3.7.2024 | Svátek má Radomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D.P. 28.1.2006 14:41

Re: Re: Pane Robejšku,

Nebyly, protože jugoslávská ekonomika byla podstatně otevřenější než naše, jugoslávci jezdili dělat gastarbetry celkem volně, eonomika nebyla orientovaná na těžký průmysl a na vývoz lokomotiv a motorek Jawa do SSSR. A Sůovinsko na tom bylo z Jugoslávie nejlépe.
Adolf 28.1.2006 14:37

ťo šou věči

ťo žňám - ďohňat a přeďehnať.
Jarka 28.1.2006 14:37

podklady, ze kterých čerpalo hodnocení států EU

Pokud si pamatuji, tenhle žebříček, ve kterém jsme překonali Portugalsko, sestavoval Eurostat. Ten vychází kromě jiného z instrastatu jednotlivých států (informace a dovozu a vývozu v rámci EU). Nedávno naše firma měla na intrastat kontrolu. Kontrolor mi říkal, že než se naše firmy naučily intrastat dělat, přicházela jim hrozná hasnumera. Takže těžko hodnotit, jak pravdivý ten žebříček je.
Kardiak 28.1.2006 14:35

Re: Re: Re: v mnoha ohledech jsme na tom lip nez Irove

Jestli to nebude tím,že tam vládne jejich obdoba socialistů?
kapitán 28.1.2006 14:14

Re: Re: v mnoha ohledech jsme na tom lip nez Irove

No a vzali si milí Britové poučení od sira Humpheryho ???
Asi né, protože Cikáni, co se jim podařilo zůstat ve VB, si žijou nezaměstnaně dost dobře.
Doktor 28.1.2006 14:09

Re: Re: Kajane,

Zatímco silné vlády první poloviny 90 let to vedly mílovými kroky z zářné budoucnosti.
Doktor 28.1.2006 14:07

Re: Pane Robejšku,

No, ono má Slovinsko výhodu - je jich jen 2 miliony.  Válka je v podstatě minula, a jsou to spíš Rakušani. A nejsou tam takové rozdíly jako u nás (na jedné straně Praha - údajně nejbohatší město v nových zemích EU - a pak Mostecko či Bruntálsko). Ale máte pravdu, výchozí podmínky byly stejné, možná, že u nás i lepší.
Doktor 28.1.2006 14:01

Re: v mnoha ohledech jsme na tom lip nez Irove

Jenže, ani ti Ukrajinci dělají to, na co Čecha neseženete (i při 9% nezaměstnanosti).
Vyprávěl mi kdysi majitel truhlárny, jak si dal na pracák požadavek na pomocného dělníka. Přišel Rom - a přišel si pro potvrzení, že je místo již obsazeno. Když se dozvěděl, že má druhý den ráno přijít v 7,a že montérky nafasuje, tak milý cikán utekl.
V seriálu "Jiste, pane premiere", říká sir Humphrey Appleby : "Zbavte sociální podpory každého, kdo odmítne dvě nabídky k práci, a zmizí vám ze systému rychleji, než byste řekl parazit."
Zajímalo by mě, jak se to nyní řeší u nás.
Doktor 28.1.2006 13:53

Re: Re: Re: Doktor

Rozumí, určitě rozumí. V článku určitě udává pravdivá fakta.
Pokud náš hokejový nároďák porazí Švýcarsko, je to sukces. Samozřejmě, že Švýcarsko je slabší - papírově i fakticky, a měli bychom ho porážet pravidelně. Když pak nějaký komentátor bude rozvádět mizernou hru Švýcarů a líčit, že náš nároďák žádného úspěchu nedosáhl, protože Švýcaři jsou v hojkeji beznadějné tužky (a to není pravda), bude za kazišuka.
No a v případě Portugalska a vývoje HDP je to podobné.  Předstihli jsme je asi očekávaně, naše ekonomika je asi zdravější než portugalská (to je ale věc expertů), ale je to sukces. A kdo tvrdí že ne, tak je za kazišuka.
jtv 28.1.2006 13:49

