dařilo. Já jsem naštěstí odolal a dodnes jsem šťastný, že jsem za svůj už dost dlouhý život vykouřil pouhých 5 cigaret. Vykouřil jsem je ze zvědavosti, abych poznal, co na tom ti kuřáci mají. Měl jsem potom asi hodinu v hubě jak v polepšovně a tím moje seznamování s cigaretama skončilo. Ani špatně mi tenkrát nebylo.

       Přeji Vám hezký den :-))

M. Prokop 16.11.2010 10:20

Re: Problém,

Zřejmě nekuřáci považují za své právo vlézt kamkoliv a prohlásit to tak nekuřáckým.

K kotlince se neblíží civilizace, ale nesvoboda.  Se všemi následky.  Hitler také začínal všeeobecně populárním omezováním svobody.

B. Uhlich 16.11.2010 13:11

Re: Problém,

No, berte to tak, že kuřáci dělají to samé....taky si myslí, že kam vlezou, že se tam bude kouřit.....ale koukám, že jsou základní demokratické zásady pro některé lidi nepochopitelné.....tak to berte sportovně - desítky let si tady dělali kuřáci co chtěli a teď holt bude střídání. Tak jak byli nekuřáci zahnáni někam do soukromí, kde si směli užívat relativně čistého vzduchu...tak naopak teď zas nějakou tu desítku let budete doma Vy - a můžete se tam udit jak libo....  Nevím , co je na tom nepochopitelné, nebo se považujete za nějakého nadčlověka podle , kterého musí hopsat celá zeměkoule???

Jinak toho Hitlera jste připomněl velmi správně...taky se tady vedla nekonečné a dlouhé a neplodné diskuze jak budeme jezdit - zda vpravo nebo vlevo (dost se to podobalo diskuzím o kouření ve veřejných prostorách) a pak přišel Hitler a během několika dnů se jezdilo vpravo a hotovo...bylo po diskuzích. S tím kouřením to bude stejné....budete nějakou dobu brblat a pak si zvyknete...uvidíte....normální je nekouřit... :-)   a jezdit vpravo.

A. Ruščák 16.11.2010 14:28

Re: Problém,

Souhlasím, že normální je nekouřit, ale ne jezdit vpravo :) většina lidí jsou praváci, takže vnímají intenzivněji i věci, které jsou napravo od Vás. V Británii proto můžete přirozeněji sledovat jako pravák protijedoucí provoz na úkor krajnice a dopravních značek, na kontinentě zase naopak. Vzhledem k tomu, že značky se nepohybují a protijedoucí auta je potřeba sledovat pořád mi přijde logičtější jezdit vlevo. Kromě toho ježdění vlevo je starý římský zvyk; kdyby nepřišel Napoleon, který to poprvé změnil a neexportoval to mj. do Německa, odkud to zase rozšiřoval Hitler, nikdy by se vpravo nejezdilo. Angličané sice mají mnoho iracionálních podivnůstek, ale jízda vlevo je vskutku praktická věc :)

B. Uhlich 16.11.2010 15:51

Re: Problém,

Přiznám se, že jsem ve svém příspěvku tak trochu tu jízdu zneužil...ono to opravdu není tématem článku,...ale uznejte, že to jako přirovnání funguje.... k čemu nějaké debaty o tom, zda se a jak má nebo nemá kouřit - když se dá příští rok očekávat, že to holt přijde jako beffel a bude po ptácích. (tedy po kuřácích..:-))))

Podívejte já jsem nekuřák a někdy jsem se dost rozzuřil, když jsem byl s dětmi na obědě a nutně si tam musel někdo pálit zobák....nakonec jsem se s tím nějak smířil a do hospod nechodím. Dokonce si myslím, že ten připravovaný celoúnijní zákaz bude asi dost komplikovaný....když vidím ty hospody, kde vlastně hulí úplně všichni - no nevím jak přežijí, když budou stát všichni před hospodou.... Na druhou stranu taky nechápu, proč v takových "vzpurných" zemích jako Irsko, Itálie, Španělsko a teď i Polsko to nakonec ty lidi nějak zkousli a nepodpalují vládní budovy a tak.... Tak asi nechme planých debat a nechme se překvapit...pokud bych měl na toto téma říct svůj názor - byl bych rád, kdyby se fakt nekouřilo ani v okolí stanic dopravy a aby se nekouřilo v restauracích kde se podává jídlo. Na druhou stranu myslím, že zakazovat hulit v nějakém výčepu je už nesmysl...myslím, že tam jsou kuřáci v naprosto totální převaze a tam to zakázat by bylo pro ty provozovatele likvidační. To asi tak všechno.....