Re: čtenáři,

No, pouhým porovnáním čísel 72% (1996) a 71% (2005) se zdá, že opravdu doháníme ...
ok 28.1.2006 13:48

v mnoha ohledech jsme na tom lip nez Irove

v mnoha ohledech jsme na tom lip nez Irove, bez ohledu na fantasticke irske statistiky. V Irsku se stoji fronta na poste, v hospode maji podlahu z nehoblovanych prken a nabytek co dum dal, prasne silnice na navsi, lide si staveji svepomoci.
Jenom s tou ceskou nezamestnanosti by se melo neco delat, meli bychom premyslet o kvotach pro Ukrajince, Ukrajince povolovat jen kdyz nezamestnanost klesne tak na 7-8%. Pri zamestnavani Ukrajincu bez omezeni nemaji treba Romove vubec zadnou sanci, to by se melo vedet a pracovat s tim.
Mirek Šejna 28.1.2006 13:31

čtenáři,

koukni se na data Eurostatu. Uvidíš tam tato čísla. 1995 - 69%, 1996 - 72%, 1997 - 69%, 1998 - 67% .... 2005 - 71%. A teď mi napiš, v čem jsem lhal.
AAA 28.1.2006 13:26

Re: Re: Naše cíle nesmí být malé

Ano, on odešel dobrovolně z funkce předsedy vlády poté, co jsme pod jeho vedením předběhli po Rakousku i Německo.
Ortelius 28.1.2006 13:06

Re: Kajane,

Evropu doháníme spíš navzdory socanům nebo díky tomu, že jejich vlády byly posledních 8 let chválabohu slabé (a tudiž nedokázaly prosadit všechny své zhůvěřilosti).
čtenář 28.1.2006 13:05

Re: Kajane,

Jako obvykle, zase lžete Šejna!
H.K. 28.1.2006 12:26

Re: Naše cíle nesmí být malé

Koaliční vláda v čele s ODS měla většinu v parlamentě čtyři roky a s koaličními partnery to nebylo jednoduché. Vládla po čtyřicetileté vládě jedné strany, která lidem sebrala všechno a hlavně odnaučila je podnikat a mít za sebe odpovědnost.Byly položeny základy k přechodu na tržní ekonomiku. ČSSD vládne dvě volební období. V zásadních věcech, které je nutné provést / reforma zdravotnictví, důchodový systém a p. / neudělala nic. To, že se za vlády ODS všechno nepovedlo jak bychom chteli je pravda. Otázka je jestli naše očekávání byla realistiká. Žádná privatizace nemusela proběhnout, kdyby nebylo provedeno znárodnění. Srovnání s dnešním stavem s NDR ukazuje, že položené základy byly dobré. ČSSD nadělala hlavně dluhy. Vy tady stále melete o Klausovi jako kdyby jste vylezl z jeskyně.
franta 28.1.2006 12:19

Tak jsme předběhli Portugalsko

No a co ? Určitě za to může zase Paroubek.
Honza V. 28.1.2006 12:14

Re: Re: racku,

No pokud jste ekonomem už dlouho a ještě navíc ji zkoušíte, tak takových jsem pár na škole měl. Teď už jsem dost dlouho v praxi. Mám pro Vás překvapení! Svět je jiný!:-)))
Mirek Šejna 28.1.2006 11:38

Kajane,

zatímco pod současnou bandou český národ už 8 let úpí tak, že Evropu doháníme, pod minulou bandou měl takovou ekonomickou svobodu, že Evropa utíkala nám.
Mirek Šejna 28.1.2006 11:35

Pane Robejšku,

Vám uniklo, že jsme v HDP dle parity kupní síly dosáhli 71% úrovně EU a že už 8 let u nás tento ukazatel roste, zatímco v letech 1997 až 1998 klesal. To, že jsem dohnali Portugalsko, je jaksi zákonité. Mě ovšem víc zajímá, kdy doženeme Slovinsko, které na tom bylo počátkem 90.let stejně jako my, ale díky jednomu našemu bývalému experimentujícímu premiérovi nám uteklo. Dnes Slovinsko pomalu zase doháníme, bohužel pomalu. A závěrem poznámka: Belgie měla koncem loňského roku 10,49 mil.obyvatel, zatímco Česko 10,25 mil. obyvatel. Trochu více studujte podklady, než něco napíšete.
kapitán 28.1.2006 11:11

Re: ještě, že má KAPITÁNA

co kotvil na své jachtě mimo jiné v Portugalském přístavu.
Ale ZELENÉ víno mají Portugalci skvělé, je to to nejlepší pití v horku.
Finrod Felagund 28.1.2006 10:54

Nelze hodnotit "předběhnutí" jen podle HDP...

Jeďte se podívat do Portugalska i jinam než na pláže a to, co uvidíte, se od Rumunska moc lišit nebude (byl jsem v obou těchto zemích, mám z nich i fotografie) - je tam 13% negramotnost, mnoho domů i v městských památkových rezervacích UNESCO je na spadnutí, vlaky jsou drahé a špinavé + lidé si nevydělávají tolik, aby si mohli při tamních cenách dopřát to, co my tady. V tomto ohledu jsme Portugalsko předběhli už někdy v roce 1998.......
Venkovan 28.1.2006 10:51

Je to možné.

Záleží v čem ,v pití piva určitě.Až nám EU zvedne kvótu v pěstování pomerančů a mandarinek jako kompenzaci za cukr třes se Řecko a Španělsko.Jo a šefem statistického úřadu musí být socialní demokrat kdyby bylo potřeba trošičku upravit nepříznivé údaje.Chceme přece euro a Řecká cesta se musí soudruhům určitě zamlovat.Český lev lepší asijského tygra.
Kajan 28.1.2006 10:32

Přiznám se, že mně Portugalsko zajímá jak loňské sněhy. Já jsem přesvědčen, že my a Portugalci, jsme z hlediska vnitřních a kapacit všemožného druhu nesrovnatelní.

Jsme prostě lepší ve všem, jen ta odporná 40 socialistickokomunistická doba nás nesmyslně hodila zpět. Teď doslova úpíme pod tou bandou už 8 rok znovu a tak naše skutečné schopnosti jsou znovu nesmyslně bržděny. Potenciál lepší poloviny českého národa je tak mohutný, že po jeho uvolnění v době, kdy se vlády chopí pravicová vláda, doufám, že už po těchto volbách, nás katapultuje mezi evropskou elitu, během velmi krátké doby. Ty odporné příživnické regulace je nutné odstranit a podstatně rozšířit svobodný prostor  těm, kteří národ táhnu, tedy podnikatelům. Musíme prostě pochoit, že hloupí socialisité jsou jen hloupí socialisté. Dzp.
ehad 28.1.2006 9:55

Tak to vidite.

Ten lid je ale neposlucha. Jeste, ze ma kapitana.
kapitán 28.1.2006 9:13

POUČENÍ

Z Portugalského příklasdu růstu-nerůstu ekonomiky by si LID pyšnící se naším předběhnutím měl uvědomit, že v EU není nic zadarmo a že členstvím v EU nás samo o sobě bohatším neudělá.
Zatím se mi sdá, že LID pociťuje SEBEUSPOKOJENÍ z příznivých ekonomických statistik a né nadšení pro další radikální změny. 
Jaka 28.1.2006 9:13

Souhlas autore,

včera večer v TV v pořadu pro EU se ptali cizinců zde žijících, co by tak řekli o nás. Všichni shodně uváděli, že nejvíc u nás vnímají schopnost opravit, či vlastními silami si vyrobit cokoli. Většinou všichni uváděli, že u nich doma by takto neuvažovali, že jsou zvyklí jít do opravny, nebo koupit novou věc. Hlavně odpověď Portugalce byla taková více od srdce, docela tu myšlenku ještě rozvedl, říkal - u nás, naši lidi v Portugalsku, ti jsou zvyklí si vážit volného času! Ti si ho chtějí užít, odpočinout! Ti by nic neopravovali, jdou a koupí....! Tak jsem si jen řekla, aha... V dobrém hopodáři je vždycky kus puritána..
PeS 28.1.2006 8:55

2 Pavel Kořenský

ad: "sakra, proč do toho motáte Klause. Ten už 9 let nevládne, pokud jste si toho nestihnul všimnout."... k tomu jen další citát: "stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil!" (C) M. Šimek..
ehad 28.1.2006 6:42

S Belgii se tezko srovnavati ...

nemaje Brusel ... :-). Jinak souhlas.
Kikina 28.1.2006 5:35

Re: Re: Re: Naše cíle nesmí být malé

Doktore, myslíte církev, kde nejvyšším pastýřem svých oveček je Vlk ??